abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22828332
Wat een lieve puppers!!! Zó klein... Ik wil ook puppers!!!
pi_22828979
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 13:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Waarom geen BARF of kant-en-klaar versvoer (Carnibest, Energique o.i.d.)? Granen zijn nou niet optimaal voor de gezondheid van honden, zeker niet in zulke grote hoeveelheden.
Ach joh, honden hebben het eeuwenlang overleefd op met de pot meeëten, dus lang voordat die verfoeilijke brokkentroep of BARF-dieet werden uitgevonden. Zolang het niet te zout en te vet is...

Overigens zit mijn pup wel op de Energique hoor en switch ik straks naar Carnibest
Leave it to me. We're checking out.
pi_22829317
Carnibest is super, ik heb mijn honden er nu enkele maanden op. Het ziet er véél beter uit dan Energique (dat is supersnel ingevroren; gaan er veel voedingsstoffen verloren) en de honden doen het er heel goed op. Je ziet echt wat er in zit, stukjes bot e.d., Energique lijkt op bevroren kots...

En inderdaad, een hond kan nog beter met de pot meeëten dan dat 'ie brokkenmeuk krijgt geloof ik!
pi_22829356

pi_22829522
Jaaa, is het niet om op te vreten? Ik wou dat ik een héél groot huis had met een héle grote tuin. Dan nam ik een roedel. Minstens tien stuks.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:12:28 #32
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_22830028
Het BARF gedoe moet je ook niet zo lettterlijk nemen als de meeste en Carnibest komt toch wel aardig in de buurt hiervan.Het gaat ten slotte om het verse groenten/fruit en vlees en natuurlijk moet je (tenminste bij mijn hond)de calcium/fosfor gehalte goed in de gaten houden.Ik heb ook brokken gebruikt(royal canin & fokker)maar nu krijgt hij alleen nog vers voer.Verse groenten en fruit,rijst,vers vlees,appelazijn voeg ik erbij en lijnzaadolie.
pi_22830049
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jaaa, is het niet om op te vreten? Ik wou dat ik een héél groot huis had met een héle grote tuin. Dan nam ik een roedel. Minstens tien stuks.
zeg dat wel...los van het vele werk dat het met zich mee brengt zijn honden zó veel leuker en mooier in een groepje.
Ik zit mezelf ook in te houden want eigenlijk zou ik er best een nummer drie bij willen. Maar dat moet nog maar even wachten tot we een mooi, geschikt teefje hebben gevonden
pi_22830756
Dakster....

7 weken is het wettelijke minimum om je puppy's te mogen verkopen he???
Voor de 7 weken mag je ze wettelijk gezien niet bij de moeder weghalen.

Voor je pups is het beter om nog net iets langer bij de moeder te blijven, ga uit van 8 weken, niet eerder wegdoen....
Voor het welzijn van je hondjes!!!

Maar wat een droppie's zeg, je zal wel op wolken lopen met zulke poepie's in huis.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 24 oktober 2004 @ 01:22:04 #35
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22833126
Ik moest zo vreselijk lachen om de papa-hond. Op die foto zit ie er echt zo pimp 'who's your daddy?' bij En terecht!
Proud Powerpauper
pi_22835778
hoi allemaal. ben net weer ff bij ze geweest en ff zo'n schatje in handen gehad.
ja papa hond is een coole hond. hij is 2 jaar oud en echt een columbus, de hele dag op ontdekking uit. papa hond is echt een schatje, hij slaapt bij mijn broertje ( is zijn hond) en heb hem ff lekker door elkaaar gewoeld, de rakker.
mama hond slaapt nu. heb ff een van de puppies in mijn handen laten slapen (super!!!!!!!!!!!!). mama vertrouwd me beter). het zijn zulke lieve beestjes....
helaas kunnen we maar een van de vier houden... de andere drie moeten echt verkocht worden... Hoop dat ze niet ver weg gaan zodat we een keer een family meeting kunnen houden....
ik moet echt zeggen dat mama hond super is, in 4 dagen tijd is ze 10 minuten van der nest geweest om der behoefte te doen. Puppies zijn zo lief, dat geluidje wat ze maken .......

ga nu lekker slapen, weltrusten mij, mama, papa en de puppies
pi_22848392
Wacht maar totdat de pups straks wat gaan rondstruinen, dan zal papa er nog vaak zat door lastig gevallen worden

Fantastisch dat het zo goed gaat en ze zo'n goede mammie is, hondje om trots op te zijn hoor!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_22859707
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Carnibest is super, ik heb mijn honden er nu enkele maanden op. Het ziet er véél beter uit dan Energique (dat is supersnel ingevroren; gaan er veel voedingsstoffen verloren) en de honden doen het er heel goed op. Je ziet echt wat er in zit, stukjes bot e.d., Energique lijkt op bevroren kots...

En inderdaad, een hond kan nog beter met de pot meeëten dan dat 'ie brokkenmeuk krijgt geloof ik!
Oké nog even of topic maar we moeten dit vrolijke onderwerp niet vervuilen met voerpraat natuurlijk...

Heb regelmatig een verpakking waarin er allemaal ijs aan de schijven zit, dat ziet er niet zo verzorgd uit inderdaad. Zit nu nog wat te dubben, de kleine pup is morgen 14 weken oud en eigenlijk wil ik hem ook niet zomaar van de Energique Pup afhalen... Die Carnibest "regular" heeft namelijk een nóg lager eiwitpercentage (ja hele discussie waard, ik weet het) en met een hond volop in de groei wil ik geen geswitch en geëxperimenteer dus hmmm ja tsja... Waar haal jij het trouwens, bij die lui in Surhuisterveen of in Sint Annaparochie
pi_22864061
Ik haal het in Bergum. Mijn honden krijgen voornamelijk de lam/rijst-variant. Je hebt ook een 'actief'-variant, is die misschien beter qua samenstelling? Ik heb me niet zo erg verdiept in de precieze samenstelling, weet alleen dat Energique naar verhouding nog vrij veel granen bevat en ik vind het er gewoon veel minder goed uitzien. Ik ben pas begonnen met rauwvoer toen mijn honden al volwassen waren, dus hoe het met pups zit... Maar een wolvenpup krijgt in de natuur toch niet wezenlijk ander voedsel dan een volwassen wolf? Hij krijgt alleen meer. Op de verpakking van CB staat voor volwassen honden 25-30 gram per kilo lichaamsgewicht en voor pups 40-50 gram per kilo lichaamsgewicht.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 05:55:56 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22879675
Heb je ook wat foto's van de ouders?

Poedels zijn hele leuke honden die helaas een wat mindere reputatie hebben, ik heb een tijdje voor een koningspoedel moeten zorgen tijdens een vakantie en het was een van de meeste leuke honden die ik ooit gekent heb!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22886896
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 05:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Heb je ook wat foto's van de ouders?

Poedels zijn hele leuke honden die helaas een wat mindere reputatie hebben, ik heb een tijdje voor een koningspoedel moeten zorgen tijdens een vakantie en het was een van de meeste leuke honden die ik ooit gekent heb!
ja ik heb die links ja gegeven, die abrikooskleurige is de papa en de mama staat er ook een paar maal op met de jongen...
pi_22888218
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 16:07 schreef Darkster het volgende:

[..]

ja ik heb die links ja gegeven
Jij komt uit Groningen of Drente
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')