Tjabbo | woensdag 27 oktober 2004 @ 10:05 |
Vorig deeltje ![]() Post hier foto's van je Toyota, of je vragen en ervaringen! Hierboven mijn laatste aanwinst. ![]() Laatste posts van het vorig topic: quote: quote:Game on ![]() | |
MacroTough | woensdag 27 oktober 2004 @ 10:43 |
Zo, even gecopy/paste van m'n memberpagina op MR2.n(ik ben lui): Motorisch - Compleet gereviseerde 4AGZE swap. - Compleet gebalanceerd. - Kop geflowed en geport. - E51 versnellingsbak met sperdifferentieel. - Lichtgewicht vliegwiel(4,4KG). - Ram-Air open luchtfilter met Big Boss bouwmarkt aanzuigbuis. - Janspeed RVS uitlaat. Onderstel & Remmen - Verlaagd met MAD Sportive veren. - KONI geel rondom. - Alle rubbers van de wielophanging vervangen door Superflex Eurethane bushings. - High&Tight adjustable end links. - Verchroomde wielophanging(onzichtbare bling-bling). - Zwart gepoedercoate Spydervelgen met 195/45-15 Toyo Proxes T1-S rondom. Overig - JonO/RSE Shortshifter. - Billet Aluminium schakelpook. - Lichtgewicht accu(5KG) in de voorbak. - Voor en achterbak gestript. - Reservewiel verwijderd. ![]() Blokje voordat het de auto in ging(let niet op de datum op de foto, ik ben lui): ![]() Blokje in de auto: ![]() Dynosheet van voor(rood) en na(blauw) de supercharger swap, vermogen op de achterwielen: ![]() filmpje van de dynorun ![]() | |
HaagseHarrie | woensdag 27 oktober 2004 @ 11:03 |
![]() btw dit is de kapotte Supra, moet nog een foto maken van mijn nieuwe, goedwerkende ![]() | |
Tjabbo | woensdag 27 oktober 2004 @ 12:25 |
quote:Stinkend mooie bak zeg! Was je toevallig ook op het ITT afgelopen jaar? Ik meen daar ook zioiets te hebben gezien (afgezien van motorruimte) | |
MacroTough | donderdag 28 oktober 2004 @ 23:56 |
Bedankt voor het compliment, ik heb er ook een hoop werk aan gehad ![]() Ik ben nog nooit naar de ITT geweest. Ik ben pas weer sinds een jaar of twee in MR2s. Hiervoor heb ik ook nog een andere aw11 en een sw20 gehad, maar die heb ik alweer een jaar of 7 geleden de deur uit gedaan. Deze heb ik twee jaar geleden helemaal standaard gekocht. Je kan je dus wel voorstellen dat ik er de afgelopen winters een hoop gesleutel aan heb gehad. Ik hoop dat ik deze winter het blok nog naar de 175PK/210Nm op de wielen kan krijgen. Dan kom ik uit op een 200PK/240Nm op de krukas, denk dat dat wel voldoende is voor een auto van 1000KG ![]() | |
Fiets-toeter | vrijdag 29 oktober 2004 @ 00:02 |
Petje af voor de vele moeite die je er allemaal in hebt gestoken! Zelf ben ik deze week aardig aan het poetsen geslagen, het contactslot en aluminium dorpels weer mooi glimmend gepoetst zojuist m'n versnellingspookleer eens goed opgepoetst/bijgekleurd/ingevet. en nog wat zooi schoongemaakt. Kleine dingetjes die best leuk zijn om te doen voor de "man-zonder-auto-kennis" ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 29 oktober 2004 @ 08:47 |
quote:Pk's aan de wielen is veel interessanter.Kkrukas pk's zijn voor de verkoop. ![]() Ben je zelf monteur oid dat je dit gedaan hebt/hebt kunnen doen? of heb je erg veel hulp gehad? Ik ga (eindelijk) volgende week aan mijn supra sleutelen maar daar heb ik echt wel iemand bij nodig als leek. ![]() ![]() | |
MacroTough | vrijdag 29 oktober 2004 @ 09:51 |
quote:Met de eerste stelling ben ik het helemaal met je eens, maar het maakt het vergelijk met wat het standaard had moeten zijn wat makkelijker. Laat ik het zo zeggen, ik heb nu op de wielen wat ik standaard op de kruk zou moeten hebben ![]() ![]() Ik ben zelf geen monteur hoor, enige sleutelervaring die ik had waren brommertjes(ook veel 4-takt). Enige wat ik niet zelf heb gedaan is het uitlijnen en het onderblok en kop opbouwen. UItlijnen kan je domweg niet zelf. Het uitgebalanceerd opbouwen van een onderblok en het flowen en porten van een kop is zulk specialistenwerk, waarbij je zulk duur gereedschap nodig hebt, dat het absoluut niet rendabel is om het zelf één keertje te doen. Het belangrijkste is denk ik wel goede documentatie. Het Internet staat vol met goede info over de meeste auto's. Nederlandse fora hoef je meestal niet te kijken, die gaan vaak niet verder dan discussies over de plaatsing van luchtfilters of over welke kleur neon je moet kopen. Als je echt veel wilt leren ben je toch aangewezen op Amerikaanse en Australische fora. Ik weet ook wel zeker dat er voor Supra's voldoende goede how-to's en fora te vinden zijn op het Internet. Kans is ook groot dat er vast wel ergens een PDF staat met het garagehandboek van je auto. Lees veel voordat je ergens aan begint. Zorg er ook voor dat je niet afhankelijk bent van die auto, hij staat langer stil dan je verwacht en vaak wilt. Voor mij is het een hobby auto, ik heb er nog een lease hok naast. In dezelfde lijn moet je ook een goede droge sleutelruimte hebben waar de auto veilig staat. Goed gereedschap is ook een pré, verwacht niet dat je je auto uitelkaar krijgt met een ¤5 setje uit de graaibakken van de Praxis. Een goede garagekrik, stevige assteunen en een behoorlijke doppenset zijn een leuke start voor de simpele dingen. Begin met het simpele onderhoud, verwacht niet meteen die V8 in een mini te lepelen en doe niet teveel in één keer. Als je teveel in één keer doet en het werkt niet, dan is het lastig troubleshooten. Nog één onontbeerlijke tip, loop weg als iets even niet lukt. Laat dat ding staan voor een week, twee weken. Je zal zien dat het dan wel gaat. Je moet er wel plezier in blijven houden, het moet wel een hobby blijven en geen frustratie worden ![]() De tering, wat een end ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 29 oktober 2004 @ 10:01 |
Hey MacroTough, Ik bedoelde met de eerste stelling dat ik het goed vind dat je weet wat je aan de wielen hebt. De vergelijking is leuk, maar het gaat er toch om wat je naar het wegdek kan brengen. Veel mensen zijn pk geil en overschatten hun pk's en pkwinsten nogal. vandaar. ![]() Toevallig is supras.nl, en dan met name de eigenaar een van de meest gerenommeerde supraspecialisten van europa, en waarschijnlijk van de wereld. Hij ontwikkelt zelf veel voor supras zoals krukassen, spruitstukken e.d., en heeft meer supra motorswaps op zijn naam staan dan waarschijnlijk alle toyotamonteurs van Nederland bij elkaar. Dat is dus een groot voordeel voor me, en ik heb van die site, en met name van de actieve en technisch onderlegde posters veel info gekregen en links naar verschillende (werkplaats)handboeken voor de MA70. Daarnaast heb ik onlangs een stapeltje werkplaatshandboeken gekocht, die komen als het goed is binnenkort binnen. Een kameraad van me sleutelt zelf veel aan auto's en die gaat me helpen (gelukkig). Ikzelf kan verrekte weinig beginnen door mijn gebrek aan kennis, maar ik heb de supra gekocht met het idee dat ik hem zelf ga onderhouden. Dat lijkt me leuk dus ik ga er met veel plezier aan beginnen. ![]() | |
MikdawG | zondag 31 oktober 2004 @ 00:09 |
![]() Een Toyota MR2 turbo uit 1991. Zit een 2.0 turbo-blok in met standaard zo'n 204pk. Ik heb de turbodruk op 15 psi gezet m.b.v. een Manual BoostController en heb tevens een A'pexi luchtfilterkit ingebouwd. Voor de rest zo goed als standaard motorisch. Heb er ook 16" velgen onder zitten, maar die worden volgend jaar vervangen door zwarte SSR Professor SP-1's (in het zwart), 17x7.5 voor, 18x9.5 achter. Veel plannen, zowel motorisch als optisch... | |
DeBastaard | dinsdag 2 november 2004 @ 12:58 |
Ik wil ook gaan kijken voor een MR2, gewoon een 2.0 GTI. Kan nu nog geen turbo-karretje veroorloven ... (Benzine kosten, en onderhoud...). Nu is mijn vraag hoe is zo'n auto op de weg? Met een beetje vies weer? Sneeuw e.d. !? Is het dan problematisch om hem fatsoenlijk onder controle te houden of valt het allemaal reuze mee? (Omdat ie toch meer gewicht op de achterwielen heeft dan de meeste andere RWD auto's). | |
Tjabbo | dinsdag 2 november 2004 @ 14:47 |
De wegligging van een MR-2 is onvolprezen. Als je even in de gaten houdt dat je achterwielaandrijving hebt, is er niets aan het handje. ![]() | |
DeBastaard | dinsdag 2 november 2004 @ 14:59 |
Ik zal er aan denken als ik er een heb .. Eerst maar eens even sparen though =) Weet nog nie zeker of ik nu voor een Celica ga of voor een MR2.... In een celica kunnen ook nog mensen mee, en is nog net íetsje ruimer als een MR2.. Mja MR2 is natuurlijk weer wat meer rijplezier .... | |
Tjabbo | dinsdag 2 november 2004 @ 15:44 |
Celica heeft meer status/flair zo je wilt dan een MR-2. dat dan wel weer. Meer fun met een MR2 zou zomaar kunnen. ![]() | |
Ger-E | vrijdag 5 november 2004 @ 18:41 |
ja sorry, dan mag ik niet achterblijven: Toyo MR2 2.0 16 1993 ![]() ![]() ![]() Klik hier voor meer specs, foto's en video's. | |
Koen0s | vrijdag 5 november 2004 @ 21:16 |
Moooooooooi! Vooral die Celica.. van Tjabbo en dan nog gewoon met die ronde koplampen vet! ![]() ![]() | |
PNG | vrijdag 5 november 2004 @ 21:26 |
quote:Helft van de Celica's rijdt met te kleine motortjes rond, MR2 is 9 v/d 10 keer als die ander ook wil, een hoop meer werk. Op de "echte" Celica's na dan. Maar die rijden er niet zo heel veel stiekem. Dus om nou te zeggen dat een Celica meer status heeft dan een MR2 ![]() | |
MikdawG | vrijdag 5 november 2004 @ 23:27 |
Ik kan misschien m'n MR2 turbo verkopen voor een leuke prijs.. Diegene wil hem echt hebben.. Kan het geld nu erg goed gebruiken.. Maar ik twijfel of ik het wel zal doen. Er is veel mis mee (o.a. lek uitlaatspruitstuk, gare bougiekabels, hele slechte lak, etc.) en ik heb momenteel echt geen geld. Als ik hem verkoop ben ik uit de schuld maar ben ik wel m'n MR2 kwijt.. Wat een moeilijke keuze dit! Pff.. Ik kan niet slapen vannacht.. | |
Sjoewe | vrijdag 5 november 2004 @ 23:34 |
Tja, als je het geld écht nodig hebt zou ik 'm verkopen. Als je in de schulden zit ga je ook niet geld in de auto stoppen, en zijn de kosten straks nog hoger door de (vergeef me de uitdrukking) 'verwaarlozing'. Aan de andere kant als jij je financiële problemen kan oplossen zonder 'm te verkopen zou ik dat nastreven, en de auto een tijdje stallen (maybe zelfs schorsen) tot dat je er weer geld voor hebt, en 'm dan vertroetelen. ![]() | |
MikdawG | vrijdag 5 november 2004 @ 23:52 |
Financiële problemen zijn wel op te lossen maar dat gaat veel tijd kosten.. Stallen/schorsen heeft geen zin want ik heb sowieso vervoer nodig naar m'n vriendin en daarvoor pak ik altijd gewoon m'n MR2.. Maar als ik hem verkoop kan ik wel een ander wagentje gaan kopen.. Misschien een Nissan 200SX S13 ofzo.. Damn, dit is best klote zeg. | |
Sjoewe | zaterdag 6 november 2004 @ 00:02 |
Als je 'm al verkoopt zou ik niet zo'n onderhouds gevoelige auto kopen. Dan maar een jaartje in een onderhoudsvrij koekblik en doorsparen tot je je weer een pretkar (+ alle bijkomende kosten) kan veroorloven ![]() | |
MikdawG | zaterdag 6 november 2004 @ 00:15 |
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek.. Als ik word aangenomen verkoop ik m'n auto en koop ik een brommer om naar werk te gaan (is +/- 10 minuten met de brommer). Vervolgens spaar ik een half jaartje en koop ik een mooie auto.. MR2, S13, S14.. Ik denk dat dit me wel wat lijkt. Wordt wel moeilijk, aangezien mijn broer volgende week zijn Nissan 200SX S14 gaat halen en hem zowel optisch als motorisch flink gaat aanpassen.. Rij ik daar op m'n brommertje.. Maar ja, het is niet anders! | |
D-Devil | zaterdag 6 november 2004 @ 09:59 |
quote:Lijkt me een serieus heel erg verstandig idee, dan koop jij over een half jaar een gelijkwaardige auto, en streef je je broer voorbij met wat geluk ![]() | |
pAin | zaterdag 6 november 2004 @ 10:13 |
@MIkdawG: gewoon verkopen ![]() ![]() Trouwens, in Brielle staat er een MR2 te koop, die gast wil hem ruilen tegen een station wagen ![]() * pAin kijkt papa met Carina E Station heel lief aan ![]() ![]() Wie heeft er trouwens ervaringen met de nieuwere diesels van Toyota?? Aangezien ik misschien moet gaan dieselen voor mn werk lijkt me een Corolla wel leuk ![]() ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 6 november 2004 @ 11:52 |
quote:Verkoop hem. Een auto is het niet waard om je voor in de schulden te steken. never. Verkopen en afbetalen dat ding, en dan lekker sparen en op zoek naar een goede, dat is mijn advies. ![]() | |
HaagseHarrie | dinsdag 9 november 2004 @ 00:33 |
@ Tjabbo dit is de nieuwe (andere dan ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door HaagseHarrie op 09-11-2004 00:38:31 ] | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 9 november 2004 @ 00:56 |
quote: ![]() Wat wil je weten? | |
PNG | dinsdag 9 november 2004 @ 02:37 |
Tommy heeft nl wel eens in de auto van zijn moeder of vader gereden. Gaattie nu vertellen over de Carina E diesel. Maar dat Bosch is wel slecht van die auto's. | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 09:06 |
quote:Zit nog mooi in de lak zeg ![]() Dit is wel een turbo toch? (Aan het dash te zien wel.) Alleen van dit model (van voor de facelift) vind ik persoonlijk het stuur minder mooi. ![]() Waarom heb jij eik een duitse hoster ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 09:06 |
quote:sjongejonge ![]() | |
pAin | dinsdag 9 november 2004 @ 09:22 |
quote:Alles ![]() | |
Sjoewe | dinsdag 9 november 2004 @ 10:06 |
Ik nomineer PNG voor "Meest onbegrijpelijke berichten schrijver van het jaar" | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 9 november 2004 @ 10:54 |
quote: ![]() ![]() quote:We (waar ik gewerkt heb, mijn vader werkt daar ook overigens ![]() ![]() ![]() Mij beviel deze auto goed, max koppel komt bij ongeveer 2000 toeren. De motor is (mits warm) stil en vrij zuinig, ik haalde 1 op 18 gemiddeld. Dit gaat overigens over de 116 pk variant, die ook redelijk snel is (als je op het juiste tijdstip schakelt komt het toerental precies terug op 2000 toeren en gaat "ie" er als een brandweer vandoor ![]() De D-4D is een seconde langzamer dan een Golf 130 pk diesel, als je echt een snelle diesel wilt kan je beter kijken bij de VAG groep, als je een soepele, betrouwbare, redelijk snelle ![]() De 2 liter 90 en 110 pk zijn er met de facelift uitgehaald en daar is een 1.4 (!) met 90 pk en 190 nm koppel voor in de plaats gekomen. Ik was erg te spreken over deze motor, zeker omdat de motor betrekkelijk klein is en toch genoeg koppel en vermogen heeft. Zoals je ook in verschillende tests kan lezen (autoweek, autovisie e.d.) kan hij de concurrentie aan (niet de 130/150 pk VAG's natuurlijk). Toch zou ik zelf de 116 pk variant nemen. In de Avensis (ik ken je budget niet ![]() Als je wat specifiekers wilt weten hoor ik het wel. Binnenkort (als er overal zwavelvrije diesel verkrijgbaar is) komt er ook een D-CAT D-4D naar NL | |
HaagseHarrie | dinsdag 9 november 2004 @ 15:30 |
quote:Tja net gewassen he maar ken mooier wordt helemaal opnieuw gespoten in de toekomst dan he. Dit is ook geen turbo ![]() Ennuh hoster???????? ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 15:35 |
quote:Geen turbo? ik meende in een ander plaatje van de auto een turbodruk metertje te zien. Hoster is waar de plaatjes van je staan op internet. iemand die je plaatjes host. ![]() Edit- ik zie nu dat het je oliedruk metertje is. ![]() En achterop staat ook gewoon 3.0i. stom van me ![]() Nooit turbo aspiraties gehad? | |
pAin | dinsdag 9 november 2004 @ 15:50 |
Bedankt voor de info Tommy ![]() mja, ik ben nog bezig met een auto van de zaak, waarschijnlijk zal ik een auto uit mogen kiezen van 20.000 euro (incl. of excl. BTW weet ik niet, aangezien ze dat toch terug krijgen). Mijn voorkeur ligt nog steeds bij de Ibiza FR 130 pk (je bent jong en je wilt keiharde pk's for less bucks ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 9 november 2004 @ 16:48 |
quote:Graag gedaan ![]() Als je veel power wilt voor hetzelfde geld zou ik (als ik jou was ![]() Staan wel erg slecht in de tevredenheidstest van autoweek b.t.w. Maar dat maakt je niets uit want je bent jong en je wilt keiharde pk's for less bucks en het onderhoud betaald je baas. ![]() | |
dan_niet | dinsdag 9 november 2004 @ 17:51 |
Even iets heel anders dan diesels (die rijden trouwens prima wat mij betreft, paar keer avensis met d4-d gereden), over een tijdje wil ik een andere auto kopen en het liefst een toyota, nu wil het probleem dat er van bijv. de corolla (in dit geval 97-02) geen gti-achtige versie is. Tuurlijk is 110 pk en 0-100 in 10 sec rond niet slecht, maar je wilt toch wel eens sneller he ![]() En aangezien ik hou van hatchbacks, moet het eigenlijk wel een corolla zijn. En omdat ik nu een auto uit 95 heb, moet ie wel minimaal uit 97 zijn. Dus probleem: hoe krijgen we hem sneller (en hoe snel dan)? Ander motorblok inleggen zou je zeggen, maar goed dat is me allemaal weer net wat te overdreven. Chiptunen; heb ik wat over gevonden op internet, zo'n 13/15 pk kan je erbij sleutelen, zit je op 125 pk, nou andere uitlaat en luchtfiltertje, zit je ff op 130 pk rond voor het gemak. Opzich is 130 pk niet slecht natuurlijk, maar hoe snel zal ie er van worden? 0-100 in 9 sec? Iemand daar enig idee van? Ok, deze optie had ik zelf dus al ontdekt, maar misschien zijn er hier onder de toyota kenners nog wel mensen met meer oplossingen ![]() Dus: hoe maak je een 1.6-je sneller en hoeveel sneller wordt ie er ongeveer van (pk/nm + sec)? Ik ben verder geen sjonnie of iets, dus gaat me niet om het verneuken van de auto (binnen en buiten), maar gewoon om een snelle, betrouwbare auto. En natuurlijk is het leuk als men niet verwacht dat je zo snel bent ![]() Ik hoort van u ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 9 november 2004 @ 18:22 |
quote:130 pk uit een 4A-FE kan je wel vergeten imo. De FE kop en computer is gewoon niet goed te tunen, en zijn daarvoor ook niet bedoelt. Het makkelijkst om aan meer vermogen te komen is een GE kop te monteren. Daarmee kan je (hangt ervan af wat je aan je inlaat en uitlaat doet) tot ongeveer aan de 150 pk komen (zonder vvt-i) alleen dit neemt al redelijk wat tijd en geld in beslag aangezien je best veel moet aanpassen. Helaas kan je de standaard motoren (met FE kop) niet makkelijk tunen, hiervoor moet je echt een Toyota met een GE motor kopen of een GE kop monteren. Als je trouwens en nog nieuwere Corolla zou nemen zit je met VVT-i en wordt het verhaal helemaal anders aangezien die motoren ook helemaal anders zijn. | |
dan_niet | dinsdag 9 november 2004 @ 18:42 |
En zo'n GE motor is in nederland wel verkocht in een of ander model? Mja een nieuwere corolla staat voor later op het programma ![]() Mja tis idd niet zo makkelijk te doen allemaal, wel zonde eigenlijk. Maar ja je houdt op die manier wel je betrouwbaarheid natuurlijk. Heb je enig idee van de kosten van zo'n kop/motor "metamorfose"? Iig alvast bedankt | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 19:51 |
quote:De GE kop voor de 1.6 die jij bedoelt is volgens mij niet verkocht in Nederland, of de GE kop van de celica motor 3S-GTE moet passen, maar dat betwijfel ik zelf een beetje. De 1.6 tunen is al zovaak geprobeerd, er is veel over te vinden. En de meeste bevindingen wijzen uit dat je beter een andere motor kunt monteren. Uiteindelijk goedkoper, en betrouwbaarder. Uit japan is de 1.6 20v te importeren en die levert 160pk. dat gaat als de brandweer. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 9 november 2004 @ 19:58 |
quote:precies. 3S kop past niet. GE kop voor de 1.6 is zeker wel geleverd in NL > Corolla GTi, Celica GTi, alleen de 4A-GE heeft andere zuigers (en ECU, inlaat, uitlaat) dan de 4A-FE. GTE kop voor de 1.6 is nooit geleverd. Maar het is volgens mij makkelijker en zeker betrouwbaarder om idd een andere motor erin te swappen. 4A-GE blacktop met VVT-i en ITB's en 165 pk ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 19:59 |
Dat zeg ik. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 9 november 2004 @ 21:37 |
quote:Het was ook een add-on ![]() ![]() | |
HaagseHarrie | dinsdag 9 november 2004 @ 22:15 |
quote:Ja host is van mijn zus (was ff makkelijk he). Dacht dat je bedoelde dat die auto uit duitsland kwam?? Komen ze bijna allemaal vandaan he dus ik dacht al..... Maarre ik had zeker turbo aspiraties, vriend van me is monteur dus ik zocht een GTE uiteraard maar ja een goede is schaars en toen kwam deze ineens vanuit het niets en bleek nog in zeer goede staat en goedkoop dus ja dan maar geen turbo maar ik had wel weer een supra. | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 22:21 |
Je kunt ook Arnout van Supras.nl vragen om er een 7M-GTE of nog liever en zeldsamer een 1JZ-GTE erin laten lepelen. ![]() | |
HaagseHarrie | dinsdag 9 november 2004 @ 22:30 |
hahahah is volgens die maat van me niet makkelijk en errug duur. btw hij heeft de Celica Supra MK2. Gave bak jongen!!! [ Bericht 0% gewijzigd door HaagseHarrie op 09-11-2004 22:43:42 ] | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 22:39 |
quote:je bedoelt de MK2 ? de MA60 ? De zijn best leuk ja. een 2.8 EFI? of is er een 3.0 in gelepeld? dat wordt veel gedaan bij die auto's. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 9 november 2004 @ 22:42 |
quote:Helaas.. ![]() 5M ![]() | |
HaagseHarrie | dinsdag 9 november 2004 @ 22:46 |
quote:ECHT HE!!!!! schrijf ik MA2 ![]() nee heeft een 2.8, voorlopig dan he zit ook naar een 3.0 te kijken maar ja in de sprint gaat het gelijk op he (hebben het getest ![]() ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 9 november 2004 @ 22:48 |
keuring appeltje eitje? of is er wat mis met je auto dat je zo weet? | |
HaagseHarrie | dinsdag 9 november 2004 @ 22:52 |
quote:damn wordt zo langzamerhand SC man.. Voor schokbreders zijn te slap, van mijn oude zijn ze nog goed maar ja nog geen tijd voor gehad om dat over te zetten. Pas geleden nieuwe remschijven er voor op en remklauwen gereviseerd. Euhm de rest is afwachten ga vandeweek ff met die maat van me alles opschrijven wat er gedaan moet worden en dat dan doen voordat die naar de keuring gaat. | |
dan_niet | woensdag 10 november 2004 @ 17:52 |
quote:Ok, tunen van zo'n ding is dus erg lastig. Heb je toevallig wat meer informatie over dat importeren en plaatsen van een andere motor? Kosten etc. Misschien een site? Blijft zonde dat het beste merk niet sneller te krijgen is ![]() Iig bedankt alvast, jij ook Tommy. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 10 november 2004 @ 19:36 |
quote:Merk is heel goed snel te krijgen. Alleen de auto's met een "familie" motor niet, omdat de cylinderkop daarvan zo geconstrueerd is dat deze behoorlijk zuinig is en toch genoeg vermogen levert, er is dan dus niks extra's meer uit te halen. Voor de kosten kan je het beste b.v. de firma van Deijne bellen, die kunnen je actuele informatie geven. Hier kan je lezen over een de inbouw van een 4A-GE 20 klepper in een E10. Succes iig ![]() | |
dan_niet | woensdag 10 november 2004 @ 22:29 |
[quote]Op woensdag 10 november 2004 19:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende: [..] Merk is heel goed snel te krijgen. [/quoute] Excuus ![]() Mja idd, die motortjes niet. Maar bedankt voor de info! Ga er eens achteraan. | |
MikdawG | donderdag 11 november 2004 @ 00:00 |
Ik hou m'n MR2. ![]() | |
Sjoewe | donderdag 11 november 2004 @ 00:20 |
![]() | |
suprachick | donderdag 11 november 2004 @ 12:08 |
quote:Een turbo motor in een non-turbo auto bouwen, daar staat Arnout niet echt om te juichen. Want waarom iets bouwen dat je ook kant en klaar kan kopen? Er bestaan genoeg goeie supra's (turbo), alleen moet je wel de juiste wegen kennen. Als je ziet wat voor malloten op marktplaats hun auto te koop aanbieden, dat slaat helemaal nergens op. Ze denken blijkbaar allemaal dat ze goud in handen hebben. Voor rond de 3000 euro kan je best een goeie MKIII turbo kopen. Tja, en een Supra is verder nu eenmaal duur. | |
Tjabbo | donderdag 11 november 2004 @ 14:40 |
quote:Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Kijk als je zelf al een hele poos een auto hebt en die hebt opgeknapt /onderhouden dan kan het lonen om er een andere motor in te lepelen. Ik kan begrijpen dat Arnout dat niet graag zou doen, maar aan de andere kant, als je een betalende klant hebt waarom niet ? ![]() En mijn supra had ik nog onder de 3000 zelfs. Beetje afwachten natuurlijk hoe goed hij is, maar ik heb nog geen enkel probleem gehad in 2000 Km's ![]() Hoe gaat het met jou suup? geen lekkage meer? | |
multipla | donderdag 11 november 2004 @ 14:46 |
heeft iemand ervaring met een toyota hiace, het liefts wat oudere? want ik ben naar een aan het kijken voor een rond 1980 en zou graag willen weten wat de specificaties zijn wat de punten zijn waar ik op moet letten. er is namelijk vrij weinig te vinden over deze auto op internet dus interesante links zijn ook van harte welkom ![]() | |
beschuit | donderdag 11 november 2004 @ 14:47 |
[schaamteloze crosspost] ![]() Ik heb een Toyota Corolla E10 met 4E-FE blok. Thermostaat is kaduuk, maar nu weet ik niet of ik genoeg heb aan alleen de thermostaat of dat ik ook een nieuwe pakking nodig heb. Op de automaterialenzaak staat dat alleen thermostaat genoeg is en die weten ook niet welke pakking erbij zou moeten dus ik denk ik vraag het hier even | |
Tjabbo | donderdag 11 november 2004 @ 14:50 |
Neem er een nieuwe pakking bij. Ze kosten niet veel en anders kun je weer problemen krijgen. gewoon doen! | |
beschuit | donderdag 11 november 2004 @ 15:04 |
quote:Maar bij die autozaak weten ze dus niet welke pakking erbij hoort... staat niet in de database voor mijn corolla... | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 11 november 2004 @ 15:12 |
quote:Roest. Daar moet je het meest op letten, overigens bij elke Toyota van voor 88. Verder is het allemaal wel ok, aandrijflijn geeft wel eens problemen, verder zou ik bij de benzine's het olieverbruik even in de gaten houden. De meeste zijn naar de export, dus veel zal je er niet vinden. quote:persoonlijk vervang ik ALTIJD de pakking van een onderdeel wat vervangen wordt. Anders heb je kans dat je over een maand weer met problemen zit, terwijl je nu voor 10 cent ( ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 11 november 2004 @ 15:13 |
quote:Ga je ff naar de dealer voor een pakking, je zal er echt niet op leeg lopen hoor ![]() ![]() | |
johnwoo | donderdag 11 november 2004 @ 15:48 |
![]() Zit nu in mijn tweetje ![]() | |
beschuit | donderdag 11 november 2004 @ 16:06 |
Br00m br00m ![]() | |
Sjoewe | donderdag 11 november 2004 @ 16:10 |
quote:Compensatie ![]() Tof hoor ![]() | |
suprachick | vrijdag 12 november 2004 @ 11:38 |
quote:Tja, mijn suup heeft geloof ik 500 pleuro gekost, maar goed, dat is geloof ik wel met de nodige ruilhandel gepaard gegaan. Nog even over die ombouw van non-turbo naar turbo: Arnout heeft ontzettend veel klanten, hij heeft zelfs een wachtlijst, en houdt zich liever bezig met wat serieuzere zaken is mijn idee. Wat ik al zei, een turbo is nog altijd goed aan te komen, dus waarom zou je zoveel geld uitgeven voor een ombouw? Mijn suup rijdt nog steeds naar alle tevredenheid, al hou ik mijn ogen open voor een andere body: ik zou graag een ander interieur willen, zoiets als dat van Arnout... | |
Tjabbo | zondag 14 november 2004 @ 19:16 |
Kan je dat Recaro interieur niet krijgen uit die import JZA80-R ![]() | |
suprachick | zondag 14 november 2004 @ 23:35 |
quote:Krijgen? Ha!! Dat lijkt me niet. Ik denk dat degene die het ding koopt ook het interieur neemt, en anders zal het in de verkoop gaan. Maar goed, dat Recaro is leuk, maar ik vind dat lichte interieur veel mooier (door de gehele auto), en dat krijg je niet door er recaro in te zetten! | |
Tjabbo | zondag 14 november 2004 @ 23:55 |
ja haha kopen natuurlijk he ![]() Het lijkt me dat de eigenaar het interieur ook overzet, mits het nog goed is. Exclusief, en beter dan dat crappy leer. Mijn leer is redelijk aan het slijten helaas. ![]() Persoonlijk houd ik van donker. blauw, of nog liever helemaal zwart. Mocht ik ooit mijn stoelen laten herbekleden dan laat ik de hele binnenkant van zwart leer maken, met een rood supra logo in de stoelen ![]() Dat lijkt me echt geweldig. | |
Mad-Matt | maandag 15 november 2004 @ 18:11 |
een toyota topic, LEUK!!!!! Mijn liefje: ![]() 0-100 in 5 secs top rond de 260 Je moet wat ![]() | |
Tjabbo | maandag 15 november 2004 @ 19:15 |
Netjes. Mooie MR2. Zit je bij de wild bunch toevallig ? 243 pk, dat is nog meer dan ik uit mijn stock suup haal ![]() Heb je misschien een lijstje van je mods? | |
Mad-Matt | maandag 15 november 2004 @ 20:09 |
ben ook lid van de wild bunch. Mods zal ik ff posten als ik tijd heb (moet alweer weg) ![]() | |
Dash-X | maandag 15 november 2004 @ 21:30 |
Nou hopelijk binnenkort van mij ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
johnwoo | dinsdag 16 november 2004 @ 13:54 |
quote:Hoi Spike ![]() quote:Mooie bak ![]() | |
buzzer | dinsdag 16 november 2004 @ 14:13 |
Oke, hij wijkt wat af van de andere Toyota's in dit topic, maar dit is de onze, en hij bevalt uitstekend !![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 november 2004 @ 17:56 |
quote:Ik vind em niet mooi, vond destijds de funcargo (prototype van de verso) wel gaaf. MAAR Rijd prima, goede wegligging, en de 1500 benzine motor in de Yaris verso vind ik echt geweldig ![]() veel ruimte, prima keuze dus. Veel succes ermee iig ![]() | |
MikdawG | dinsdag 16 november 2004 @ 19:17 |
Spikey met z'n rice-wagentje. ![]() Het zijn trouwens 244pk's op de achterwielen. Dus zo'n 290 op de krukas neem ik aan? | |
DIGGER | dinsdag 16 november 2004 @ 22:05 |
quote:Pas je wel op je autoradio? ![]() | |
Tjabbo | woensdag 17 november 2004 @ 13:17 |
quote:Hij's wel lelijk vind ik. De gewone is wel cool! Heb je hem nieuw gekocht? | |
buzzer | woensdag 17 november 2004 @ 15:21 |
quote:Die zit net als de cd speler geïntergreerd in het dasboard met stuurbediening. Het mag dan wel niet de mooiste auto zijn qua uiterlijk, maar kwa ruimte binnenin, wegligging, brandstofverbruik, rijgedrag, schakelgedrag (automaat) en uitzicht is het echt een ideale auto. Als de achtebank neergaat heb je een kuub laadruimte, de kids zitten ruim en de airco houdt de ramen schoon. We hebben hem inderdaad nieuw | |
Tjabbo | woensdag 17 november 2004 @ 16:32 |
quote:Het is geen aanmerking hoor dat ik hem lelijk vind. Dat is een mening natuurlijk, en ik ken ook mensen die hem meesterlijk mooi vinden ![]() Dat soort autootjes zijn altijd meer praktisch dan mooi imho, en hoewel ik Toyota fan ben, moet ik helaas toegeven dat ze bij sommige kleinere autootjes niet hebben nagedacht over de looks. (van buiten dan. van binnen issie wel erg mooi! ) | |
DeBastaard | maandag 22 november 2004 @ 15:22 |
Hmmmm Als ik nu op mijn werk solliciteer naar een andere functie en die ook krijg (gewoon bijbaantje bij ikea), dan betaald mijn pa 2000 euro mee aan mijn nieuwe toyota ?! Hij kwam er gisteren zelf mee, wow hij mag vaker van die ingevingen hebben hehe! Zit nu alleen met dilemma , celica of mr2 .... | |
Tjabbo | maandag 22 november 2004 @ 15:24 |
quote:Leuke dillema's heb jij ![]() Celica of MR-2. Tjah, het is net wat je van een auto wilt. Bij de MR-2 heb ik toch altijd het gevoel dat die een wat jonger publiek aantrekt, terwijl de celica meer een klassieke schoonheid is imho. ![]() De R-2 heeft wel RWD en een 2.0i motor standaard, da's wel cool ![]() | |
DeBastaard | maandag 22 november 2004 @ 15:28 |
Juh daarom ... Moet er nog even overnadenken ![]() Dat type Celica wat jij hebt is ook erg mooi ... zo'n 2.0 GTI, woei ![]() Maarja on the otherhand; 2.0i middenmotor en RWD is ook leuk speelgoed ![]() | |
Tjabbo | maandag 22 november 2004 @ 15:30 |
Precies. Ik zou zelf opnieuw voor de celica gaan, gewoon omdat ik dat een mooiere verschijning vind. De MR-2 dateert uit 1989 (qua ontwerp) en is -hoewel erg mooi- meer gedateerd dan de T20 celica. (die ik heb dus inderdaad. ![]() | |
yup | maandag 22 november 2004 @ 15:54 |
![]() ![]() ![]() Toyota Carina GTi. 2.0i 16v DOHC met 158 of 175 pk's. MR2 motor zit erin volgens mij ![]() Hoeveel zou de laatste kosten (de 175 pk versie dus). Lijkt me een ongelofelijk vette stealth wagen... Helaas zijn ze ongelofelijk zeldzaam ![]() | |
DeBastaard | maandag 22 november 2004 @ 15:56 |
hebben die MR2's wel airco eigenlijk? | |
Tommy_Kuklinski | maandag 22 november 2004 @ 16:18 |
quote:een vriend van me had die, YUP ![]() ![]() edit: Celica/MR2 motor ja, de 3S-GE | |
Tjabbo | maandag 22 november 2004 @ 16:40 |
quote:Ja. Was een optie.:) | |
yup | maandag 22 november 2004 @ 17:00 |
quote:Met Mobile.de heb ik maar eentje kunnen vinden ![]() Zijn die dingen nou zo verdomd zeldzaam ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 22 november 2004 @ 17:17 |
quote:ja waren vrij duur destijds, dus weinig verkocht, en de meeste eigenaren doen ze niet weg ![]() | |
yup | maandag 22 november 2004 @ 17:44 |
quote:Eigenaren zijn allemaal zeker Toyota fappers ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 22 november 2004 @ 18:10 |
quote: ![]() ![]() | |
yup | maandag 22 november 2004 @ 18:18 |
quote:STFU ![]() Voor hoeveel had die maat van je het ding verkocht (of is ie dwars in een vangrailing geparkeerd oid ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 22 november 2004 @ 18:26 |
quote:158 pk, maar met de nodige upgrades, zoals TB's enzo ![]() Ik zou niet weten wat hij ervoor gevraagd heeft. Meer dan 5k iig, dacht ik, zal het even vragen, zie hem vanavond. | |
yup | maandag 22 november 2004 @ 18:49 |
quote:Meer dan 5k. Hoeveel gaat de 175 pk versie dan wel kosten ![]() OMG dit ding valt nu al af. Misschien later als leuke stealth-wegen-onveilig-maken apparaat kopen, maar niet nu ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 22 november 2004 @ 19:03 |
quote:die TB's van hem zijn alleen al 3k | |
-_Tommy_- | maandag 22 november 2004 @ 19:21 |
hmmm zijn hier thuis nu wel echt een toyota gezin... Ik heb een Yaris 1.0 Linea Luna uit 1999, mijn moeder een Corolla 1.6 Linea Sol Automaat en mijn vader rijdt sinds afgelopen vrijdag in een Landcruiser 3.0 D4D Executive... Gelukkig staat er nog een wagen in de garage... Zal morgen eens fotos maken en laten zien ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 22 november 2004 @ 19:22 |
quote: ![]() | |
-_Tommy_- | maandag 22 november 2004 @ 19:24 |
quote:tja maar eens iets van de importeur horen ho maar ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 november 2004 @ 20:22 |
Ik houd hier een bijna volwassen starsletje op de weg. Wordt 2 januari 18 jaar, maar of men er hier foto's van wil zien.... Lief trouw beestje is het wel verder maar zo stoer als die MR2's enzo nee ze is wat bescheidener ![]() | |
johnwoo | dinsdag 23 november 2004 @ 21:13 |
quote:In trekkracht zijn de 158 en 175 PK versies vrijwel gelijk. De 175 PK versies hebben alleen wat langere versnellingen, zodat de top wel hoger ligt, maar de 0-100 tijd scheelt maar 1 of 2 tiende seconde. Dus daarvoor hoef je niet per se zo'n 175'er te nemen ![]() Behalve als je hem verder wilt tunen; dan ben je met de 175 met een aantal nieuwere features beter uit. Deze is naar (en zelfs over) de 200 PK te krijgen met aftermarket inlaat/uitlaat/headers/cams. Uiteraard geen goedkoop karweitje ![]() ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 23 november 2004 @ 21:40 |
quote:Starsletjes zijn cool. Ze houden de naam van Toyota hoog door gewoon altjid te blijven rijden tot ze plotselinge dood sterven, if ever.. Oorzaak is dan gewoon ouderdom. ![]() Dus posten die slet ![]() | |
yup | dinsdag 23 november 2004 @ 22:12 |
quote:OMG dat is dus een rasechte Toyota fapper als ie voor een stel gasklepjes zoveel geld gaat geven ![]() ![]() quote:175 pk versies kunnen ook meer toeren maken he, dat vind ik best vet, 7500 toeren in een familiewagen ![]() | |
1299 | dinsdag 23 november 2004 @ 22:20 |
