D-Devil | zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:10 |

Een beetje uitgekeken op uw Ferrari 550 Maranello? Misschien is het dan een ideetje om die auto te laten ombouwen tot een 550 LM; een kopie van de Ferrari´s die in actie komen tijdens de beroemde 24 Uren van Le Mans. quote:De Britse firma's ESMotorsport en Care Racing bouwen samen Ferrari's 550 Maranello om tot 550LM. Care Racing bouwt ook de Ferrari's 550 die tijdens de 24 Uren van Le Mans in actie komen. Het doel is om een straatauto te leveren die zo veel mogelijk lijkt op de Le Mans-racer. Officieel heet de creatie Care Racing 550 LM Limited Edition; in totaal zullen de bedrijven maximaal 100 Maranello's ombouwen. De V12 van de standaard 550 Maranello levert 485 pk; na de ombouw is dat 537 pk. Het maximum koppel neemt toe van 568,5 Nm naar 600 Nm. De 550 LM haalt een topsnelheid van rond de 330 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 4 seconden. De standaard Ferrari doet dat in 4,3 seconden en haalt 320 km/u. Om die extra kracht te krijgen zijn luchtinlaten in de motorkap en een speciaal uitlaatsyteem geplaatst. Om de extra prestaties goed te kunnen beteugelen, zijn ook extra sterke remmen geplaatst. LichtgewichtSpectaculair is het verschil in gewicht tussen de standaard 550 Maranello en de 550 van ESMotorsport en Care Racing. De 550 LM weegt slechts 1.400 kilo; 316 kilo lichter dan het origineel. Aan de buitenkant zijn de meest opvallende wijzigingen de LM-bodykit, 19 inch  OZ wielen en de enorme achtervleugel. Aan de binnenzijde zijn er verstelbare kuipstoelen, een stuurwiel met lichtjes die aangeven wanneer moet worden geschakeld, een nieuwe snelheidsmeter, een speciaal lichtgewicht dashboard en een embleem met een nummer. Als opties zijn er nog een luchtinlaat op het dak, een Becker navigatiesysteem, een vierpuntsgordel, een op maat gemaakte kofferset en een speciale jas van het raceteam. Wie zijn Ferrari 550 Maranello als donorauto bij ESMotorsport achterlaat, kan vanaf 90.000 Britse ponden een ombouw laten uitvoeren. 


Nóg sneller dan hij al was . Ziet er goed uit, echt a la Le Mans inderdaad. .
[ Bericht 0% gewijzigd door D-Devil op 23-10-2004 10:19:46 ] |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:19 |
*fap*fap*fap*fap*
Uber-geil! |
M5 | zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:49 |
leuk gedaan. maar 90.000 pond? niet echt een goedkope ombouw.
ik zou liever een origineel 550 maranello hebben. |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:54 |
Woooowww, dit is echt wel vet.
maar 90.000 pond?  Das wel ERG veel  |
hermandeperman | zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:56 |
Mooi bakkie!!!!
maare D-Devil [PTA SlowChat] Chrysler 300C SRT-8  |
D-Devil | zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:59 |
quote: Weet ik toch, maar tis een Ferrari en die mag wel een eigen topic . |
Bond | zaterdag 23 oktober 2004 @ 13:13 |
Die motorkap (Rest ook hoor ) |
SimtekF1 | zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:36 |
Prachtige bak. (L) |
Bond | zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:38 |
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:36 schreef SimtekF1 het volgende: Prachtige bak. (L) Geen msn smylies hierzo
Dat doe je dan zo: of
|
mx_player | zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:34 |
kan ik mijn 575 ook laten ombouwen? |
Catch22- | zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:51 |
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:54 schreef Fwnk het volgende:Woooowww, dit is echt wel vet. maar 90.000 pond?  Das wel ERG veel  als je een auto van 5 ton koopt maakt je dat niet zoveel meer uit denk ik  |
Fool | zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:54 |
Geil! |
MrSkyline | zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:34 |
GT bakkies, daar hou ik van  wat zou ik daar graag een keer in rijden |
Hugster | zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:33 |
Op de bovenste 2 foto's staat de normale echte GT  |
M5 | zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:00 |
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:51 schreef Catch22- het volgende:[..] als je een auto van 5 ton koopt maakt je dat niet zoveel meer uit denk ik  90.000 pond is ruim 130.000 euro dat was de helft van de nieuwprijs van een 550 Maranello. |