Ook ik schrok enorm toen ik het hoorde.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:25 schreef bozzz het volgende:
Ik schrok me echt kapot toen ik dat hoorde, vroger met bril was ik zo ongeullikg etc. met mijn lenzen ben ik een heel ander persoon geworden, maar dat is ff iets heel anders, maar het eerste wat ik dacht is ahhh een bril!!!
maar ze zijn bij jou nog door je pupil getrokken? En hoe zorg je ervoor dat het niet erger wordt en wat voor soort lenzen heb jij nu?
wel vaag zag zo'n kaart met 4 stadias ,stadia 3 en 4 zagen er echt eng uit hele pupil troebel enzo! bah daar wil ik dus nooit heen, en zou je eigenlijk je ogen mogen laseren als je dit heb? want misschien ga ik dat dan doen zodat ik geen gezeik meer heb met zuurstof tekort door die lenzen!
Ja ik zit er misschien over na te denken om op harde lenzen over te gaan, maar zij het speciale speciale lenzen zeg maar zo speciaal dat je ze niet bij een opticien kan kopen? En hoe zijn je ogen inmiddels zijn die aders verder doorgegroeid of is het nu stabiel gebleven?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:29 schreef Plurkje het volgende:
Ik heb het ook gehad (ook lenzen van Hans Anders)
Heb mijn ogen in het ziekenhuis laten controleren en nu heb ik speciale (harde) zuurstof doorlatende lenzen. Ze zijn erg duur, maar wel stukken beter!
In het ziekenhuis waar ik onder controle sta (ziekenhuis De Heel in Zaandam) zit ook een opticien. Daar heb ik ze vandaan. De aderingroei is nu helemaal weg (of ik heb er in ieder geval geen last van, weet eigenlijk niet of dat ooit helemaal weg gaat), maar ik mag geen zachte lenzen meer in. Die schijnen veel minder zuurstof doorlatend te zijn.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:32 schreef bozzz het volgende:
Ja ik zit er misschien over na te denken om op harde lenzen over te gaan, maar zij het speciale speciale lenzen zeg maar zo speciaal dat je ze niet bij een opticien kan kopen? En hoe zijn je ogen inmiddels zijn die aders verder doorgegroeid of is het nu stabiel gebleven?
In mijn geval voelde ik er niets van. Mijn enige probleem was dat ik mijn lenzen moeilijk in kreeg en altijd een spiegel nodig had.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:25 schreef Massive het volgende:
Even een vraagje. Ik heb zelf ook lenzen, en ben ook een paar keer gewaarschuwd voor het verschijnsel (Heb er zelf gelukkig geen last van. Maar voel je het niet, dat er dan wat mis is met je lenzen? Of gebeurt het ongemerkt?
idd veel opticiens meten de oogbolling niet!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:30 schreef damster het volgende:
Ik heb 3 jaar rondgelopen met lenzen met een verkeerde bolling.
Nadat mijn opticien was overgenomen door een andere keten wat nieuw asociaal ongeinteresseerd personeel met zich meebracht ben ik naar een andere opticien gegaan.
In dit geval de pearl, de opticien daar schrok en zag meteen dat ik vrij veel rode adertjes in m'n ogen had. Die man heeft een oogbollings meting uitgevoerd, waaruit bleek dat ik vrij platte ogen heb en dus gewoonweg met compleet verkeerde lenzen heb rondgelopen.
Ik loop nu een half jaar rond met m'n nieuwe lenzen en het is minder geworden, mijn ogen zijn nu weer een stuk witter.
Oftewel, niet alleen de zuurstofdoorlatendheid van de lens is belangrijk. Laat ook de oogbolling eens opmeten. Sommige ketens schijnen dit gewoonweg niet te doen omdat 95% van de mensen toch een gemiddelde bolling hebben.
[..]
In mijn geval voelde ik er niets van. Mijn enige probleem was dat ik mijn lenzen moeilijk in kreeg en altijd een spiegel nodig had.
Met de nieuwe is het een kwestie van 5 seconden en zonder spiegel.
Als ik niet van opticien was geswitcht was ik er misschien nooit achtergekomen..
Dat advies kwam van het oogziekenhuis in Rotterdam.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:29 schreef bozzz het volgende:
Maar kwam dat advies van 3 mnd een bril en dan over op de lenzen door een opticien of een oogarts? Ben namelijk nog niet naar een oogarts geweest,omdat ik bang ben dat ie zegt geen lenzen meer. weet je nog (begrijp dat het al een enige tijd geleden is) waarom je eerst 3 mnd een bril moest gaan dragen?
bij mij is de passing dus ook niet goed! kan dat echt problemen opleveren??? dan had mn opticien me dat toch duidelijk gemaakt?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:50 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Dat advies kwam van het oogziekenhuis in Rotterdam.
Daar was ik terecht gekomen doordat ik te lang had doorgelopen met verkeerde lenzen (de passing was niet goed)
Die 3 maanden waren nodig om het hoornvlies weer tot rust te laten komen.
Je kunt wel bang zijn dat de oogarts gaat zeggen dat je geen lenzen mag dragen, maar dat is natuurlijk enorm domme struisvogelpolitiek.
Je ogen zijn niet te vervangen, beter met een bril dan met een wit/rode stok!!!
Bedoel dat niet iedereen 24/7 silicone hydrogel lenzen kan dragen. Het oog krijgt dan idd minder zuurstof per 24 uur, vergeleken met iemand die het bijv. 16 van de 24 uur lenzen draagt.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:34 schreef bozzz het volgende:
[...]
En purevision hoezo is dat niiet voor iedeeen geschikt? kwa zuurstof doorlatenheid zal het toch niet echt een probleem opleveren en die andere lenzen day en night zijn die ook van bausch en lomb?
En alleen overdag heeft vast te maken dat je ogen dan meer zuurstof doorlaten? Maar als ik de gehele dag mijn bril ophoud en savonds na het eten ivm met sport of even uitgaan die lenzen in doe dan kan het toch nks uitmaken want heb de gehele dag zonder lenzen gelopen of zit dit niet zo in elkaar?
Ga idd heel goed informeren bij de optcien als deze niet goed zijn wat ik dan nog meer kan doen/
Er zit een oogarts in, ik meen, de Botter. Die is veel beterquote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:00 schreef enlightenedwizza het volgende:
Hans Anders heeft hier (Lelystad) geen goeie naam
als je een oogmeting bij ze laat doen kom je op een heel andere sterkte uit dan dat je eigenlijk hebt
de laatste brillen die bij m'n familie daar gekocht zijn hebben 't ook niet lang uitgehouden
"Je begrijpt 't, dit bedrijf komt er bij ons niet meer in"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |