1 2 3 4 5 6 7 | table.login { text-align: center; color: #000000; font-family: tahoma; font-size: 10px; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <form method="POST" action="login.php"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="40%"> <tr> <td width="50%" align="center">Login</td> <td width="50%" align="center"><input type="text" name="login" size="20"></td> </tr> <tr> <td width="50%" align="center">Wachtwoord</td> <td width="50%" align="center"><input type="password" name="wachtwoord" size="20"></td> </tr> </table> </form> |
Werkt nog steeds niet, hij is ongeveer 5-10pixels meer naar links getrokken.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:28 schreef Leshy het volgende:
Voeg margin: auto; toe aan de CSS voor je table.
1 2 3 | <li onclick="swap(this);"><span class="menubutton">GALLERIES</span> <ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul> </li> |
1 | <ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul> |
1 | <ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul> |
maar dan gaat het er zo uit zien:quote:#update-foto {
background: #d8d8d8;
width: 100px;
height: 100px;
margin-left: 10px;
margin-top: 20px;
}
#update-tekst {
background: #e0e0e0;
width: 400px;
margin-left: 110px;
margin-top: 20px;
}
Krijg nou tandjes! ik sta op sommige van die fotosquote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:32 schreef Chandler het volgende:
Iemand nog tips voor me gallery, laatste versie staat op http://upload.bruggema.nl/files/leshy.html , zelf vind ik de 'plaatjes' niet zo mooi binnen de nieuwe layout iemand die hier misschien mooiere suggesties voor/over heeft?
jaa dat werkt ! alleen dat brengt een volgend probleempje mee.... een witte ruimte:quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:59 schreef Leshy het volgende:
Voeg een float: left; toe aan je #update-foto.
quote:#update {
background: Red;
color: #ffffff;
width: 500px;
margin: 15px auto auto auto;
}
#update-foto {
margin: auto auto auto 15px;
float: left;
}
#update-tekst {
margin: auto auto auto 100px;
}
nee werkt niet ..quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:32 schreef Chandler het volgende:
padding: 0? werkt dat?
Ik ben het grotendeels eens met de bovenstaande dingen die al gezegd zijnquote:
Ah, de befaamde 3px MSIE bug. Ik weet niet wat je huidige HTML-code is, maar waarschijnlijk wordt het wat geklooi, met dank aan Microsoftquote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:24 schreef SqueaK het volgende:
jaa dat werkt ! alleen dat brengt een volgend probleempje mee.... een witte ruimte:
Ah, ja dat kan! daar was ikquote:
Hmm... LOL, maar verder niet ideeen die ik misschien kan overnemen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:11 schreef Leshy het volgende:
Ik ben het grotendeels eens met de bovenstaande dingen die al gezegd zijn
Ja idd, het was leuk alleen niet geneukt.... hehequote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:13 schreef ChOas het volgende:
Ah, ja dat kan! daar was ik
Was het leuk ?
ja ok heb je gelijk in... maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds dat probleem van die witte rand heb...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:59 schreef Chandler het volgende:
ennuh waarom gebruik je margin: auto auto auto auto 15px; gebruik dan alleen de margin-<???>: 15px;
Ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Die copyright onderaan ook, precies wat ik bedoeldequote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:59 schreef Chandler het volgende:
ennuh Heliospan, die borders waren een goed idee; verder heb ik een kader om de titel heen gezet en lijkt er nu al wat meer op... nog meer tips?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:34 schreef Heliospan het volgende:
Ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Die copyright onderaan ook, precies wat ik bedoelde
http://gfxpoll.bruggema.nlquote:Ik blijf die knopjes echt te groot vinden. Ik kan me een layout van je herinneren voor een pollscript, die je samen met 'programer' maakte (ofzo? mijn geheugen is wazig). In die layout kon je snel switchen tussen verschillende menu-onderdelen, omdat de hele pagina in 1x geladen werd.
