quote:Het is juist het meest sociale wat er is.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:31 schreef Double-U het volgende:
Zelfmoord is ASOCIAAL !!!!!!Je ruineert altijd nóg een leven: De machinist van de trein waar je voor springt. De persoon die je vindt als je je ophangt, je polsen doorsnijdt enz. De personen die je achterlaat en misschien wel om JOU gaven ook al gaf je blijkbaar niet om hen. Moet ik doorgaan?
quote:als er evenveel van dat onzinnige geblaat uitkomt, mag je wel stil blijven hoor...
Zelfmoord is ASOCIAAL !!!!!!Je ruineert altijd nóg een leven: De machinist van de trein waar je voor springt. De persoon die je vindt als je je ophangt, je polsen doorsnijdt enz. De personen die je achterlaat en misschien wel om JOU gaven ook al gaf je blijkbaar niet om hen. Moet ik doorgaan?
quote:In jouw geval misschien ......
Op zaterdag 24 januari 2004 16:32 schreef Bioslock het volgende:[..]
Het is juist het meest sociale wat er is.
quote:Mensen die voor zelfmoord kiezen denken daar echt niet bij na.. Die hebben het iig al heel druk met zichzelf want zo'n keuze maak je echt niet zomaar.. Tis dat de trein stopte maar anders zat ik hier ook niet, ik ben daar zo erg van geschrokken en me pa brak me beide benen omdattik zoiets flikte.. daar ben ik erg blij om dat hij dat gedaan heeft want ik zal zoiets nooit maar dan ook nooit meer willen/kunnen doen.
quote:Dit is geen onzinnig geblaat, het is de waarheid. Edit: doe eens normaal
Op zaterdag 24 januari 2004 16:34 schreef Jerruh het volgende:[..]
als er evenveel van dat onzinnige geblaat uitkomt, mag je wel stil blijven hoor...
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 24-01-2004 18:31]
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 24-01-2004 18:31]
quote:laat ik het zo zeggen: als je verder kijkt dan je neus lang is bij dat soort dingen, zie je dingen die veel verder gaan dan egoisme of een simpelesprong voor een trein. er speelt zo ontiegelijk veel mee bij zelfmoord, daar krijg je niet zomaar vat op door te zeggen dat het egoistisch is. ja, mensen kunnen daar trauma's aan overhouden, het is niet echt goed voor ooggetuigen, maar voor een zelfmoordpersoon was het leven in veel gevallen tien keer zo erg. en dat is geen excuse, maar het is zoooo simpel om te zeggen dat zelfmoord laf en egoistisch is...
Op zaterdag 24 januari 2004 16:35 schreef Double-U het volgende:[..]
Dit is geen onzinnig geblaat, het is de waarheid. Of ben jij zo'n aso?
quote:het verdriet wat een zelfmoordenaar iemand aandoet is denk ik het laatste waar diegene aan denkt. iemand wil overal van af zijn, en ziet geen uitzicht meer. als jij denkt je er met een eenvoudig kort oordeel zoals je nu velt vanaf te komen, zou ik wel eens willen weten of je ooit depressies hebt gehad, te maken hebt gehad met depressieve mensen, of in een uitzichtloze situatie hebt gezeten?
Zelfmoord plegen is laf. Je kan je eigen problemen niet meer oplossen, en daarom zadel je de andere er maar mee op. En daarbij komt het verdriet wat je iedereen aandoet.
Mensen die zelfmoord plegen zijn laf.
quote:Ik denk dat we het antwoord daarop al weten
Op zaterdag 24 januari 2004 16:40 schreef Alicey het volgende:[..]
het verdriet wat een zelfmoordenaar iemand aandoet is denk ik het laatste waar diegene aan denkt. iemand wil overal van af zijn, en ziet geen uitzicht meer. als jij denkt je er met een eenvoudig kort oordeel zoals je nu velt vanaf te komen, zou ik wel eens willen weten of je ooit depressies hebt gehad, te maken hebt gehad met depressieve mensen, of in een uitzichtloze situatie hebt gezeten?
quote:Je kan hoog of laag springen maar ik blijf het asociaal vinden. Op deze manier maak je jouw probleem ook het probleem van mensen die er totaal niks mee te maken hebben. Ga je me nu echt vertellen dat dat niet egoistisch is?
Op zaterdag 24 januari 2004 16:39 schreef Jerruh het volgende:[..]
laat ik het zo zeggen: als je verder kijkt dan je neus lang is bij dat soort dingen, zie je dingen die veel verder gaan dan egoisme of een simpelesprong voor een trein. er speelt zo ontiegelijk veel mee bij zelfmoord, daar krijg je niet zomaar vat op door te zeggen dat het egoistisch is. ja, mensen kunnen daar trauma's aan overhouden, het is niet echt goed voor ooggetuigen, maar voor een zelfmoordpersoon was het leven in veel gevallen tien keer zo erg. en dat is geen excuse, maar het is zoooo simpel om te zeggen dat zelfmoord laf en egoistisch is...
quote:een depressie komt voornamelijk door opstapeling van klappen. zoals je in het voorbeeld ook ziet krijgt ze een aantal geestelijke klappen te verduren. op het moment dat ze daar uit begint te komen komt er een nieuwe klap. op een gegeven moment is het enige beeld wat je nog hebt dat wat je ook doet, dat bij elke stap die je vooruit zet je 2 stappen terug wordt geslagen. probeer dan maar eens niet aan zelfmoord te denken
Op zaterdag 24 januari 2004 16:27 schreef Jerruh het volgende:[..]
de therapie bood geen uitweg... ze werdt elkens geconfronteerd met hetgeen ze juist weg wilde bannen. therapie wordt zo vaak als oplossing gezien terwijl het voor veel mensen averechts kan werken...
quote:nee, je mag wel de rest van de topic lezen
quote:jup..
Op zaterdag 24 januari 2004 16:42 schreef Cryte het volgende:[..]
Ik denk dat we het antwoord daarop al weten
quote:Blijkbaar heb je die keren DAT je het meegemaakt hebt heel verkeert ervaren.. Dan snap je er gewoon geen ene drol van..
Op zaterdag 24 januari 2004 16:43 schreef Double-U het volgende:[..]
Je kan hoog of laag springen maar ik blijf het asociaal vinden. Op deze manier maak je jouw probleem ook het probleem van mensen die er totaal niks mee te maken hebben. Ga je me nu echt vertellen dat dat niet egoistisch is?
Ik heb het meerdere malen meegemaakt dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
quote:En als diegene blijft leven dan zadelt hij anderen ook met zijn problemen op, omdat hij zo 'chagrijnig' doet, en nooit ergens zin in heeft. Zo kan je wel door blijven gaan.
Je kan hoog of laag springen maar ik blijf het asociaal vinden. Op deze manier maak je jouw probleem ook het probleem van mensen die er totaal niks mee te maken hebben. Ga je me nu echt vertellen dat dat niet egoistisch is?
Ik heb het meerdere malen meegemaakt dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
Mensen die zeggen dat zelfmoordenaars egocentrisch zijn, zijn pas asociaal bezig. Zij weten vaak helemaal niet hoe die persoon zich voelt, en verplichten hem te blijven leven, alleen maar omdat zij het niet kunnen verkroppen dat niet iedereen tevreden is.
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 24-01-2004 18:36]
quote:Ik doe het niet snel aan partij trekken, en wil dit nu ook niet doen, maar ik moet Double-U nu wel gelijk geven. Ik deel zijn mening niet maar het word nu op de man gespeeld. Double-U vind het erg laf ( en drukt zich op een aso-manier uit) maar dat is ZIJN menig. discussies zijn er om naar elkaar te luisteren en te beargumenteren, niet om op de man af te spelen.
Op zaterdag 24 januari 2004 17:41 schreef Double-U het volgende:
Jammer dat jullie het terugspelen op mij persoonlijk.
en double-U mag nu zich wel ff inhouden en doen alsof hij volwassen is.
quote:gaat een beetje moeilijk he
Op zaterdag 8 september 2001 21:15 schreef Aneurism het volgende:
... alsof een zelfmoordenaar zijn ziel hier bloot zou leggen
In mijn ogen heeft mijn vader mij gewoon heel bot in de steek gelaten.
Ik zal het nooit kunnen verwerken en zal het hem ook nooit vergeven.
quote:Tjees, ik word er koud van.... Sterkte joh!
Op zaterdag 24 januari 2004 18:44 schreef Geniaal het volgende:In mijn ogen heeft mijn vader mij gewoon heel bot in de steek gelaten.
Ik zal het nooit kunnen verwerken en zal het hem ook nooit vergeven.
mischien iets van therapie niet raadzaam als je het niet verwerkt hebt?
quote:Dan zal je als oudere ook niet zulke posts moeten plaatsen die ik net ge-edit heb. Dat getuigt namelijk niet van volwassenheid. Voor verder moderatie dingen hebben we een appart topic voor.
Op zaterdag 24 januari 2004 18:56 schreef Double-U het volgende:
Double-U is een ZIJ, zeer volwassen (één van de oudere hier denk ik) en dit is mijn mening en daar mag ik voor uit komen. Ook al zijn anderen het daar niet mee eens. Ik weet waar ik het over heb.
damn, zelfs de mod gaat offtopic
quote:heb ik al meerdere keren geprobeerd..
Op zaterdag 24 januari 2004 18:53 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Tjees, ik word er koud van.... Sterkte joh!
mischien iets van therapie niet raadzaam als je het niet verwerkt hebt?
en tja verder zijn er dan weinig opties die overblijven.. behalve af en toe je kiezen op elkaar zetten en doorgaan.
quote:Hoe hoger hoe beter
Je kan hoog of laag springen maar ik blijf het asociaal vinden.
quote:Jij weet waar jij het over hebt. Jij weet dus niet hoe een zelfmoordenaar zich voelt.
Ik weet waar ik het over heb.
quote:ben je ook persoonlijk wel eens de wanhoop nabij geweest? (bwv)
Double-U is een ZIJ, zeer volwassen (één van de oudere hier denk ik) en dit is mijn mening en daar mag ik voor uit komen. Ook al zijn anderen het daar niet mee eens. Ik weet waar ik het over heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |