abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22859344
Pitcairn is een eilandje in de Stille Oceaan, dat officieel een Brits protectoraat is. De 47 inwoners zijn afstammelingen van de muiters van de Bounty. Het eiland is op het moment flink in het nieuws door het seksschandaal.

Volgens het CIA Wold Factbook gaat het om een oppervlakte van 47 vierkante kilometer. Er is geen haven, goederen kunnen alleen gebracht worden door roeibootjes die van grotere schepen afkomen. De economie draait op visserij, boeren en postzegels In 1997 bestond de beroepsbevolking uit welgeteld 12 mannen. Op het eiland is 1 telefoonlijn te vinden.

Hoe ziet het dagelijks leven op zo'n eiland eruit???? Hebben ze daar scholen? Tot welke leeftijd gaan kinderen naar school? Wat ga je dan doen? Wil je studeren, dan moet je niet een flinke afstand afleggen ook. En hebben die mensen daar wel geld voor? Hebben ze contact met mensen van andere gebieden? Gaan ze wel eens op vakantie? Is het mogelijk om het eiland de rug toe te keren? Vanaf 1937 heeft er een flinke volksverhuizing plaatsgevonden, waardoor er ipv 237 nog maar 47 mensen wonen. Hebben ze nog contact met nazaten?
pi_22859856
Ja ze hebben er een school:
quote:
Located on the rising slope of Palau, Pitcairn’s well-equipped school provides for the education of children from five to 15 years for 380 “half-days” of the year.
Dit zijn ze dan:

En de hele bevolking staat online: http://library.puc.edu/pitcairn/pitcairn/population.shtml
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_22859915
En dan ben je 16 en dan moet je helemaal naar Nieuw-Zeeland. Nogal een stap zeg...
pi_22859936
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 09:29 schreef ChrisJX het volgende:
Hoe ziet het dagelijks leven op zo'n eiland eruit????
Veel sex gok ik.
quote:
Hebben ze daar scholen? Tot welke leeftijd gaan kinderen naar school?
Tot 4; daarna zijn ze geslachtsrijp (zie link in OP)

Vreemd eiland! Ik bedoel: dat mensen niet dezelfde stelregels hebben als wij, is niet zo erg (wie zegt dat wij het goed doen??), maar sex met vijfjarigen vind ik persoonlijk wat ver gaan!!
pi_22859969
Dan blijf je daar werken of ga je ergens anders heen om te studeren. Als je daar blijft wonen heb je toch geen studie nodig.
Er is 1 baby geboren op Pitcairn in 17 jaar. Er zullen toch wel veel mensen zijn die gaan emigreren denk ik omdat ze een beter bestaan willen.
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_22860010
Het opvallende vind ik nog dat op die website alles er als 'one happy island' uitziet. Gezellige familie, ons kent ons, leuk schooltje, je vriendje is gelijk je neefje, lekker klimaat, het strand is altijd dichtbij.

Maar ondertussen... Overigens is via die stamboom op die site nou wel ongeveer te herleiden wie zoal slachtoffer zijn geweest van die verkrachtingen... Het is al jaren aan de gang dacht ik, dus ik gok de vijftien en/of zestienjarige meisjes...
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:30:11 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22860044
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:20 schreef E10k het volgende:

[..]

Veel sex gok ik.
Ja .

Maar wel allemaal met verre neefjes en nichtjes, en bovendien zal je de rest van je leven het met dezelfde mensen moeten doen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_22860052
quote:
Charlene Warren
22
Daughter of Jay and Carol, Mother of Torika, Ralph, Jayden and Kimiora. Partner of Wayne.
quote:
Ralph Jay Warren-Peu
6
Son of Charlene and Wayne.
Dat op je zestiende je eerste kind krijgen en op je 22ste er al vier hebben...

En let op:
quote:
Wayne (Vaine) Peu
50
Partner of Charlene. Father of Ralph, Kimiora, Torika and Jayden
De vader is 50!!!
quote:
Er is 1 baby geboren op Pitcairn in 17 jaar.
De laatste zes jaar zeker vier, zi boven
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:33:07 #9
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22860091
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:30 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

[..]

Dat op je zestiende je eerste kind krijgen en op je 22ste er al vier hebben...
Weet jij iets beters? Volgens mij verveelt iedereen zich dood daar.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_22860228
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:30 schreef ChrisJX het volgende:
De laatste zes jaar zeker vier, zi boven
quote:
Emily Rose Christian
Daughter of Nadine and Randy. Grandaughter of Steve and Olive. Sister of Bradley
Born 2003, 1st birth on Pitcairn in 17 years.
Nee, dat is geen gezwel!
pi_22860307
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:43 schreef King_Nothing het volgende:
Volgens mij bedoelen ze dat zij de eerste in 17 jaar is die echt op Pitcairn geboren is. Het meisje heeft namelijk een ouder broertje. Wrs is die uit voorzorg in het ziekenhuis geboren, ergens in Nieuw-Zeeland ofzo.
pi_22861254
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:49 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen ze dat zij de eerste in 17 jaar is die echt op Pitcairn geboren is. Het meisje heeft namelijk een ouder broertje. Wrs is die uit voorzorg in het ziekenhuis geboren, ergens in Nieuw-Zeeland ofzo.
Dat denk ik ook, is het dan een allochtoon?

Die lui hoeven waarschijnlijk niet eens lang te zitten omdat ze onmisbaar zijn op het eiland.
Nee, dat is geen gezwel!
pi_22863406
Zonder die mannen zal de rest van de bevolking weinig tot niets te eten hebben op dat eiland, dus ik vermoed dat ze zo weer terug zijn op Pitcairn.

Er is overigens één telefoonlijn waarop 17 telefoons zijn aangesloten.

Dat CIA factbook over Pitcairn is wel lollig om te lezen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22863671
Ik heb es even die inwonerslijst bestudeerd en je komt beste leuke dingen tegen

Zo heeft Nadine een dochtertje met Randy, maar ook een zoontje met zijn neef Ron. Die Ron heeft een relatie met ene Suzanne, maar ze wonen niet op Pitcairn. Hun zestienjarige zoon wel. En Carol heeft vier kinderen, maar twee daarvan (waaronder die Ron) zijn van een andere vader. Charlene, een dochter van Carol, heeft haar eerste kind op haar zestiende gekregen. Ze is nu 22 en heeft vier kinderen. De vader is zo te zien een niet-Pitcairner. En Brenda, Randy's tante, heeft een zoon, maar haar man is de stiefvader daarvan. Ik kan op basis van de info op die site zeker de helft van de inwoners aan elkaar linken. Gezien de achternamen (Warren, Christian en een beetje Young), moet een groot deel van de rest ook nog lukken, maar daarvoor is er te weinig info (alleen de mensen die er nu wonen staan vermeld).

Overigens kom ik niet verschrikkelijk jonge leeftijden tegen (alleen Charlene), dus ik vraag me af waar de 'meisjes krijgen op hun veertiende kinderen' verhalen vandaan komen Of de stamboom is vervalst
pi_22863700
Dat het inteelt is is ook niet zo raar met zo'n kleine bevolking. Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voor dat dit eiland officieel onbewoond is. De bevolking is flink afgenomen de afgelopen 70 jaar en iedereen met een beetje ambitie nokt naar Nieuw Zeeland.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22863789
En nu de grote vraag: wie o wie zijn er schuldig???? Is het Randy? Of misschien toch Steve? Heeft Ron er wat mee te maken?
pi_22863910
Op TV waren de schuldigen te zien. Eentje er van was de burgemeester.
pi_22863985
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 14:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op TV waren de schuldigen te zien. Eentje er van was de burgemeester.
Steve Christian dus De schoonvader van Nadine (die van de zoon bij de neef van haar man)

En de raadsleden zijn Steve's schoonzus (Lea), zijn zus (Brenda), de vrouw van de neef van zijn vrouw (Carol) en nog iemand die ik zo snel niet kan linken

Brenda is trouwens ook de politie-agente van het eiland. Zie ik daar wellicht enige belangenverstrengeling?

[ Bericht 11% gewijzigd door ChrisJX op 25-10-2004 14:13:36 ]
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:35:03 #19
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22866502
net een soap. .
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22866730
Dat is toch gewoon een incest gemeenschap.

47 mensen

Dat is nog erger dan Urk
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:47:54 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22866907
Dat vroeg ik me inderdaad ook af toen ik dat op het nieuws zag. Sowieso altijd voer voor antropo-,socio-,psycho-, bio-, en andere logen.
pi_22866986
Zouden ze er trouwens auto's hebben of doen ze alles lopend

Wel bizar dat zo'n eiland nog bestaat en ze hebben toch wel wat bekendheid nu ondanks dat het negatieve publiciteit is. Als ze slim zijn maken ze er een belastingsparadijs van

Waarschijnlijk door de incest is alle intelligentie eruit gefokt, Dat hele eiland verdient een Darwin award
  maandag 25 oktober 2004 @ 23:58:31 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22876985
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:35 schreef Piro het volgende:
net een soap. .
Ze zouden er een real life soap van moeten maken
een soort van The Real World en Tokkies in 1
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22893470
apart volk daar .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:06:38 #25
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_22895036
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:50 schreef MrX1982 het volgende:
Zouden ze er trouwens auto's hebben of doen ze alles lopend

Wel bizar dat zo'n eiland nog bestaat en ze hebben toch wel wat bekendheid nu ondanks dat het negatieve publiciteit is. Als ze slim zijn maken ze er een belastingsparadijs van

Waarschijnlijk door de incest is alle intelligentie eruit gefokt, Dat hele eiland verdient een Darwin award
Tijd geleden was er een docu van een stel Noren die de wereld over trekken. Zij waren op zo'n eiland, volgens mij Pitcairn. Ze hebben er idd autos, maar alleen maar pickup trucks. En ze hebben ook een eigen dialect, wat onverstaanbaar is. Ik vond het echt als een soort piratentaal klinken.
De gouverneur werd ook geinterviewed en die had de grootste lol. De gouverneur is overigens altijd iemand uit GB zelfs of wellicht een van de andere gebieden., dat weet ik niet zo meer.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')