Sorry. simpeler kon ik hem niet tekenenquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:27 schreef Kapmes het volgende:
Snap geen zak van de tekening...
Dat is idd simpel, ik weet echter niet of de lamp dan ook gaat branden. Zover reikt mijn kennis hierover niet.quote:Het is toch gewoon simpel A2 + B2 bij elkaar binden en dat in het ene gaatje van 't kroonsteentje steken. Vervolgens C2 aan de andere kant en het zelfde proces doe je met de blauwe draden...
Dankjewel, dat is wat ik wou weten.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:29 schreef Gebs het volgende:
Jah het is kleur bij kleur. Allen bij kroonsteentjes zitten de schroefgaten tegenover elkaar verbonden dus moet je ff opletten dat je geen kortsluiting maak
Dat zou je wel willen hé, boefje.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:31 schreef Retox het volgende:
ik zou de blauwe draad in het stopcontact steken, en tegelijkertijd de zwart in het andere gat, dan zijn alle probleempjes meteen over![]()
Okay dan houd ik het op kleur bij kleur. Dank uquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:38 schreef Lucille het volgende:
Voor gloeilampen maakt het dus geen hol uit of je nu A1 en B1 op C1 zet (en dus A2 en B2 op C2) of dat je A1 en B2 op C1 zet (en A2 en B1 op C2), in beide gevallen staan de lampen parallel geschakeld en is er geen kortsluiting. Tis alleen wat netter om dezelfde kleuren bij elkaar te zetten.
Isolatietape is ook geen goede optie. De lijm verdroogt na een tijdje en dan valt de tape lost van de draad. Beter is het dus om de geen stroomdragende draad uit te laten steken uit het kroonsteentje. En bij een soepele draad die bestaat uit een niet solide kern (losse draadjes dus) de uiteinden te solderen, dan kan deze veel veiliger in het kroonsteentje geschroeft worden.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:39 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon kleur bij kleur, simpel. En zorgen dat geen van de draden elkaar raakt.
En nu een disclaimer van mij: Ik zie dat je er geen verstand van hebt. Ik hoop ook niet dat je gaat klagen wanneer je huis afbrandt door jouw ondeugdelijke verbinding (soepel draad in een krooonsteen) en ondeskundigheid op elektrotechnisch gebied, de verzekering kan daar moeilijk mee doen. Een leek mag nou eenmaal geen elektrotechnische handelingen uitvoeren.
Tip: Als je het 'veilig' wilt doen: splits de kroonsteen en pak elke dradenbundel goed in met isolatietape, zodat de kans op aanraking en kortsluiting tot een minimum beperkt wordt.
Wees gerust, als het huis afbrandt zal ik de verantwoordelijkheid op me nemen.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:39 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon kleur bij kleur, simpel. En zorgen dat geen van de draden elkaar raakt.
En nu een disclaimer van mij: Ik zie dat je er geen verstand van hebt. Ik hoop ook niet dat je gaat klagen wanneer je huis afbrandt door jouw ondeugdelijke verbinding (soepel draad in een krooonsteen) en ondeskundigheid op elektrotechnisch gebied, de verzekering kan daar moeilijk mee doen. Een leek mag nou eenmaal geen elektrotechnische handelingen uitvoeren.
quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:44 schreef Lucille het volgende:
Isolatietape is ook geen goede optie. De lijm verdroogt na een tijdje en dan valt de tape lost van de draad. Beter is het dus om de geen stroomdragende draad uit te laten steken uit het kroonsteentje. En bij een soepele draad die bestaat uit een niet solide kern (losse draadjes dus) de uiteinden te solderen, dan kan deze veel veiliger in het kroonsteentje geschroeft worden.
jep, solderen of kabelschoentjes zijn veel beter dan zo de draad erin te steken, maar ik ging er niet vanuit dat TS soldeermogelijkheden had. Wat betreft het isolatietape, opdrogende lijm heb ik alleen gehad met die zogenaamde 5eurobaktape, Die van 3M gaat veel langer mee, en ik heb er nog geen problemen mee gehad met het isoleren van bijvoorbeeld een litze van grondkabels.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:44 schreef Lucille het volgende:
[..]
Isolatietape is ook geen goede optie. De lijm verdroogt na een tijdje en dan valt de tape lost van de draad. Beter is het dus om de geen stroomdragende draad uit te laten steken uit het kroonsteentje. En bij een soepele draad die bestaat uit een niet solide kern (losse draadjes dus) de uiteinden te solderen, dan kan deze veel veiliger in het kroonsteentje geschroeft worden.
Die dingen zijn wel leuk ja, maar niet voor 220 volt (met 120 Watt!) daar zijn ze niet voor geschikt.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:50 schreef Kapmes het volgende:
Geen flauw idee hoe het heet, maar je hebt ook van die rode buisjes waar je die draden in stopt en dan met een tang stevig dichtknijpt. Is ook handiger dan een kroonsteentje
Zelfs als ze in serie staan maakt het niets uit, alleen geven ze dan minder licht. Het gaat zolang de stroom om van - naar + te lopen maar door een lampje heen moet gaat er niets fout.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:38 schreef Lucille het volgende:
Voor gloeilampen maakt het dus geen hol uit of je nu A1 en B1 op C1 zet (en dus A2 en B2 op C2) of dat je A1 en B2 op C1 zet (en A2 en B1 op C2), in beide gevallen staan de lampen parallel geschakeld en is er geen kortsluiting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |