quote:Depressiviteit is 10 keer erger dan menig mens denkt, en voor een "leek" is depressiviteit ook niet te begrijpen....
Op maandag 19 januari 2004 00:15 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Dat zei ik ook vol goede moed tegen mijn vriendje van toentertijd.. een week later pleegde zijn beste vriend toch echt zelfmoord. God wat voelde ik me prettig dat ik dat tegen hem gezegd had. De meeste mensen die het áltijd zeggen, die zeggen het op een gegeven moment niet meer... en lijken gelukkig voor de buitenwereld. Dit is echter alleen maar, omdat ze voor zichzelf het besluit hebben genomen het écht te doen en hoe... ze zijn blij met het vooruitzicht en voelen zich daardoor rustig. Het komt dan ook als een klap, als zo iemand "plotseling" zelfmoord pleegt. Ik denk niet dat iemand die toevallig 9 jaar ouder is kan bepalen of ik wel of niet puberaal bezig ben hier... je weet mn achtergrond niet, je kent me niet... je kan me niet zien... je weet niet hoe erg ik ermee bezig ben en of ik hulp heb... je weet helemaal niks. Je kan doen alsof je alles beter weet en wijzer bent, omdat je toevallig ouder bent... maar je weet inderdaad niet wat ik meegemaakt heb in mijn leven. Ik denk dat ik in een paar jaar meer meegemaakt heb dan sommige mensen in hun hele leven. Dat je dit alleen al post zegt mij genoeg over jouw persoonlijkheid. Je zal vast hartstikke aardig zijn, maar wijs... nee
Het spijt me, maar anders zou je niet zo kleinerend doen en me gewoon als een gelijkene behandelen. Vijl geen oordeel over mensen als je er niets vanaf weet. Niemand weet hoe ik me gevoeld heb... hoe ik me voel... niemand lijkt het te kunnen begrijpen...
ps ik zie in een vorige reactie dat ik er niet aan kon denken dat ik ooit zelfmoord zou plegen, maar dit is naief want depressiviteit overkomt je en is niet te voorkomen omdat je het zelf niet zou willen zijn.
Verder hebben veel mensen niet door dat de pijn niet overgaat.. Bij jou wel, bij andere niet.. Dus ik leef voor andere mensen? Nee, maar je hoeft andere mensen ook niet met jouw problemen op te zadelen.. Ken genoeg verhalen over zelfmoord.. Van "lachwekkende" tot zwaar schrikbarende.. Jullie hebben t wel over onderkoeling en ophangen, etc. Maar wel eens meegemaakt dat een jochie van 4 t vindt? Dat ie de hele tijd vraagt waarom diegene slaapt en niet buiten kan komen spelen, omdat t mooi weer is..
Zo zijn er ook genoeg mensen die voor de trein springen.. Leuk is dat om iemand op t spoor te zien.. Een paar honderd meter verderop.. Het gevoel hebben dat je op ijs rijdt en al bijna zeker weten dat je nooooit op tijd kunt stoppen.. Maar toch wil je stoppen.. Leuk dat je daarna je baan op kan geven en dat je vrouw vaak genoeg zegt en zelf inziet: " Jan is nooit meer dezelfde na die dag.."
Ook leuk, las ik laatst in een krant.. Iemand springt van een dak af.. Laat daar nou net een brommer onder rijden..
Kortom, ja ik vind zelfmoord egoistisch.. Als de situatie nou uitzichtloos is, dan heb ik nog zo iets van okay (je weet dat je nog 2 maanden te leven hebt en dat je in die 2 maanden ongelooflijk veel pijn zult krijgen) ..
Mensen die zelfmoord plegen zijn laf.
quote:ze moeten zelf weten of ze het doen of niet, maar ik vind het laf
Op maandag 19 januari 2004 11:09 schreef Bvlgari het volgende:
Het is egoistisch om zelfmoord te plegen maar het is aan de andere kant ook egoistisch om te beslissen dat iemand dat niet mag doen.Je weet niet wat er door zo'n persoon heen gaat.Maar persoonlijk is zelfmoord het zwakste wat een mens kan doen.Er is altijd wel een mogenlijkheid om even een overzicht te krijgen op je leven.Er is altijd wel een uitweg.
quote:Ik merk wel dat jij zo oppervlakkig bent als het maar kan.
Op maandag 19 januari 2004 11:17 schreef ramsesii het volgende:[..]
ze moeten zelf weten of ze het doen of niet, maar ik vind het laf
quote:Zelfmoord plegen is zeker niet laf, het is al heel gedurfd om een poging te ondernemen. Probeer het maar eens, wedden dat je het achteraf toch niet doet?
Op maandag 19 januari 2004 11:07 schreef ramsesii het volgende:
Zelfmoord plegen is laf. Je kan je eigen problemen niet meer oplossen, en daarom zadel je de andere er maar mee op. En daarbij komt het verdriet wat je iedereen aandoet.Mensen die zelfmoord plegen zijn laf.
Neem nou maar van mij aan, die mensen die beweren dat zelfmoord laf is, hebben valse steunbetuigingen en zijn zo'n geslaagde actie binnen luttele minuten alweer vergeten.
Krokodillentranen!
quote:Die mensen doen het echt niet voor de lol.
Op maandag 19 januari 2004 11:38 schreef Bvlgari het volgende:
Ja precies het is ook gewoon dubbel.Maar goed tis inderdaad erg laf want ik heb het ook meegemaakt en je wordt boos op degene die het heeft gedaan want je laat mensen met vragen achter.En da´s ondraaglijk.
Ik ken een paar mensen die het deden en door omstandigheden het overleefden. Ik heb van ze begrepen dat ze het zelf niet uit konden leggen toen ze het deden. Pas later met veel professionele begeleiding kwamen ze er pas achter waarom ze het deden (kennis is al de helft van de oplossing, maar de andere helft kent hele hoge drempels).
Dus vraag niet naar antwoorden die niet meer komen, je zou ze toch niet gekregen hebben als het antwoord nog gegeven kon worden.
En wederom noemt iemand anders in dit topic het laf. Is het niet uit eigenbelang het laf te noemen? Het argument "laat de achterblijvers er maar mee zitten" wordt gegeven; maar hou er rekening mee dat ook dát helemaal geen wens is geweest door de pleger. De pleger wordt letterlijk tot wanhoop gedreven en een buitenstaander is tevreden met de term "laf"?
quote:Je hebt hier gelijk in,de pleger is zichzelf niet en raakt in een soort trance waardoor die niet meer normaal kan handelen en denken.De menselijke geest is het gevaarlijkst want mensen kunnen zichzelf dingen inbeelden en daardoor op rare ideen komen waar ze eerder over hebben nagedacht.Maar mensen vinden het laf omdat ze worden achtergelaten met vragen en met een gat in hun leven wat niet meer kan worden opgevuld.
Op maandag 19 januari 2004 23:55 schreef Tobbe het volgende:[..]
Die mensen doen het echt niet voor de lol.
Het is in hun ogen niet uit te leggen, sterker nog, vaak weten ze het zelf geeneens waarom ze het deden.Ik ken een paar mensen die het deden en door omstandigheden het overleefden. Ik heb van ze begrepen dat ze het zelf niet uit konden leggen toen ze het deden. Pas later met veel professionele begeleiding kwamen ze er pas achter waarom ze het deden (kennis is al de helft van de oplossing, maar de andere helft kent hele hoge drempels).
Dus vraag niet naar antwoorden die niet meer komen, je zou ze toch niet gekregen hebben als het antwoord nog gegeven kon worden.En wederom noemt iemand anders in dit topic het laf. Is het niet uit eigenbelang het laf te noemen? Het argument "laat de achterblijvers er maar mee zitten" wordt gegeven; maar hou er rekening mee dat ook dát helemaal geen wens is geweest door de pleger. De pleger wordt letterlijk tot wanhoop gedreven en een buitenstaander is tevreden met de term "laf"?
edit- typfout
ik ga er even van uit dat het ooit geen taboe meer is en aan iedereen te verstrekken is
quote:Dat is euthanasie. Dit gaat puur om mensen die niet meer willen (levensmoe zijn) en op een waardige manier willen eindigen.
Op dinsdag 20 januari 2004 13:20 schreef vdo28 het volgende:[
Indien terminale ziekte mag de termijn verkort worden.
"Life sucks. Get a fucking helmet!"
Denis Leary
quote:Okaj ja klopt....
Op dinsdag 20 januari 2004 13:26 schreef runaway het volgende:[..]
Dat is euthanasie. Dit gaat puur om mensen die niet meer willen (levensmoe zijn) en op een waardige manier willen eindigen.
Hmm nogmaals lange wachttermijn en pas beschikbaar boven bepaalde leeftijd. Hoop alleen niet dat zulke pillen in het illegale circuit komen (werken misschien maar half etc etc)
quote:idd, denk aan wat je je familie aandoet. probbeer een andere uitweg te zoeken
Op dinsdag 20 januari 2004 15:47 schreef proto_ het volgende:
Een aantal jaar geleden heb ik zelfmoord poging gedaan die gelukkig mislukt is. Niet zo lang daarna pleegde mijn neef zelfmoord en een jaar geleden een vriendin van mij. Als ik achteraf zie hoeveel verdriet er was aangedaan bij mensen, zowel door mijn neef als die vriendin, dat zelfs hun grootste vijanden op knieen zaten te janken, dan weet ik echt zeker dat ik nooit zelfmoord wil plegen. Er zijn altijd andere uitwegen, hoe moeilijk ze ook te vinden zijn.
Ik ben het wel eens met het feit over de laffe schreeuw om aandacht. Ik lees bij dit topic ook verscheidene keren: ik heb in het verleden serieus geprobeerd zelfmoord te plegen.
Had je dit echt serieus overwogen dan was het zeker niet mislukt. Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om dood te gaan. Als je die polsdoorsnij cliche's maar niet toepast.
Quote: denk aan de mensen om je heen die je verdriet doet.
Weleens over nagedacht dat je daar allang aan gedacht hebt voordat je een serieuze poging onderneemt. Mischien zijn die er wel helemaal niet.
Zelfmoordpil: Dit maakt de stap om het te doen voor jonge mensen te gemakkelijk.Het is te simpel.
quote:Jij weet echt niet waar je het over hebt
Op dinsdag 20 januari 2004 17:22 schreef DIA het volgende:
Deze discussie is net zo zinloos als een discusie over "dood zijn" zelf.
We weten het allemaal niet.
Mensen die simpel zeggen "het is laf" zijn meestal figuren die denken sterk in hun schoenen te staan. Hebben alles netjes voor elkaar en nog nauwelijks echte onoplosbare problemen gehad.Ik ben het wel eens met het feit over de laffe schreeuw om aandacht. Ik lees bij dit topic ook verscheidene keren: ik heb in het verleden serieus geprobeerd zelfmoord te plegen.
Had je dit echt serieus overwogen dan was het zeker niet mislukt. Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om dood te gaan. Als je die polsdoorsnij cliche's maar niet toepast.Quote: denk aan de mensen om je heen die je verdriet doet.
Weleens over nagedacht dat je daar allang aan gedacht hebt voordat je een serieuze poging onderneemt. Mischien zijn die er wel helemaal niet.Zelfmoordpil: Dit maakt de stap om het te doen voor jonge mensen te gemakkelijk.Het is te simpel.
quote:En wie ben jij om dat te zeggen?
Op dinsdag 20 januari 2004 17:22 schreef DIA het volgende:
Mensen die simpel zeggen "het is laf" zijn meestal figuren die denken sterk in hun schoenen te staan. Hebben alles netjes voor elkaar en nog nauwelijks echte onoplosbare problemen gehad.
Eventjes maar een en ander relativeren voor die Nederlanders die denken nauwelijks echte onoplosbare problemen te hebben:
- Ben jij Irakees die in Baghdad woont?
- Ben jij aan het verhongeren in Afrika?
- Heb jij morgen je volgende chemokuur?
Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan... zelfmoord is laf en weet je waarom? Omdat er dagelijks miljoenen mensen zijn die het erger hebben dan die narcisten die zelfmoord willen plegen en die WEL volhouden en vechten om gelukkig te worden, of vechten tot het bittere einde.
Dus blijf ik bij mijn standpunt, en zeg ik dit tegen iedereen die zelfmoord wil plegen:
'Als jouw drama oprecht blijkt te zijn, haal die trekker dan snel over, maar zorg dat je VER weg uit mijn buurt -en de buurt van diegenen die van jou houden- blijft.
Ik -en zij- hebben wel betere dingen te doen dan te luisteren naar dramakoningen of dramakoninginen die het zonodig vinden om hun leven op te geven aan hun eigen laffe zwaktes.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |