Waarom?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:14 schreef rudeonline het volgende:
Doordat wij bewegen onstaat er steeds meer tijd.
Waarom?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:14 schreef rudeonline het volgende:
Ook gaan wij steeds sneller
Zucht, je haalt weer referentiekaders door elkaar.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:14 schreef rudeonline het volgende:
maar dit merken wij niet omdat ongemerkt onze secondes korter worden.
Nee, frame-dragging is de theorie dat door een roterende massa de structuur van ruimte/tijd verandert.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:18 schreef rudeonline het volgende:
Met frame dragging wordt alleen maar bewezen dat tijd en ruimte met elkaar verbonden zijn.
Dat houd dus in dat een ruimte niet kan bestaan zonder tijd.
Is verandering niet hetzelfde als creeeren?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:21 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, frame-dragging is de theorie dat door een roterende massa de structuur van ruimte/tijd verandert.
Oh ja joh ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:28 schreef releaze het volgende:
man, wat zijn jullie vervelend.
dat jullie nou "meer" weten over het heelal etc, betekent toch niet dat iemand anders NIET over zijn ideeen mag gaan filosoferen? dat het nou niet overeenkomt met jullie ideeen, wetenschappelijk onderbouwd en what not, laat hem aub.. of kom met tegenargumenten aan zodat er nog een beetje discussie voor anderen valt te lezen..
en vraag anders bij de mod een stop op ruimte en tijd theorieen-topics aan, want alles is al honderd keer door jullie voorgekauwd? het valt toch in de search te vinden? dus is er toch geen nut dat anderen hun filosofieen ventileren? *rolls eyes*
ik heb zo'n fuckhekel aan zo'n instelling..
en het is nieteens alsof de TS aankomt met een "HET IS ZO EN NIET ANDERS!11!!!" verhaal, alleen maar "feiten" naar jullie hoofden schopt, maar gewoon, een beetje filosofie. weerleg het een beetje met een tegenargument of hou anders aub je knar dicht...
/einde rant.
Ik kan er niet eens naar kijkenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:32 schreef ChOas het volgende:
[..]
Oh ja joh ?
Probeer hier eens tegenin te redeneren:
" 1+1=1....als je 1 sec bij 1 km optelt krijg je vanzelf 1 km/sec."
Ja jongen. En ik ben Sinterklaas.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:24 schreef rudeonline het volgende:
Wat betreft de referentiekaders denk ik dat deze alleen maar zijn bedacht om het tijdsverlies te verklaren. Daar zou dus ook gewoon een andere theorie voor kunnen bestaan.
Nou eh...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:28 schreef releaze het volgende:
[...]
TS heeft geen enkele wiskundige kennis 'what so ever', komt keer op keer dezelfde argumenten die al tig keer weerlegd zijn.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:28 schreef releaze het volgende:
dat jullie nou "meer" weten over het heelal etc, betekent toch niet dat iemand anders NIET over zijn ideeen mag gaan filosoferen? dat het nou niet overeenkomt met jullie ideeen, wetenschappelijk onderbouwd en what not, laat hem aub.. of kom met tegenargumenten aan zodat er nog een beetje discussie voor anderen valt te lezen..
en vraag anders bij de mod een stop op ruimte en tijd theorieen-topics aan, want alles is al honderd keer door jullie voorgekauwd? het valt toch in de search te vinden? dus is er toch geen nut dat anderen hun filosofieen ventileren? *rolls eyes*
en het is nieteens alsof de TS aankomt met een "HET IS ZO EN NIET ANDERS!11!!!" verhaal, alleen maar "feiten" naar jullie hoofden schopt, maar gewoon, een beetje filosofie. weerleg het een beetje met een tegenargument of hou anders aub je knar dicht...
/einde rant.
Dat is een kwestie van inzicht hebben.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:32 schreef ChOas het volgende:
[..]
Oh ja joh ?
Probeer hier eens tegenin te redeneren:
" 1+1=1....als je 1 sec bij 1 km optelt krijg je vanzelf 1 km/sec."
Ik snap waar je heen wilt, maar zo werkt het helaas niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van inzicht hebben.
Als je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt dan ontstaat er een nieuwe eenheid. Helaas gaat jullie wiskunde niet verder als een calculator of telraam.
Elk voorwerp op zich is 1.
Een pakje sigaretten is een optelsom van 20 sigaretten (marlboro b.v, zodat je het voor je kunt zien) + 1 pakje. Eenheden op zich kun je wel bij elkaar optellen. Echter wanneer je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt wordt de som 20 sigaretten + 1 leeg doosje = 1 pakje/sigaretten.
20 + 1 = 1 in dit geval. Zou je dezelfde eenheden bij elkaar optellen dan zou je inderdaad 20 + 1 =21 krijgen. Zo simpel is het.
Lees het topic Snelheid van licht (inmiddels gesloten) eens door (niet geopend door hem maar goed).quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:45 schreef releaze het volgende:
zoals ik al zei, weerleg (of iig een reply met inhoud) of hou je knar. of ga om een slotje in WFL feedback voor gefrustreerde mensen zeuren ofzo.. alhoewel ik natuurlijk wel begrijp dat "OMG KANSLOOS" x30 minder moeite kost dan een of andere wetenschappelijk geaccepteerde theorie neerpennen.
maar goed.
ik dacht dat ik mn zegje gedaan had..
bij deze danmaar.
Ik wil niet arogant klinken, maar ik ben derdejaars Technische Natuurkunde. Jij?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van inzicht hebben. Als je 2 verschillende eenheden bij elkaar optelt dan ontstaat er een nieuwe eenheid. Helaas gaat jullie wiskunde niet verder als een calculator of telraam.
Enig idee hoe die stukjes in die boeken terecht zijn gekomen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:51 schreef rudeonline het volgende:
jullie tegenargumenten zijn niks anders dan stukjes tekst die jullie in boeken hebben gelezen zonder ook maar 1 keer een goed voorbeeld te noemen.
Waarom mag je de bestaande theorie niet in twijfel trekken, bang voor onvoldoende's??
Sorry... Ik ben meestal vrij volwassen in discussies...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van inzicht hebben.
We doen de hele dag niks anders als verschillende waarde's bij elkaar optellen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:51 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ik wil niet arogant klinken, maar ik ben derdejaars Technische Natuurkunde. Jij?
het was óf deze reactie, óf iets in de trant van * rudeonline komt niet meer bij van het lachen
Waarden met de zelfde eenheid kun je bij elkaar optellen. Ik heb een massa van 2 kg, en eentje van 3. Samen weegt dit (2 kg + 3 kg) = 5 kg. Of in jouw bewoordingen ("kun je het voor je zien") 2 sigaretten + 3 sigaretten = 5 sigaretten.
Dingen met verschillende eenheden kun je niet optellen.
[..]
Waar willen we eigenlijk naar toe met deze berekening?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:56 schreef rudeonline het volgende:
1 brood + 1 plak kaas zijn 2 producten, samen vormen ze uiteindelijk 1 broodje/kaas.
Mja, ik heb onderhand mn post ge-edit omdat het me te voordehandliggend leek. Maar goed. Wat jij noemt over die boodschappen is geen wiskunde. Ja, een boterham met een plak kaas is een boterham met kaas. Dus? Dit heeft niets met wiskunde te maken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:56 schreef rudeonline het volgende:
[..]
We doen de hele dag niks anders als verschillende waarde's bij elkaar optellen.
Een gevulde boodschappentas is toch ook gewoon een optelsom van verschillende waarde's.
We noemen elke eenheid dan een product, terwijl ze echter allemaal ( dat ligt aan je koopgedrag) verschillend zijn.
1 brood + 1 plak kaas zijn 2 producten, samen vormen ze uiteindelijk 1 broodje/kaas.
Misschien mag je dat op school niet zo doen, maar ja, ook de leraar kan het fout hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |