Ouders zijn een beetje dom, die hadden een condensdroger moeten kopen.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:35 schreef succubus het volgende:
Bij m'n ouders staan een droger zonder een raam in de bijkeuken zonder raam in de nabijheid.
Bestaan er geen opvangbakken ofzo voor die warme lucht & condens want die ruimte wordt giga warm door dat ding
Wij hebben er eentje gekocht bij de aldi, 299 euro met 3 jaar garantie. als ie kapot is kopen we gewoon een nieuwe.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:25 schreef Xanthe het volgende:
Er zijn inderdaad van die opvangbakken , maar echt bijzonder goed vind ik die niet.
De condens komt alsnog in de ruimte terecht met als gevolg nog steeds last van vocht in die ruimte.
Is er geen mogelijkheid om dmv een gat en een afdek plaatje een gat in de muur te maken?
Wat betreft een condens droger , lijkt ideaal maar schijnt toch tegen te vallen.
Je verbruikt meer stroom , en de machine is duurder in aanschaf en gaat ook nog eens minder
lang mee dan een afvoer droger.
Dat condensdrogers minder lang meegaan is nieuw voor mij. Heb je hier wat meer info over? Wat gaat er dan eerder kapot? Lijkt mij dat als eerste de mechanische elementen en het warmte element kapot gaan en die zit in beide soorten machines.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:25 schreef Xanthe het volgende:
Je verbruikt meer stroom , en de machine is duurder in aanschaf en gaat ook nog eens minder
lang mee dan een afvoer droger.
Heb me afgelopen maand laat voor lichten bij diverse winkels.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat condensdrogers minder lang meegaan is nieuw voor mij. Heb je hier wat meer info over? Wat gaat er dan eerder kapot? Lijkt mij dat als eerste de mechanische elementen en het warmte element kapot gaan en die zit in beide soorten machines.
En jij vertrouwt witgoed verkopers? Ik wil minstens 3 jaar garantie en koop geen duur merkapparaat. Als ie na die 3 jaar kapot gaat flikker ik hem weg en koop een nieuwe.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:14 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Heb me afgelopen maand laat voor lichten bij diverse winkels.
Vanwege een opkomst zijnde kleine wilden wij een goede wasmachine en dus ook graag een goede droger.
De wasmachine staat intussen in huis en ben ik erg blij mee.
Maar de droger...
Ik dacht zelf dus eerst aan een condensdroger.
Bij de mediamarkt werd mij dus de 1e keer verteld dat ze minder lang mee zouden gaan.
Toen hechte ik daar geen waarde aan , maar uit eindelijk zei iedere winkel waar ik kwam hetzelfde.
En een luchtafvoer droger heb ik nog , dus hoef ik niet meteen een nieuwe aan te schaffen.
In dit geval wil de witgoed verkoper een goedkoper product (afvoerdroger) aanbieden aangezien die langer mee gaan, waarom zou je het dan niet vertrouwen. maw, wat zit er voor de verkoper in om dit te doen? Volgens mij gaan beide apparaten verder wel even lang mee.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij vertrouwt witgoed verkopers? Ik wil minstens 3 jaar garantie en koop geen duur merkapparaat. Als ie na die 3 jaar kapot gaat flikker ik hem weg en koop een nieuwe.
Margequote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
In dit geval wil de witgoed verkoper een goedkoper product (afvoerdroger) aanbieden aangezien die langer mee gaan, waarom zou je het dan niet vertrouwen. maw, wat zit er voor de verkoper in om dit te doen? Volgens mij gaan beide apparaten verder wel even lang mee.
Ik zou op ervaringen uit het verleden niet zo snel conclusies willen trekken. Een kleuren TV van pakweg 20 jaar terug deed het ook makkelijk 10 jaar. Een kleuren TV van nu mag je blij zijn als ie het 5 jaar uit houd zonder problemen.quote:Een goede droger kan makkelijk 10 of meer jaar mee gaan. Met een gezin van 5 hebben we een droger zo'n 14 jaar gehad. Oké, het gezin werd wat kleine de laatste jaren, maar evengoed doe je er lang mee. Dat was een Zanker. Nu heeft m'n vader een Miele gekocht, gaan ook erg lang mee.
Oké, dat zou inderdaad weleens zo kunnen zijn, daar wil ik van af zijn.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Marge
De één na goedkoopste wijn op een wijnkaart in een restaurant is ook altijd die met de hoogste marge.
Ook hier moet ik je gelijk geven. De componenten zijn vaak van beduidend slechtere kwaliteit, en de toename van elektronica maakt eventuele schade ook vaak onherstelbaar; je kan vaak beter een nieuwe kopen dan inderdaad.quote:Ik zou op ervaringen uit het verleden niet zo snel conclusies willen trekken. Een kleuren TV van pakweg 20 jaar terug deed het ook makkelijk 10 jaar. Een kleuren TV van nu mag je blij zijn als ie het 5 jaar uit houd zonder problemen.
Ja en neequote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:32 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ook hier moet ik je gelijk geven. De componenten zijn vaak van beduidend slechtere kwaliteit, en de toename van elektronica maakt eventuele schade ook vaak onherstelbaar; je kan vaak beter een nieuwe kopen dan inderdaad.
Toch geloof ik wel dat bepaalde merken behoorlijke apparatuur op de markt brengen die langer meegaan dan menig ander. Zoals vroeger zal het echter niet meer zijn.
ehm, leuke stelling...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:30 schreef Xanthe het volgende:
Nou is de bauknecht goedkoper , maar de winst marche is een stuk hoger erop dan op de miele.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |