Freder | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:08 |
Ik ga binnenkort naar Italie verhuizen en kan nog snel een auto van mijn oom (heeft een Bovag garagebedrijf) kopen. Ik wil die auto tzt naar een italiaanse kentekenplaat laten overzetten, maar kan vanuit hier niet goed inschatten wat de eisen/procedures zullen zijn. Wat ik weet is dat ik 6 maanden met Nederlandse platen mag rijden daar, maar: moet ik in die periode in Nederland wegenbelasting betalen? | |
-Xerxes- | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:11 |
Geen idee eik. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het omzetten naar italiaanse platen 6 maanden in besalg gaat nemen. Ik gok hooguit een weekje of 4. Mits die wagen geen tank is zijn die kosten ook nog te overzien ![]() Bovendien heb ik geen enkel idee hoeveel en of er uberhaupt wegenbelasting is in Italie?! ![]() Jij wel? ![]() | |
blackbully | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:13 |
nope lijkt me niet. ze controleren op wegenbelasting visueel. dus op de weg. als je met de auto niet in nederland komt dan heb je volgends mij niks te vrezen. (ze controleren niet of een auto verzekerd is en wegenbelasting betaald via een computer systeem, alleen via camera's op de snelwegen (naar mijn weten dan he) | |
Don_Tom | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:28 |
tvp | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:29 |
quote: ![]() | |
succubus | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:47 |
't wordt tijd dat dat Europees gezien uniform wordt. In Duitsland zit de wegenbelasting in de benzineprijs.. dus feitelijk als je als Nederlander in Duitsland tankt betaal je wegenbelasting daar. Hoe het dan in godsnaam kan dat de Nederlandse benzine nog duurder is dan de Duitse en men daar ook nog eens separaat wegenbelasting betaalt is me een raadsel maargoed.. kronkel van de NL overheid laten we maar zeggen | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:52 |
quote:In Frankrijk is dat ook het geval volgens mij. | |
sdk | donderdag 21 oktober 2004 @ 00:55 |
En Nederland heeft nog is BPM op de auto prijzen... erg triest is 't hier vergeleken andere landen. | |
nerd4sale | donderdag 21 oktober 2004 @ 01:02 |
quote:Ik weet niet waar je de laatste jaren gezeten hebt, maar dat is allang niet meer zo. De wegenbelasting is gekoppeld aan het kenteken. Nederlands kenteken, betekent Nederlandse wegenbelasting. Daar is alleen onder uit te komen door de auto te schorsen, maar dan mag je er helemaal niet meer mee rijden, ook niet in het buitenland. Of daar door Italie op gecontroleerd wordt, is een andere vraag waarop ik het antwoord ook niet weet. | |
DeFlip | donderdag 21 oktober 2004 @ 01:21 |
tvp | |
GiSH | donderdag 21 oktober 2004 @ 08:28 |
quote:kan soms weleens gunstig uitvallen, de basis prijs van een auto in Nederland is gemiddeld lager als de rest van europa. En bij exporteren kan BPM terug gevraagd worden, en BTW uiteraard ook. | |
Julius_Vanderdecker | donderdag 21 oktober 2004 @ 08:42 |
Tegenwoordig heet het 'houderschapsbelasting', dus het bezit is belast, niet het rijden. | |
djmurcielago | donderdag 21 oktober 2004 @ 10:59 |
www.douane.nl | |
D-FENS | donderdag 21 oktober 2004 @ 12:38 |
quote:Basisprijs van nieuwe auto's is "geharmoniseerd" binnen de EU, waardoor het verschil veel kleiner is geworden. Maar 't kan nog steeds de moeite zijn. Denk wel even aan je APK. Je wil niet voor een keuring op en neer rijden naar NL | |
Benski | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:14 |
Neem gewoon contact op met de rdw en/of de douane over uitvoer van je wagen. | |
Klonk | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:18 |
wegenbelasting moet betaald worden zolang de auto in Nederland is aangemeld. | |
Freder | vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:02 |
Voor zover ik weet is de wegenbelasting in Italie veel lager dan hier. Dus gunstiger om hem op Italiaanse platen te zetten. Als ik daar echter weer veel meer aan verzekering kwijt ben, maakt het weinig meer uit natuurlijk. APK, moet die er op zitten, ook als je niet in NL rijdt? Ze kunnen je toch alleen beboeten als ze de auto op de openbare weg zien (in NL dus) ? Ik denk dat ik daar maar eens uitzoek wat de procedures zijn... | |
Klonk | vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:05 |
Zolang je auto in Nederland geregistreerd staat, zul je aan alle eisen moeten voldoen die de Nederlandse wet aan je auto stelt, dus ook aan de APK, agenten in het buitenland zijn op de hoogte van de APK (zeker de politie in de landen waar veel Nederlanders komen). Vergeet niet dat een verzekeringsmaatschapij wel eens erg lastig kan gaan doen als bij een ongeval betrokken raakt en je APK is verlopen. |