abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:44:10 #251
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_22843947
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 14:51 schreef MrSkyline het volgende:
[afbeelding]

Tupolev TU-60

vette bomber
Kleine, doch essentiele correctie: Het moet zijn Tu-160
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:04:30 #252
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22844403
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 14:51 schreef MrSkyline het volgende:
[afbeelding]

Tupolev TU-60

vette bomber
Bolt voor bolt gekopieerd van de Lancer. Net als de Tu-5 van de B29. .
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22844585
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 17:04 schreef Piro het volgende:

[..]

Bolt voor bolt gekopieerd van de Lancer. Net als de Tu-5 van de B29. .
kopie is het zeker...maar dan wel "wat" vergroot
V10
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:18:33 #254
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22844775
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 17:11 schreef M5 het volgende:

[..]

kopie is het zeker...maar dan wel "wat" vergroot
[afbeelding]
And remember kids, bigger is not always better. .
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22853353
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 17:18 schreef Piro het volgende:

[..]

And remember kids, bigger is not always better. .
Maar wel vetter



Fancy borsjt?
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:29:48 #256
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22854079
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 17:04 schreef Piro het volgende:

[..]

Bolt voor bolt gekopieerd van de Lancer. Net als de Tu-5 van de B29. .
Kul. Er zijn overeenkomsten, maar da's ook al. Al was het maar omdat de Rus groter is. Het is net zo'n kopie van de B-1 als de Concordski een kopie van de Concorde is. Als je oplossingen zoekt voor dezelfde problemen, kom je vaak uit op dezelfde oplossing. Dat maakt het nog geen kopie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:31:23 #257
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_22854131
Hmmmm..... Da's al eens eerder gedaan.
Iemand het een idee wie er eerst was ?

X29
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:32:53 #258
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_22854175
Overigens lijkt-ie te zijn gebouwd rond het airframe van een F5 of F20.
Jawohl Herr Kaloin!
  Moderator maandag 25 oktober 2004 @ 14:27:19 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22864406
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 03:43 schreef Steijn het volgende:
Of de F104 Starfighter, het schijnt eens van de moeilijkst vliegbare vliegtuigen ter wereld te zijn. Maar die minimalistische vorm maakt een hoop goed.
[img]=http://www.innermostimagery.com/s3g/sg3pic/f104.JPG[/img]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

er is er natuurlijk maar 1 aller aller aller mooiste toestel momenteel in operationele dienst







de allerlaatste starfighter die in operationele dienst is gegaan (zeer waarschijnlijk)


het is een raket met een manneke erin ... dat lijkt me duidelijk

en anders ga ik voor de nieuwste F16's

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 oktober 2004 @ 15:43:34 #260
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22865305
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 23:31 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hmmmm..... Da's al eens eerder gedaan.
Iemand het een idee wie er eerst was ?

X-29
[afbeelding]
De Grumman X-29 (gebaseerd op het rompdeel van de F-5G, die weer beter bekend is onder zijn latere naam F-20A Tigershark) was er eerder. De X-29 is ondanks de hogere leeftijd geavanceerder door het gebruik van modernere electronica en composieten in de vleugeldelen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 25 oktober 2004 @ 17:03:18 #261
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22867343
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 23:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Kul. Er zijn overeenkomsten, maar da's ook al. Al was het maar omdat de Rus groter is. Het is net zo'n kopie van de B-1 als de Concordski een kopie van de Concorde is. Als je oplossingen zoekt voor dezelfde problemen, kom je vaak uit op dezelfde oplossing. Dat maakt het nog geen kopie.
Dus de Tu-5 was een Russische oplossing voor hetzelfde probleem?
Dat je het ding groter maakt betekent nog niet dat ie keihard genept is. Scheelt de SU in R&D kosten.
Neem een B1, extrapoleer, et voila, Tu-160.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  maandag 25 oktober 2004 @ 17:04:49 #262
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22867402
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De Grumman X-29 (gebaseerd op het rompdeel van de F-5G, die weer beter bekend is onder zijn latere naam F-20A Tigershark) was er eerder. De X-29 is ondanks de hogere leeftijd geavanceerder door het gebruik van modernere electronica en composieten in de vleugeldelen.
You're kidding?
Waarom heeft die vleugelvorm geen doorgang gevonden trouwens?
Het is een ontieglijk lelijke kist maar de vleugelvorm schijnt het beste sinds een kop douwe egberts te zijn voor de luchtvaartindustrie.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22869596
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 17:04 schreef Piro het volgende:

[..]

You're kidding?
Waarom heeft die vleugelvorm geen doorgang gevonden trouwens?
Het is een ontieglijk lelijke kist maar de vleugelvorm schijnt het beste sinds een kop douwe egberts te zijn voor de luchtvaartindustrie.
De omgekeerde pijlstelling heeft als voordeel dat hij super maneouvreerbaar is en het overtrek gedrag is heel gunstig. nadeel is dat ie lastig te besturen is (alleen fly-by-wire), zwaardere constructie vereist dan een conventionele vleugel en belangrijkste... je hebt er zo weinig aan. is leuk voor airshows, maar in combat heeft het geen nut (zeker niet sinds ze alles vanaf 50 nautische mijlen uit de lucht kunnen schieten. daarom vliegt er geen één operationeel vliegtuig mee (civiele vliegtuigen hebben er sowieso niets aan, dat mag duidelijk zijn.)

de x-29 was een leerzaam project. niet meer dan dat.
V10
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:23:39 #264
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22871762
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 17:03 schreef Piro het volgende:

[..]

Dus de Tu-5 was een Russische oplossing voor hetzelfde probleem?
Dat je het ding groter maakt betekent nog niet dat ie keihard genept is. Scheelt de SU in R&D kosten.
Neem een B1, extrapoleer, et voila, Tu-160.
De "Bull" is een vrijwel lettelijke kopie van de B-29, net zoals de Soviets een bijna letterlijke kopie maakten van de Dakota (C-47 Skytrain voor puristen). Bij die laatste was het enige verschil dat het toestel in spiegelbeeld geproduceerd werd: de vrachtdeur zit aan de andere kant

Als je een Blackjack en een Bone naast elkaar zet, zul je zien dat ze meer verschillen dan ze overeenkomsten hebben. Discovery zendt om de zoveel tijd een documentaire uit over de Blackjack, daar lichten ze e.e.a. toe. Alternatief zul je even op http://www.fas.org moeten gaan bladeren (Google is your friend )
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:29:07 #265
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22871953
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 20:17 schreef M5 het volgende:

[..]

De omgekeerde pijlstelling heeft als voordeel dat hij super maneouvreerbaar is en het overtrek gedrag is heel gunstig. nadeel is dat ie lastig te besturen is (alleen fly-by-wire), zwaardere constructie vereist dan een conventionele vleugel en belangrijkste... je hebt er zo weinig aan. is leuk voor airshows, maar in combat heeft het geen nut (zeker niet sinds ze alles vanaf 50 nautische mijlen uit de lucht kunnen schieten. daarom vliegt er geen één operationeel vliegtuig mee (civiele vliegtuigen hebben er sowieso niets aan, dat mag duidelijk zijn.)

de x-29 was een leerzaam project. niet meer dan dat.
Niet helemaal waar. De X-29 en de X-31 hadden beiden tot doel om te kijken tot welke extremen je kunt gaan in "dogfights". Beide toestellen bleken in gesimuleerde nabij-luchtgevechten hun tegenstanders uit de lucht te kunnen "schieten" door het toestel te draaien in een andere richting als de vliegrichting, ongeveer zoals de Russen doen met de "cobra". Het verschil was dat de X-planes 100% onder controle waren, en bleven, terwijl de Russen heel even overtrokken raken ("Stall" in goed luchtvaart-Engels)> In nabijgevechten is dat heel erg handig. maar zoals M5 al aangeeft: er worden niet zo gek veel nabijgevechten meer gehouden, dus de kosten van de investering waren te hoog om het in productie te nemen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_22872430
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 21:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. De X-29 en de X-31 hadden beiden tot doel om te kijken tot welke extremen je kunt gaan in "dogfights". Beide toestellen bleken in gesimuleerde nabij-luchtgevechten hun tegenstanders uit de lucht te kunnen "schieten" door het toestel te draaien in een andere richting als de vliegrichting, ongeveer zoals de Russen doen met de "cobra". Het verschil was dat de X-planes 100% onder controle waren, en bleven, terwijl de Russen heel even overtrokken raken ("Stall" in goed luchtvaart-Engels)> In nabijgevechten is dat heel erg handig. maar zoals M5 al aangeeft: er worden niet zo gek veel nabijgevechten meer gehouden, dus de kosten van de investering waren te hoog om het in productie te nemen.
dan ken je die cobra manouvre niet.. de cobra manouvre begint met level flight, door rap op te trekken icm met airbrakes kan het vliegtuig vooruit vliegen met neus ca. 90 graden nose up (verticaal) en dan vervolgens in level flight verder te gaan. ben benieuwd hoe je dan je tegenstander uit de lucht wilt knallen, aangezien het maar enkele seconden duurt. de x-29 en x-31 konden het toestel compleet van richting veranderen, net als de Sukhoi Su-37

De x-29 heeft nooit gesimuleerde combat missions gevlogen, de x-31 wel (tegen een f-18).
V10
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:51:09 #267
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22872676
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 21:44 schreef M5 het volgende:

[..]

dan ken je die cobra manouvre niet.. de cobra manouvre begint met level flight, door rap op te trekken icm met airbrakes kan het vliegtuig vooruit vliegen met neus ca. 90 graden nose up (verticaal) en dan vervolgens in level flight verder te gaan. ben benieuwd hoe je dan je tegenstander uit de lucht wilt knallen, aangezien het maar enkele seconden duurt. de x-29 en x-31 konden het toestel compleet van richting veranderen, net als de Sukhoi Su-37

De x-29 heeft nooit gesimuleerde combat missions gevlogen, de x-31 wel (tegen een f-18).
Ik had niet moeten puinruimen...
Ik had tot een jaar geleden een hele stapel Engelse en Amerkaanse luchtvaarttijdschriften liggen waarin stond dat beiden gesimuleerde missies gedaan hebben. van de X-29 weet ik niet meer waartegen, de X-31 tegen verschillende toestellen, waaronder de VISTA F16. Als ik lieg, dan komt het omdat ik voorgelogen ben door het Ministerie van Desinformatie van de VS
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_22872949
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 21:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik had niet moeten puinruimen... :'(
Ik had tot een jaar geleden een hele stapel Engelse en Amerkaanse luchtvaarttijdschriften liggen waarin stond dat beiden gesimuleerde missies gedaan hebben. van de X-29 weet ik niet meer waartegen, de X-31 tegen verschillende toestellen, waaronder de VISTA F16. Als ik lieg, dan komt het omdat ik voorgelogen ben door het Ministerie van Desinformatie van de VS
Misschien ook wel hoor, is ook niet belangrijk.
ik heb een vrij gedetailleerd verhaal van zowel de x-29 en de x-31 gevonden. maar ik kan bij de x-29 er niet meeruit dan dat hij een aantal missies in een militairy-utility-phase gevlogen heeft misschien dat ze toen wel andere kisten er bij hebben gebruikt, maar het staat er niet expliciet bij.

x-29 info dit is trouwens een kopie van wat NASA op hun site heeft staan.
x-31 info
V10
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:05:55 #269
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22873110
NASA heeft een mooi windtunnel model van een F-16FSW. If only...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_22873358










Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:24:50 #271
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_22873870
Heyyyy !

Tigermeet !

Tiger F86K


Tiger F4


Tiger F16


Tiger F104


En euhhh... ehr... Tiger Moth
Jawohl Herr Kaloin!
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:30:29 #272
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22874085
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Heyyyy !

Tigermeet !

Tiger F86K
[afbeelding]
G-91 gebouwd door Italië en Duitsland
quote:
Tiger F4
[afbeelding]
RF-4E
quote:
Tiger F16
[afbeelding]

Tiger F104
[afbeelding]

En euhhh... ehr... Tiger Moth
[afbeelding]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:34:11 #273
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_22874207
Het tijgertje hierboven was een Panavia Tornado GR1 ?

Die heb ik vast ook fout
Jawohl Herr Kaloin!
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:42:57 #274
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22874549
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het tijgertje hierboven was een Panavia Tornado GR1 ?

Die heb ik vast ook fout
Tornado IDS, bij de RAF beter bekend als de GR.1
Dus je had m goed
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 25 oktober 2004 @ 22:51:05 #275
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22874853
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 21:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. De X-29 en de X-31 hadden beiden tot doel om te kijken tot welke extremen je kunt gaan in "dogfights". Beide toestellen bleken in gesimuleerde nabij-luchtgevechten hun tegenstanders uit de lucht te kunnen "schieten" door het toestel te draaien in een andere richting als de vliegrichting, ongeveer zoals de Russen doen met de "cobra". Het verschil was dat de X-planes 100% onder controle waren, en bleven, terwijl de Russen heel even overtrokken raken ("Stall" in goed luchtvaart-Engels)> In nabijgevechten is dat heel erg handig. maar zoals M5 al aangeeft: er worden niet zo gek veel nabijgevechten meer gehouden, dus de kosten van de investering waren te hoog om het in productie te nemen.
Ben ik nou gek of is veel manouverabiliteit geen overbodige luxe?
Ik bedoel, fly by wire hebben we al. Lepel het in zo'n kist en er moet toch een aardig staaltje techniek uitkomen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')