abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24199762
iemand nog een idee
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24238330
Iemand meer? kom er echt niet uit; niets werkt
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24244017
laat maar mensen; ik flikker dit project de prullenbak in alsmede mijn css shit... gaat nergensmeer over
Like trump...
pi_24291293
Ik heb een tabel die ik in het midden van mijn pagina wil centreren.

Gebruikte css code;
1
2
3
4
5
6
7
table.login
{
text-align: center;
color: #000000;
font-family: tahoma;
font-size: 10px;
}

Gebruikte html van tabel;
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form method="POST" action="login.php">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="40%">
  <tr>
    <td width="50%" align="center">Login</td>
    <td width="50%" align="center"><input type="text" name="login" size="20"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="50%" align="center">Wachtwoord</td>
    <td width="50%" align="center"><input type="password" name="wachtwoord" size="20"></td>
  </tr>
</table>
</form>

Maar hij centreert hem niet in de midden van mijn pagina.
Hij zet hem ongeveer op 25%.

Wat is er fout ?

(saban is css-newbie)
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 30 december 2004 @ 12:28:49 #105
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24295412
Voeg margin: auto; toe aan de CSS voor je table.
pi_24301727
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:28 schreef Leshy het volgende:
Voeg margin: auto; toe aan de CSS voor je table.
Werkt nog steeds niet, hij is ongeveer 5-10pixels meer naar links getrokken.
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 30 december 2004 @ 19:41:15 #107
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24303742
Zet eens een border van 1px rond de form zelf (form {border: 1px solid #f00}), en kijk of die netjes de volledige breedte van je pagina gebruikt.
pi_24434838
iemand tips bij het volgende css gebeuren (gecoded samen met Roonaan!)

http://upload.bruggema.nl/files/test5.html

Foutjes
IE - linkje afbeelding
- Klopt het menu niet, als je klikt op een van de 3 menu's verschijnt het 'submenu' er niet direct onder
- Verschuift 1 van de 'menutjes' ietsje naar beneden bij een klik op z'n menu

FF/MOZ - linkje afbeelding
- Staan de 'thumbs' niet zoals bij IE..

Iemand een idee?

[ Bericht 19% gewijzigd door Chandler op 06-01-2005 17:05:45 ]
Like trump...
pi_24435203
1
2
3
<li onclick="swap(this);"><span class="menubutton">GALLERIES</span>
                 <ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul>
             </li>

die UL is nogal sleazy coding, dit is geen Unordered List, gebruik dan liever een SPAN.
de extra witruimte in IE komt waarschijnlijk omdat een UL een display: block heeft, maar de beste manier om dit te voorkomen is door je html-code ook semantisch correct op te zetten

de witte achtergrond in Mozilla zou wel eens kunnen komen omdat je de shorthand propety niet geheel toepast zoals het hoort, probeer daar een background-color: #FFF; van te maken (alhoewel hij dat bij 'top' wel #3d3d32 accepteerd, en in het bottomelement wel de achtergrond wit maakt.. is 'content' misschien een reserved woord (content is natuurlijk ook een CSS2-property zelf ...))
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_24435290
Die LI & UL heb ik ingebouwd op reacties van gotters en vooral Roonaan, en hoe bedoel je semantisch correct? dit is volgens vele mensen 100% correct

ennuh background-color:#fff; werkt helaas niet
Like trump...
pi_24436028
ik doel op
1<ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul>
een UL is een unordered list, welke inderdaad een goede optie is als je met een lijstje links werkt (zoals dat navigatiemenuutje zelf), maar deze moet altijd merdere LI's bevatten (of een UL ook 1 LI mag bevatten is een kwestie van discussie, volgens de DTD mag het wel, maar eigenlijk denk ik dat in zo'n geval het erg twijfelachtig is of het begrip 'list' nog wel van toepassing is)..

verder, nooit zomaar mensen op hun woord vertrouwen omdat ze 'gotters' zouden zijn en dat dat een kwaliteitsgarantie zou zijn, er zijn ook genoeg idioten zonder kennis die daar het tot in de crew redden, net als intelligente mensen die liever hier op Fok! posten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_24437398
Dus ik zou beter iets anders moeten gaan bedenken voor
1<ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul>
Misschien zoals je zelf vermelde een span of iets dergelijks?

Ennuh nee ik vertrouw gotters eingelijk voor zover ik ze zie; ben er reeds 2x gebanned om 'twijfel' achtige topics... 't is daar idd vriendjes politiek gericht

maar dat terzijde; heb je misschien een oplossing gevonden voor de 'background' want helaas werkte je idee niet
Like trump...
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:10:09 #113
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24439321
http://www.leshy.net/dev/bruggema.html

Ik heb je basic layout even overnieuw gedaan. Je gebruikt nogal veel wrapper divs, wat in het geheel niet noodzakelijk is. En ja, die unordered lists moet je inderdaad even oplossen - bovendien werkt je JavaScript voor het menu niet in Opera, ik heb te weinig verstand van JavaScript om te zien wat er niet correct aan is
pi_24440350
Tnx leshy, maar weet jij nu ook de oplossing voor IE? dat de menu's naar beneden springen? ik zie dat jij ook UL hebt gebruikt...
Like trump...
pi_24440569
Ik heb het even iets aangepast en gewoon de ul's verwijderd en in een andere div gestopt en deze ergens anders geplaatst.. zie resultaat.

http://upload.bruggema.nl/files/leshy.html

ben best tevreden, echter scheelt het toch weer een paar pixels in FF en in IE is'tie nu helemaal goed ik wordt gek!
Like trump...
pi_24449126
better use .submenu a {display:block;} ipv al die <br/>'s
pi_24450378
ok tnx roonaan
Like trump...
pi_24458997
Iemand nog tips voor me gallery, laatste versie staat op http://upload.bruggema.nl/files/leshy.html , zelf vind ik de 'plaatjes' niet zo mooi binnen de nieuwe layout iemand die hier misschien mooiere suggesties voor/over heeft?
Like trump...
pi_24462743
Je thumbnails zijn zwaar verneukt. Het lijkt er op dat je ze met de GD-library verkleint. Misschien kun je een wat hogere waarde nemen voor de kwaliteit? En verder vraag ik me af waarom je de Google-layout gebruikt. Ik neem aan dat daar een copyright op zit?
pi_24462778
Heliospan, let svp niet op de thumbnails deze zijn idd minder mooi maar't gaat nu even om de 1e layout die je ziet; wanneer je doorklikt zie je idd de oude 'google a like' gallery layout die ik nu aan't aanpassen ben. Dus wil graag nu meer comments op de huidige layout (leshy.html)
Like trump...
pi_24463102
Heh, okay. Ik bedoel het allemaal niet te negatief, maar ik vind de layout niet zo denderend:
- Extreem grote knopjes (waarom?)
- Onleesbare tekst in de menuutjes van de knopjes (blauwgroen en wit op lichtblauw leest niet fijn, gebruik een hoger contrast)
- Storend achtergrondplaatje achter "Loaded gallery: testtest". Maakt het alleen maar moeilijker leesbaar.
- Persoonlijk zou ik veel borders toevoegen (misschien kwestie van smaak). Om #content, #contentmenu en #top bijvoorbeeld. Dat geeft de pagina een strakkere layout, met duidelijke afscheidingen.
- Meer en kleinere foto's per rij zou ook leuk zijn. Vier passen er makkelijk op als je de afbeeldingen een beetje kleiner maakt. Ik denk dat het ook leuk staat als je achter de achtergrond van de foto's één vaste kleur geeft (alleen lichtblauw ipv lichtblauw + wit) en tussen elke foto een cellspacing/padding open laat, die een andere achtergrondkleur heeft (bijvoorbeeld wit)
- De copyright 'in' de pagina ipv 'onder' de pagina en de pagina door laten lopen tot de bodem.

Misschien kun je er wat mee
pi_24463165
Gelukkig heliospan; kritiek is altijd welkom.

- Extreem grote knopjes (waarom?)
> Omdat er een menu achter zit

- Storend achtergrondplaatje achter "Loaded gallery: testtest". Maakt het alleen maar moeilijker leesbaar.
> Daar moet ik idd nog wat op bedenken.

- Persoonlijk zou ik veel borders toevoegen (misschien kwestie van smaak). Om #content, #contentmenu en #top bijvoorbeeld. Dat geeft de pagina een strakkere layout, met duidelijke afscheidingen.
> ben zelf niet zo'n border persoon maar zal eens kijken wat het verschil is.

- Meer en kleinere foto's per rij zou ook leuk zijn. Vier passen er makkelijk op als je de afbeeldingen een beetje kleiner maakt. Ik denk dat het ook leuk staat als je achter de achtergrond van de foto's één vaste kleur geeft (alleen lichtblauw ipv lichtblauw + wit) en tussen elke foto een cellspacing/padding open laat, die een andere achtergrondkleur heeft (bijvoorbeeld wit)
> ja de plaatjes daar ging me vraag in de 1e instantie ook over (had ik beter even beter kunnen melden maar goed) ik wil dit op gebruikersbasis laten zien, dus wanneer de user zegt 2 plaatjes dat er dan 2 pics naast elkaar staan en zegt de user 4 dan 4... etc

- De copyright 'in' de pagina ipv 'onder' de pagina en de pagina door laten lopen tot de bodem.
> Hmm, ik zal eens kijken wat ik hiervan kan maken...
Like trump...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:56:06 #123
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24463387
ik wil 2 cellen naast elkaar... in de ene cel komt een foto.... en in de cel daarlangs komt tekst...

de tekst komt dan dus langs de foto te staan.... Nu heb ik die 2 cellen zo gemaakt:
quote:
#update-foto {
background: #d8d8d8;
width: 100px;
height: 100px;
margin-left: 10px;
margin-top: 20px;
}

#update-tekst {
background: #e0e0e0;
width: 400px;
margin-left: 110px;
margin-top: 20px;
}
maar dan gaat het er zo uit zien:

dan gaat de update-tekst er dus onder staan... die grijze vlakken moeten gewoon lang selkaar
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:59:36 #124
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24463454
Voeg een float: left; toe aan je #update-foto.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:07:43 #125
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_24463584
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 02:32 schreef Chandler het volgende:
Iemand nog tips voor me gallery, laatste versie staat op http://upload.bruggema.nl/files/leshy.html , zelf vind ik de 'plaatjes' niet zo mooi binnen de nieuwe layout iemand die hier misschien mooiere suggesties voor/over heeft?
Krijg nou tandjes! ik sta op sommige van die fotos
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_24463596
leshy: ook nog tips voor mij?
Like trump...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:24:29 #127
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24463856
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:59 schreef Leshy het volgende:
Voeg een float: left; toe aan je #update-foto.
jaa dat werkt ! alleen dat brengt een volgend probleempje mee.... een witte ruimte:

hoe gaat die weg ?

dit is de code nu:
quote:
#update {
background: Red;
color: #ffffff;
width: 500px;
margin: 15px auto auto auto;
}

#update-foto {
margin: auto auto auto 15px;
float: left;
}

#update-tekst {
margin: auto auto auto 100px;
}
pi_24464026
padding: 0? werkt dat?
Like trump...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:54:57 #129
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24464377
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:32 schreef Chandler het volgende:
padding: 0? werkt dat?
nee werkt niet ..
pi_24464463
ennuh waarom gebruik je margin: auto auto auto auto 15px; gebruik dan alleen de margin-<???>: 15px;

ennuh Heliospan, die borders waren een goed idee; verder heb ik een kader om de titel heen gezet en lijkt er nu al wat meer op... nog meer tips?

ChOas: Fok 5 jaar BBQ meeting?
Like trump...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:11:39 #131
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24464671
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:08 schreef Chandler het volgende:
leshy: ook nog tips voor mij?
Ik ben het grotendeels eens met de bovenstaande dingen die al gezegd zijn
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:24 schreef SqueaK het volgende:
jaa dat werkt ! alleen dat brengt een volgend probleempje mee.... een witte ruimte:
Ah, de befaamde 3px MSIE bug. Ik weet niet wat je huidige HTML-code is, maar waarschijnlijk wordt het wat geklooi, met dank aan Microsoft
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:13:29 #132
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_24464699
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:59 schreef Chandler het volgende:

ChOas: Fok 5 jaar BBQ meeting?
Ah, ja dat kan! daar was ik

Was het leuk ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_24464753
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:11 schreef Leshy het volgende:
Ik ben het grotendeels eens met de bovenstaande dingen die al gezegd zijn
Hmm... LOL, maar verder niet ideeen die ik misschien kan overnemen?
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:13 schreef ChOas het volgende:
Ah, ja dat kan! daar was ik

Was het leuk ?
Ja idd, het was leuk alleen niet geneukt.... hehe
Like trump...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:21:12 #134
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24464805
quote:
ennuh waarom gebruik je margin: auto auto auto auto 15px; gebruik dan alleen de margin-<???>: 15px;
ja ok heb je gelijk in... maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds dat probleem van die witte rand heb...
pi_24464860
hmm.. zoals leshy al zei; dat het een 'bug' is in IE, is in FF het probleem ook aanwezig? (ff - firefox / mozilla)
Like trump...
pi_24464984
quote:
ennuh Heliospan, die borders waren een goed idee; verder heb ik een kader om de titel heen gezet en lijkt er nu al wat meer op... nog meer tips?
Ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Die copyright onderaan ook, precies wat ik bedoelde
Ik blijf die knopjes echt te groot vinden. Ik kan me een layout van je herinneren voor een pollscript, die je samen met 'programer' maakte (ofzo? mijn geheugen is wazig ). In die layout kon je snel switchen tussen verschillende menu-onderdelen, omdat de hele pagina in 1x geladen werd. Misschien kun je iets dergelijks nu weer gebruiken. Dat als je op het knopje 'settings' klikt de #content vervangen wordt met de instellingenpagina. Dan zit het allemaal ook niet zo krap op elkaar. Maar dit is een idee, je moet natuurlijk doen wat je zelf wil.

Klein bugje nog bij die uitschuifmenuutjes; uitschuifmenuutjes blijven staan als je op een andere klikt ipv ze eerst wegklikt. Ik denk dat er een foutje zit in de openClose-functie, maar die kan ik zo even niet ontdekken. (In Firefox overigens).

En om nog eens terug te komen op de knopjes: Als je ze nu eens horizontaal neerzet, nemen ze al een stuk minder ruimte in beslag. Ook is de hoogte nu enigzins overbodig, er is veel ongebruikte ruimte. Ik maakte even een schetsje in Photoshop als voorbeeld:

Hoewel het er niet erg mooi uit ziet snap je het idee vast wel
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:21:38 #137
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24465718
ik ben pas bezig in css maar wat een geouwhoer met die browsers zeg... ziet het er goed uit in I.E., dan ziet het er in FF weer kut uit... ziet het er in FF goed uit dan ziet het er in I.E. weer beroerd uit
pi_24465924
Ik zie nu pas dat dit het CSS voor dummies-topic is. Ik dacht het site check topic Excuses voor al het offtopic geblaat.
pi_24467177
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:34 schreef Heliospan het volgende:
Ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Die copyright onderaan ook, precies wat ik bedoelde
quote:
Ik blijf die knopjes echt te groot vinden. Ik kan me een layout van je herinneren voor een pollscript, die je samen met 'programer' maakte (ofzo? mijn geheugen is wazig ). In die layout kon je snel switchen tussen verschillende menu-onderdelen, omdat de hele pagina in 1x geladen werd.
http://gfxpoll.bruggema.nl
quote:
Misschien kun je iets dergelijks nu weer gebruiken. Dat als je op het knopje 'settings' klikt de #content vervangen wordt met de instellingenpagina. Dan zit het allemaal ook niet zo krap op elkaar. Maar dit is een idee, je moet natuurlijk doen wat je zelf wil.
Die instellingen pagina kan ook als een 'volgende' pagina beschouwd worden zoals ik in de huidige layout (http://gallery.bruggema.nl) gebruik.
quote:
Klein bugje nog bij die uitschuifmenuutjes; uitschuifmenuutjes blijven staan als je op een andere klikt ipv ze eerst wegklikt. Ik denk dat er een foutje zit in de openClose-functie, maar die kan ik zo even niet ontdekken. (In Firefox overigens).
Hmm, hier heb ik daar geen problemen mee....
quote:
En om nog eens terug te komen op de knopjes: Als je ze nu eens horizontaal neerzet, nemen ze al een stuk minder ruimte in beslag. Ook is de hoogte nu enigzins overbodig, er is veel ongebruikte ruimte. Ik maakte even een schetsje in Photoshop als voorbeeld:
[afbeelding]
Nou vind het idee wel mooi, ik zal eens gaan kijken wat ik er van kan bakken, echter wanneer ik met zulk soort buttons ga werken, zal ik de content gewoon moeten vervangen, juist het idee aan de linkerkant was bedoeld om zaken het zelfde te houden...
quote:
Hoewel het er niet erg mooi uit ziet snap je het idee vast wel
Helemaal ennuh dat offtopic gelul; ga der maar GOED mee door
Like trump...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 20:02:34 #140
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24469765
ik heb een klein probleempje met IE en FF....

open deze site http://www.furoreschoonmaakservice.nl/test/ maar eens in beide browsers...

In internet explorer gaat het fout....in firefox gaat het wel goed.... waar kan het aan liggen ?

dit is de code:
(als ik "float: left" weghaal bij de "update-foto" cel dan gaat ie wel op de goede plaats staan, maar dan gaan de andere cellen er onder staan)
quote:
/* Basis */
body {
font: normal 10pt Arial, sans, sans-serif, monospace;
color: Red;
background: #C6C1B4;
margin: 0px;
padding: 0px;
}

span {
display: none;
}

/* Container */
#container {
margin: 0px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
padding: 0px;
width: 560px;
position: relative;
border: 0px;
text-align: left;
}

/* Cel met de kopafbeelding erin */
#header {
background: #000000;
height: 80px;
padding: 1px;
}

/* De hoofdcel waar alles in komt */
#hoofdcel {
background: #ffffff;
color: #000000;
height: 500px;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 1px;
}

/* De cel waar de kop 'laatste update' komt te staan */
#update {
height: 15px;
margin-left: 30px;
margin-top: 15px;
}

/* De cel waar de foto in komt van de laatst toegevoegde film */
#update-foto {
float: left;

}

/* De cel waar de informatie in komt van de laatst toegevoegde film */
#update-tekst {
margin-left: 130px;
}

/* De cel waar de letters van het alfabet in komen */
#alfabet {
margin-top: 15px;
}

/* De cel waar de titels in komen */
#films {
height: auto;
}

/* De onderste cel van alles */
#celonder {
background: #b7b7b7;
color: #000000;
}

[ Bericht 40% gewijzigd door SqueaK op 08-01-2005 20:10:45 ]
  zondag 9 januari 2005 @ 11:14:44 #141
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24480858
iemand ?
pi_24491382
quote:
Op zondag 9 januari 2005 11:14 schreef SqueaK het volgende:
iemand ? Leshy?
pi_24491604
Helio; ikheb een voorbeeldje gemaakt; kom echter niet zo verder

http://upload.bruggema.nl/files/helio.html

- wanneer ik #top aanpas verdwijnt me 'logo'.
- menutjes naast elkaar met spacing krijg ik niet voor elkaar.
- borders ook niet mooi (zijn weer weg gehaald)
Like trump...
pi_24497963
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 20:02 schreef SqueaK het volgende:
ik heb een klein probleempje met IE en FF....

open deze site http://www.furoreschoonmaakservice.nl/test/ maar eens in beide browsers...

In internet explorer gaat het fout....in firefox gaat het wel goed.... waar kan het aan liggen ?

dit is de code:
(als ik "float: left" weghaal bij de "update-foto" cel dan gaat ie wel op de goede plaats staan, maar dan gaan de andere cellen er onder staan)
[..]
Als je de overtollige whitespaces (hardreturns,tabs, etc) binnen <div id="header"> weghaalt gaat het in IE ook goed.
pi_24518658
http://c-q.nl/dnorm/

In FireFox lijnt ie m'n menubalk en content wel in het midden uit, maar in IE niet. Heb al vanalles geprobeerd, site is ook via de w3 standaard.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:54:56 #146
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_24519462
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:45 schreef DutchBlood het volgende:
http://c-q.nl/dnorm/

In FireFox lijnt ie m'n menubalk en content wel in het midden uit, maar in IE niet. Heb al vanalles geprobeerd, site is ook via de w3 standaard.
misschien als je voor je menu table margin: auto; doet ?
pi_24519646
DB: Voor IE moet de doctype op de eerste regel staan wil het werken en uit quirk mode springen
pi_24520200
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 17:13 schreef Roönaän het volgende:
DB: Voor IE moet de doctype op de eerste regel staan wil het werken en uit quirk mode springen
Wat is IE toch een kutbrowser.

Of is het de bedoeling dat de doctype op regel 1 staat?

Thnx voor je hulp iig .
pi_24520303
doctype op regel 1.
pi_24520375
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:02 schreef Roönaän het volgende:
doctype op regel 1.
Ok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: