Ik heb op die manier eens een goedkope brievenbus (zo'n soort als zo'n groene bak, maar dan "design") naar de mallemoer geslagenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik heb een brievenbus gehad, waarbij je echt denkt dat ie bomvol is , waarbij ik nog ff een postbankbrief ff door prop. Heb er echt schijt aan. Ik ga echt niet terug naar de vestiging. Proppuh ! moeten die mensen maar de brievenbus leeg halen.
Soms heb je ook van die metalen brievenbussen met een deurtje. Als je daar een pakje of zo in propt en wat kracht zet kun je het deurtje openwippen (zover voor beveiliging).quote:Op zondag 28 november 2004 10:34 schreef searchy het volgende:
Ik heb op die manier eens een goedkope brievenbus (zo'n soort als zo'n groene bak, maar dan "design") naar de mallemoer geslagen![]()
Ik heb ik mijn "geweldige-tpg-loopbaan" genoeg werkdagen gehad van 07:00 (of 06:45) tot 17:00, 17:30 of 18:00.quote:Op zaterdag 27 november 2004 21:33 schreef sannydude het volgende:
Mijn record van werken staat van 9:00 tot 19:30![]()
Ik had van de zomer mijn achterband vervangen omdat die nogal versleten was. Schijnbaar had ik hem niet helemaal goed erom heen gelegd, want net toen ik aan het fietsen was (ik reed voor de vestiging) een keiharde knal. Dus ik loop terug, komt de vestigingsmanager naar me toequote:Op zondag 28 november 2004 10:09 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Meeste keer ketting eraf op een dag: 2 keer
Niet tegen op zien johquote:Op zondag 28 november 2004 19:17 schreef Foxxy het volgende:
Gister was best een prima werkdag! Ik zie best wel op tegen de kerst. Word mijn eerste kerst bij TPG.
Zal mij benieuwen hoe die HSM het houdtquote:Op zondag 28 november 2004 19:51 schreef Carport het volgende:
Niet tegen op zien johHet is wel ontzettend druk dat wel, maar je hoeft echt niet alles zelf te doen. Alles en iedereen komt extra werken en iedereen helpt elkaar, want je krijgt gewoon alles betaald. De zaterdag voor kerst hebben we een kerstonbijt bij ons, voor de verandering moet ik een keer vroeg op
Ga wel veel werken tijdens kerst, lekker uurtjes maken
Vooral 's avonds voorsorteren is best wel relaxt om te doen.
Haha, ja, daar kan ik nog iets moois over vertellen.quote:Op zondag 28 november 2004 20:10 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen hoe die HSM het houdt
quote:Op zondag 28 november 2004 13:35 schreef nixxx het volgende:
hoorde gister nog een leuk verhaal van een collega over een paar weken terug. Hadden ze een wijk voorbereid en in een depot in de binnenstad gebracht. Die collega van me had een andere wijk in de stad en toen ie terug kwam om zijn karretje te dumpen stond de post voor die wijk er nog. Hij dacht, ik zeg wel niks, anders mag ik hem zelf nog wegbrengendat was op een zaterdag, maandag word het depot niet gebruikt dus dinsdag kwamen ze er pas achter mwahahhaaaaha dat was een berg gezeik toen
![]()
Dat heb ik dus elke zaterdag standaard. Een nieuwbouw wijk waar allemaal hoge heren wonen. Met een paar huisen die hun eigen bundel hebben, daaronder huisartsen, schooldirecteuren die de post van de school thuis willen hebben en dan ook nog appart in 2 bussenquote:Op zondag 28 november 2004 12:03 schreef Jaeder het volgende:
Had gister weer een lekker wijkje. Zo een met dure huizen. Kun je ongeveer 4 huizen per bundel kwijt. Bah.
Dat hoef je niet te sorteren. Dat moet alleen als ze ook voor iedere bus een apart adres hebben aangevraagd, dunkt me. Wij doen het iig niet bij het straatje kantoorpanden waar meerdere bedrijven in één pand gevestigd zijn. (Tenzij ze dus ook verschillende adressen hebben aangevraagd, dus met a,b,c-achtervoegsels.)quote:Op zondag 28 november 2004 23:40 schreef nexcro het volgende:
Dat verhaal van die HSM en met de hand ingooien met kerst heb ik ook gehoord hier. De hark mogen we nu ook niet meer gebruiken is ook niet meer aanwezig op de kast. Maar die schijnt er met de kerst wel weer te zijn.
[..]
Dat heb ik dus elke zaterdag standaard. Een nieuwbouw wijk waar allemaal hoge heren wonen. Met een paar huisen die hun eigen bundel hebben, daaronder huisartsen, schooldirecteuren die de post van de school thuis willen hebben en dan ook nog appart in 2 bussen.
Ik weet niet hoe dit op andere vestigingen is geregeld maar bij ons gaat de HSM de kerstpost wel sorteren. Het is wel zo dat de HSM een maximale capaciteit heeft. Meer dan 4(?) rode bakken post per wijk kan íe niet aan. Wat ze nu gaan doen is dat ze deze post gaan sorteren alsof het meerdere dagen betreft. Je hebt dan dus alle bakken dubbel. Dus twee bakken met elk een vakje Rodenburgerstraat 2-20. etc. Die moet je dus dan ook weer zelf samenvoegen, en dan nog het dik (en huis-aan-huis!) ertussen. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Het zal wel weer erg laat worden, maar dat is altijd zo met de kerst.quote:Op zondag 28 november 2004 20:21 schreef Carport het volgende:
[..]
Haha, ja, daar kan ik nog iets moois over vertellen.
Het schijnt dat de HSM de kersthoeveelheden niet aankanDie dingen kunnen natuurlijk maar een bepaalde hoeveelheid post verwerken. De batches kunnen niet groter, want dan past het niet meer in de machine. Moeten we waarschijnlijk de kerstpost met de hand gaan ingooien
Ik weet niet in hoeverre dit verhaal klopt, of dat het een verzonnen verhaal is, maar het zou heel goed kunnen natuurlijk. Ben benieuwd
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:10 schreef Jordy-B het volgende:
wel 'n vrouwenframe (dus opletten dat 'ie niet tussen je benen vandaan sodemietert),
Wat moet jij dan een hekel aan mij hebben, ik ben én part-timer én vrouw.quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:49 schreef Jaeder het volgende:
Vroeger draaide alles soepel met alleen voltijdswerker en zaterdagwerkers, sinds de deeltijdwerkers en nog later de postbezorgers werd het steeds minder financieel aantrekkelijk.
Een groep voltijdwerkers bij ons stelt het nog iets gechargeerder, vrouwen zijn de ondergang voor het bedrijf. Het is natuurlijk discriminatie, maar het is wel dat sinds er meer vrouwen werken dat er ook fanatieker gereorganiseerd wordt.
Ik ben zaterdagwerker, met voltijdsopleiding en deeltijdwerkend. Ik heb al het goede (en slechte) in een persoon verenigd. (ben overigens geen vrouw)quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:44 schreef Rebbedebje het volgende:
Wat moet jij dan een hekel aan mij hebben, ik ben én part-timer én vrouw.![]()
en jij bent zaterdagwerker???
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30. Waren altijd de gezelligste dagen en je bent nog een beetje op tijd in huis ook. De laatste twee jaar dat ik bij de post werkte (ben per 1 september gestopt na 7 jaar) begon ik om de week om 6.45 en om 7.30. Dat heb ik veel liever dan een tweede tranche wijk waarmee je pas laat in de middag thuis bent.quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:30 schreef SilentChaos het volgende:
TERINGZOOI...hoor ik net dat we de komende tijd half 8 moeten beginnen! wat zijn dat voor tijden? zelfs de soldaten in Irak hebben nog betere werktijden!...
KUTKERST!
Wat een zeikerd inderdaad. Voordat de HSM's er waren begon ik om 06.00 uur, nu om 06.30 uur. Ik vind het wel fijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30.
Hehehe mijn vorige kerst periode... dat was bijna een hele week van 0600 tot 1800 als ik klaar was met mijn wijk nog gezellig kerstkaartjes sorteren. dus een beetje op tijd.... nou was dat wel mijn eigen keuze, dus het hoeft niet, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef DrMarten het volgende:
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30. Waren altijd de gezelligste dagen en je bent nog een beetje op tijd in huis ook. <knip>
Ben nu wel blij dat ik er weg ben trouwens. De sfeer onder de vast medewerkers was niet heel goed meer (door alle veranderingen met werken in teams e.d) en dat had z'n weerslag op kantoor. Die sfeer wordt vanaf het nieuwe jaar alleen maar slechter als in Enschede de huisummersortering wordt ingevoerd. Ben blij dat ik dat niet mee hoef te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |