abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22882766
Met de kerst ga ik op wintersport naar Oostenrijk.
Alleen dit wordt de eerste keer dat ik op wintersport ga.
Nu moet ik dus ook kleding hebben enzovoort..
Weet iemand een goede winkel ?? Waar je goed goedkoop wintersportkleding kunt kopen..

Bvd mvg,

Colin
pi_22883019
perry sport, favoriet, zeeman, etc.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_22883058
De skihut in Scheveningen. Daar hebben ze alles wat je maar nodig hebt of denkt te hebben.
pi_22883086
Als je het je eerste keer is, probeer dan iets te lenen bij familie/vrienden. Voor hetzelfde geld vind je er geen ruk aan en ga je nooit meer. Als je perse iets wilt kopen, moet je eens zoeken naar sportzaken wie op dit moment de collectie van vorig jaar in de uitverkoop hebben.
Zu hause ist alles besser
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:56:42 #5
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22883095
Als het de eerste keer is dan zou ik er niet zo veel geld aan uit geven.
Neem een oude spijkerbroek en spuit die waterdicht met een spulletje van de schoenenmaken.
En draag daar een lange thermobroek onder. Je ligt meestal de eerste keer alleen maar in de sneeuw op je muil. En die staalkanten van je ski's halen mooi al je nieuwe kleding open.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:59:14 #6
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22883138
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 12:56 schreef Pikkebaas het volgende:
Als het de eerste keer is dan zou ik er niet zo veel geld aan uit geven.
Neem een oude spijkerbroek en spuit die waterdicht met een spulletje van de schoenenmaken.
En draag daar een lange thermobroek onder. Je ligt meestal de eerste keer alleen maar in de sneeuw op je muil. En die staalkanten van je ski's halen mooi al je nieuwe kleding open.
als je begint met skieen een spijkerbroek????????????

Als je iets MOET hebben is het een ski broek. Bij Perry Sport hebben ze altijd wel wat in de aanbieding, ga daar eens kijken als je niks kunt lenen.
Maar neem aub GEEN spijkerbroek. Drie keer vallen en je loopt de rest van de dag met een bevroren broek. Da's NIET fijn.

En zorg voor warme handschoenen....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_22883166
Ik ga gelijk boarden .. Maar ik denk wel dat ik het supervet ga vinden.. Aangezien skiëen ook wel vet was in zo een "hal". En ik vroeger veel geskate heb..
pi_22883230
Vorig jaar ben ik voor het eerst gegaan en heb toen al me spullen gekocht op een wintersport beurs. Dat was allemaal kleding van voorgaande jaren, dus lekker goedkoop. Daar zou ik in ieder geval naar kijken of er zoiets is in de buurt.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:04:51 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22883244
waar ga je naar toe? en hoe hoog is dat?
Ik ga met kerst bijv. naar Hintertux en daar kan het op de gletscher met gemak -20 worden.
Dan is thermo ondergoed een absolute must.

Drie lagen aanpak werkt vaak het beste.

Thermo ondergoed, daaroverheen een fleece trui en uiteindelijk de skibroek/skijack.
Dit houdt warmte goed vast en voert transpiratievocht goed af.

Koop ook een goggle. Daarmee heb je veel beter zicht dan een gewone zonnebril.
(een gewone zonnebril is overigens ook ERG slecht voor je ogen vanwege ONGESCHIKT VOOR DE BERGEN)
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:05:20 #10
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22883247
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef XOSL het volgende:
Ik ga gelijk boarden .. Maar ik denk wel dat ik het supervet ga vinden.. Aangezien skiëen ook wel vet was in zo een "hal". En ik vroeger veel geskate heb..
Ik zou je aanraden om een keer bij de Perry Sport binnen te lopen. Van hun eigen merk - INQ - hebben ze veel wintersport kleding, ik heb er zelf mijn snowboardbroek ook van, prima ding en gaat al jaren mee

Het belangrijkst is in ieder geval dat je een goeie snowboardbroek en een geschikte jas koopt. Zorg ook voor handschoenen die niet makkelijk scheuren.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:08:47 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22883318
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 12:59 schreef DoctorB het volgende:
als je begint met skieen een spijkerbroek????????????

Als je iets MOET hebben is het een ski broek. Bij Perry Sport hebben ze altijd wel wat in de aanbieding, ga daar eens kijken als je niks kunt lenen.
Mwah, waterdicht gespoten spijkerbroek kan best. Zelf ook gedaan.

Goedkope skibroek is wel een stuk beter. Maar na mijn eerste jaar skieen was m'n broek helemaal aan rafels van m'n staalkanten.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:10:06 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22883334
quote:
In geval van boarden zit je vaak met je kont in de sneeuw. Koop een nieuwe broek, die is tenminste goed waterdicht, daar ga je erg veel plezier van hebben.
En met boarden val je in het begin heel veel. Dan wil je geen bril die constant van je kop lazert. --> Goggle!
Probeer ook handschoenen te kopen met grote armstukken. Die kun je OVER je jas doen en dichttrekken. Dit houdt tijdens het vallen de sneeuw uit je armen.
pi_22883401
Bedankt voor de tips allemaal.. ik ga gelijk ff naar Perry een kijkje nemen
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:15:12 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22883435
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 13:04 schreef DoctorB het volgende:
Thermo ondergoed, daaroverheen een fleece trui en uiteindelijk de skibroek/skijack.
Dit houdt warmte goed vast en voert transpiratievocht goed af.
Zelf draag ik nooit een fleece trui. Ik heb een ademend ski jack en ik draag er alleen een thermo shirt en een dunne pully onder..... Fleece is vaak zo dik en beperkt je bewegingen.
quote:
Koop ook een goggle. Daarmee heb je veel beter zicht dan een gewone zonnebril.
(een gewone zonnebril is overigens ook ERG slecht voor je ogen vanwege ONGESCHIKT VOOR DE BERGEN)
Ja, daar wil ik wel eens meer over weten. Is dat echt zo ?? Dat ongeschikt voor de bergen ?? En waarom dan ?? Ik heb een Oakley Frogskin met persimmon glazen en dat bevalt prima. Prima zicht. Maar ik zit er aan te denken om een goggle te kopen (een Oakley Wisdom). Maar is dat echt zo veel beter dan ??
pi_22883460
goedkoop koop je op de http://www.skihapp.nl/cms/skihappy/ in rotterdam!

EDIT: die dus alweer voorbij is, geeft niets... gebeurt mij haast ieder jaar
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:22:50 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22883570
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 13:15 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Zelf draag ik nooit een fleece trui. Ik heb een ademend ski jack en ik draag er alleen een thermo shirt en een dunne pully onder..... Fleece is vaak zo dik en beperkt je bewegingen.
[..]

Ja, daar wil ik wel eens meer over weten. Is dat echt zo ?? Dat ongeschikt voor de bergen ?? En waarom dan ?? Ik heb een Oakley Frogskin met persimmon glazen en dat bevalt prima. Prima zicht. Maar ik zit er aan te denken om een goggle te kopen (een Oakley Wisdom). Maar is dat echt zo veel beter dan ??
ik bedoel ook een fleece pully. Niet zo'n dikke. Dat zit inderdaad kl*te.

Het gaat er eigenlijk om dat normale zonnebrillen de UV straling niet sterk genoeg filteren. In de bergen is de UV straling veel sterker vanwege de dunnener atmosfeer.
De meeste zonnebrillen worden gemaakt voor de zomer op zeeniveau.
Je hebt zeker zonnebrillen die geschikt zijn voor in de bergen, maar die zijn vaak een stuk duurder (en die Oakley is nie goeijekoop, dikke kans dat daar wel fatsoenlijke uv filters in zitten).

Het voordeel van een goggle is dat die alleen gemaakt worden voor in de bergen dus daar zit je met de uv filtering wel goed. Nog een voordeel is dat ie niet afvalt als je met je board WEER eens een snowdive maakt...

daarnaast, als je lekker hard naar beneden vlamt (en dat doe ik heel graag) dan is het niet fijn als de wind langs je bril in je ogen waait.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:28:44 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22883681
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 13:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat er eigenlijk om dat normale zonnebrillen de UV straling niet sterk genoeg filteren. In de bergen is de UV straling veel sterker vanwege de dunnener atmosfeer.
De meeste zonnebrillen worden gemaakt voor de zomer op zeeniveau.
Je hebt zeker zonnebrillen die geschikt zijn voor in de bergen, maar die zijn vaak een stuk duurder (en die Oakley is nie goeijekoop, dikke kans dat daar wel fatsoenlijke uv filters in zitten).

Het voordeel van een goggle is dat die alleen gemaakt worden voor in de bergen dus daar zit je met de uv filtering wel goed. Nog een voordeel is dat ie niet afvalt als je met je board WEER eens een snowdive maakt...

daarnaast, als je lekker hard naar beneden vlamt (en dat doe ik heel graag) dan is het niet fijn als de wind langs je bril in je ogen waait.
OK, mijn bril zal dus wel goed zijn. En boarden doe ik niet, ik ski, dus zo heel vaak schuif ik de sneeuw niet in. Het fijne aan een goggle lijkt me dat het niet beslaat en niet verschuift. Het nadeel lijkt me dat je dat ding niet even snel afzet en dat die dingen reteduur zijn. Je zou het eigenlijk eens moeten proberen. Straks geef ik 200+ euro uit voor een goggle en vind ik er geen reet aan.
pi_22883853
Binnenkort zijn er Skisokken in de aanbieding bij Lidl. Vaak hebben ze bij Aldi ook aanbiedingen voor bijvoorbeeld handschoenen die dan erg goed zijn. Als je nu al gaat neuzen zou ik de aanbiedingen in de gaten houden.

Het scheelt al een hoop als je een winddichte jas hebt met capuchon, die regenbestendig is, en waarvan je de mouwen dicht kan maken. Met een beetje zeilsportjas kan je ook heel goed skieen. Als het erg koud is, is het fijn als je een capuchon of winddichte muts op kan zetten. Verder zou ik vooral een setje thermo-ondergoed meenemen voor het geval dat het te koud is, en je kledingkast napluizen op synthetische kleding, dat droogt lekker snel en blijft toch warm, vaak heb je daarvan al genoeg.
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
pi_22884276
Ohja en een skibroek of een snowboard broek verschilt nogal. De laatste heeft meer stevigheid op je kont, snowboarders vallen veel op kun kont, knieen en zitten de hele tijd maar in de sneeuw in de weg te zitten op de piste. Een skibroek heeft vaak verstevigingen aan de zijkant om dat insnijden te voorkomen.

De bril zoals gezegt is inderdaad erg belangrijk, koop een goede google, zo een skibril. Het is misschien niet hip, maar ooh wat ben je blij als het een beetje sneeuwt of regent als je bril niet beslaat en de damp niet vastvriest. Het bespaart je een hoop ellende als je een neemt die gewoon goed is. Laat je daar eerst voor informeren bij wat verschillende zaken. Je moet rond de 40 euro rekenen voor een goede.

Materiaal als board en schoenen zou ik gewoon huren bij een bedrijf in het gebied. Reserveer eventueel van te voren of huur ze hier in nederland. Voordeel van daar huren is dat je in het algemeen recenter materiaal hebt en bij problemen het ter plekke kan laten verhelpen.

Rugzakje: neem een normaal klein rugzakje om spulletjes zoals drinken, eten, snoep in mee te nemen.

http://www.euroreizen.be/wintersport/tips_kledij.htm voor wat goede algemene tips

[ Bericht 6% gewijzigd door Vanderdonk op 26-10-2004 14:12:06 ]
pi_22888993
Bedankt voor alle nuttige informatie..

Nu heb ik nog een probleem

Ik heb een wagen die rijdt op LPG, weet iemand ofdat er pomps onderweg naar oostenrijk ook LPG te verkrijgen is?
pi_22893469
Hihi en ook hier bied Pauline de Google-tovenares weer diensten aan:

http://www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1098021.html voor LPG in Oestenreich

En van de 583 die er zijn in Duitsland is er hier een overzicht (inclusief de nog te realiseren en gesloten plaatsen, let dus goed op!)
http://www.autogas-forum.de/lpg-stations/d-new-stations.htm

En is er hier een kaartje
pi_22893525
Trouwens ik zag in de folder van de Lidl dat ze een compleet skipak aan gaan bieden (is een broek en jas, dus niet zo een ouderwets overall) voor 50 euro. Daar heb je doorgaans nog niet eens een broek of jas los voor dus dat kan interessant zijn om even te bekijken.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:11:28 #23
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_22900073
quote:
kijk even of je bij vrienden/kennissen wat kan lenen als je nog niet zeker weet of je de aankomende jaren nog vaker gaat boarden. Als je zeker weet dat je vaker gaat zou ik zeker een goede broek kopen. In het begin ga je veel vallen, en het is wel handig is die waterdicht is
Een echt goede jas is minder belangrijk. Zorg gewoon dat je er een goede fleetrui onderaan hebt. Verder zorg voor goede en waterdichte handschoenen. Erg belangrijk als je gaat boarden
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:19:53 #24
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_22900180
iemand meenemen die goed kan masseren is ook handig, want je gaat veel spierpijn krijgen.
ik had aardig wat pijn als ik me elke keer omdraaide in bed. zoals eerder gezegd breng je idd meer tijd liggend door dan staand op je board in het begin

een jas die goed aansluit op de broek is ook fijn. ik had dat niet en had aan de binnenkant van mn jas en aan mn trui behoorlijk wat ijsklonten hangen. niet echt fijn als je na het boarden even in een restaurantje wat gaat eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')