Ik rij zelf in een yaris 1.0 vvti en een corolla 2 liter diesel. Die yaris is best een pittig wagentje voor een 1 liter. Die corolla rijdt daarin tegen weer een stuk comfortabeler. De yaris begint alleen boven de 140 (ligt eraan hoeveel wind er staat) vage ruisgeluiden te maken. Ik heb de yaris 1x in een tunnel op de 186 gehad, dan voel je je niet veilig hoor ![]() Die corolla heb ik niet hoger dan 190 gekregen. Fabriek = 165max maar met een kilometer afwijking en een tunnel kom je een stuk hoger uit. Maar je merkt het niet of je 120 rijdt of 190 afgezien van de herrie, die corolla heeft een heerlijke wegligging. Hij is vrij zwaar en daardoor ligt hij als een huis. Al met al prettige wagens. Maar mijn volgende aankoop wordt toch een ander merk ben ik bang. Ik zoek namelijk een 'goedkope' pittige auto. En die corolla G6 is mij toch iets te traag. 110PK maar trekt niet echt snel op. | |
BaraCuda | dinsdag 2 mei 2006 @ 18:45 |
Ik ben zelf aan het kijken voor een RWD auto, nu is me vertelde dat de MR2 van 90 tot94? een mindere wegligging heeft dan het type wat erna kwam? Nu valt het me op dat de 175pk versie amper te krijgen is? of kijk ik gewoon verkeerd? Turbo is ook welkom natuurlijk maar die zijn helemaal zeldzaam ![]() | |
Furb | woensdag 3 mei 2006 @ 17:36 |
quote:wegligging is prima! die van Ger-E die te koop staat heeft er Koni's onder liggen en band 235 achter, dat gaat echt niet aan de rol hoor! de originele motorkruizen (veerpootbruggen) die erin zitten houden de wagen helemaal lekker strak | |
johnwoo | woensdag 3 mei 2006 @ 19:07 |
De wegligging van de 94+ers is niet beter of slechter dan die van de 90-94ers, maar anders. De 90-94ers zijn erg scherp, maar daardoor ook nogal onvoorspelbaar. Daarom hebben ze de 94+ers wat neutraler (lees: veiliger) gemaakt. Dat een 94+er makkelijker te rijden is staat buiten kijf, maar dat betekent niet dat het ook beter is. Opvallend is dat veel (semi-)professionele rijders de messcherpe handling van de 90-94ers prefereren. Overigens kan je het "snap oversteer" waar de 90-94ers om bekend staan enigszins te lijf gaan door aan de achterkant flink brede banden te monteren. Ik rij nu met 245 aan de achterkant, en heb er merkbaar minder last van dan bij m'n vorige 225 banden. | |
BaraCuda | woensdag 3 mei 2006 @ 19:19 |
quote:Ah iemand met knowhow ![]() Dan de enige angst die bij mij nog speelt is roest? De enige ziekte waar je weinig aan kan doen bij een auto ![]() Hebben mr2's daar last van of niet? | |
johnwoo | woensdag 3 mei 2006 @ 19:27 |
Van roest hebben de SW20s gelukkig vrijwel geen last (in tegenstelling tot de AW11jes ![]() Nu de oudste SW20s alweer 16 jaar worden hebben sommige lichte roestvorming onderaan de deur of de dorpel, maar dat is meestal maar oppervlakkig. In het algemeen is roest geen noemenswaardig probleem bij deze generatie. Vergeleken met andere auto's van die leeftijd is de SW20 een van de meest roestbestendige auto's. | |
BaraCuda | woensdag 3 mei 2006 @ 19:28 |
quote:Top ![]() ![]() Over 2 a 3 maandjes | |
johnwoo | woensdag 3 mei 2006 @ 19:35 |
quote:Als je een linksgestuurde wil zou ik er maar geen datum aan vastknopen. Zoveel zijn er niet, en eind vorig jaar was net zo'n periode dat er een paar te koop hebben gestaan, dus het kan misschien wel weer even duren voordat je een goede vindt... Ik ken mensen die anderhalf jaar op zoek zijn geweest voordat "de juiste" voorbij kwam. Je moet 1) geduld hebben, of 2) mazzel dat je net tegen een goede aanloopt, of 3) (als je zelf kan sleutelen) de lat niet zo hoog leggen (want er zijn ook een aantal van mindere kwaliteit in omloop). Als je rechtsgestuurd wil kan je eventueel nog zelf importeren uit Engeland, daar rijden er veel meer rond, dus staan er ook meer te koop en is de kans dat je een goede vindt groter. Je kan in ieder geval het MR2 club forum volgen, of als je wilt importeren het Engelse forum (daar staan er altijd wel een paar te koop). | |
BaraCuda | woensdag 3 mei 2006 @ 19:41 |
quote:In duitsland is het aanbod ook groter zag ik, nouja we zien wel ![]() Of is het misschien verstandig om eerst een non turbo te kopen en dan te kijken wat je tegen komt ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door BaraCuda op 03-05-2006 19:51:21 ] | |
2NutZ | woensdag 3 mei 2006 @ 19:55 |
dag mensen, Heb zelf een toyota celica T20, wil graag ff weten wat voor velgen eronder kunnen en het liefst maten erbij. Het schijnt nogal moeilijk te zijn, want ik vind met google echt niets. Ben aan het kijken voor 17 of 18 inch maar ik kan die maten niet vinden, steek enzo. | |
johnwoo | woensdag 3 mei 2006 @ 20:10 |
Steek van de Celica is 5x100. Stock offset weet ik zo niet, maar 18x7.5 ET+35 past in ieder geval, ik ken namelijk iemand die 5zigen ProRacers onder z'n T20 heeft liggen en die maten worden aanbevolen voor de Celica ![]() | |
2NutZ | woensdag 3 mei 2006 @ 20:28 |
vielen dank ![]() Die site is wel handig ja, maakt bouwjaar niets uit trouwens? dus ook het type celica dit past dus niet: 18x8.0 / 5x114.3 wil deze zo graag ![]() ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door 2NutZ op 03-05-2006 20:33:53 ] | |
Billian85 | woensdag 3 mei 2006 @ 21:52 |
Januari 1997, 141.000, reeds 5-6 maanden in bezit, en ben er SUPER tevreden mee ![]() Toyota. MIJN merk ![]() Voor een jongen van 20 jaar niet slecht of wel ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Billian85 op 03-05-2006 21:54:10 (Adres klopte niet) ] | |
BaraCuda | woensdag 3 mei 2006 @ 22:11 |
John nog 1 vraagje, zijn er ook motoren waar achteraf een turbokit voor te krijgen is? En kun je dat laten doen en aan wat voor prijzen moet je dan denken? ![]() | |
johnwoo | woensdag 3 mei 2006 @ 23:29 |
quote:Bedoel je dit in het algemeen, of specifiek voor de MR2? Je kunt de 3S-GE (het 2.0 GTi blok) ook turbo'en, maar dat is ingewikkelder en duurder dan een 3S-GTE (het 2.0 turbo blok) erin swappen. Hieronder twee quotes van een topic op het MR2 forum dat hierover ging: quote: quote:Conclusie: don't bother ![]() Als je een MR2 turbo wilt, kan je het beste een MR2 turbo kopen ![]() Of, als je dan een GTi wilt ombouwen, gelijk een heel turboblok erin swappen, niet de GTi turbo'en. Een complete swap zal je aan onderdelen misschien 4000 euro kosten; hangt een beetje af welke versie van het turboblok je koopt (90-94 zijn er 2 varianten, 204 en 225 PK; 94+ is 250 PK), wat er allemaal bij zit (met name versnellingsbak, aandrijfassen, intercooler en ECU zijn dingen die er niet altijd bij zitten) en hoeveel km het heeft gedraaid. Dan komen daar nog arbeidskosten bovenop. [ Bericht 2% gewijzigd door johnwoo op 03-05-2006 23:45:08 ] | |
StefanP | donderdag 4 mei 2006 @ 01:28 |
quote:TRD verkoopt supercharger kits voor sommige toyotas. | |
BaraCuda | donderdag 4 mei 2006 @ 17:35 |
quote:Mja dan kun je inderdaad beter wachten op een fatsoenlijke fabriekaf turbo... Bij de japanse of amerikaanse toyota's zit daar veel andere techniek in dan in europa? Vaak is elektronica anders wat dan weer klauwen vol geld kost om uit amerika te laten komen als er iets stuk is? Kun je indicatie geven over wat een goede mr2 turbo uit 94 95 zou moeten kosten? ![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 4 mei 2006 @ 19:17 |
Goed topic... Zal weleens foto's plaatsen van mijn carina ![]() | |
johnwoo | donderdag 4 mei 2006 @ 22:39 |
quote:Voor een 94+er met een 250 PK (volgens de specs 245 in de MR2, maar ze zijn nogal ondergespecificeerd, sommigen leveren stock al 260 PK!) gen3 blok zit je sowieso met een rechtsgestuurde. De linksgestuurde turbo's zijn de Amerikaanse uitvoering van 90-94 met het gen2 blok met 204 PK (wat overigens met een open luchtfilter, open uitlaat en boost controller ook makkelijk en veilig op de 250 PK zit). De Japanse uitvoering van het 90-94 gen2 blok leverde 225 PK (gemapt voor hoger octaan, keramisch ipv stalen turbinewiel, geen EGR). Een 94-95 exemplaar in goede staat met niet teveel kilometers (de meesten zitten nog onder de ton) haal je uit Engeland voor een totaal budget van 9000-10000 euro (inclusief invoer etc etc). Een 90-94'er Jap uitvoering kan al voor een stuk minder, zeg 7500 euro. De linksgestuurde Amerikaanse uitvoering hebben ze uiteraard niet in Engeland, daarvoor zou je in Duitsland of de VS moeten kijken, of wachten tot er hier weer eens een goede te koop staat... Het verschil in de USDM en JDM gen2's zit hem vooral in de opties: de Amerikanen zijn over het algemeen wat luxer uitgerust, met airco, cruise control, lederen bekleding, T-Bar dak, Toyota alarmsysteem, 6.1 geluidssysteem, airbag etc. Dat is bij de Jappen veel minder, die hebben zelfs lang niet altijd een T-Bar dak maar een gewoon dicht coupe dak (wat wel een kleine 15kg in gewicht scheelt, maar open rijden in de zomer is toch wel erg fijn ![]() ![]() De 94+ gen3's zijn van binnen meestal ook niet zo luxe als de 90-94 Amerikanen, maar hebben wel weer een aantal andere technische features: limited slip diff (wat bij de 90-94'ers een optie was), climate control ipv airco (optie), twee airbags standaard (ipv 1 bij de USDM gen2's, en geen bij de JDM), en traction control (optie). Ook hier zijn de Japanse uitvoeringen begrensd, de Engelse volgens mij niet. Als je niet veel wilt modden ben je het beste uit met een 94+er met gen3 blok, omdat die standaard al sneller zijn. Wil je meer dan ~340 PK eruit halen dan kan je beter een goedkopere gen2 nemen, want voor dat soort vermogens moeten ze toch allebei aangepast worden, en dan kan je het verschil in aanschafprijs mooi gebruiken voor die mods ![]() Bovendien heeft de gen2 dikkere cilinderwanden waardoor deze iets sterker is, iets waar je normaal niks van zal merken, maar wat bij de echt hoge vermogens (500 PK ofzo) mee gaat spelen. Qua onderdelen maakt het niet erg veel uit of iets uit de VS of uit Japan moet komen ![]() ![]() Overigens kan je via de Toyota dealer alles krijgen wat je maar wil, voor iedere versie, gen2 of gen3, USDM, JDM of Euro-spec, met een part number kunnen ze alles zo voor je uit Japan laten komen. Alleen betaal je dan wel de hoofdprijs ![]() hth ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door johnwoo op 04-05-2006 23:03:54 ] | |
BaraCuda | vrijdag 5 mei 2006 @ 21:06 |
Ok als ik het dus zo zie is een Amerikaanse turbo eigenlijk de beste keus, rechts gestuurde auto raak je "nooit" meer kwijt natuurlijk als je hem wil verkopen. In duitsland heb je inderdaad meer keus uit mr2's is dus even afwachten of daar iets komt tegen de zomervakantie ![]() Je weet er in iedergeval heel veel van zo te zien ![]() ![]() Edit: Nog 1 vraagje, stel je besluit een 175pk 3gen uit 94 a 95 te kopen. Op wat voor vermogen kun je dan uitkomen met wat aanpassingen van inlaat uitlaat en eventueel chip? ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door BaraCuda op 05-05-2006 22:14:45 ] | |
johnwoo | vrijdag 5 mei 2006 @ 22:32 |
quote:Prima ![]() quote:Uit zo'n GTi is ook best vermogen te halen, maar N/A tuning heeft twee grote nadelen tov turbo tuning: 1. Het kost gewoon meer geld (met name de eerste stappen, want voor echt grote vermogens is een turbo ook wel duur). 2. De auto wordt sneller "unstreetable" dan een turbo wagen: een performante N/A heeft het vermogen heel hoog in de toeren zitten en geeft daaronder niet thuis. Een turbo is heer en meester in de midrange, en geeft dus veel bruikbaarder vermogen voor op de weg (op het circuit is een plotseling inkomende turbo juist weer een nadeel). Terug naar het punt ![]() ![]() 200 a 225 PK is nog wel prima te doen. Bij de MR2 club rijdt iemand rond met een GTi met ongeveer 220 PK geloof ik, en dat is nog prima streetable. Die wagen heeft: - open luchtfilter - open uitlaat - performance header - hetere nokken met verstelbare tandwielen - SMT6 chip om ontsteking en brandstof bij te regelen - nitrous (weet niet wat de specs daarvan zijn) Geen idee wat de kosten hiervan zijn, maar ik gok 5 a 6000 euro. | |
BaraCuda | vrijdag 5 mei 2006 @ 22:43 |
quote:Tja ik ben nu een turbo gewend en ben bang als ik een non turbo koop dat ik toch wat mis ![]() Ik heb wel in een bmw 323 325 en 328 gereden, maar deze voelde allen niet echt heel snel aan. Bij m'n T5 heb ik elke keer weer het Woooooo gevoel, dat had ik bij die BMW's totaaaal niet... Maar ik zie al wel dat je vrij veel moet aanpassen om richting de 200 pk te gaan, en daarbij beter dan een geluid van een turbo word het niet ![]() |