Jij bent een raskomiek.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:43 schreef Weppel het volgende:
Zet de klep open![]()
Danku dankuquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:44 schreef STENTOR het volgende:
[..]
Jij bent een raskomiek.
Nee, jij bent domquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:44 schreef STENTOR het volgende:
[..]
Jij bent een raskomiek.
De bak met warm water ga ik proberen. Zou het ontdooien sneller gaan wanneer ik de deksel van de kist dicht doe danwel op een kier zet?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:45 schreef Adfundum het volgende:
bak met warm water er in zetten, ventilator er in laten blazen.
De koude lucht moet eruit, niet erin blijven. Open zetten die deksel dus.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:48 schreef STENTOR het volgende:
[..]
De bak met warm water ga ik proberen. Zou het ontdooien sneller gaan wanneer ik de deksel van de kist dicht doe danwel op een kier zet?
Da's de manier om je diepvrieskist te slopen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:46 schreef Weppel het volgende:
[..]
begin met een bijtel het ijs los te halen.
Dank. Ik begreep de tip van de ventilator inderdaad niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:53 schreef Adfundum het volgende:
koude lucht blijft onderin hangen omdat het zwaarder is dan warme lucht (vandaar die ventilatortip, om de koude lucht weg te blazan) . Vriezers in de supermarkt hebben daarom ook geen deksel nodig. Als je er alleen een bak met warm water inzet gaat het dus sneller als je de klep dan dicht doet, dan blijft de warme lucht in de vriezer. Wel op tijd vervangen natuurlijk.
Inderdaad, vele keren per jaar sneuvelen vriezers en koelkasten in studentenhuizen omdat de koelwand met een beitel/priem/mes wordt lekgeprikt. De bak met warm water (deurtje dicht) werkt altijd perfect! (en het kost een stuk minder moeite dan bikken)quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:58 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Da's de manier om je diepvrieskist te slopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |