abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:10:44 #101
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23759073
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:56 schreef Isabeau het volgende:
En dan is er uiteraard nog: De slinger van Foucault, Geniaal toch? en het nieuwere topic over de overeenkomsten tussen de da vinci code en de slinger van foucault: Umberto Eco - De Slinger van Foucault

En heel misschien nog te koop: [TK] Boek Umberto Eco: De slinger van Foucault
Bedankt voor de link. Loopt inderdaad storm daar Zal mijn verdere reacties over Angels and Demons daar plaatsen, en hopen dat het dan wel storm gaat lopen!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23759106
ps: dat zijn de Slinger van Foucault topics

Maar ik neem aan dat je de andere link bedoelt. Ik babbel er wel lekker mee, want ik vond dat boek schitterend!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 4 december 2004 @ 19:08:22 #103
13857 Nokia3310
pi_23762832
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:12 schreef Isabeau het volgende:
ps: dat zijn de Slinger van Foucault topics

Maar ik neem aan dat je de andere link bedoelt. Ik babbel er wel lekker mee, want ik vond dat boek schitterend!
Haha inderdaad verkeerde gequote Ben nu bij bladzijde 540, werd alleen gestoord door een vriendin die zo uit wil gaan. Ben dus bang dat ik het boek toch niet vandaag uitkrijg. Hoewel, vannacht na het uitgaan...
  zondag 5 december 2004 @ 01:10:13 #104
13857 Nokia3310
pi_23770511
Heb hem uit! Geweldig boek! Voor wat meer inhoudelijk geneuzel heb ik gereageerd in: Bernini Mysterie na Da Vinci Code Zou wel een mod kunnen worden
pi_23796682
iemand toevallig deze puzzle gedaan?
http://www.randomhouse.com/doubleday/davinci/main.html

er is wel een topic al over maar die is gesloten omdat deze ook open was (hier werd er echter niet over gesproken?)

ben nu in die Depository Bank of Zurich.. maar gaat het nog verder?.. er staat dan leuk dat het ding is teruggestuurd....en een tel nr wat je zou moeten bellen
pi_23818284
lamaar..heb het al 'gesolved' ..leuke puzzle moet ik zeggen!
pi_23867720
Een erg spannend boek, maar ik vind Langdon wel een beetje een flat character. Dit wordt dan wel weer ruim gecompenseerd met Teabing.

Het is wat het is... een spannend boek, interessante weetjes en mystieke elementen erin verwerkt; Niets meer, niets minder. Als je er eenmaal aan begonnen bent, lees je hem zo uit.
pi_24124672
DVC ook gelezen, heb me erg vermaakt. Ik moet eerlijk bekennen dat die hele
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-theorie nieuw voor me was. Heb erna dan ook maar 'De Geheimen van de DVC' van Simon Cox gelezen. Bekijkt alle beweringen kritisch etc..

Vond het alleen jammer dat het Sangreal-stukje er niet wordt besproken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iemand daar een weerlegging van?
I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 22 december 2004 @ 23:51:56 #109
71048 Tokay
makes your day!
pi_24149732
Meestal lees ik geen boeken waar een enorme hype omheen is ontstaan, maar toen ik het kon lenen van een kennis, ben ik toch maar overstag gegaan
En toegegeven: het is gewoon een heerlijk boek!

Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!), en interessante materie.
Ben er alweer een paar weken in bezig (ja ja, ik lees boeken nooit in één ruk uit), en ik geniet ervan.
Ik denk dat ik nu op 3/4 de van het boek ben.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_24149822
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:51 schreef Tokay het volgende:
Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!)
Werkt idd wel. Maar vond ik eigenlijk wel een erg makkelijk truukje. Dat begon me vrij snel te irriteren.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 23 december 2004 @ 00:07:07 #111
71048 Tokay
makes your day!
pi_24150137
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:54 schreef LostFormat het volgende:
Werkt idd wel. Maar vond ik eigenlijk wel een erg makkelijk truukje. Dat begon me vrij snel te irriteren.
Ik herken dat wel.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
pi_24308075
Ik heb hem net uit. Erg onderhoudend, alleen af en toe wordt de vaart nogal uit het verhaal gehaald doordat allerlei symboliek en historische gebeurtenissen uitgebreid uitgelegd worden. Verder vond ik de ontknoping nogal een anticlimax eerlijk gezegd. .
pi_24310590
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:51 schreef Tokay het volgende:
Meestal lees ik geen boeken waar een enorme hype omheen is ontstaan, maar toen ik het kon lenen van een kennis, ben ik toch maar overstag gegaan
En toegegeven: het is gewoon een heerlijk boek!

Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!), en interessante materie.
Ben er alweer een paar weken in bezig (ja ja, ik lees boeken nooit in één ruk uit), en ik geniet ervan.
Ik denk dat ik nu op 3/4 de van het boek ben.
Er is toch meestal wel wat goeds aan boeken, waar wereldwijd een hype omheen is. Het is dan geen literatuur, maar zeker goed voor een (ont)spannende film. Het valt inderdaad op dat Brown een snaar heeft geraakt die wereldwijd veel lezers trekt. Ik heb het ook met plezier gelezen, evenals andere boeken van hem. Zelfde, vergelijkbare stijl, maar ook vergelijkbare spanning.
Off-topic: Von Däniken was ook zo'n verhalenverteller.
pi_24310666
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:53 schreef Modus het volgende:
Ik heb hem net uit. Erg onderhoudend, alleen af en toe wordt de vaart nogal uit het verhaal gehaald doordat allerlei symboliek en historische gebeurtenissen uitgebreid uitgelegd worden. Verder vond ik de ontknoping nogal een anticlimax eerlijk gezegd. .
Probeer dan eens Angels and Demons. Daar vond ik het einde niet voorspelbaar, en dacht "hè?!"
pi_24319626
Ben nu op de helft. Goed boek!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:22:21 #116
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24335675
Ik heb hem net uit. Ik hoorde veel positieve en negatieve verhalen erover. Maar ik moet zeggen dat ik het een heerlijk boek vond en zelfs na het samenvatten van alle tentamen stof ik nog gemotiveerd was voor mijn plezier lekker verder te lezen. Het is een echte page turner, al hoewel ik sommige dingen niet echt ingewikkeld vond. Ik ben benieuwd naar de verfilming!
pi_24338788
klas net dat Tom Hanks Robert Langdon gaat spelen ?
Wel jammer want kd8 zelf eigenlijk aan Indy (harison ford )
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
  zondag 2 januari 2005 @ 01:41:16 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24349006
Goed boek, ik heb hem nu bijna uit. Wat me in het boek aanspreekt is dat je er ook echt wat wijzer van wordt. (kunst)geschiedenis in een populair jasje. Daar is niks mis mee. Wat me ook wel aanspreekt is dat de vrouw er in het verhaal zo goed van afkomt. Zoveel positiefs vind je helaas tot op heden nog steeds niet over het fenomeen 'vrouw', ik vond het wel leuk dat er in een nutshell een boekje open werd gedaan over de positie van de vrouw in de oorsprong en hoe dat in de loop van de tijd helemaal is omgeslagen, grotendeels door toedoen van het Christendom, en dat 'het zwakke geslacht'daar tot op heden nog steeds minder of meer onder lijdt. als er echt zoveel mensen dit boek hebben gelezen dan lijkt het me positief als men daar eens bij stilstaat...
pi_24385028
Kent iemand "daughter of god"?
Er schijnen gelijkenissen in te zitten.
(via)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_24385066
Ik heb het boek hier ook het huis binnen zien komen. Mijn moeder praat over niets anders, ik lees liever gewoon de krant.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:39:58 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24385118
was laatst bij een vriend van mij die het een goed boek vond. Let wel, dit is iemand die doorgaans als je hem over een boek (Heart of darkness) vertelde niet de film kende, maar het computerspelletje...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24397783
Ik heb hem vanmiddag maar gekocht, verder lenen is ook niet echt een optie meer. Ik ben er nu al ongeveer 2 maanden in bezig Terwijl ik het wel een goed boek vind, maar elke keer gewoon druk met andere dingen en echt stil zitten om een boek te lezen, doe ik niet zo snel.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 6 januari 2005 @ 00:05:34 #123
111621 Ursa
wijst de weg
pi_24422803
Heb The Da Vinci Code eerst geleend en toen in één dag uitgelezen (zat toch in het vliegtuig en had dus niets beters te doen). Leuk boek, vooral omdat het je kennis laat maken met ideeën omtrent interessante onderwerpen zoals beroemde kunst, bekende mensen uit het verleden en de katholieke kerk, ideeën die je zelf niet zo snel opgezocht zou hebben. En natuurlijk is het lekker snel geschreven, het boek grijpt je aandacht en houdt je betrokken. De plot vind ik vrij clichématig, maar werkt wel. Van "character building" is in dit boek geen sprake, maar dat ervaar ik niet als storend. De plichtmatige cliff hangers op den duur wel!

Het Bernini Mysterie maakt gebruik van dezelfde trucs als The Da Vinci Code. En de trucs vallen in dit boek meer op, omdat de ten tonele gevoerde ideeën, naar mijn mening, minder interessant zijn. Nu studeer ik ook zelf natuurkunde, waardoor de praatjes over antimaterie ietwat storend waren, maar een ander punt waarom het Bernini Mysterie voor mijn gevoel minder goed is, heeft te maken met het einde van het boek. Een bijna James Bondachtig einde, en dus zeer ongeloofwaardig. The Da Vinci Code had hier eveneens last van, maar bij het Bernini Mysterie wordt het echt vervelend.

Al met al raad ik The Da Vinci Code aan, om bovengenoemde redenen. Ik heb zelf de Engelse versie met foto's erbij gekocht. Erg leuk, omdat je dan alle beschreven schilderijen en gebouwen ook afgebeeld ziet.

Als je The Da Vinci Code eenmaal gelezen hebt, kun je wat mij betreft het Bernini Mysterie wel overslaan.

Tot slot nog: lees de boeken, als dat lukt, in het Engels! Ik heb The Da Vinci Code in het Engels gelezen en het Bernini Mysterie in het Nederlands; Engels beviel hierbij een stuk beter.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 03:13:29 #124
71048 Tokay
makes your day!
pi_24459364
En uit!
Ja, het duurde even.
Lekker boek, spannend geschreven, sommige personages zijn echter wat vlak, maar het einde is fraai.
Hou ik wel van.
Ben nu toch wel benieuwd naar De Slinger van Foucault van Eco.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:15:28 #125
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24463713
Goed, maar had wat meer uitwerking mogen hebben. over phi bijvoorbeeld. SvF vind ik véél beter.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')