abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22840630
ik wil er verder niet al teveel over uitweiden maar mijn beste vriendin heeft zojuist met mij voor altijd het vriendschappelijk contact verbroken.

we hebben elkaar nooit in het echt ontmoet, het was een internetcontact en we hebben een paar keer gebeld.

in feite komt het erop neer dat ik een tijdlang erg negatief ben geweest, omdat ik me eenzaam voelde en omdat ik vond dat het in de wereld teveel ging om studeren en werken, en omdat ik dat soort gevoelens niet goed kon plaatsen. ik heb haar toen met veel negatieve praat onbedoeld ook erg depressief gemaakt, erger dan ik op het moment was. toen heeft ze, natuurlijk terecht, het contact (tijdelijk) verbroken om haar depressie te verhelpen.

nu is ze daar inmiddels bijna helemaal bovenop, maar ze heeft aangegeven dat het contact tussen ons voorbij is. ze wil het afgelopen jaar (we waren ongeveer al een jaar vrienden) het liefst helemaal vergeten, en voelt zich op het moment erg goed. ze wil mij ook achter zich laten omdat ik bij het laatste jaar hoor.

ik heb haar gezegd dat ik er echt voor wil vechten en dat ik haar wil ontmoeten, omdat ik heel heel veel van haar houd en omdat ik denk dat we in het echt een beter relatie zouden kunnen hebben dan op internet. bovendien zou ik dan door haar liefde bij me wellicht mijn gevoelens beter kunnen plaatsen.

ik wacht nog op haar antwoord, maar ondertussen weet ik absoluut niet wat te doen. ik houd heel veel van haar, ik heb de afgelopen 2 uur constant gehuild. ze is de enige vriend(in) die ik ooit gehad heb, de enige die mij ooit echt heeft begrepen, bij wie mijn schaamte en mijn angst wegvielen en ik me veilig voelde. als we samen praatten was het zo fijn. ik weet echt niet wat ik moet doen...ik heb verder ook geen contacten met mensen, ik kan bij niemand terecht met mijn verdriet...

soms denk ik aan zelfmoord, maar daar zou ik haar teveel mee kwetsen. soms denk ik aan drank, maar daar kan ik niet goed tegen. ik heb het zelf verpest met mijn negativiteit maar tegelijkertijd zei mijn negativiteit niets overh aar. ik ben nu bijvoorbeeld heel negatief maar ik heb nog nooit meer van haar gehouden dan nu...

:'(
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_22840713
shit man, ik zou professionele hulp gaan zoeken, dit is echt niet normaal hoor.

succes ermee maar wees gewaarschuwd voor de reacties die gaan komen.
pi_22840735
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:21 schreef conflict het volgende:
shit man, ik zou professionele hulp gaan zoeken, dit is echt niet normaal hoor.

succes ermee maar wees gewaarschuwd voor de reacties die gaan komen.
wat precies is niet normaal???
pi_22840796
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:22 schreef johnddd het volgende:

[..]

wat precies is niet normaal???
dat je zoveel waarde hecht aan iemand die je nooit irl heb ontmoet.

professionele hulp lijkt me ook het beste voor jou, veel succes!
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22840854
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:25 schreef fayakill het volgende:

[..]

dat je zoveel waarde hecht aan iemand die je nooit irl heb ontmoet.

professionele hulp lijkt me ook het beste voor jou, veel succes!
het ging diep man
als ik eraan denk krijg ik alweer tranen in mijn net gedroogde ogen
echt diep
ze hield, of houdt, ook op dezelfde manier van mij
maar ze wil het voor zichzelf doen, het contact verbreken, omdat ze zich nu goed voelt en niet de kans wil lopen terug te vallen in depressie. ik begrijp het wel maar ik voel zoveel voor haar (wel vriendschappelijk, geloof ik)
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:30:05 #6
20736 Tubbietje
Here comes Tubbie:)
pi_22840921
ik heb ook ooit is een internet vriendinnetje gehad die in finland woonde... en je kan zeker veel waarde aan iemand hechten die je nog nooit irl ontmoet hebt.

ook heb ik 2 jaar lang een relatie gehad met iemand die ik van het internet ontmoet heb.
maar ik kan je vertellen dat de wereld echt niet eindigd nu hoor... ga gewoon wat leuks met vrieden doen... lekker naar de kroeg of beter de discotheek

daar kan je een hoop moois bewonderen van de natuur en als je een beetje zelfvertrouwen heb opgewekt ook een scoren om het maar zo te zeggen!

en als je een 'nieuwe' vriendin hebt, ben je de situatie van nu allang weer vergeten.

succes iniedergeval!!!
Where do you want to go today?
pi_22840944
idd zou ik hulp gaan zoeken, je kan onmogelijk van iemand houden die je nog nooit in het echt ontmoet hebt.

misschien 'denk' je wel dat je van haar houd. als je nog nooit echte vrienden/vriendinnen hebt gehad lijkt het me moeilijk om dat zo te zeggen.
pi_22841005
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:30 schreef tubbietje het volgende:
ik heb ook ooit is een internet vriendinnetje gehad die in finland woonde... en je kan zeker veel waarde aan iemand hechten die je nog nooit irl ontmoet hebt.

ook heb ik 2 jaar lang een relatie gehad met iemand die ik van het internet ontmoet heb.
maar ik kan je vertellen dat de wereld echt niet eindigd nu hoor... ga gewoon wat leuks met vrieden doen... lekker naar de kroeg of beter de discotheek

daar kan je een hoop moois bewonderen van de natuur en als je een beetje zelfvertrouwen heb opgewekt ook een scoren om het maar zo te zeggen!

en als je een 'nieuwe' vriendin hebt, ben je de situatie van nu allang weer vergeten.

succes iniedergeval!!!
ik heb geen vrienden, ik heb op zich met niemand contact verder. van de kroeg of discotheek moet ik absoluutniets hebben.

ik wil helemaal geen "lekkere wijven" bewonderen of scoren? ik ben zo maagd als de paus, ik heb nog nooit de hand van een meisje vastgehouden...ik wil gewoon dit meisje vasthouden, gewoon even vasthouden...
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:37:24 #9
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_22841066
zelfmoord!!!? vind je dat niet erg rigoreus. een interenetcontact! ik weet dat zulke contacten veel kunnen betekenen, ik heb ook weleens iemand op msn gesproken, daar had ik lange en diepe gesprekken mee, zijn vertelde haar problemen (was niet niks) en ik de mijne, die ik liever niet meer spreek nu enzo, en waarde ruzie wel leek op die van een echte relatie af en toe, maar zelfmoord, dat kan je niet menen... natuurlijk mag je er best aan denken, maar echt overwegen dat kan gewoon niet.

edit : sorry, heb t niet helemaal goed gelezen, je zei ook dat je dat niet echt wilde.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_22841074
sterkte
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:39:14 #11
20736 Tubbietje
pi_22841099
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:34 schreef johnddd het volgende:

[..]

ik heb geen vrienden, ik heb op zich met niemand contact verder. van de kroeg of discotheek moet ik absoluutniets hebben.

ik wil helemaal geen "lekkere wijven" bewonderen of scoren? ik ben zo maagd als de paus, ik heb nog nooit de hand van een meisje vastgehouden...ik wil gewoon dit meisje vasthouden, gewoon even vasthouden...
zo denk je er nu over... dat je alleen de hand van dit meisje wil vasthouden... maar na een tijdje zal dit ook ophouden als je langere tijd geen contact meer met der heb gehad.

laat ik het zo zeggen dat er veel meer meisjes zijn op deze wereld... en op ieder potje past een dekseltje... ook de jouwe

en wie weet... nadat jullie ff elkaar niet hebben gesproken wil ze wel weer contact met je opnemen.
en dan krijg je een 'herkansing' die je goed kan benutten door gewoon vrolijk proberen te zijn... want dat zal je denk ik wel als je der weer spreekt!

en wie weet heb je dan nog wel beter contact met der
pi_22841105
grijp dit moment aan om eens contacten proberen te leggen met mensen in je omgeving, van je school of werk ofzo. er is namelijk een heel leven buiten de computer om waar zoveel te beleven valt. als je daar geen gebruik van maakt hou je uiteindelijk nix over. succes ermee!
pi_22841156
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:39 schreef tubbietje het volgende:

[..]

zo denk je er nu over... dat je alleen de hand van dit meisje wil vasthouden... maar na een tijdje zal dit ook ophouden als je langere tijd geen contact meer met der heb gehad.

laat ik het zo zeggen dat er veel meer meisjes zijn op deze wereld... en op ieder potje past een dekseltje... ook de jouwe

en wie weet... nadat jullie ff elkaar niet hebben gesproken wil ze wel weer contact met je opnemen.
en dan krijg je een 'herkansing' die je goed kan benutten door gewoon vrolijk proberen te zijn... want dat zal je denk ik wel als je der weer spreekt!

en wie weet heb je dan nog wel beter contact met der
bedankt voor de opbeurende woorden...
maar soms,
denk ik gewoon; wat heeft het leven allemaal voor een zin?
ik heb 20 jaar geleefd en ik heb nog nooit een echte vriendschap gehad,
dan gebeurt het nu toch,
en dan gaat het alsnog mis.
en morgen, tsja, gezellig een schooldag!
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:43:56 #14
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_22841198
ik kan het weten, ik kan enorm negatief over mezelf en over de wereld zijn als ik wil (ff wat goede liedjes uitzoeken, keertje journaal kijken, zelfbeeld wat naar beneden halen en ja kan jezelf laten overkomen als iemand die het niet meer ziet zitten alllemaal). ik heb ook een tijdje zonder vrienden gezeten, dus ik weet ook hoe dat is. ik ken jouw situatie niet, maar zoals tubbietje zei, het is goed om jezelf wat happier op te stellen, dan krijg je misschien wel echte vrienden en kan je oprecht ook happy zijn met je leven. en je hoeft niet rond te springen gelijk en een vreugdesdans gaan doen, maar gewoon tevreden met jezelf worden. just live you life.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_22841215
wat had dit dan te betekenen?
pi_22841226
ik zie ook geen reden meer om mezelf nog op te beuren. er is nog nooit iets beters in mijn leven geweest dan dit, dus ik heb zoiets van laat het nu dan maar helemaal zitten
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:46:03 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_22841230
ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen: leg je er bij neer, en ga verder met je leven...
succes.
censuur :O
pi_22841241
volgens mij heb je veel meer meegemaakt dan alleen maar 'geen vrienden' en het verbreken van deze vriendschap. erge dingen gebeurd waardoor je sociaal een achterstand kreeg?
pi_22841242
quote:
bovendien zou ik dan door haar liefde bij me wellicht mijn gevoelens beter kunnen plaatsen.
terecht dat ze het contact wil verbreken, je komt nogal egocentrisch over. heb jij haar ook wat te bieden naast al die negativiteit?
pi_22841260
je leeft in een schijnwereld vriend. de schijnwereld die internet heet. doe er wat aan want dit is inderdaad niet gezond..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_22841265
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:
wat had dit dan te betekenen?
ik open wel eens een baggertopic of post wel eens een baggerreactie. ik verzeker je dat dit topic echt is.
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:47:44 #22
20736 Tubbietje
pi_22841270
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:41 schreef johnddd het volgende:

[..]

bedankt voor de opbeurende woorden...
maar soms,
denk ik gewoon; wat heeft het leven allemaal voor een zin?
ik heb 20 jaar geleefd en ik heb nog nooit een echte vriendschap gehad,
dan gebeurt het nu toch,
en dan gaat het alsnog mis.
en morgen, tsja, gezellig een schooldag!
een leven zonder vrienden is niet makkelijk, denk wel dat je niet de enige bent die geen vrienden heeft.

er zijn jammergenoeg zat mensen zonder vrienden, maar ik denk wel dat jij er als enige wat aan kan doen om wel vrienden te maken.

zou ik mogen vragen wat voor opleding je doet?
want ik doe nu hbo nivo informatica en zou me niet kunnen voorstellen dat er iemand niet gerespecteerd wordt in de groep (en het is een hele gemengde groep) maar vrienden maken heb je zo gedaan binnen onze opleiding

misschien dat je jezelf iets meer naar buiten zou moeten laten treden als je dat durft natuurlijk.
pi_22841282
weet je wat jij moet doen, jezelf een flinke schop onder je kont geven en niet zo zeiken!

als dat haar keuze is.. fijn... haar probleem en niet het joue. er zijn zat andere mensen die wel leuk zijn. en in het vervolg sneller afspreken wanneer je iemand op internet ontmoet want van al die uren ouwehoeren achter de pc word je ook niks wijzer!
pi_22841300
quote:
op zondag 24 oktober 2004 14:46 schreef _boo_ het volgende:

[..]

terecht dat ze het contact wil verbreken, je komt nogal egocentrisch over. heb jij haar ook wat te bieden naast al die negativiteit?
zij voelde zich bij mij ook precies zo, namelijk geborgen, zonder schaamte, angst...
verder wil ik niet in de illusie leven dat ik niet-egocentrisch kan zijn, want je wilt je nou eenmaal goed voelen
pi_22841319
ik denk dat je haar gewoon moet vergeten, als zij je niet meer wil spreken is de kans groot dat ze je ook echt niet meer wil spreken. daar moet je mee leren leven. hoe moeilijk en vervelend dat mss ook is maar in de loop van tijd gaat dat gemis wel weg.

zoals anderen ook zeggen probeer met mensen in je omgeving contact te leggen. op je werk,school of sport. er zijn genoeg mogelijkheden om contact te hebben met mensen. je moet het gewoon doen en niet teveel aan dit meisje blijven denken. always look on the bright side of life

sterkte iig

[ Bericht 0% gewijzigd door MrX1982 op 24-10-2004 14:55:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')