De borders langs de zijkant en de bovenkant zijn gewoon CSS-borders die netjes met breedte en hoogte meegaan. Hij gebruikt vier elementen om de plaatjes voor de hoeken als achtergrond weer te geven:quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:31 schreef DutchBlood het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
Deze miste ik even, sorry.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:52 schreef Chandler het volgende:
Helio; ikheb een voorbeeldje gemaakt; kom echter niet zo verder
http://upload.bruggema.nl/files/helio.html
- wanneer ik #top aanpas verdwijnt me 'logo'.
- menutjes naast elkaar met spacing krijg ik niet voor elkaar.
- borders ook niet mooi (zijn weer weg gehaald)
1 2 3 4 | li:hover {background-color:#EAF0B8; color:#000000; z-index:15;} li:hover a:link{color:#000000;} li:hover a:visited{color:#000000;} li:hover a:hover{color:#000000;} |
1 2 3 | ul {list-style:none; width:138px; background-color:#9AB77F;} li {position:relative; padding:3px; background-color:#9AB77F; z-index:9;} |
1 2 3 4 5 | <ul> <li>1</li> <li>2</li> <li>3</li> </ul> |
Internet Explorer herkent alleen :hover op een <a> element.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:50 schreef Tomek het volgende:
Firefox geen probleem natuurlijk, maar internet explorer snapt er weer geen bout van![]()
Het is eenvoudiger om je menu gewoon iets van <ul id='menu'> te maken, en de CSS voor het menu via ul#menu {...} te regelenquote:weet iemand hoe ik bovenstaand opsomming kan stylen naar default instelling zeg maar?
daar gebruik ik dus een speciaal bestandje voor die er voor zorgt dat internet explorer het wel herkent.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:18 schreef Leshy het volgende:
[..]
Internet Explorer herkent alleen :hover op een <a> element.
[..]
dat was ook mijn plan, ik wou het alleen andersom doen. maar weet jij toevallig welke css styles ik moet gebruiken om de <ul> en <li> weer als standaard te krijgen?quote:Het is eenvoudiger om je menu gewoon iets van <ul id='menu'> te maken, en de CSS voor het menu via ul#menu {...} te regelen
ja das hetzelfde, alleen opera doet er moeilijk over geloof ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:29 schreef Maffioso het volgende:
ff een vraagje:
Klopt het dat als je body { margin: 0; } gebruikt, dat dat hetzelfde is als marginwidth, marginheight, leftmargin en topmargin bij elkaar? En wordt dat door de meeste browsers ondersteunt?
In dat geval raakt MSIE misschien in de war omdat je twee :hover elementen gebruikt. Ik zou proberen gewoon li:hover te gebruiken met een speciale class voor de list items. Of, als je inderdaad de methode gebruikt om het menu een id te geven, dan kun je volstaan met ul#menu li:hover {...}.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:53 schreef Tomek het volgende:
daar gebruik ik dus een speciaal bestandje voor die er voor zorgt dat internet explorer het wel herkent.
Is nogal een omslachtige methode, maar voor de default CSS styles die je nodig hebt kun je misschien even hier kijken.quote:dat was ook mijn plan, ik wou het alleen andersom doen.
Ja, en het wordt ondersteund door alle browsers, inclusief Opera.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:29 schreef Maffioso het volgende:
Klopt het dat als je body { margin: 0; } gebruikt, dat dat hetzelfde is als marginwidth, marginheight, leftmargin en topmargin bij elkaar?
mja, nou het punt is. ik gebruik in mijn style ook dingen als :quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:12 schreef Leshy het volgende:
Is nogal een omslachtige methode, maar voor de default CSS styles die je nodig hebt kun je misschien even hier kijken.
1 | li li, ul li |
1 | li#menu li#menu, ul#menu li#menu |
1 | <LINK REL="STYLESHEET" HREF="stylesheet.css" TYPE="text/css"> |
idd, maar mocht je er belang bij hebben. ik heb een bestandje die je moet includen die er vervolgens voor zorgt dat bijvoorbeeld die hovers ook allemaal werken in internet explorer.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:22 schreef Leshy het volgende:
Mja, dan geldt opnieuw, ondersteunde MSIE maar child selectors.
Anders kon je gewoon ul#menu>li gebruiken, heb je geen last van geneste list items
Geen idee. Net even zelf een testbestandje gemaakt, maar leverde geen problemen op. Mogelijk staat er iets in je stylesheet wat het effect van <center> teniet doet, geen idee.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:21 schreef Tomek het volgende:
dat operah dan niet meer reageert op <center>
Ik ken het, het IE7 project. Op zich wel erg handig, mogelijk dat ik het nog eens ga gebruiken als ik het zelf nodig hebquote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:23 schreef Tomek het volgende:
idd, maar mocht je er belang bij hebben. ik heb een bestandje die je moet includen die er vervolgens voor zorgt dat bijvoorbeeld die hovers ook allemaal werken in internet explorer.
volgens mij had ik het zelfs met een lege stylesheet geprobeerd, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:26 schreef Leshy het volgende:
[..]
Geen idee. Net even zelf een testbestandje gemaakt, maar leverde geen problemen op. Mogelijk staat er iets in je stylesheet wat het effect van <center> teniet doet, geen idee.
Overigens is <center> sowieso nutteloos, daar heb je CSS voor
Niet inline elementen kan je niet centreren met text-align:center;quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:21 schreef Tomek het volgende:
Overigens Leshy, jij als Operah deskundige
Weet jij hoe het kan dat als ik het volgende in mijn <header> tags heb staan
[ code verwijderd ]
dat operah dan niet meer reageert op <center>
Ik weet het, het klinkt vreemd maar het is echt zo.
Doe ik dan iets als <center><table><tr><td></td></tr></table></tcenter> dan wordt dat dus niet gecentreerd. haal ik die stylesheet weg, dan weer wel
Makkelijkste oplossing is om je li's een classname te geven.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:22 schreef Leshy het volgende:
Mja, dan geldt opnieuw, ondersteunde MSIE maar child selectors.
Anders kon je gewoon ul#menu>li gebruiken, heb je geen last van geneste list items
1 | li#head:hover a:link, visited{color:red;} |
http://www.w3schools.com/css/css_background.aspquote:Op zondag 23 januari 2005 15:05 schreef Maffioso het volgende:
Ik heb een achtergrond image gemaakt van 750px breed en 10px hoog. Hoe kan ik die met css zo gebruiken dat hoe hoog het browserwindow ook is die achtergrond image altijd totaan beneden doorgaat?
Vroeger kan dat in html gewoon door een table een hoogte van 100% mee te geven, maar dat mag helaas niet meer. Dus hoe doe ik dat in css?
quote:Op zondag 23 januari 2005 15:08 schreef Tomek het volgende:
[..]
http://www.w3schools.com/css/css_background.asp
nu mijn vraag weer![]()
![]()
1 | <li id="head" onmouseover="this.className='hover';" onmouseout="this.className='';"> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | body { margin: 0; } #maincontainer { position: absolute; width: 750px; height: 100%; top: 0px; left: 50%; margin-left: -375px; background-image: url(images/bg_main.gif); } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |