FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / [Telegraaf]Ingezonden brieven in artikel jasje
MouseOverdonderdag 21 oktober 2004 @ 10:41
Ik las zojuist een stukje over het verbieden van suv's in nijmegen. Ik vond de toonstelling van het artikel al een beetje vreemd:
quote:
Afgunst drijfveer bij hetze tegen terreinwagens
AMSTERDAM - Woensdag werd er in de gemeenteraad van Nijmegen gestemd over het voorstel het parkeren van terreinwagens in de stad te verbieden. Uiteraard kwam dit plan uit de koker van GroenLinks, de club die eerder ook al probeerde Schiphol te vermoorden.

Hun argument is officieel dat terreinwagens in het (stads)verkeer tot meer slachtoffers en ernstiger gewonden leiden omdat ze veel groter en steviger zijn dan de doorsnee personenauto. Zo doorredenerend kunnen we vrachtauto's en bussen ook wel verbieden. Die hebben immers nog meer slachtoffers (en files) op hun geweten. Tevens lieten de dames en heren van GroenLinks niet na te benadrukken dat het bij luxe terreinwagens ging om de statussymbolen van 'rijke stinkers'. Dat is dus hun werkelijke argument: het treiteren van de rijken, waar ze tenslotte voor zijn opgericht. Is de BMW of Mercedes hun volgende doel? Als we alle statussymbolen willen verbieden, zijn de volgende slachtoffers dan de Rolex, de golfclubs of de dure restaurants?
Met daaronder als laatste regel, waar je makkelijk overheenleest:
quote:
Amersfoort, S.R. Oudgenoeg(Ingezonden brief uit de rubriek "Wat U Zegt" )


Dit is wel heel erg stemmingmakerij.. ik had het ze eigenlijk nog niet eerder zien doen.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_terreinwagens.html
drugsgebruikerdonderdag 21 oktober 2004 @ 11:02
Wow, de Telegraaf en stemmingmakerij... Why am I not suprised?
JanKortdonderdag 21 oktober 2004 @ 11:08
Ik moetr zeggen dat ik me dood irriteer aan die mutsen, zonder parkeerskills, in de auto van hun man die kinderen om de hoek naar de speeltuin brengen, driedubbelparkeren om vervolgens richting de hairstyliste te cruisen en aan te sluiten bij de geblondeerde uitgezakte krentendragers en lekker bij te kletsen over de nieuwe tieten van die vrouw van Ruddje Gullit.
RonaldVdonderdag 21 oktober 2004 @ 11:09
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:41 schreef MouseOver het volgende:
Ik las zojuist een stukje over het verbieden van suv's in nijmegen. Ik vond de toonstelling van het artikel al een beetje vreemd:
[..]

Met daaronder als laatste regel, waar je makkelijk overheenleest:
[..]



Dit is wel heel erg stemmingmakerij.. ik had het ze eigenlijk nog niet eerder zien doen.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_terreinwagens.html
Het is een ingezonden brief. Soortgelijke brieven (inclusief stemmingmakerij) kom je tegen in alle kranten met een ingezonden brieven rubriek. Het enige verschil tussen deze stemmingmakerij en die tegen bijvoorbeeld de regering is dat het nu gaat om een specifieke (rijkere) groep automobilisten.

Ik zie het probleem niet.
Posdnousdonderdag 21 oktober 2004 @ 11:12
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het is een ingezonden brief. Soortgelijke brieven (inclusief stemmingmakerij) kom je tegen in alle kranten met een ingezonden brieven rubriek.
Alleen staat dit niet in de ingezonden brieven rubriek, maar onder binnenland.

Overigens is het niveau al meteen wel duidelijk als ze SUV's met vrachtwagens en bussen gaan vergelijken
RonaldVdonderdag 21 oktober 2004 @ 11:19
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Alleen staat dit niet in de ingezonden brieven rubriek, maar onder binnenland.
Ah, ok. Maar er staat wel bij dat het een ingezonden brief is.
quote:
Overigens is het niveau al meteen wel duidelijk als ze SUV's met vrachtwagens en bussen gaan vergelijken
Voorlopig vraag ik me af hoe ze het in de praktijk willen doorvoeren. Is een Mercedes Vito van niet ook zoiets? Op basis waarvan bepaal je of zo'n wagen een SUV of een bestelbusje is? En inderdaad: waar zit het verschil tussen een terreinauto/SUV en een busje, qua gevaarlijkheid, lompheid van de bestuurder en grootte?
I.R.Baboondonderdag 21 oktober 2004 @ 11:24
Meestal staan dat soort berichten er ook in, maar dan zonder 'ingezonden brief' erbij. Dan vind ik dit toch best netjes.
gtotepdonderdag 21 oktober 2004 @ 12:02
1,85 breed
5 meter lang
BansheeBoydonderdag 21 oktober 2004 @ 12:16
LOl, hebben we het weer over de Telegraaf, ik zie die krant niet meer dan een vervangend middel voor WC-papier, en dat meen ik oprecht