Die instellingen pagina kan ook als een 'volgende' pagina beschouwd worden zoals ik in de huidige layout (http://gallery.bruggema.nl) gebruik.quote:Misschien kun je iets dergelijks nu weer gebruiken. Dat als je op het knopje 'settings' klikt de #content vervangen wordt met de instellingenpagina. Dan zit het allemaal ook niet zo krap op elkaar. Maar dit is een idee, je moet natuurlijk doen wat je zelf wil.
Hmm, hier heb ik daar geen problemen mee....quote:Klein bugje nog bij die uitschuifmenuutjes; uitschuifmenuutjes blijven staan als je op een andere klikt ipv ze eerst wegklikt. Ik denk dat er een foutje zit in de openClose-functie, maar die kan ik zo even niet ontdekken. (In Firefox overigens).
Nou vind het idee wel mooi, ik zal eens gaan kijken wat ik er van kan bakken, echter wanneer ik met zulk soort buttons ga werken, zal ik de content gewoon moeten vervangen, juist het idee aan de linkerkant was bedoeld om zaken het zelfde te houden...quote:En om nog eens terug te komen op de knopjes: Als je ze nu eens horizontaal neerzet, nemen ze al een stuk minder ruimte in beslag. Ook is de hoogte nu enigzins overbodig, er is veel ongebruikte ruimte. Ik maakte even een schetsje in Photoshop als voorbeeld:
[afbeelding]
Helemaal ennuh dat offtopic gelul; ga der maar GOED mee doorquote:Hoewel het er niet erg mooi uit ziet snap je het idee vast wel
quote:/* Basis */
body {
font: normal 10pt Arial, sans, sans-serif, monospace;
color: Red;
background: #C6C1B4;
margin: 0px;
padding: 0px;
}
span {
display: none;
}
/* Container */
#container {
margin: 0px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
padding: 0px;
width: 560px;
position: relative;
border: 0px;
text-align: left;
}
/* Cel met de kopafbeelding erin */
#header {
background: #000000;
height: 80px;
padding: 1px;
}
/* De hoofdcel waar alles in komt */
#hoofdcel {
background: #ffffff;
color: #000000;
height: 500px;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 1px;
}
/* De cel waar de kop 'laatste update' komt te staan */
#update {
height: 15px;
margin-left: 30px;
margin-top: 15px;
}
/* De cel waar de foto in komt van de laatst toegevoegde film */
#update-foto {
float: left;
}
/* De cel waar de informatie in komt van de laatst toegevoegde film */
#update-tekst {
margin-left: 130px;
}
/* De cel waar de letters van het alfabet in komen */
#alfabet {
margin-top: 15px;
}
/* De cel waar de titels in komen */
#films {
height: auto;
}
/* De onderste cel van alles */
#celonder {
background: #b7b7b7;
color: #000000;
}
Als je de overtollige whitespaces (hardreturns,tabs, etc) binnen <div id="header"> weghaalt gaat het in IE ook goed.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:02 schreef SqueaK het volgende:
ik heb een klein probleempje met IE en FF....
open deze site http://www.furoreschoonmaakservice.nl/test/ maar eens in beide browsers...
In internet explorer gaat het fout....in firefox gaat het wel goed.... waar kan het aan liggen ?
dit is de code:
(als ik "float: left" weghaal bij de "update-foto" cel dan gaat ie wel op de goede plaats staan, maar dan gaan de andere cellen er onder staan)
[..]
misschien als je voor je menu table margin: auto; doet ?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:45 schreef DutchBlood het volgende:
http://c-q.nl/dnorm/
In FireFox lijnt ie m'n menubalk en content wel in het midden uit, maar in IE niet. Heb al vanalles geprobeerd, site is ook via de w3 standaard.
Wat is IE toch een kutbrowser.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 17:13 schreef Roönaän het volgende:
DB: Voor IE moet de doctype op de eerste regel staan wil het werken en uit quirk mode springen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |