MouseOver | donderdag 21 oktober 2004 @ 10:41 |
Ik las zojuist een stukje over het verbieden van suv's in nijmegen. Ik vond de toonstelling van het artikel al een beetje vreemd: quote:Met daaronder als laatste regel, waar je makkelijk overheenleest: quote: Dit is wel heel erg stemmingmakerij.. ik had het ze eigenlijk nog niet eerder zien doen. bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_terreinwagens.html | |
drugsgebruiker | donderdag 21 oktober 2004 @ 11:02 |
Wow, de Telegraaf en stemmingmakerij... Why am I not suprised? | |
JanKort | donderdag 21 oktober 2004 @ 11:08 |
Ik moetr zeggen dat ik me dood irriteer aan die mutsen, zonder parkeerskills, in de auto van hun man die kinderen om de hoek naar de speeltuin brengen, driedubbelparkeren om vervolgens richting de hairstyliste te cruisen en aan te sluiten bij de geblondeerde uitgezakte krentendragers en lekker bij te kletsen over de nieuwe tieten van die vrouw van Ruddje Gullit. | |
RonaldV | donderdag 21 oktober 2004 @ 11:09 |
quote:Het is een ingezonden brief. Soortgelijke brieven (inclusief stemmingmakerij) kom je tegen in alle kranten met een ingezonden brieven rubriek. Het enige verschil tussen deze stemmingmakerij en die tegen bijvoorbeeld de regering is dat het nu gaat om een specifieke (rijkere) groep automobilisten. Ik zie het probleem niet. | |
Posdnous | donderdag 21 oktober 2004 @ 11:12 |
quote:Alleen staat dit niet in de ingezonden brieven rubriek, maar onder binnenland. Overigens is het niveau al meteen wel duidelijk als ze SUV's met vrachtwagens en bussen gaan vergelijken | |
RonaldV | donderdag 21 oktober 2004 @ 11:19 |
quote:Ah, ok. Maar er staat wel bij dat het een ingezonden brief is. quote:Voorlopig vraag ik me af hoe ze het in de praktijk willen doorvoeren. Is een Mercedes Vito van niet ook zoiets? Op basis waarvan bepaal je of zo'n wagen een SUV of een bestelbusje is? En inderdaad: waar zit het verschil tussen een terreinauto/SUV en een busje, qua gevaarlijkheid, lompheid van de bestuurder en grootte? | |
I.R.Baboon | donderdag 21 oktober 2004 @ 11:24 |
Meestal staan dat soort berichten er ook in, maar dan zonder 'ingezonden brief' erbij. Dan vind ik dit toch best netjes. | |
gtotep | donderdag 21 oktober 2004 @ 12:02 |
1,85 breed 5 meter lang | |
BansheeBoy | donderdag 21 oktober 2004 @ 12:16 |
LOl, hebben we het weer over de Telegraaf, ik zie die krant niet meer dan een vervangend middel voor WC-papier, en dat meen ik oprecht | |
Strolie75 | donderdag 21 oktober 2004 @ 12:18 |
Op de site van De Limburger gebeurt dit ook al jaren. Ik zie het probleem niet, er staat toch bij dat het een ingezonden brief is. | |
MouseOver | donderdag 21 oktober 2004 @ 12:34 |
quote:Dat klopt, maar hij staat op de plaats waar normaal zonder uitzondering redactionele stukken staan. En de opmaak is ook precies hetzelfde, je pas dat het om een brief gaat als je het kleine regeltje eronder ziet. Het was netter geweest om dat vooraf erbij te zetten, nu mist de helft van de lezers het. | |
Youssef | donderdag 21 oktober 2004 @ 14:36 |
quote:In de Telegraaf staat ook altijd 1 van de ingezonden brieven boven de rest van de artikelen, vaak incl. foto oid. Ik weet niet waarop ze een artikel selecteren, het moet iets voorstellen als "ingezonden brief van de dag" of "meest coelijoelie reactie' oid Maar daardoor zou het dus kunnen komen dat dit ingezonden stukje als artikel is aangegeven, misschien dat dit bij elke aparte ingezonden brief is gebeurd en je dat even moet controleren met voorgaande dagen Maar verder is het natuurlijk wel lachwekkend dat je de Telegraaf serieus neemt en vind ik het een beetje moeilijk ze te verdedigen | |
RonaldV | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:55 |
quote:Heerlijk schoppen, zo tegen de grootste. En toch leest niemand hem | |
Youssef | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:00 |
quote:Lijkt Fok! wel | |
NightH4wk | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:03 |
Die brieven kom je overal tegen, netzoals op-ed columns. | |
HassieBassie | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:34 |
Ach, ingezonden stuk of redactioneel commentaar; het idee is duidelijk. Wie het geschreven heeft interresseert mij niet eigenlijk. Misschien is het leuk om in plaats van te struikelen over de auteur inhoudelijk op het stuk in te gaan? De inhoud klopt als een bus namelijk. | |
Kaensterle | donderdag 21 oktober 2004 @ 17:15 |
quote:Voortaan beter lezen dus. | |
sp3c | donderdag 21 oktober 2004 @ 17:42 |
quote:ik lees hem iedere dag ... bijna ... gedeeltelijk en voor onafhankelijk nieuws hebben we het internet anyways, hij heeft wel gelijk imo de gegeven criteria slaan gewoonweg nergens op ... ja tuurlijk komen er zwaardere ongelukken, het zijn zwaardere voertuigen, net als bestelbusjes en vrachtauto's en gevechtstanks. dan kun je ook scooters verbieden want dat zijn rijdende verkeersongelukken! maar goed, ik heb er geen, hoef er geen en ik zie idd geen enkel nut voor zo'n voertuig in Nederland dus eigenlijk boeit het me ook weer niet | |
ScienceFriction | donderdag 21 oktober 2004 @ 18:01 |
[ ]gneismodus[/] Ik vint het sielig voor die mensen met die grote autoos, wand zei hebben feel betaalt vor die autoos en zij moeten in hun autoos kunnen reiden want anders is het niet eerlik vint ik. | |
RonaldV | donderdag 21 oktober 2004 @ 22:49 |
quote:In Nijmegen mag je rijden hoor. Alleen *parkeren* met zo'n PCHooft-trekker mag niet. | |
Youssef | donderdag 21 oktober 2004 @ 23:26 |
quote:Ik vind dat je die dingen sowieso moet verbieden alleen om het achterlijke verbruik. Het is geweldig om zo een ding te zien, en nog geweldiger om zo een ding misschien we te besturen of te bezitten Maar als ik dan kijk naar de olieproblemen en het opraken daarvan dan krijg ik echt een hekel aan Amerikaanse veelverbruikende auto's |