bij ons in de dierenwinkel hebben ze speciaal bix voor cavia's met vitamine C erdoorheen, vraag er eens naar! Bix is eigenlijk toch het beste omdat daar alles inzit wat ze nodig hebben. En als je alleen bix geeft heb je geen problemen met selectief eten en weet je dus zeker dat je cavia alles binnenkrijgt. De C druppeltjes zijn o.a. verkrijgbaar onder de naam Cavivit.quote:Op maandag 25 oktober 2004 11:04 schreef zoeperzazke het volgende:
geweldig... Het beestje heeft nu speciaal voer, maar ze eet alleen de bix (zo heet dat toch, die kleine bruine staafjes) op... de rest laat ze liggen. Tsja, dan zal ze weinig vitamine c binnen krijgen he? Maar ik zal vanmiddag eens naar de dierenzaak fietsen. Ik denk niet dat ze er voorlopig onder zal bezwijken, maar ik wil niet dat ze op korte termijn een tekort krijgt natuurlijk... Dankjewel voor de tip over de druppeltjes in ieder geval
Cavia's in de natuur hebben een heel afwisselend menu. Ze eten gras, kruiden, zaden, bladeren, bloemen, vruchten, cactussen, struiken, stokjes, noten, wortels en planten, enz. Zo krijgen ze genoeg vitamine c binnen. Goed gemengd caviavoer bevat als het goed is een hoop gedroogde kruiden en zaden en zo.quote:Op maandag 25 oktober 2004 17:05 schreef George-Butters het volgende:
Wat eten Cavia's eigenlijk in de natuur om dat vitamine C tekort op te heffen?
Ach juh wat weet jij daar nu van? Mislukte vrijgezel uit A'dam. Het vondelpark is het grootst stukje groen bij julie in de buurt! Daar leven dus echt geen Cavia's. Alleen homofiele zwervers...quote:Op maandag 25 oktober 2004 18:34 schreef Harry_Sack het volgende:
Beter zo'n van A tot Zink tabletje vergruizen in zijn drinktankje
Dat weet jij dan weer..quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:17 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ach juh wat weet jij daar nu van? Mislukte vrijgezel uit A'dam. Het vondelpark is het grootst stukje groen bij julie in de buurt! Daar leven dus echt geen Cavia's. Alleen homofiele zwervers...
Cavia's zijn samen met mensen de enige dieren die niet zelf hun vitamine C kunnen aanmaken.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:49 schreef RichardQuest het volgende:
Whehe, voedingssupplementen voor een cavia
En apen, een aantal vogels en een fruitetende vleermuis uit Afrika.quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Cavia's zijn samen met mensen de enige dieren die niet zelf hun vitamine C kunnen aanmaken.
V.
...dan ben ik verkeerd voorgelicht door cavia-boekjes.quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:55 schreef Lllaura het volgende:
[..]
En apen, een aantal vogels en een fruitetende vleermuis uit Afrika.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |