ik wil er verder niet al teveel over uitweiden maar mijn beste vriendin heeft zojuist met mij voor altijd het vriendschappelijk contact verbroken.
we hebben elkaar nooit in het echt ontmoet, het was een internetcontact en we hebben een paar keer gebeld.
in feite komt het erop neer dat ik een tijdlang erg negatief ben geweest, omdat ik me eenzaam voelde en omdat ik vond dat het in de wereld teveel ging om studeren en werken, en omdat ik dat soort gevoelens niet goed kon plaatsen. ik heb haar toen met veel negatieve praat onbedoeld ook erg depressief gemaakt, erger dan ik op het moment was. toen heeft ze, natuurlijk terecht, het contact (tijdelijk) verbroken om haar depressie te verhelpen.
nu is ze daar inmiddels bijna helemaal bovenop, maar ze heeft aangegeven dat het contact tussen ons voorbij is. ze wil het afgelopen jaar (we waren ongeveer al een jaar vrienden) het liefst helemaal vergeten, en voelt zich op het moment erg goed. ze wil mij ook achter zich laten omdat ik bij het laatste jaar hoor.
ik heb haar gezegd dat ik er echt voor wil vechten en dat ik haar wil ontmoeten, omdat ik heel heel veel van haar houd en omdat ik denk dat we in het echt een beter relatie zouden kunnen hebben dan op internet. bovendien zou ik dan door haar liefde bij me wellicht mijn gevoelens beter kunnen plaatsen.
ik wacht nog op haar antwoord, maar ondertussen weet ik absoluut niet wat te doen. ik houd heel veel van haar, ik heb de afgelopen 2 uur constant gehuild. ze is de enige vriend(in) die ik ooit gehad heb, de enige die mij ooit echt heeft begrepen, bij wie mijn schaamte en mijn angst wegvielen en ik me veilig voelde. als we samen praatten was het zo fijn. ik weet echt niet wat ik moet doen...ik heb verder ook geen contacten met mensen, ik kan bij niemand terecht met mijn verdriet...
soms denk ik aan zelfmoord, maar daar zou ik haar teveel mee kwetsen. soms denk ik aan drank, maar daar kan ik niet goed tegen. ik heb het zelf verpest met mijn negativiteit maar tegelijkertijd zei mijn negativiteit niets overh aar. ik ben nu bijvoorbeeld heel negatief maar ik heb nog nooit meer van haar gehouden dan nu...
:'(
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.