als je begint met skieen een spijkerbroek????????????quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:56 schreef Pikkebaas het volgende:
Als het de eerste keer is dan zou ik er niet zo veel geld aan uit geven.
Neem een oude spijkerbroek en spuit die waterdicht met een spulletje van de schoenenmaken.
En draag daar een lange thermobroek onder. Je ligt meestal de eerste keer alleen maar in de sneeuw op je muil. En die staalkanten van je ski's halen mooi al je nieuwe kleding open.
Ik zou je aanraden om een keer bij de Perry Sport binnen te lopen. Van hun eigen merk - INQ - hebben ze veel wintersport kleding, ik heb er zelf mijn snowboardbroek ook van, prima ding en gaat al jaren meequote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef XOSL het volgende:
Ik ga gelijk boarden.. Maar ik denk wel dat ik het supervet ga vinden.. Aangezien skiëen ook wel vet was in zo een "hal". En ik vroeger veel geskate heb..
Mwah, waterdicht gespoten spijkerbroek kan best. Zelf ook gedaan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:59 schreef DoctorB het volgende:
als je begint met skieen een spijkerbroek????????????
Als je iets MOET hebben is het een ski broek. Bij Perry Sport hebben ze altijd wel wat in de aanbieding, ga daar eens kijken als je niks kunt lenen.
In geval van boarden zit je vaak met je kont in de sneeuw. Koop een nieuwe broek, die is tenminste goed waterdicht, daar ga je erg veel plezier van hebben.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef XOSL het volgende:
Ik ga gelijk boarden.. Maar ik denk wel dat ik het supervet ga vinden.. Aangezien skiëen ook wel vet was in zo een "hal". En ik vroeger veel geskate heb..
Zelf draag ik nooit een fleece trui. Ik heb een ademend ski jack en ik draag er alleen een thermo shirt en een dunne pully onder..... Fleece is vaak zo dik en beperkt je bewegingen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:04 schreef DoctorB het volgende:
Thermo ondergoed, daaroverheen een fleece trui en uiteindelijk de skibroek/skijack.
Dit houdt warmte goed vast en voert transpiratievocht goed af.
Ja, daar wil ik wel eens meer over weten. Is dat echt zo ?? Dat ongeschikt voor de bergen ?? En waarom dan ?? Ik heb een Oakley Frogskin met persimmon glazen en dat bevalt prima. Prima zicht. Maar ik zit er aan te denken om een goggle te kopen (een Oakley Wisdom). Maar is dat echt zo veel beter dan ??quote:Koop ook een goggle. Daarmee heb je veel beter zicht dan een gewone zonnebril.
(een gewone zonnebril is overigens ook ERG slecht voor je ogen vanwege ONGESCHIKT VOOR DE BERGEN)
ik bedoel ook een fleece pully. Niet zo'n dikke. Dat zit inderdaad kl*te.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:15 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Zelf draag ik nooit een fleece trui. Ik heb een ademend ski jack en ik draag er alleen een thermo shirt en een dunne pully onder..... Fleece is vaak zo dik en beperkt je bewegingen.
[..]
Ja, daar wil ik wel eens meer over weten. Is dat echt zo ?? Dat ongeschikt voor de bergen ?? En waarom dan ?? Ik heb een Oakley Frogskin met persimmon glazen en dat bevalt prima. Prima zicht. Maar ik zit er aan te denken om een goggle te kopen (een Oakley Wisdom). Maar is dat echt zo veel beter dan ??
OK, mijn bril zal dus wel goed zijn. En boarden doe ik niet, ik ski, dus zo heel vaak schuif ik de sneeuw niet in. Het fijne aan een goggle lijkt me dat het niet beslaat en niet verschuift. Het nadeel lijkt me dat je dat ding niet even snel afzet en dat die dingen reteduur zijn. Je zou het eigenlijk eens moeten proberen. Straks geef ik 200+ euro uit voor een goggle en vind ik er geen reet aan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat er eigenlijk om dat normale zonnebrillen de UV straling niet sterk genoeg filteren. In de bergen is de UV straling veel sterker vanwege de dunnener atmosfeer.
De meeste zonnebrillen worden gemaakt voor de zomer op zeeniveau.
Je hebt zeker zonnebrillen die geschikt zijn voor in de bergen, maar die zijn vaak een stuk duurder (en die Oakley is nie goeijekoop, dikke kans dat daar wel fatsoenlijke uv filters in zitten).
Het voordeel van een goggle is dat die alleen gemaakt worden voor in de bergen dus daar zit je met de uv filtering wel goed. Nog een voordeel is dat ie niet afvalt als je met je board WEER eens een snowdive maakt...
daarnaast, als je lekker hard naar beneden vlamt (en dat doe ik heel graag) dan is het niet fijn als de wind langs je bril in je ogen waait.
kijk even of je bij vrienden/kennissen wat kan lenen als je nog niet zeker weet of je de aankomende jaren nog vaker gaat boarden. Als je zeker weet dat je vaker gaat zou ik zeker een goede broek kopen. In het begin ga je veel vallen, en het is wel handig is die waterdicht isquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef XOSL het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |