Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je alle films die je een negen geeft beter vindt dan de films die je een 9- gaf en slechter dan alle films die je een negen + gaf, maar niet allemaal even goed vindt.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:35 schreef California het volgende:
Tegen cijfers geven. Als je een film een 9 geeft, moet je toch altijd nog uitleggen waarom, wat er in jouw ogen zo goed aan is. 't Is haast onmogelijk om je cijfers zo te verdelen dat je alle films die je een 9 hebt gegeven allemaal even goed vindt en daartussen geen verdere voorkeur hebt. Dan kun je dus beter die beschrijving en toelichting geven, en helemaal geen cijfer.
Dat kan zelfs heel goed. (Als dat niet zo is, moet je maar snel ophouden met cijfers geven.) Maar dan nog ontbreekt motivatie, waarzonder dat cijfer dus niet echt veel zegt.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:40 schreef Sai het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je alle films die je een negen geeft beter vindt dan de films die je een 9- gaf en slechter dan alle films die je een negen + gaf, maar niet allemaal even goed vindt..
Dus je bent het eens dat het beste gewoon motivatie + cijfer is.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:43 schreef California het volgende:
[..]
Dat kan zelfs heel goed. (Als dat niet zo is, moet je maar snel ophouden met cijfers geven.) Maar dan nog ontbreekt motivatie, waarzonder dat cijfer dus niet echt veel zegt.
Eigenlijk zou dat nauwkeurigerdinges het juist makkelijker moeten maken. Als jij op IMDB twijfelt tussen een zeven en een acht dan maak je er hier fijn een 7,5 van. Als je hier twijfelt tussen een 7,5 en een acht maak je er fijn een acht min van, enzovoorts. Tot je uiteindelijk op een 7,7341 uitkomt.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik verbaas me altijd over Timo20, die kan een film zelfs nog tot op een tiende nauwkeurig een punt geven. Dan vraag ik me toch af: "Hoezo dat dan?"
Ik kan op IMDb nog net een punt tussen 1 en 10 geven, heel soms vind ik het moeilijk om tussen 2 punten te kiezen, maar verder. Punten geven is moeilijk. En bij IMDb vergeet ik het vaak..
Dat is voor watjes. Echte mannen maken keuzes.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:50 schreef Sai het volgende:
Eigenlijk zou dat nauwkeurigerdinges het juist makkelijker moeten maken. Als jij op IMDB twijfelt tussen een zeven en een acht dan maak je er hier fijn een 7,5 van. Als je hier twijfelt tussen een 7,5 en een acht maak je er fijn een acht min van, enzovoorts. Tot je uiteindelijk op een 7,7341 uitkomt..
Puur op gevoel. Een objectief oordeel gebruik ik hoogstens om net naar boven of beneden af te ronden als ik net op de grens van 2 cijfers zit.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:22 schreef Sai het volgende:
Vooral op je gevoel
Ik kan erg goed onderbouwen waarom ik een film slecht vind. Goed is iets moeilijker. Gewoon OK of matig is erg moeilijk. Die zijn gewoon..... gewoon OK.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
Oh en trouwens. Ik kan altijd verschrikkelijk slecht onderbouwen waarom ik een film al dan niet goed vind. En dan nog een punt geven ook.
Dan had ik dat wel gezegd.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:44 schreef Sai het volgende:
Dus je bent het eens dat het beste gewoon motivatie + cijfer is..
Preciesquote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
En die ratings.... soms voelt film A als een 8 en film B als een 7. Maar B vind ik dan wel weer beter dan A.
Inderdaad. Cijfers hou je gewoon voor jezelf.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:05 schreef California het volgende:
Leg dus gewoon uit hoe je de film ervaren hebt (en waarom), en dat is genoeg.
Geef jij eigenlijk alleen even cijfers?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:06 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad. Cijfers hou je gewoon voor jezelf.
Goeie films krijgen een even cijfer, kutfilms een oneven cijfer.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:10 schreef California het volgende:
Geef jij eigenlijk alleen even cijfers?.
Maar daar kun je geen berekeningen mee uitvoeren en statistieken makenquote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:05 schreef California het volgende:
[..]
Precies. Leg dus gewoon uit hoe je de film ervaren hebt (en waarom), en dat is genoeg.
Goed onderbouwen is niet zo moeilijk vind ik, maar het is wel moeilijk anderen daarvan te overtuigen, beter van niet dusquote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik kan erg goed onderbouwen waarom ik een film slecht vind. Goed is iets moeilijker. Gewoon OK of matig is erg moeilijk. Die zijn gewoon..... gewoon OK.
Maar dat is toch veel te vermoeiendquote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:12 schreef Gorro het volgende:
Maar daar kun je geen berekeningen mee uitvoeren en statistieken maken
Ja, relatief welquote:Oh, en sterren zijn natuurlijk hipper dan cijfers
Hé, dat ging ik ook zeggen. Vandaar ook dat m'n enthousiaste plan om iets dergelijks in mekaar te steken op niets lijkt uit te draaien.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:17 schreef California het volgende:
[..]
Maar dat is toch veel te vermoeiend.
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:29 schreef Kogando het volgende:
1-9 : dikke vette baggerzooi
10 : meesterwerk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |