abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:19:41 #1
104696 Anus
lik m'n roze anjer!
pi_22750235
en andere geloofsuitingen op het werk... !

Vandaag hoorde ik toch weer wat van een collega van me, die een hele discussie had met de lokale fundamentalisten-schoonmakers in ons ziekenhuis.

Dat islamieten dit (Rammadan) hebben, is harstikke leuk; christenen hebben ook een vergelijkbaar iets rond een andere tijd van het jaar en hoe meer mensen dit doen, hoe meer eten er overblijft voor de arme kindjes in Somalië ; iedereen tevreden Verder heb ik ook helemaal niets tegen het belijden van een geloof, prima zaak, zolang iedereen dat voor zichzelf mag bepalen.

Echter, waar ik zo moe van word, zijn van die individuen die menen dat (zeker binnen het medische beroepskader) werken op zondag geen probleem is (in het licht van de geldende gristelijke overtuiging die (vooralsnog ) de meerderheid heeft), maar wel gaan liggen janken dat ze tijdens de Rammadan niet alleen eten weigeren (geen probleem)...
maar vervolgens ook van hun omgeving gaan verlangen (op een eisende manier uitgesproken) dat (in dit geval) het restaurant eigenlijk dicht zou moeten of zij anders verlof zouden moeten krijgen om niet 'in de verleiding der zondes' te staan de hele dag, alleen maar omdat zij een geloof aanhangen waarbij ze mekkeren tegen een eeuwenoude muur met hun kop richting Mekka.

Prima verder dat je dat doet, iedereen heeft zo z'n minpunten, maar verdomme val mij er niet mee lastig! Neem een vrije dag ruim van tevoren op en niet een week van tevoren aan komen wandelen bij je afdelingshoofd dat je vrij wilt vanwege een vastenperiode, zeker niet als er net een vakantieperiode is waarbinnen juist veel mensen op vakantie willen met hun kinderen!
Werk en geloof scheiden aub, zelfde geldt voor politiek, dankuwel
en dat eerste geldt dan voornamelijk voor die kneuzen in burqa's die wel geneeskunde willen studeren, maar vervolgens weigeren mee te doen aan de vivo-praktica en/of weigeren een mannelijke patiënt lichamelijk te onderzoeken, omdat ze dat niet mogen van hun man ofzo (maar da's geheel andere discussie)

Verder moet ik bij Rammadan altijd denken aan 'Ram-me-dan', met dito dubbelzinnige interpretatie (hihi ), vandaar de titel van dit topic
smoelenboek
.
Een dag niet ge(re)laxeerd is een dag niet geleefd.
En ja ik ben een vrouw, wat dacht je dan?
pi_22750336
Ik heb zo een collega die daar aan doet Gisteren zaten we met zijn allen met gehaalt McDonalds eten hier Voor zijn neus lol, naja eigen schuld hoor, onzin ook
Die vlek gaat er niet af, echt niet...
Vlakschuurmachine/Snijbrander/Zandstralen
Nee.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:24:24 #3
104696 Anus
lik m'n roze anjer!
pi_22750351
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:23 schreef Gorbatjov het volgende:
Ik heb zo een collega die daar aan doet Gisteren zaten we met zijn allen met gehaalt McDonalds eten hier Voor zijn neus lol, naja eigen schuld hoor, onzin ook
varkensvlees

Nee maar even serieus, het is toch van de zotte dat een complete zorginstelling overhoop moet worden gehaald omdat we alleen maar niet-christenen in onze schoonmaakploegen hebben zowat en die lui fictie / geloof niet van werkelijkheid / werk kunnen scheiden

En het is niet dat ik ze dan mis ofzo ; sterker nog, geloof er heilig in dat de wc's er alleen maar schoner op worden, vooral sinds ik in mijn vroegere jaren, toen ik nog aan Utrecht studeerde in het AZU, ontdekte, samen met nog wat medestudentes, dat die lui hetzelfde water gebruiken wat ze gebruikten om de vloer schoon te maken, erna om de bril schoon te maken
(bacterie-kweken onder begeleiding van een Prof die hen ook verdacht van dubieuze praktijken; wordt elk jaar herhaald overigens, is daar nog zo, hoorde ik van een student die co-schap kwam lopen ).
En van een vriendin van me, die werkt in Capelle a/d IJssel, hoorde ik dat die schoonmaakmevrouwen elke wc van begin tot eind met hetzelfde water schoonmaken, behalve die van henzelf, want daar gebruiken ze schoon water voor ; vinden ze het nog gek dat iedereen van hun administratie naar díe wc's heen gaat

Nou potverdrie, je kleit daar niet meer op je gemak hoor

[ Bericht 16% gewijzigd door Anus op 20-10-2004 16:30:57 ]
smoelenboek
.
Een dag niet ge(re)laxeerd is een dag niet geleefd.
En ja ik ben een vrouw, wat dacht je dan?
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:26:35 #4
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_22750402
haha nu weet ik waarom een collega van me niet naar de Mac wilde rijden. Denk vraag maar niet voor een reden maarruhmmzz okeej snap het nu
en ja ik vind het ook allemaal maar vaag en onzin
pi_22750510
ze mogen ook geen mp3s downen en luisteren, maar dat doen ze allemaal wel...
beetje met 2 maten meten.
Ja kijk ik ben voor de armen, respect blalblalba

in de avond: Oh wat zit ik vol, oh wat was die cola lekker. ga gewoon een maand water en brood eten
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_22750522
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')