Om nog even de hoofdvraag te herhalen:
waarom kiezen mensen er in deze wereld (met al zijn ellende en ook opvoedings-tragiek) nog voor om kinderen te krijgen? Wat is de "lol" ervan.....?
Mij ontgaat het volkomen...
graag alleen serieuze reacties waaruit blijkt dat men de (vraag) stelling heeft gelezen en waarbij men met zinnige argumenten komt. Bij voorbaat dank
[Dit bericht is gewijzigd door hoogl298 op 09-09-2001 00:35]
quote:Maar hoe zit het bij de mannen dan?
Op zondag 09 september 2001 00:29 schreef Toebroodjie het volgende:
Biologische klok bij de dames (spreek uit ervaring)
Gegroet
quote:Je kunt ze later alle kutkarweitjes laten opknappen waar je zelf geen zin in hebt. Weet ik uit eigen ervaring van jaren geleden.
Op zondag 09 september 2001 01:12 schreef Terr het volgende:[..]
Maar hoe zit het bij de mannen dan?
ik zou zelf niet echt een rede kunnen bedenken om een kind te nemen.
Heel misschien om te zorgen dat m'n familienaam blijft bestaan maar voor de rest lijkt het me echt pure ellende
maar ja.. dat geldt niet voor iedereen
quote:idd mijn ouders waren gescheiden toen ik drie jaar oud was. Het verleden achtervolgd me nu nog steeds. Kinderen als verklaring voor liefde voor elkaar? not
Op zondag 09 september 2001 01:59 schreef bad-eendje het volgende:
ik neem aan dat de meeste mensen kinderen nemen omdat ze graag een stapje verder willen in hun relatie
op deze manier laat je zien dat je erg veel van elkaar houdt
je laat merken dat je graag iets met de andere persoon wilt delen
het is een stukje van jezelf en een stukje van de ander
dan heb je nog iets om samen van te houden en als het goed is maakt het de band sterker tussen de oudersmaar ja.. dat geldt niet voor iedereen
quote:Je hebt wel gelijk, het geldt lang niet voor iedereen...
Op zondag 09 september 2001 01:59 schreef bad-eendje het volgende:
ik neem aan dat de meeste mensen kinderen nemen omdat ze graag een stapje verder willen in hun relatie
op deze manier laat je zien dat je erg veel van elkaar houdt
je laat merken dat je graag iets met de andere persoon wilt delen
het is een stukje van jezelf en een stukje van de ander
dan heb je nog iets om samen van te houden en als het goed is maakt het de band sterker tussen de oudersmaar ja.. dat geldt niet voor iedereen
[Dit bericht is gewijzigd door Terr op 09-09-2001 02:09]
daarom zou je eigenlijk voor jezelf een beetje moeten bepalen dat je pas kinderen wilt als je echt ervoor kan zorgen samen met je partner en ervoor zorgen dat ze niets aan liefde zal ontbreken
tenminste, dat denk ik
quote:dit kun je niet menen ,om zoiets abstracts, oppervlakkigs als een "familie-naam" in stand te houden, "misschien" kinderen te nemen!?
Op zondag 09 september 2001 01:12 schreef Terr het volgende:[..]
Heel misschien om te zorgen dat m'n familienaam blijft bestaan
quote:Ik ook. Wat dat betrefd heb ik jaren van m`n lven vergald door bij m`n vader te blijven, En dan die psychische nasleep die je hebt
Op zondag 09 september 2001 02:08 schreef bad-eendje het volgende:
ja, erg jammer is datdaarom zou je eigenlijk voor jezelf een beetje moeten bepalen dat je pas kinderen wilt als je echt ervoor kan zorgen samen met je partner en ervoor zorgen dat ze niets aan liefde zal ontbreken
tenminste, dat denk ik
quote:sjees.. dat is inderdaad niet leuk
Op zondag 09 september 2001 02:27 schreef Toebroodjie het volgende:[..]
Ik ook. Wat dat betrefd heb ik jaren van m`n lven vergald door bij m`n vader te blijven, En dan die psychische nasleep die je hebt
1 ding is zeker: jij doet het vast en zeker beter!
quote:ben het er helemaal mee eens, zijn het dan ook "echte" mensen, of meer een soort van onbewust-levende, instinctmatige kudde-dieren die geprogrammeerd zijn om te reproduceren!!!???
Op zondag 09 september 2001 01:14 schreef Kafka het volgende:Eigenlijk ben je een bruut van het zuiverste soort om kinderen op deze ellendige wereld te zetten. Dit doe je je ergste vijand niet aan.
Daarom zeg ik: alleen echte mensen nemen geen kinderen.Gegroet
quote:Dat is een ding wat ik in mijn leven zeker zal doen, ik zal door het vuur gaan voor ze en nog verder.
Op zondag 09 september 2001 02:29 schreef bad-eendje het volgende:[..]
sjees.. dat is inderdaad niet leuk
quote:gaaf om dit te lezen!! komt helemaal goed met jou zie ik...
Op zondag 09 september 2001 02:32 schreef Toebroodjie het volgende:[..]
Dat is een ding wat ik in mijn leven zeker zal doen, ik zal door het vuur gaan voor ze en nog verder.
quote:Helaas zijn altijd onschuldige kinderen de dupe van de fouten die wij als volwassenen maken.
Op zondag 09 september 2001 02:33 schreef bad-eendje het volgende:
is de wereld zo ellendig dan? valt toch wel mee? wij leven allemaal nog toch?
quote:Als ik de enige nog zou zijn van m'n familie om dat te kunnen doen, en dan zou ik het als rede gebruiken om kinderen te nemen
Op zondag 09 september 2001 02:23 schreef YRRAB het volgende:[..]
dit kun je niet menen ,om zoiets abstracts, oppervlakkigs als een "familie-naam" in stand te houden, "misschien" kinderen te nemen!?
Maargoed wat ik me net bedacht...
Mensen willen graag herrinerd worden na hun dood, een kind heeft herrineringen van zijn/haar ouders... maar dan kom je inderdaad terug op zo'n 'egoistische reden' om kinderen te nemen
quote:Misschien geldt dat voor Toebroodjie, maar niet voor mij!
Op zondag 09 september 2001 02:29 schreef bad-eendje het volgende:[..]
sjees.. dat is inderdaad niet leuk
en vind je het totaal niet jammer dan?
of denk je dat je niets zult missen?
quote:Dit vind ik erg om te horen...
Op zondag 09 september 2001 02:38 schreef hoogl298 het volgende:[..]
Misschien geldt dat voor Toebroodjie, maar niet voor mij!
Na een "fijne" jeugd vol geestelijke en lichamelijke mishandeling ( en ook nog ver daarna......) weet ik zeker van mezelf dat ik nu alleen nog maar een bitch van het slechtste soort zou zijn voor "mijn kinderen".
Uit veiligheidsoverwegingen is er dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt kinderen te willen
Kortom: slecht voorbeeld wil nog niet zeggen dat de gedupeerde het beter zal doen ( voor mij iig niet)
quote:Nee hoor, want ik ben er gewoonweg totaal niet geschikt voor, dus voor mij persoonlijk is het hebben van kinderen nooit een optie geweest.
Op zondag 09 september 2001 02:41 schreef bad-eendje het volgende:
owja, op die manier kan je het ook zien...en vind je het totaal niet jammer dan?
of denk je dat je niets zult missen?
quote:Ik begrijp jou volkomen wat je bedoeld daar ik hetzelfde heb meegemaakt zoals: opgesloten worden de hele dag in een kamer, lichamelijk mishandeld te worden zowel als geestelijk, op straat gezet te worden als 6 jarige niet wetend waar je naartoe moet. Mijn broer (ouder als ik) is nog steeds onder pschychiatrische behandeling omdat hij helemaal niet goed werd van m`n vader en mijn stiefmoeder die ons leven een hel heeft gemaakt en als ik dat mens zie dan vermoord ik haar. Geloof mij ik weet hoe het nu wel moet alhoewel ik persoonlijk ook geen kinderen wil op dit moment maar mischien dat dat veranderd als ik ooit de juiste vrouw tegen kom
Op zondag 09 september 2001 02:38 schreef hoogl298 het volgende:[..]
Misschien geldt dat voor Toebroodjie, maar niet voor mij!
Na een "fijne" jeugd vol geestelijke en lichamelijke mishandeling ( en ook nog ver daarna......) weet ik zeker van mezelf dat ik nu alleen nog maar een bitch van het slechtste soort zou zijn voor "mijn kinderen".
Uit veiligheidsoverwegingen is er dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt kinderen te willen
Kortom: slecht voorbeeld wil nog niet zeggen dat de gedupeerde het beter zal doen ( voor mij iig niet)
quote:je hebt wel een beetje gelijk
Op zondag 09 september 2001 02:47 schreef hoogl298 het volgende:[..]
Nee hoor, want ik ben er gewoonweg totaal niet geschikt voor, dus voor mij persoonlijk is het hebben van kinderen nooit een optie geweest.
Daarom ook dit topic, omdat ik me nog steeds verbaas over het gemak waarmee de mensen om mij heen nog steeds besluiten kinderen te "nemen".
je kan zoveel kapot maken met 1 verkeerde beslissing, maar ja.. aan de andere kant.. je moet het eerst uitproberen voordat je weet hoe het zit en dat kan 'gevaarlijk' zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |