Je gaat me toch niet vertellen dat je een cabinet koopt zonder het uit te proberen?quote:Op zondag 21 november 2004 13:34 schreef 2nosedT het volgende:
Ik ga trouwens (als ik weer geld heb) rondkijken voor een speakercabinet. Ben van plan een Marshall 1960A te kopen. Ik zie ze vaak met Vintage speakers, en de standaard, of een combinatie van beide.
Kan iemand me misschien vertellen wat het grote verschil in geluid is tussen de verschillende soorten speakers die in die 1960A zitten?
Woei! Ik ken de betreffende modellen niet maar als ze hun merknaam waardig zijn danquote:Op zondag 21 november 2004 13:00 schreef 2nosedT het volgende:
Afgelopen week mn flightcase opgehaald voor mn versterkers
[afbeelding]
Inclusief Soldano SP-77 Series II en Mesa Boogie Simul 395 Stereo
kan niet wachten om ze te gebruiken
Nee wat denk jij nouquote:Op zondag 21 november 2004 15:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je een cabinet koopt zonder het uit te proberen?
hoe bedoel je die er dan bij moet? ik ben al voorzien van verstekersquote:Op zondag 21 november 2004 15:34 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Woei! Ik ken de betreffende modellen niet maar als ze hun merknaam waardig zijn danWat heb je nu voor versterker die er dan bij moet?
Hoe weet je dan wel dat het een Marshall moet zijn?quote:Op zondag 21 november 2004 15:58 schreef 2nosedT het volgende:
[..]
Nee wat denk jij noumaar vind het wel handig om te weten. Ik ben beetje aan het rondkijken op veilingsites wat er nou aangeboden staat, en ga een keer bij Feedback langs om ff de Vintage en de normale uit te proberen. maar vroeg me af wat nou de grote verschillen zijn in geluid en ik hoor graag meningen van andere gitaristen over het geluid ervan
Ik heb al een keer de versterkers getest op een Marshall 1960A (daar zaten de standaard speakers in) en vond het geluid erg goed. Heb hem ook nog op een andere kast (dat was een zelf-bouw) getest maar het geluid klonk daar minder vol op.quote:Op zondag 21 november 2004 16:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hoe weet je dan wel dat het een Marshall moet zijn?
Zijn er behalve de speakers die in een cabinet zitten nog andere doorslaggevende elementen die het geluid beinvloeden?quote:Op zondag 21 november 2004 16:38 schreef 2nosedT het volgende:
[..]
Ik heb al een keer de versterkers getest op een Marshall 1960A (daar zaten de standaard speakers in) en vond het geluid erg goed. Heb hem ook nog op een andere kast (dat was een zelf-bouw) getest maar het geluid klonk daar minder vol op.
Ik heb inderdaad nog niet getest hoe het klinkt op een Engl of Mesa Boogie kast oid. Maar gezien ik waarschijnlijk gewoon erg goed zit bij zo'n marshall zou ik het verschil wel tussen die 2 verschillende soorten speakers willen weten
Inderdaad, het is smaak. Maar er zijn ook heel erg veel speakers! En het kan (volgens mij) ook dat je 2 speakers hebt van verschillende merken met dezelfde speakers. Maar misschien is het zo dat ieder merk z'n eigen speakers laat maken, dat weet ik niet.quote:Op zondag 21 november 2004 16:43 schreef 2nosedT het volgende:
Mja de vorm en grootte van de kast heeft ook invloed op het geluid. De speakers van die andere kast waren opzich wel goed, gaven veel meer lage tonen weer, maar klonk minder rond vond ik. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziekstijl je speelt.
Nou je zei dat je afgelopen week een flightcase voor je versterkers had gehaald. Dat vatte ik op als hmm ik zal eens een flightcase voor die dingen halen, dus dat je iig al een amp had die in die case moest. Maar das dus niet t geval.quote:Op zondag 21 november 2004 15:58 schreef 2nosedT het volgende:
hoe bedoel je die er dan bij moet? ik ben al voorzien van verstekers
Ik heb het!quote:Op zondag 21 november 2004 17:12 schreef Hammet het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het programma Powertab gebruiken? Het is echt een geweldig (midi-)programma die tablatuur afspeelt. Het is erg simpel en zeer handig voor (beginnende) gitaristen die werken met 'gewone' tablatuur niet echt prettig vinden (en niet goed genoeg zijn om op gehoor direct mee te kunnen spelen). Het geluid is niet echt geweldig maar dat hoeft eigenlijk ook niet.
Hier te vinden: www.power-tabs.net
Hier is een gigantische database met tabs: www.powertabs.net
Ik dacht ik vertel het even.. ik denk dat er zat mensen zijn die er baat bij zullen hebben
Hijs goed! Kzie hem altijd in de rockfabrikquote:Op maandag 22 november 2004 12:09 schreef Ibanez het volgende:
Voor mensen uit het zuiden:
Aanstaande zaterdag 27 november is er een Ibanez clinic bij guitarshop Arons in Heerlen. Ik vermoed dat die gegeven wordt door Marcel Coenen, maar dat ga ik even checken....
-edit- bij deze de bevestiging; marcel coenen verzorgt de clinic aldaar....
quote:Op maandag 22 november 2004 12:09 schreef Ibanez het volgende:
Voor mensen uit het zuiden:
Aanstaande zaterdag 27 november is er een Ibanez clinic bij guitarshop Arons in Heerlen. Ik vermoed dat die gegeven wordt door Marcel Coenen, maar dat ga ik even checken....
-edit- bij deze de bevestiging; marcel coenen verzorgt de clinic aldaar....
Nee niet meer, wel vorig jaar paar maanden en dit jaar 1,5 maand.quote:Op maandag 22 november 2004 17:10 schreef five2one het volgende:
Dat had ik ook al gehoord van Arons. In Hoensbroek wordt trouwens binnenkort een nieuwe guitarshop geopend heb ik gehoord. Ergens op de Akerstraat (waar Happy Days ligt).
He Tim, werk jij trouwens bij Vogely?
wow respect man, hoe is die sp-77 gevoiced? een slo maar dan pre amp only of is het wat anders?quote:Op zondag 21 november 2004 13:00 schreef 2nosedT het volgende:
Afgelopen week mn flightcase opgehaald voor mn versterkers
[afbeelding]
Inclusief Soldano SP-77 Series II en Mesa Boogie Simul 395 Stereo
kan niet wachten om ze te gebruiken
standaard = g12t74 (1960A), vintage is vintage 30 (1960AV), echt 'ouderwets' = greenback (1960AX), marshall heeft in zn fabriekscabs geen combinaties zittenquote:Op zondag 21 november 2004 13:34 schreef 2nosedT het volgende:
Ik ga trouwens (als ik weer geld heb) rondkijken voor een speakercabinet. Ben van plan een Marshall 1960A te kopen. Ik zie ze vaak met Vintage speakers, en de standaard, of een combinatie van beide.
Een behoorlijk groot verschil, ik houd zelf niet van die vintage speakers, maar als ik een kast zou moeten kiezen met v30 speakers, dan is marshall zeker een optie. Dus voor een kast met v30s, erg goed.quote:Kan iemand me misschien vertellen wat het grote verschil in geluid is tussen de verschillende soorten speakers die in die 1960A zitten?
waar is dit te krijgen????quote:Op maandag 22 november 2004 19:13 schreef Dezz het volgende:
Laatst weer ff met Joop Wolters gesproken (ik weet niet of iedereen hem hier kent, maar goed) zijn nieuwe cd "Speed, Traffic & Guitar Accidents" is nu uit en ik kan die bij hem thuis een keer gaan halen
Voor iedereen die van het beter gitaarwerk houd, kan ik deze plaat zeker aanbevelen!
[afbeelding]
De cd kreeg erg lovende recensies van over heel de wereld!
Recensies
http://www.lionmusic.com/Reviews/reviewsJoop.htm
http://www.guitarmania.ca/page4.htm
http://www.metalexpressradio.com/reviews.asp
etc...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |