abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:00:34 #276
46960 StefanP
polemicist
pi_25668535
4#@$@#%#% verhoogt de FED eventjes lekker de rente, net nu ik moet wisselen, en de euro keldert meteen naar 1,31. Leuk man! Kost me 1500 dollar! Super! GDVR wat een klotezooi. Zul je nog zien dat hij lager zakt ook, en op vrijdag/maandag (uiterste dag dat ik moet wisselen) iets van 1,28 of zo is... dag 3000 euro...

ZUCHT
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25668628
Hoeveel euro ging je dan wel niet wisselen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25668842
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:00 schreef StefanP het volgende:
4#@$@#%#% verhoogt de FED eventjes lekker de rente, net nu ik moet wisselen, en de euro keldert meteen naar 1,31. Leuk man! Kost me 1500 dollar! Super! GDVR wat een klotezooi. Zul je nog zien dat hij lager zakt ook, en op vrijdag/maandag (uiterste dag dat ik moet wisselen) iets van 1,28 of zo is... dag 3000 euro...

ZUCHT
Sukkel, moet je dat geld uiterlijk volgende week gewisseld hebben?

Overigens was de kwart procent verhoging wel verwacht, de sterke stijging van de dollar komt voort uit de bewoording over inflatie en daarvan afhankelijk toekomstige verhogingen.

link
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:55:41 #279
40566 Ericr
Livewrong
pi_25702697
Net tijdens het laatste dipje in New York geweest, scheelt dan maar een paar procent maar weer meegenomen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:44:01 #280
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_25762460
1.30

EUR/USD SPOT (Forex: EURUS)

Laatste koers: $ 1,30 Laatste update: 25 mrt, 22:06
Bied: (0) 1,30 Open: 1,29
Laat: (0) 1,30 Close: 1,29
Verschil: 0,0016 Hoog: 1,30
% Verschil: +0,12% Laag: 1,29
Volume: 0 52 weeks hoog: 0,00
Volume gisteren: 0 52 weeks laag: 0,00
  maandag 28 maart 2005 @ 19:02:44 #281
46960 StefanP
polemicist
pi_25812039
1,28, schurftzooi. Vorige week woensdag al een overschrijving op de bus gedaan en nog STEEDS is het geld niet afgeschreven. Belofte is 5-10 werkdagen, 'bel voor exacte aantal', maar dan krijg je zo'n domme miep aan de lijn die geen idee heeft.

Joepie, de euro blijft dalen, de overschrijving wordt steeds duurder, en als ik het geld dit weekend niet heb dan loop ik ook nog eens de kans dat de koop niet meer doorgaat en dit allemaal voor niets was. Fantastisch toch, die klotebanken!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25819118
jezus wat gaat dat snel opeens.
pi_25819388
overschrijving via de post

Bestaat dat nog dan
  dinsdag 29 maart 2005 @ 02:35:07 #284
46960 StefanP
polemicist
pi_25822782
Je hebt blijkbaar nog nooit geld overgemaakt naar het buitenland bij de postbank, het is met een internationale overschrijvingskaart of helemaal niet. Bij andere banken zal het al niet anders zijn.
-Mark Steyn
pi_25823005
rabo maakt het zonder problemen over via i-banking. Erg overzichtelijk/makkelijk. Bij de PB heb ik een half uur lopen zoeken hoe het moest (en moest ik idd die 5 overschrijvingsforms aanvragen).
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:03:03 #286
55651 JaWi
Shalom.
pi_25840125
1.29307
slettebak [@] gmail.com
pi_25842715
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
Je hebt blijkbaar nog nooit geld overgemaakt naar het buitenland bij de postbank, het is met een internationale overschrijvingskaart of helemaal niet. Bij andere banken zal het al niet anders zijn.
Ik lever ze gewoon direct in op me buro ^

En het kan hier gewoon met Inetbankieren
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:35:48 #288
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25842754
onder de 1.30
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:54:46 #289
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_25844949
Het was zelfs 1.28

Even snel wat dollars gecashed. Levert toch mooi wat op. Maar laat de dollar nu maar weer zakken
  woensdag 30 maart 2005 @ 04:05:14 #290
46960 StefanP
polemicist
pi_25848088
Het zal nog leuk worden deze week.... en ik heb vandaag de bank gebeld, ze hebben m'n overboeking 'niet ontvangen'. WAARDELOOS! Echt, ik ben ZO pisnijdig, vorige week woensdag op de bus gedaan, nu kan ik weer opnieuw beginnen. Euro daalt nog dagelijks (tikt lekker aan als je 47000 dollar moet hebben ), en ik heb het geld nodig voor iets wat ik vorige week gekocht heb. Inmiddels moet ik dus de verkoper smeken om de boel niet af te blazen, daar sta je dan als blijkt dat je bank je opdracht niet eens heeft uitgevoerd. Probeer dat de verkoper maar eens duidelijk te maken, ja dat is geloofwaardig... Intussen geeft de postbank de TPG de schuld, terwijl die bij hoog en laag beweert dat alle post bezorgd is en dat Pasen tot geen enkele drukte heeft geleid.
quote:
28 maart 2005 - Kunnen markten inflatie aan?
De inflatieangst in de Verenigde Staten wordt hoe langer hoe sterker. Hoewel nog niet duidelijk te zien in de officiële cijfers, zoals de Consumer Price Index, de CPI, de Personal Price Index, de PPI en de Personal Consumption Expenditures Price Index, de PCE, is het de economen toch wel duidelijk dat de inflatie op termijn aan het aantrekken is.
De PCE met name wordt door de FED, en dan vooral Alan Greenspan, scherp in de gaten gehouden, omdat deze index als de meest nauwkeurige wordt beschouwd. De CPI en PPI meten namelijk alleen de prijsverhogingen voor de stedelijke consumenten in de Verenigde Staten, terwijl de PCE ook de buiten de stad wonenden in ogenschouw neemt.
Een ander verschil is dat de CPI gewoon de prijsverschillen in een mandje meet. Dat mandje is historisch bepaald. Dat betekent dat in de loop der tijd goederen die goedkoper zijn geworden ondergewaardeerd worden in het totaalmandje, waardoor het net lijkt of de inflatie erger is toegenomen dan in werkelijkheid. De PCE deflator houdt rekening met een veranderend uitgavenpatroon en vergelijkt dus niet steeds hetzelfde mandje.
Vandaar dat Greenspan een voorstander is van de PCE omdat deze zowel de informatie van dit als van vorig jaar gebruikt en deze vervolgens gewogen weergeeft zodat het een nauwkeuriger beeld schetst van de werkelijke inflatie. De PCE is in vergelijking met vorig jaar met 1,6 procent gestegen en geeft derhalve een wat gunstiger beeld van de inflatiestijging.
Maar of men nu de CPI, PPI of PCE als maatstaf hanteert, de inflatie ligt op de loer, een van de redenen waarom de FED heeft besloten de rente met weer een kwart procent te verhogen. De Fed funds futures geven nu aan dat de FED in mei of juni de rente met 50 basispunten tot 3,25 procent zal verhogen. Ook de terminologie die bij de laatste FOMC vergadering werd gebruikt is, hoewel nauwelijks opvallend, veranderd. In februari zei de FED dat 'de inflatie en de inflatie op langere termijn onder controle blijft'. Na de vergadering van 23 maart was de woordkeuze alsvolgt: 'ofschoon de inflatie op langere termijn onder controle blijft, is de inflatiedruk de afgelopen maanden toegenomen'. Hoewel het verschil in bewoordingen genuanceerd blijft, is de onderliggende toon duidelijk. De FED zal niet te beroerd zijn om een meer drastische renteverhoging door te voeren.
Dat zal onder meer afhangen van een aantal macro-economische gegevens die deze week de beurzen in de Verenigde Staten en derhalve over de hele wereld zullen beheersen. Dinsdag worden de cijfers over het consumentenvertrouwen gepubliceerd, consumenten die goed zijn voor twee derde van de Amerikaanse industriele activiteiten. Na de al tegenvallende index van de University of Michigan kan men gevoegelijk aannemen dat ook deze bredere index zal zijn gedaald. Het cijfer dat wordt verwacht is 103,3 maar onder invloed van dalende aandelenkoersen en stijgende bezineprijzen verwacht ik dat het cijfer lager zal uitvallen.
Woensdag zal het Ministerie van Handel de definitieve cijfers betreffende de groei van het BBP (GDP) publiceren. Men verwacht over het vierde kwartaal 2004 een groei van 4 procent op jaarbasis, terwijl het voorlopige cijfer 3,8 procent was. Een verbetering derhalve maar wel weer een reden voor de FED om extra op zijn hoede te zijn teneinde oververhitting tegen te gaan.
Vrijdag is dan de grote dag. Allereerst publiceert het Institute for Supply Management de index over de gezondheid van de industrie. Elk cijfer boven de 50 betekent dat de industriele activiteiten toenemen. Men verwacht een cijfer van 55, een lichte teruggang ten opzichte van februari. En ook hier staan de beurzen weer in dubio.
Komt de index boven de verwachting dan ligt een sterker ingrijpen van de FED voor handen. Als het cijfer slechter is dan verwacht is er weer een reden om te gaan twijfelen aan de bedrijfswinsten over de komende kwartalen. Nog voor deze ISM komt het Labor Department met de maandelijkse publicatie van het aantal nieuwe banen. De consensus is 225.000 nieuwe banen, licht onder de 262.000 in februari. En precies zoals bij de ISM zijn er weer twee zijden aan de medaille.
Als het cijfer sterker is dan verwacht ligt het inflatiespook weer om de hoek. Meer banen kunnen in een grotere vraag en derhalve in hogere prijzen resulteren. Minder banen kan betekenen dat de economie toch niet zo gezond is als men denkt. Ik denk dat het cijfer aan de bovenkant van de consensus uitkomt. Een kortgeleden gepubliceerd rapport van Manpower wijst op een zeer duidelijk toegenomen vraag naar personeel in de Verenigde Staten. Nederland was trouwens volgens ditzelfde Manpower rapport een van de zeer weinige landen waar de vraag naar personeel was afgenomen.
Al met al een zeer belangrijke macro-week in de Verenigde Staten, die duidelijk zal maken of men zich moet opmaken voor een renteverhoging van een half procent, hetgeen een grote invloed heeft op alle internationale markten en op de ontwikkeling van de dollar en indirect alle grondstofprijzen. Voor de echte beursliefhebber, waaronder ik mijzelf schaar, een spannende en interessante week.
Zul je net zien dat tegen de tijd dat al die cijfers bekend zijn, de rente weer verhoogd wordt, en de euro nog maar 1,20 of zo is, mijn opdracht ineens opduikt en dan afgehandeld wordt.

Banken, waardeloos. Zo machteloos ben je, je eigen geld kun je niet eens bij. Internationaal overschrijven? Ik heb er slapeloze nachten van, echt. Het heeft me sinds woensdag al 1000 euro gekost en nu kan dat een veelvoud worden omdat ik de hele opdracht weer opnieuw moet versturen en bovenstaand verhaal van een nieuwe renteverhoging in die tijd dus gaat spelen. ZO frustrerend. Niks met een druk op de knop per direct overgemaakt zoals je in films ziet, maar lekker met een slakkegangetje via de post waar een stel miepen er vervolgens -na 4 dagen paasvakantie natuurlijk, laat die opdrachten maar liggen- dagen over doet om er dan achter te komen dat je envelop 'niet bestaat'.
-Mark Steyn
  woensdag 30 maart 2005 @ 04:42:49 #291
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25848105
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 04:05 schreef StefanP een heel verhaal
Volgens mij gaat het bij andere banken toch een stuk makkelijker, je betaald wel aardig wat transferkosten, maar alles electronisch en redelijk snel...
  Moderator woensdag 30 maart 2005 @ 08:23:24 #292
18653 crew  D.
pi_25848502
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 04:05 schreef StefanP het volgende:

Banken, waardeloos. Zo machteloos ben je, je eigen geld kun je niet eens bij. Internationaal overschrijven? Ik heb er slapeloze nachten van, echt. Het heeft me sinds woensdag al 1000 euro gekost en nu kan dat een veelvoud worden omdat ik de hele opdracht weer opnieuw moet versturen en bovenstaand verhaal van een nieuwe renteverhoging in die tijd dus gaat spelen. ZO frustrerend. Niks met een druk op de knop per direct overgemaakt zoals je in films ziet, maar lekker met een slakkegangetje via de post waar een stel miepen er vervolgens -na 4 dagen paasvakantie natuurlijk, laat die opdrachten maar liggen- dagen over doet om er dan achter te komen dat je envelop 'niet bestaat'.
Ik heb zo'n 3 weken geleden een groot bedrag overgemaakt via Rabobank internet bankieren.
Op zaterdagavond ingevoerd, op maandag afgeboekt en op woensdag bij de ontvanger. Kosten waren geloof ik ¤5
Je zit kennelijk bij de verkeerde bank
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:25:55 #293
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_25850234
1.30!!!
pi_25850306
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:25 schreef PLAE@ het volgende:

1.30!!!
Eindelijk weer in de plus, 0,32%.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_25853341
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 08:23 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 3 weken geleden een groot bedrag overgemaakt via Rabobank internet bankieren.
Op zaterdagavond ingevoerd, op maandag afgeboekt en op woensdag bij de ontvanger. Kosten waren geloof ik ¤5
Je zit kennelijk bij de verkeerde bank
Inderdaad... Ook zo diverse overboekingen naar zowel de VS al Japan gedaan...

Maar tja mên afgeven op banken in het algemeen is kewl.
pi_25853514
Terug op 1,29
New Yorker in spe
pi_25892010
Hij staat weer een procent of 0,4 in de plus. Vandaag is hij in no time als een raket omhoog geschoten om twee uur later net zo hard te dalen.
New Yorker in spe
pi_25893081
1.00 EUR = 1.29585 USD.
slettebak [@] gmail.com
pi_25894445
Zal die niet ontzettend omhoog gaan door die hoge olieprijs?
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:36:07 #300
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25894521
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:43 schreef JaWi het volgende:
1.00 EUR = 1.29585 USD.
onder de psychologisch belangrijke 1.30 , hmm dat is slecht voor onze handelspositie, laen we hopen dat we weer snel doorstoten naar de 1.40 en hoger.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')