abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:54:22 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22825582
ik zeg alvast ik ben een n00b qua slipknot !

ik heb er gefilmd voor de box, we hadden interview met die gozer met die lange neus , en eeh eentje met wit masker. we hebben ook de meet en greet gefilmd met wat fans, backstage.
vond het geluid wel heel hard ben maar een btje achteraan gaan staan. wel grappig om die gozers een x te zien optreden
binnenkort komt het bij lekker belangrijk op the box dus.

www.lekker-belangrijk.tv
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:56:06 #3
14677 Fegisje
I love America
pi_22825622
Nogmaals. Anders leest niemand het meer...

Slipknot vond ik op Graspop beter. Ik kan ze wel waarderen maar deze avond viel het me een beetje tegen. Ik heb trouwens hun optreden op TMF gezien (awards van Belgie) maar Corey had geen stem! Hij was hem flink aan het verneuken. Later een avond op MTV. Waar de hele band wel doorelkaar leek te spelen....
Verder vond ik het geluid minnetjes. De stem van Corey te zachtjes en de percussie veel te hoog. Maar ja.. ik denk dat dat laatste toch wel Slipknot is.. Percussie. Anyway. ik had de gitaren wat harder willen hebben.

SLAYER!

Ik herinner me nog dat ik een keer toen Slayer in 2002 op Graspop speelde ik wegliep omdat ik het vooral niet begreep en niet cool vond. Wat was Slayer in godsnaam? Gelukkig is dat voorbij

Afgelopen zaterdagavond heb ik heerlijk genoten van Slayer. Ik stond met vrienden in de pit en het was ronduit geweldig! Maat van me had een bloedneus en ik heb 2 blauwe armen. Slayer speelde retestrak en Slayer had er zin in! Dave Lombardo met z'n extra lange drumstukkie bij Angel of Death! Wow.. wat kan die drummen! Tom die fijn op 5 meter voor mij aan het bassen was terwijl de rest van het publiek luidkeels meezong. En gewoon later pas invallen in het couplet! Gewoon zo heerlijk ontspannen!

Tja.. en dan vang je Bijna een drumstokkie en Bijna een plectrum. En verlaat je doorweekt Ahoy.

Ehum.. Bier 3 euro? Okee dan heb je een halve liter (zowat) Maar dan die wandelende biertankjes vroegen 2,25¤ voor een fokking pilsje! Veel nog slecht getapt ook!

Hadden jullie trouwens die reus van 2,5meter in de pit zien staan? Geweldig !
I Love America
pi_22825751
tvp
pi_22825752
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 19:54 schreef paultjuhhh het volgende:
ik zeg alvast ik ben een n00b qua slipknot !

ik heb er gefilmd voor de box, we hadden interview met die gozer met die lange neus , en eeh eentje met wit masker. we hebben ook de meet en greet gefilmd met wat fans, backstage.
vond het geluid wel heel hard ben maar een btje achteraan gaan staan. wel grappig om die gozers een x te zien optreden
binnenkort komt het bij lekker belangrijk op the box dus.

www.lekker-belangrijk.tv
Cool. Hou ons op de hoogte wanneer het precies komt, ok?

Trouwens: na het concert ben ik nog veel meer fan geworden van Slipknot. Ik heb nou bijna alle nummers van ze.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:09:20 #6
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_22825888
Ik vond Mastodon maar langdradig en saai en die stem was nou ook niet echt goed/mooi ofzo....
Slipknot, daar kwam ik voor, was behoorlijk goed afgezien dat toch weer de instrumenten iets te hard waren in vergelijking met zijn stemgeluid...
Maarja dat vind ik best vaak!
Ik vond ze een stuk beter dan in de Arena eerder dit jaar. (wat logisch is)
Maar ik heb ze 2 jaar geleden in de Heineken Music Hall gezien en dat is nog steeds de beste keer Slipknot voor mij
Ik vind Slayer maar een eentonige kutband en dat hebben ze in de Ahoy weer bewezen.
Ik kan het wel aanhoren maar de gitaartonen en de stem zijn ongeveer bij alle nummers hetzelfde, in mijn gehoor iig.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_22826770
ik vond het een zwaar relaxt concert vooral slipknot. echt veel mensen gingen zitten bij spit it out. was echt vet. alleen het was jammer dat de stem er bijna niet boven uit kwam. ik was bijna de heletijd in de pit bij slayer. ik weet niet of iemand mij herkent, ik had een new york muts op.
FUCK IT ALL! FUCK THIS WORLD!
FUCK EVERYTHING THAT YOU STAND FOR!
DON'T BELONG! DON'T EXIST!
DON'T GIVE A SHIT!
pi_22828897
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:09 schreef Hells_Angel het volgende:
Ik vond Mastodon maar langdradig en saai en die stem was nou ook niet echt goed/mooi ofzo....
Slipknot, daar kwam ik voor, was behoorlijk goed afgezien dat toch weer de instrumenten iets te hard waren in vergelijking met zijn stemgeluid...
Maarja dat vind ik best vaak!
Ik vond ze een stuk beter dan in de Arena eerder dit jaar. (wat logisch is)
Maar ik heb ze 2 jaar geleden in de Heineken Music Hall gezien en dat is nog steeds de beste keer Slipknot voor mij
Ik vind Slayer maar een eentonige kutband en dat hebben ze in de Ahoy weer bewezen.
Ik kan het wel aanhoren maar de gitaartonen en de stem zijn ongeveer bij alle nummers hetzelfde, in mijn gehoor iig.
Schaam je diep
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_22829140
Als eerste kwam Mastodon. Ze begonnen precies op het moment dat ik richting het podium liep, dus prima op tijd begonnen : ze speelden 5 nrs en eigenlijk konden alleen de laatste 2 nrs me boeien. De eerste 2 nrs was een beetje te divers qua ritme imho

Daarna Slipknot. Zoals ik lees zijn meerdere mensen in 2002 bij het optreden in de HMH geweest. Toen vond ik het echt geweldig, maar ik vond het nu redelijk waardeloos. Dit kwam door de nieuwe nrs (elk album wordt minder vind ik), maar ook door een gare zang van Corey Taylor. Voor de rest was het niet echt lekker afgeregeld, maar goed ... het viel toch niet meer te redden ...

Als afsluiter Slayer. Hier kwam ik toch wel voor. En oei oei, wat was het GE-NI-IAAL
Zo strak, zo niet-overdreven (waarom toch altijd dat 'gezeur' over passieve houding/publiek 'moeten' aanspreken?). Araya was gewoon relaxt en Hanneman en King waren ook lekker bezig. Lombardo was toch wel de held ... wat een geweld
Ik heb het hele concert lekker staan kijken op een kleine afstand van het podium. Geen simpele gasten die hersenloos lopen te slaan en te schoppen op alles wat beweegt
En die 'reus' heb ik ook gezien. Die kerel was denk ik wel 2.20m Ik moest iig redelijk omhoog kijken
  zondag 24 oktober 2004 @ 08:31:01 #10
41234 Flaw
Only the strong
pi_22835949
Ik had hem ook gezien, wat een lengte!

het is trouwens war ensemble (zie deel 1)
pi_22838140
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:27 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Schaam je diep
Ieder z'n mening. Ik vond Slayer ook niet zo geweldig, maar ik was een beetje misselijk en stond niet zo vooraan (bij Slipknot wel en die waren perfect vond ik)). Misschien lag het er dus wel aan waar je stond?
pi_22839228
ik denk dat slayer wat minder toegankelijk is dan slipknot, je moet echt veel van hun muziek kennen om het goed te kunnen waarderen live.
War is good for the economy...like cannibalism is nutritious.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 oktober 2004 @ 13:43:27 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_22839837
Ik heb m'n review ook online gezet, incl. fotos.
en bedankt voor de setlists.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 24 oktober 2004 @ 13:48:00 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22839966
Leuke recensie ook in de Volkskrant.

Mastodon en Slipknot probeerden van alles, maar echt aanslaan wilde het maar niet echt en Slayer overtrof die bands meteen op alle fronten. De oudjes zijn nog lang niet bijgehaald door de jonkies

Lombardo
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22840137
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 13:48 schreef Posdnous het volgende:
Leuke recensie ook in de Volkskrant.

Mastodon en Slipknot probeerden van alles, maar echt aanslaan wilde het maar niet echt en Slayer overtrof die bands meteen op alle fronten. De oudjes zijn nog lang niet bijgehaald door de jonkies
Zeg jij dat, of staat dat in de Volkskrant?
  zondag 24 oktober 2004 @ 13:59:07 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22840218
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 13:55 schreef Eveli het volgende:

[..]

Zeg jij dat, of staat dat in de Volkskrant?
Ik zei dat, maar zo stond het ongeveer in de Volkskrant (behalve de Lombardo-adoratie )
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:19:54 #17
106398 Femaze
Te moeilijk!
pi_22841976
Mastodon heb ik helaas half gemist, omdat het toch al om 19.00 uur begon, terwijl ik dacht dat dan de zaal pas open ging. Klonk lekker strak.

Slipknot, tja....ik heb ze voor de 4e keer gezien nu (ik kan ze verdomme maar niet ontlopen),....best goede muzikanten, maar baggermuziek. Jezus echt een muur van geluid komt op je af. Alleen maar gedreun. Wel grappig dat er zoveel ouderen voor Slipknot waren.......allemaal vaders met kinders! Het is me nou ook nog steeds niet duidelijk waarom ze met zoveel mensen op dat podium moeten staan. Imo is de helft gewoon overbodig. Ach, het is gewoon niet mijn ding.

Slayer.....wow wat een sfeer. Echt supergaaf, vanaf het allereerste nummer. Ik moest gewoon meedoen. In tegenstelling tot hun optreden op Graspop 2 jaar geleden vond ik dit wel een super optreden. Ze hebben wat mij betreft wel bewezen dat ze nog wel even meekunnen. En dat terwijl ik niet bepaald een enorme Slayerfan ben.
pi_22842117
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 12:23 schreef Eveli het volgende:

[..]

Ieder z'n mening. Ik vond Slayer ook niet zo geweldig, maar ik was een beetje misselijk en stond niet zo vooraan (bij Slipknot wel en die waren perfect vond ik)). Misschien lag het er dus wel aan waar je stond?
Objectief bekeken was Slipknot gewoon de slechtste van de avond. Dat is moelijk voor te stellen als je zo fan bent als jij, maar het was gewoon zo. Het slechte geluid dat zij produceren heeft denk ik gewoon te maken met het feit dat er te veel instrumenten in de muziek betrokken worden, want het is overal en iedere keer weer het geval. Die percussie rommel klinkt als een soort diesel motor door de muziek heen, en er staan soms 3 man te bleren waardoor je weinig meer van elkaar kunt onderscheiden. Op cd is dit zelfs al merkbaar op de eerste 2 albums, waar t soms ook een brij van allerlei geluiden betreft. Neemt niet weg dat ik ze wel leuk vind hoor, maar ik heb t nu wel gezien met Slipknot. Ze hebben gewoon niet de allure van een jarenlange top act als Slayer. Ik zie Slipknot over 15 jaar geen Ahoy meer vullen. Ook was de setlist keuze gewoon niet goed naar mijn mening en tja, dat ze het publiek meer proberen op te zwepen, dat hoort gewoon bij hun show. Dus, objectief gezien, waren ze verre van perfect.

Slayer doet gewoon zn ding, speelt na 20 jaar gewoon nog rete strak en de hele zaal gaat los. Dat Tom weinig zegt tussendoor is gewoon zn stijl. De muziek spreekt voor zichzelf, het songmateriaal dat Slayer heeft is gewoon een stuk sterker.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_22843909
^ sorry, bullshit
pi_22844078
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 16:42 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
^ sorry, bullshit
Inderdaad, d'r klopt geen hol van wat je zegt, metal_mart.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 oktober 2004 @ 16:52:30 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_22844122
Er klopt wel degelijk een hol van wat metal_mart zegt. het geluid bij Slipknot was verre van perfect, de percussie overheerste teveel.
Maar goed, Eveli, het is duidelijk dat jij een erg blinde fan bent die nagenoeg geen kritiek zal leveren. Was dit de 1e keer dat je ze zag?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:54:36 #22
106398 Femaze
Te moeilijk!
pi_22844165
Dat de percussie teveel overheerste is bijna een understatement. Ik hoorde bijna geen gitaren.
pi_22844172
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 16:52 schreef Tokus het volgende:
Er klopt wel degelijk een hol van wat metal_mart zegt. het geluid bij Slipknot was verre van perfect, de percussie overheerste teveel.
Maar goed, Eveli, het is duidelijk dat jij een erg blinde fan bent die nagenoeg geen kritiek zal leveren. Was dit de 1e keer dat je ze zag?
Ja, en niks blind. Ik kon alles precies volgen. Elk rifje, elke zinnetje, alles wie wat deed, zeg maar, dus ik snap niet wat iedereen nou zeurt.
pi_22844380
Kortom, lekker boeiend allemaal. Laat iedereen gewoon denken en vinden wat ie wil. Ik ga hier niet meer verder over discussiėren. Ik heb mijn mening gegeven, vond het een gaaf concert en daar ging 't om.
  zondag 24 oktober 2004 @ 21:05:23 #25
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_22850013
Metal_Mart je hebt HELEMAAL gelijk!

Ik sluit me volledig bij je aan... En tja t meeste Snotlip spul is toch te jong voor grote mannen muziek zoals Slayer... En wie was ook al weer de grote Inspiratie voor Snotlip? Juist .... Slayer.....
i rest my case
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')