en andere geloofsuitingen op het werk... !
Vandaag hoorde ik toch weer wat van een collega van me, die een hele discussie had met de lokale fundamentalisten-schoonmakers in ons ziekenhuis.
Dat islamieten dit (Rammadan) hebben, is harstikke leuk; christenen hebben ook een vergelijkbaar iets rond een andere tijd van het jaar en hoe meer mensen dit doen, hoe meer eten er overblijft voor de arme kindjes in Somalië ; iedereen tevreden
![]()
Verder heb ik ook helemaal niets tegen het belijden van een geloof, prima zaak, zolang iedereen dat voor zichzelf mag bepalen.
Echter, waar ik zo moe van word, zijn van die individuen die menen dat (zeker binnen het medische beroepskader) werken op zondag geen probleem is (in het licht van de geldende
gristelijke overtuiging die (vooralsnog
![]()
) de meerderheid heeft), maar wel gaan liggen janken dat ze tijdens de Rammadan niet alleen eten weigeren (geen probleem)...
maar vervolgens ook van hun omgeving gaan verlangen (op een
eisende manier uitgesproken) dat (in dit geval) het restaurant eigenlijk dicht zou moeten of zij anders verlof zouden moeten krijgen om niet 'in de verleiding der zondes' te staan de hele dag, alleen maar omdat zij een geloof aanhangen waarbij ze mekkeren tegen een eeuwenoude muur met hun kop richting Mekka.
![]()
Prima verder dat je dat doet, iedereen heeft zo z'n minpunten, maar verdomme val mij er niet mee lastig! Neem een vrije dag ruim van tevoren op en niet een week van tevoren aan komen wandelen bij je afdelingshoofd dat je vrij wilt vanwege een vastenperiode, zeker niet als er net een vakantieperiode is waarbinnen juist veel mensen op vakantie willen met hun kinderen!
Werk en geloof scheiden aub, zelfde geldt voor politiek, dankuwel
en dat eerste geldt dan voornamelijk voor die kneuzen in burqa's die wel geneeskunde willen studeren, maar vervolgens weigeren mee te doen aan de vivo-praktica en/of weigeren een mannelijke patiënt lichamelijk te onderzoeken, omdat ze dat niet mogen van hun man ofzo
(maar da's geheel andere discussie) Verder moet ik bij Rammadan altijd denken aan 'Ram-me-dan', met dito dubbelzinnige interpretatie (hihi
![]()
), vandaar de titel van dit topic
smoelenboek.
Een dag niet ge(re)laxeerd is een dag niet geleefd.
En ja ik ben een vrouw, wat dacht je dan?