Strolie75donderdag 21 oktober 2004 @ 12:18
Op de site van De Limburger gebeurt dit ook al jaren. Ik zie het probleem niet, er staat toch bij dat het een ingezonden brief is.
MouseOverdonderdag 21 oktober 2004 @ 12:34
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:18 schreef Strolie75 het volgende:
Op de site van De Limburger gebeurt dit ook al jaren. Ik zie het probleem niet, er staat toch bij dat het een ingezonden brief is.
Dat klopt, maar hij staat op de plaats waar normaal zonder uitzondering redactionele stukken staan. En de opmaak is ook precies hetzelfde, je pas dat het om een brief gaat als je het kleine regeltje eronder ziet. Het was netter geweest om dat vooraf erbij te zetten, nu mist de helft van de lezers het.
Youssefdonderdag 21 oktober 2004 @ 14:36
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:34 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hij staat op de plaats waar normaal zonder uitzondering redactionele stukken staan. En de opmaak is ook precies hetzelfde, je pas dat het om een brief gaat als je het kleine regeltje eronder ziet. Het was netter geweest om dat vooraf erbij te zetten, nu mist de helft van de lezers het.
In de Telegraaf staat ook altijd 1 van de ingezonden brieven boven de rest van de artikelen, vaak incl. foto oid. Ik weet niet waarop ze een artikel selecteren, het moet iets voorstellen als "ingezonden brief van de dag" of "meest coelijoelie reactie' oid Maar daardoor zou het dus kunnen komen dat dit ingezonden stukje als artikel is aangegeven, misschien dat dit bij elke aparte ingezonden brief is gebeurd en je dat even moet controleren met voorgaande dagen

Maar verder is het natuurlijk wel lachwekkend dat je de Telegraaf serieus neemt en vind ik het een beetje moeilijk ze te verdedigen
RonaldVdonderdag 21 oktober 2004 @ 15:55
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:36 schreef Youssef het volgende:

Maar verder is het natuurlijk wel lachwekkend dat je de Telegraaf serieus neemt en vind ik het een beetje moeilijk ze te verdedigen
Heerlijk schoppen, zo tegen de grootste.

En toch leest niemand hem
Youssefdonderdag 21 oktober 2004 @ 16:00
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Heerlijk schoppen, zo tegen de grootste.

En toch leest niemand hem
Lijkt Fok! wel
NightH4wkdonderdag 21 oktober 2004 @ 16:03
Die brieven kom je overal tegen, netzoals op-ed columns.
HassieBassiedonderdag 21 oktober 2004 @ 16:34
Ach, ingezonden stuk of redactioneel commentaar; het idee is duidelijk. Wie het geschreven heeft interresseert mij niet eigenlijk.

Misschien is het leuk om in plaats van te struikelen over de auteur inhoudelijk op het stuk in te gaan? De inhoud klopt als een bus namelijk.
Kaensterledonderdag 21 oktober 2004 @ 17:15
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:41 schreef MouseOver het volgende:
Ik las zojuist een stukje over het verbieden van suv's in nijmegen. Ik vond de toonstelling van het artikel al een beetje vreemd:
[..]

Met daaronder als laatste regel, waar je makkelijk overheenleest:
[..]



Dit is wel heel erg stemmingmakerij.. ik had het ze eigenlijk nog niet eerder zien doen.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_terreinwagens.html
Voortaan beter lezen dus.
sp3cdonderdag 21 oktober 2004 @ 17:42
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Heerlijk schoppen, zo tegen de grootste.

En toch leest niemand hem
ik lees hem iedere dag ... bijna ... gedeeltelijk en voor onafhankelijk nieuws hebben we het internet

anyways, hij heeft wel gelijk imo
de gegeven criteria slaan gewoonweg nergens op ... ja tuurlijk komen er zwaardere ongelukken, het zijn zwaardere voertuigen, net als bestelbusjes en vrachtauto's en gevechtstanks.

dan kun je ook scooters verbieden want dat zijn rijdende verkeersongelukken!

maar goed, ik heb er geen, hoef er geen en ik zie idd geen enkel nut voor zo'n voertuig in Nederland dus eigenlijk boeit het me ook weer niet
ScienceFrictiondonderdag 21 oktober 2004 @ 18:01
[ ]gneismodus[/] Ik vint het sielig voor die mensen met die grote autoos, wand zei hebben feel betaalt vor die autoos en zij moeten in hun autoos kunnen reiden want anders is het niet eerlik vint ik.
RonaldVdonderdag 21 oktober 2004 @ 22:49
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[ ]gneismodus[/] Ik vint het sielig voor die mensen met die grote autoos, wand zei hebben feel betaalt vor die autoos en zij moeten in hun autoos kunnen reiden want anders is het niet eerlik vint ik.
In Nijmegen mag je rijden hoor. Alleen *parkeren* met zo'n PCHooft-trekker mag niet.
Youssefdonderdag 21 oktober 2004 @ 23:26
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 17:42 schreef sp3c het volgende:


anyways, hij heeft wel gelijk imo
de gegeven criteria slaan gewoonweg nergens op ... ja tuurlijk komen er zwaardere ongelukken, het zijn zwaardere voertuigen, net als bestelbusjes en vrachtauto's en gevechtstanks.
Ik vind dat je die dingen sowieso moet verbieden alleen om het achterlijke verbruik. Het is geweldig om zo een ding te zien, en nog geweldiger om zo een ding misschien we te besturen of te bezitten Maar als ik dan kijk naar de olieproblemen en het opraken daarvan dan krijg ik echt een hekel aan Amerikaanse veelverbruikende auto's