abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:07:54 #1
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_22873177
Hallo Fokkers!

Op mijn werk heb ik een meisje leren kennen, die al een vriend heeft. Toch heb ik het gevoel dat ze mij ook leuk vind, ik vind haar zeker leuk. Afgelopen donderdag heb ik een date met haar gehad bij haar thuis. Haar vriend woont in een andere stad dus daar hadden we geen last van. Er is die avond niks gebeurd, maar dat was ook niet mijn bedoeling. Ik wil namelijk niet te hard van stapel lopen, maar wil haar wat tijd gunnen. Daarnaast is er natuurlijk ook altijd de mogelijkheid dat ze me wel leuk vind, maar niet op die manier die ik graag wil

Ik zit nu dus met een aantal vraagjes, waarvan ik hoop dat met name de vrouwelijke fokkers hun mening over kunnen geven.

1. Ze heeft al een vriend. Toch wil ze graag met me daten (zo noemde ze het overigens zelf). Hoe groot is de kans dat ze dat doet terwijl ze niks in me ziet?
2. Ze heeft het vrij vaak over haar vriend. Moet ik daar wat uit opmaken, of is dat heel normaal voor een meid om het altijd over haar vriend te hebben?
3. Afgelopen donderdag is ze met mij uitgeweest, maar dit weekend was ze gewoon weer bij haar vriend. En ze zei dat dit heel gezellig was!
4. Hoe nu verder? Moet ik de schone schijn maar ophouden of haar met mijn eigen gevoelens confronteren?
5. Zo ja,. wanneer kan ik dat dan het beste doen? Moet ik haar nog de tijd geven, of haar juist een beetje onder druk zetten?
6. Is er een kans dat ze een zogenaamde 'overgangsperiode' nodig heeft? Dat wil zeggen, stel ze krijgt wat met me, dat ze dan een tijdje twee vriendjes heeft? Onder het motto 'koop nooit nieuwe schoenen als de oude nog niet versleten zijn'?

Dit zijn een beetje de vragen waar ik nu mee rondloop. Het is dus niet zo dat ik radeloos ben ofzo, maar ben benieuwd wat jullie allemaal hier over denken. Misschien hebben jullie hetzelfde eens een keer meegemaakt en kunnen jullie mij raad geven. En vrouwen, kunnen jullie op basis van bovenstaande informatie je misschien een beetje in de dame in kwestie inleven en mij van goede raad voorzien?

Gaarne alleen serieuze reacties, bij voorbaat dank voor jullie tijd en antwoorden

Edit: Ik ben iets vergeten te vertellen: ze heeft bij mij aangegeven dat het niet goed gaat met haar huidige relatie. Haar vriend is namelijk een stuk ouder dan haar en daar heeft ze nogal problemen mee. Dit ben ik vergeten te vertellen! Verandert dit de situatie volgens jullie?

[ Bericht 6% gewijzigd door Petomaan op 25-10-2004 22:21:02 ]
No Soup For You!
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:14:04 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22873412
1. Groot, want;
2. Als ze jouw als vervanger van haar vriend zag, zou ze niet zoveel over haar vriend lullen;
3. Dus? Ze heeft een relatie met die gozer, mag ik toch hopen dat hun samenzijn ook gezellig is;
4. Geen van beiden. Ze is bezet;
5. Onder druk zetten is uiteraard altijd uit den boze;
6. Weet ik niet. Ken haar tenslotte niet. Maar of ik me voor zo'n overgangsperiode zou lenen als ik in jouw schoenen stond..? Nee, bedankt.

Food for thought: stel dat ze inderdaad ook met jou in zee gaat... dikke kans dat er straks weer een andere knaap op de proppen komt waarmee ze graag date...

Conclusie: Richt je pijlen op een vrij iemand .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_22873498
Geef haar de tijd. Wacht tot ze je echt de aanleiding/conformatie geeft dat ze ook iets met jou wil beginnen. Wacht in ieder geval tot ze het uit heeft gemaakt met haar huidige vriend. Maak geen stappen die vervelende gevolgen kunnen hebben. Speel op safe. Probeer het op een rustige manier tot haar over te brengen dat je iets voor haar voelt.
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:17:01 #4
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_22873523
daten met iemand die bezet is, met de bedoeling om iets serieus mee op te bouwen is vragen om ellende...
stel dat ze breekt met haar huidige vriend, dan kan ze zich echt niet zomaar storten op een nieuwe

bezint eer gij begint!
pi_22873529
Pff... de kans dat ze haar vriend wil inruilen voor jou bestaat theoretisch gezien op zich wel, maar ik denk dat die wel heel erg klein is. Ik zou het ook wel erg vreemd en uitgekookt vinden als ze dat zo doordacht en kalmpjes doet. Er komt toch ook nergens uit naar voren dat ze twijfelt over haar vriend, ze praat zelfs veel over hem.

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze jou gewoon als vriend ziet. Het woord daten is dan misschien wel een beetje raar, maar misschien is dat voor haar gewoon een soort vlotte manier van praten of zo?

Nogmaals, het kán natuurlijk allemaal wel, maar ik vind het dan wel een heel raar verhaal.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:18:50 #6
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22873581
Als je zelf een relatie met haar krijgt dan kan je verwachten hoe ze zich zal gaan gedragen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:18:50 #7
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22873582
Ik denk dat ze je alleen als goede vriend ziet..afgaande op je verhaal hierboven.
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:19:07 #8
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_22873593
Thanx voor de reacties

Ik ben iets vergeten te vertellen: ze heeft bij mij aangegeven dat het niet goed gaat met haar huidige relatie. Haar vriend is namelijk een stuk ouder dan haar en daar heeft ze nogal problemen mee. Dit ben ik vergeten te vertellen! Verandert dit de situatie volgens jullie?
No Soup For You!
pi_22873614
Eerlijkheid boven alles lijkt mij. Zeg haar dat je haar leuk vind en dat jij verschillende signalen opgepikt had dat het andersom ook zo is. Dan reageert ze vanzelf lijkt me, Zo niet is de pret over, jammer maar het leven gaat door. Wanneer ze wel geďntresseerd is maak je duidelijk dat jij niet gaat met een meisje die nog een vriend heeft (lijkt me). En is de keuze aan haar. Zo weet je waar je aan toe bent.
Zo zou ik het bij mezelf willen en ook zelf doen....dus misschien is het een optie.
What comes around goes around!
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:20:02 #10
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_22873623
Pfoe, wel lullig voor die vriend, het is een keiharde wereld, maar probeer jezelf eens in die vriend te verplaatsen. Ik heb geen vriendin, maar ik probeer het me zo een beetje voor te stellen : dat mijn vriendin naar me toe komt en ff wil praten, dat ze het gevoel kwijt is ofzo (dat liegt ze niet) en dat ze dan zegt ff wat tijd voor mezelf (als ze oneerlijk is) of (nou er is die jongen op mijn werk enne...) beide klote. Maarja de wereld is niet gemaakt voor mensne die teveel rekening houden met anderen geloof ik he.
Ik heb er begrip voor, als je op iemand verliefd bent dan ben je dat en al helemaal als het lijkt te klikken. maar het lijkt mij toch zoals copycat zegt beter om je op een vrij iemand te richten.

btw. Stel dat die vriend een Tokkie blijkt te zijn daar ben je dan mooi klaar mee

edit : ow ik zie nu pas je 2de bericht. ja dan liggen de zaken wel ff anders, dan kan het wel wat mij betreft, als jullie echt bijelkaar passen enzo. en die vriend was toch al niks met haar.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:21:23 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22873671
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:19 schreef Petomaan het volgende:
Verandert dit de situatie volgens jullie?
Ja, 180 graden .

Joh, dat kunnen wij vanaf hier toch helemaal niet beoordelen.
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:22:02 #12
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22873701
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:19 schreef Petomaan het volgende:
Thanx voor de reacties

Ik ben iets vergeten te vertellen: ze heeft bij mij aangegeven dat het niet goed gaat met haar huidige relatie. Haar vriend is namelijk een stuk ouder dan haar en daar heeft ze nogal problemen mee
Fraaie manier om hier mee om te gaan is uiteraard daten met een ander.
quote:
Dit ben ik vergeten te vertellen! Verandert dit de situatie volgens jullie?
Nee, het is en blijft een onbetrouwbare slet.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22873804
Dat verandert wel iets aan de zaak. Maar ik zou er toch ook mee oppassen. Misschien zoekt ze wel gewoon een luisterend oor om over de problemen in haar relatie te praten en blijft ze uiteindelijk toch bij hem, terwijl je maandenlang naar haar hebt geluisterd in de hoop dat het uitgaat. Geloof me, daar heb je geen zin in.

Word dus geen praatvriendje als je haar diep in je hart leuk vindt, dat is je begeven op glad ijs. Maar je moet haar ook niet onder druk zetten natuurlijk.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:23:26 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22873823
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:22 schreef Kaalhei het volgende:
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Mooi...
pi_22874409
mja, vervelende situatie ja
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:50:51 #16
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_22874848
Thanx voor de reacties.

Er is natuurlijk maar een manier om er achter te komen! Gewoon vragen! En dat ga ik ook doen, nee heb je, ja kun je krijgen ...

En geloof me, de dame is te leuk om de gok niet te nemen Hou jullie op de hoogte

[ Bericht 14% gewijzigd door Petomaan op 25-10-2004 23:01:28 ]
No Soup For You!
  maandag 25 oktober 2004 @ 23:06:09 #17
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_22875463
Ik heb de indruk dat de sfeer van de hele openingspost nogal zwaart leunt op het woord 'daten', terwijl je zelf aangeeft dat zij dat woord misschien niet helemaal juist gebruikt. Als je het zou vervangen door 'wat afspreken' of 'iets drinken', dan lees ik eigenlijk een vooral vriendschappelijk verhaal...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_22875975
ik vind het persoonlijk nogal respectloos als je met iemand gaat zitten daten terwijl je een vriend(in) hebt / weet dat diegene een vriend(in) heeft. Het is niet echt eerlijk van jou, maar ik begrijp je wel, ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen, maar van haar snap ik het niet. Als zij serieus wat in jou ziet, dan kan zij zich dus ook zo opstellen tegenover een andere gozer als jij wat met haar hebt... kortom ik zou er gewoon mee kappen, ze is het niet waard.
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  maandag 25 oktober 2004 @ 23:24:07 #19
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22876074
Als jij denkt dat dit iets kan worden waarom zou je jezelf dan wegcijferen? Go for it!
Als je denkt dat het alleen maar effe leuk is zo dan moet je er gewoon mee kappen.
Proud Powerpauper
  maandag 25 oktober 2004 @ 23:26:57 #20
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_22876178
typisch weer net een aap, laat de ene slinger pas los als ze de andere slinger vast heeft. Erg sneu
pi_22876240
Ik zou er niet teveel achter zoeken.
Ze zoekt gewoon iemand om tegenaan te lullen.
Mare kijk de kat uit de boom en verkoop de huid niet voor de beer geschoten is, anders maak je jezelf blij met een dooie mus.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  maandag 25 oktober 2004 @ 23:33:35 #22
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_22876377
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 23:29 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Ik zou er niet teveel achter zoeken.
Ze zoekt gewoon iemand om tegenaan te lullen.
Mare kijk de kat uit de boom en verkoop de huid niet voor de beer geschoten is, anders maak je jezelf blij met een dooie mus.
Dat zijn een boel dieren in 1 zin

Maar idd, dat idee heb ik dus ook
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_22876520
jij bent als een broertje voor haar
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22876533
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 23:39 schreef fayakill het volgende:
jij bent als een broertje voor haar
Dan zit je sowieso al fout
pi_22876664
Volgens mij is de enige "hint" die je hebt gehad dat je bij haar thuis hebt afgesproken en dat zij dat een date noemde.

Nou heb ik ook een vriend, en daar ben ik heel gelukkig mee, en ik kan natuurlijk best een vent hier uitnodigen zonder dat ik daar verdere bedoelingen bij heb. Thuis afspreken vind ik dan zelfs wat veiliger overkomen, als je in de stad iets gaat drinken krijgt het juist meer weg van een afspraakje dan wanneer je thuis op de bank hangt.

Ik noem trouwens zoveel afspraken een "date" zonder dat ik daar iets mee bedoel. Met m'n vriendinnen heb ik een "date" als we een keer samen gaan eten, maar ook met vrienden of mannelijke kennisen roep ik wel eens "dat is dan een date!" als we een afspraak hebben gepland, zonder dat ik bedoel dat we dan ook daadwerkelijk romantisch gaan daten.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')