quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:38 schreef Fl3xx het volgende:
En wat dacht je van werk waarbij je met een flinke transporter o.i.d rond moet rijden, en/of met een grote kar erachter.
moet dat per se gedaan worden door iemand van 18?
quote:
En dan moet je natuurlijk ook consequent zijn en ook geen tractorrijbewijs meer onder de 20 ofzo. Want die rijden er nogal wat van rond bestuurd door een 18 jarig gastje met 15 ton aan lading erachter ofzo.
hoeveel tractoren rijden er rond en hoeveel ongelukken gebeuren hiermee? het doel is om ongelukken zoals degene in Zeewolde (?) te voorkomen door mensen die hun rijbewijs nog maar pas hebben niet meteen te veel vermogen / snelheid te geven. Een traktor rijd voor zover ik weet nog steeds maar 40 en je mag er niet op erg veel plekken mee komen.
quote:
Ik denk dat verplicht fotos en videos van ongelukken en slachtoffers (wat losse ledematen enz) laten zien bij theorie en praktijk examens etc een veel groter effect zou hebben op het rijgedrag van jongeren (en mensen van alle leeftijden trouwens).
alleen bij examens is uiteraard een tijdelijke oplossing. Een landelijke campagne lijkt mij overdreven.
quote:
En dan nog, hoe wil je het controleren, alle apk keurstations een vermogens test bank. Alle politiecorpsen mobiele vermogenstestbanken voor controles?
ik ben geen autobezitter, maar staat het vermogen niet in het kentekenbewijs?
quote:
En er zullen een zooi minder autos verkocht worden omdat veel mensen dan nog maar een paar jaar op een brommer rijden, of op een motor ofzo.
En er zouden fabrikanten moeten zijn die nog <40 pk autos bouwen, denk niet dat die er nog zoveel zijn. Want anders kunnen over 10 jaar jongeren geen autos rijden omdat dan al alle 750cc pandas etc op de sloop liggen.
huillie, marktwerking lost dat wel op.
i really have the heart of a small girl, i keep it in a jar on my desk