En een tram of een bus is wel goed voor je lak?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:01 schreef Cynix ® het volgende:
En voor alle stoere knaapjes: ik spreek jullie wel als je Panda is overreden door een X5.
dat kun je ook zeggen over sportwagens die 300km/u gaan, ook maa verbieden: je hebt er hier geen fuck aanquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:08 schreef CasB het volgende:
Ik ben voor
Ga maar lekker in de oerwouden wonen als je per sé zo'n auto wil, hier heb je er geen fuck aan
Dat kun je dan tegen alle auto's zeggen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:08 schreef CasB het volgende:
Ik ben voor
Ga maar lekker in de oerwouden wonen als je per sé zo'n auto wil, hier heb je er geen fuck aan
Maar die zijn niet zo breed als die SUV's die niet normaal op een parkeerplaats passen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 08:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat kun je ook zeggen over sportwagens die 300km/u gaan, ook maa verbieden: je hebt er hier geen fuck aan
Mountainbikes moeten ook maar verboden worden, dit is Nederland, hier heb je geen bergen, dus je hebt er geen fuck aan
ik rij dagelijks auto (een kleine Nissan Micra) en ik heb me werkelijk nog nooit geirriteerd aan een SUV, sterker nog, tot gister vielen die dingen mij persoonlijk niet eens op. Een corvette staar je nog na, maar een SUV, dat is tegenwoordig gewoon zo'n standaard gezinsauto. Ze ogen wat logger, voornamelijk in de hoogte, maar als we het dan toch over belemmeren gaan hebben: bestelbusjes, vrachtauto's van allerlei maten blokkeren het gezicht net zoveel, vaak wel meer. En ja, qua lengte doen ze niet onder voor de gemiddelde stationwagon. Eigenlijk zijn het stationwagons, alleen dan wat hoger...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:27 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar die zijn niet zo breed als die SUV's die niet normaal op een parkeerplaats passen.
En je kunt niet over zo'n auto heen kijken en daardoor is het bij kruispunten nogal lastig om overzicht te houden...
De gevolgen bij een ongeluk met een SUV zijn wel ernstiger. En aangezien het risico gelijk is aan kans maal gevolg, neemt het risico dus toe.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:50 schreef MikeyMo het volgende:
Het gevaar-aspect is al verworpen: volgens mij zijn die auto's niet vaker betrokken bij ongelukken dan andere auto's Mocht men vallen over de zgn Bull-bar, laat dan opnemen dat er een bull-bar verbod moet komen.
ongeveer elke sportauto die de 300 haalt of nadert is ook minstens 1.85m breedquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:27 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar die zijn niet zo breed als die SUV's die niet normaal op een parkeerplaats passen.
En je kunt niet over zo'n auto heen kijken en daardoor is het bij kruispunten nogal lastig om overzicht te houden...
De meeste grotere sedans zoals een Mercedes E en BMW5 zijn ongeveer even breed. De S, 7 en A8 zijn vaak zelfs breder.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:27 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar die zijn niet zo breed als die SUV's die niet normaal op een parkeerplaats passen.
En je kunt niet over zo'n auto heen kijken en daardoor is het bij kruispunten nogal lastig om overzicht te houden...
dan zeg ik: verbied die bullbar, dat is het voornaamste heikel punt lijkt me. Maar ja, als mensen tegen een boom rijden beschermt zo'n bull bar ze juist weer...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
De gevolgen bij een ongeluk met een SUV zijn wel ernstiger. En aangezien het risico gelijk is aan kans maal gevolg, neemt het risico dus toe.
Wahahahha ja tuurlijk Amerikanen haden in 1965 al bijna alles standaard electrisch waar komt de cruise control vandaan ? Juist USA. Airco ook zo'n handige amerikaanse uitvinding maar ok als jij denkt dat alles uit europa komt ga je gang En dan nog maar te zwijgen over inklapbare metalen daken die er in de jaren 50 al waren en waar mercedes nu pas mee komtquote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou, ik vind er dus werkelijk niets aan aan die Amerikaanse boevenwagens. Het zijn motoren omhult met wat blik en vier wielen. Europeanen en Aziaten die maken tenminste auto's. Alle technische snufjes op autogebied komen uit de Europese/Japanse autoindustrie.
Jaren 50/60 ja. We zitten nu in 2004. Allerlei gadgets daar zijn de Amerikanen wel goed in maar qua techniek blijven ze ver achter.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 23:47 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Wahahahha ja tuurlijk Amerikanen haden in 1965 al bijna alles standaard electrisch waar komt de cruise control vandaan ? Juist USA. Airco ook zo'n handige amerikaanse uitvinding maar ok als jij denkt dat alles uit europa komt ga je gang En dan nog maar te zwijgen over inklapbare metalen daken die er in de jaren 50 al waren en waar mercedes nu pas mee komt
uiteindelijk kun je dus gewoon de best of both worlds hebbenquote:Op zondag 24 oktober 2004 02:13 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jaren 50/60 ja. We zitten nu in 2004. Allerlei gadgets daar zijn de Amerikanen wel goed in maar qua techniek blijven ze ver achter.
quote:GroenLinks: Overal ban op terreinwagen
door Roelien Wierstra
DEN HAAG - GroenLinks wil alle lokale raadsfracties stimuleren om zo veel mogelijk door te gaan om zware terreinwagens, ook wel 'P.C. Hoofttractoren' of 'asobakken' genoemd, uit steden en dorpen te weren.
Na Nijmegen wil nu ook de GroenLinks-fractie van buurgemeente Arnhem een motie indienen om grote terreinwagens uit de stad te verbannen. De gemeenteraadsfractie van GroenLinks in Den Haag gaat vandaag vergaderen over het plan om ook een parkeerverbod voor grote, luxe terreinwagens in te voeren. De Arnhemse coalitie die bestaat uit PvdA, CDA, GroenLinks en Zuid-Centraal, is in meerderheid tegen de plannen. Volgens Theo Theij- se, fractievoorzitter van VVD, is het een "absurd plan" om nu ook in Arnhem de boel op stelten te zetten. De VVD wil haar coalitiegenoten zo snel mogelijk op het "dogmatische gedrag" van GroenLinks aanspreken. PvdA, de grootste partij, steunt het plan evenmin.
Het weren van terreinwagens is volgens de PvdA in Arnhem een zaak van de nationale overheid. Volgens de Nijmeegse GroenLinks-fractievoorzitter Wouter van Eck heeft uiteindelijk de raad de laatste stem. Door de mediahype is de kern van de motie volgens hem verdraaid. "We hebben niet gepleit voor afschaffing van grote terreinwagens. Het is onze intentie dat alleen het stadscentrum wordt gevrijwaard van dergelijke milieuvervuilende en verkeersonveilige wagens." Het Nijmeegs college legde vlak voor het weekeinde een motie van de gemeenteraad om terreinwagens uit de Waalstad te weren, resoluut naast zich neer.
Behalve dat het juridisch niet mogelijk is, brengt de uitvoering van de motie volgens het college de onderliggende doelen niet dichterbij. Minister Peijs (Verkeer) gaf twee weken geleden op verzoek van GroenLinks al aan te onderzoeken of grote terreinwagens gevaarlijk zijn. De bewindsvrouw bekijkt onder meer of de zogenoemde koeienvangers, de stalen bumpers op de voorkant, verboden moeten worden. GroenLinks Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak ziet het liefst dat auto's die breder zijn dan 1,90 meter en/of langer zijn dan 5 meter dubbel parkeergeld betalen en helemaal geen vergunning meer kunnen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |