Aangezien het niet echt passend is om een uitgebreide discussie over infrastructuur te voeren in een topic over verongelukte jongeren, lijkt me een nieuw topic op z'n plaats. Een topic over de noodzaak (of juist niet?) om eindelijk eens echt werk te maken van een snelweg tussen Zwolle en Enschede: de A35.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 03:33 schreef pieter_pontiac het volgende:
A35 naar Zwolle? Dan loopt dat navigatiesysteem wel erg vooruit, dat duurt nog minstens jaren voordat dat gebeurt.
Dit zou dan gecombineerd kunnen worden met het voltooien van de rijksweg 15 tussen Bemmel en Zevenaar. Deze weg loopt nu min of meer dood op de A325 Arnhem-Nijmegen, waardoor verkeer richting Duitsland ofwel om Arnhem, ofwel om Nijmegen heen moet.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:59 schreef MrTorture het volgende:
Ik ken de N35 niet zo goed, maar ik weet wel dat de Twenteroute N18 ook al jarenlang wacht om A18 te worden. Naar mijn idee hard nodig, maar de overheid wil voorlopig geen geld investeren in infrastructuur buiten de randstad. (tenzij strikt noodzakelijk onderhoud)
Maar dat zal vanuit Enschede niet veel helpen ben ik bang...quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:15 schreef man_in_love het volgende:
Vanuit Maastricht naar de richting Zwolle reis ik altijd via Dld. Eerst naar Aken, dan Dusseldorf/Neuss, dan Moers, Oberhausen, en dan de 31 naar het noorden. Op een gegeven moment er af richting Meppel en dan zit je zo in Zwolle, alleen het stukje vanaf de 31 in Dld richting Meppel is even autoweg, de rest is voetnaarbeneden-autobahn. Scheelt al snel 45 minuten vergeleken met door NL.
Het eerste stukje (rondom Almelo, tot aan Wierden) is momenteel inderdaad in aanleg.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:03 schreef bonfie het volgende:
Volgens mij zijn ze al een tijdje geleden begonnen met de A35-uitbreiding.
In Duitsland betreft het een 2+1 weg met een max. van 100km/h. Je zit vanaf Enschede zo via de B54 op de A31. Druk is het daar niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:08 schreef JaFFe het volgende:
Ze mogen hem dan wel doortrekken tot de a31 in duitsland kan je helemaal opschieten richting ruhrgebied.
Gelul. De weg is opgewaardeerd vanwege de vele ongelukken, en niet om de weg qua doorstroming te verbeteren. Een A50 is hier op z'n plaats. Heb je dat stuk tussen Ens en Emmeloord wel eens gezien? Daar liggen zelfs al vluchtstroken naast, en vangrails in het midden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:04 schreef dVTB het volgende:
Stelling:
De N50 van Zwolle naar Kampen moet een volwaardige snelweg (de A50) worden.
Oneens zijn:
GroenLinks, SP en D66 (beiden: weg is net opgewaardeerd naar driebaans, nu inzetten op Hanzelijn)
Daar is Nederland goed in, dat soort zotte situaties...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:16 schreef highway101 het volgende:
De situatie in Nijverdal is van de zotte, een rijksweg dwars door een winkelcentrum, gebouwd als een woonerf!
Het is vrij stil rond die weg. Ze praten en praten. Maar ze zijn nog niet eens met een procedure begonnen ofzo.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:06 schreef JDude het volgende:
De N65 Tilburg - 's Hertogenbosch, zou die trouwens ooit nog A65 worden?
Praat me er niet van. De A15 waar ik het eerder over had staat al ingetekend op een oude kaart uit 1963 die ik hebquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:17 schreef highway101 het volgende:
En ja; procedures duren in dit land meestal langer dan de aanleg!![]()
Nee.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:06 schreef JDude het volgende:
De N65 Tilburg - 's Hertogenbosch, zou die trouwens ooit nog A65 worden?
Na 20 jaar zijn ze dan eindelijk begonnen met aanlegquote:16-7-1985 Tracébesluit rw73 Blerick - Maasbracht op oostelijke Maasoever
Nu 25 jaar later is er nog niks gebeurd.quote:11-1-1982 Tracébesluit nieuwe (tunnel)traverse Maastricht
Dit is de A4 Midden-Delfland. 50 jaar later, en er is nog niks gebeurd, nouja, feitelijk ligt de weg er al, maar er moet alleen nog asfalt overheen.quote:1957 Opname rijksweg 19 in rijkswegenplan 1957
Dit is de A8, het ontbrekende deel naar de A9. Na 46 jaar is er nog niks gebeurd.quote:1961 Tracébesluit Coentunnelweg; inclusief Westzaan - Heemskerk
Dit is de N50. Na 39 jaar is hier nog geen autosnelweg.quote:6-6-1968 Tracébesluit rw50 Hattem-Ramspol als autosnelweg
Dit is de A/N69. Na 21 jaar staat het verkeer nog steeds stil in Waalre en Valkenswaard.quote:14-10-1986 Tracébesluit rw69 KP De Hogt - Valkenswaard
Ik zou het dan ook eerder zien als een Oost-West verbinding tussen West-Brabant en de regio Arnhem-Nijmegen. Hoewel dat al wel mogelijk is over de A59 (met wel nog altijd die idiote bottleneck bij Waalwijkquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:26 schreef Richboy het volgende:
Nee.
Reden: Utrecht- Antwerpen en Utrecht - Maastricht zijn met de A27 en de A2 goed geregeld. N65 is geen 'hoofd ader' van Noord naar Zuid.
Voor de goede orde: de doortrekking van de A35 waar we hier over praten is in westelijke richting. De N35/A35 loopt van Zwolle naar Enschede/Gronau, onder meer dwars door het centrum van Nijverdal (N35) en over de ring van Almelo (N35). Ten zuiden van Almelo gaat het over in een snelweg (A35), die doorloopt tot Enschede. Vanaf daar is er een klein stukje autoweg, waarna het weer als N35 verdergaat, Duitsland in (B54).quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:08 schreef JaFFe het volgende:
Ze mogen hem dan wel doortrekken tot de a31 in duitsland kan je helemaal opschieten richting ruhrgebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |