1 2 3 4 5 6 7 | table.login { text-align: center; color: #000000; font-family: tahoma; font-size: 10px; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <form method="POST" action="login.php"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="40%"> <tr> <td width="50%" align="center">Login</td> <td width="50%" align="center"><input type="text" name="login" size="20"></td> </tr> <tr> <td width="50%" align="center">Wachtwoord</td> <td width="50%" align="center"><input type="password" name="wachtwoord" size="20"></td> </tr> </table> </form> |
Werkt nog steeds niet, hij is ongeveer 5-10pixels meer naar links getrokken.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:28 schreef Leshy het volgende:
Voeg margin: auto; toe aan de CSS voor je table.
1 2 3 | <li onclick="swap(this);"><span class="menubutton">GALLERIES</span> <ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul> </li> |
1 | <ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul> |
1 | <ul class="submenu">GALLERIES HIDDEN!</ul> |
maar dan gaat het er zo uit zien:quote:#update-foto {
background: #d8d8d8;
width: 100px;
height: 100px;
margin-left: 10px;
margin-top: 20px;
}
#update-tekst {
background: #e0e0e0;
width: 400px;
margin-left: 110px;
margin-top: 20px;
}
Krijg nou tandjes! ik sta op sommige van die fotosquote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:32 schreef Chandler het volgende:
Iemand nog tips voor me gallery, laatste versie staat op http://upload.bruggema.nl/files/leshy.html , zelf vind ik de 'plaatjes' niet zo mooi binnen de nieuwe layout iemand die hier misschien mooiere suggesties voor/over heeft?
jaa dat werkt ! alleen dat brengt een volgend probleempje mee.... een witte ruimte:quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:59 schreef Leshy het volgende:
Voeg een float: left; toe aan je #update-foto.
quote:#update {
background: Red;
color: #ffffff;
width: 500px;
margin: 15px auto auto auto;
}
#update-foto {
margin: auto auto auto 15px;
float: left;
}
#update-tekst {
margin: auto auto auto 100px;
}
nee werkt niet ..quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:32 schreef Chandler het volgende:
padding: 0? werkt dat?
Ik ben het grotendeels eens met de bovenstaande dingen die al gezegd zijnquote:
Ah, de befaamde 3px MSIE bug. Ik weet niet wat je huidige HTML-code is, maar waarschijnlijk wordt het wat geklooi, met dank aan Microsoftquote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:24 schreef SqueaK het volgende:
jaa dat werkt ! alleen dat brengt een volgend probleempje mee.... een witte ruimte:
Ah, ja dat kan! daar was ikquote:
Hmm... LOL, maar verder niet ideeen die ik misschien kan overnemen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:11 schreef Leshy het volgende:
Ik ben het grotendeels eens met de bovenstaande dingen die al gezegd zijn
Ja idd, het was leuk alleen niet geneukt.... hehequote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:13 schreef ChOas het volgende:
Ah, ja dat kan! daar was ik
Was het leuk ?
ja ok heb je gelijk in... maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds dat probleem van die witte rand heb...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:59 schreef Chandler het volgende:
ennuh waarom gebruik je margin: auto auto auto auto 15px; gebruik dan alleen de margin-<???>: 15px;
Ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Die copyright onderaan ook, precies wat ik bedoeldequote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:59 schreef Chandler het volgende:
ennuh Heliospan, die borders waren een goed idee; verder heb ik een kader om de titel heen gezet en lijkt er nu al wat meer op... nog meer tips?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:34 schreef Heliospan het volgende:
Ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Die copyright onderaan ook, precies wat ik bedoelde
http://gfxpoll.bruggema.nlquote:Ik blijf die knopjes echt te groot vinden. Ik kan me een layout van je herinneren voor een pollscript, die je samen met 'programer' maakte (ofzo? mijn geheugen is wazig). In die layout kon je snel switchen tussen verschillende menu-onderdelen, omdat de hele pagina in 1x geladen werd.
Die instellingen pagina kan ook als een 'volgende' pagina beschouwd worden zoals ik in de huidige layout (http://gallery.bruggema.nl) gebruik.quote:Misschien kun je iets dergelijks nu weer gebruiken. Dat als je op het knopje 'settings' klikt de #content vervangen wordt met de instellingenpagina. Dan zit het allemaal ook niet zo krap op elkaar. Maar dit is een idee, je moet natuurlijk doen wat je zelf wil.
Hmm, hier heb ik daar geen problemen mee....quote:Klein bugje nog bij die uitschuifmenuutjes; uitschuifmenuutjes blijven staan als je op een andere klikt ipv ze eerst wegklikt. Ik denk dat er een foutje zit in de openClose-functie, maar die kan ik zo even niet ontdekken. (In Firefox overigens).
Nou vind het idee wel mooi, ik zal eens gaan kijken wat ik er van kan bakken, echter wanneer ik met zulk soort buttons ga werken, zal ik de content gewoon moeten vervangen, juist het idee aan de linkerkant was bedoeld om zaken het zelfde te houden...quote:En om nog eens terug te komen op de knopjes: Als je ze nu eens horizontaal neerzet, nemen ze al een stuk minder ruimte in beslag. Ook is de hoogte nu enigzins overbodig, er is veel ongebruikte ruimte. Ik maakte even een schetsje in Photoshop als voorbeeld:
[afbeelding]
Helemaal ennuh dat offtopic gelul; ga der maar GOED mee doorquote:Hoewel het er niet erg mooi uit ziet snap je het idee vast wel
quote:/* Basis */
body {
font: normal 10pt Arial, sans, sans-serif, monospace;
color: Red;
background: #C6C1B4;
margin: 0px;
padding: 0px;
}
span {
display: none;
}
/* Container */
#container {
margin: 0px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
padding: 0px;
width: 560px;
position: relative;
border: 0px;
text-align: left;
}
/* Cel met de kopafbeelding erin */
#header {
background: #000000;
height: 80px;
padding: 1px;
}
/* De hoofdcel waar alles in komt */
#hoofdcel {
background: #ffffff;
color: #000000;
height: 500px;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 1px;
}
/* De cel waar de kop 'laatste update' komt te staan */
#update {
height: 15px;
margin-left: 30px;
margin-top: 15px;
}
/* De cel waar de foto in komt van de laatst toegevoegde film */
#update-foto {
float: left;
}
/* De cel waar de informatie in komt van de laatst toegevoegde film */
#update-tekst {
margin-left: 130px;
}
/* De cel waar de letters van het alfabet in komen */
#alfabet {
margin-top: 15px;
}
/* De cel waar de titels in komen */
#films {
height: auto;
}
/* De onderste cel van alles */
#celonder {
background: #b7b7b7;
color: #000000;
}
Als je de overtollige whitespaces (hardreturns,tabs, etc) binnen <div id="header"> weghaalt gaat het in IE ook goed.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:02 schreef SqueaK het volgende:
ik heb een klein probleempje met IE en FF....
open deze site http://www.furoreschoonmaakservice.nl/test/ maar eens in beide browsers...
In internet explorer gaat het fout....in firefox gaat het wel goed.... waar kan het aan liggen ?
dit is de code:
(als ik "float: left" weghaal bij de "update-foto" cel dan gaat ie wel op de goede plaats staan, maar dan gaan de andere cellen er onder staan)
[..]
misschien als je voor je menu table margin: auto; doet ?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:45 schreef DutchBlood het volgende:
http://c-q.nl/dnorm/
In FireFox lijnt ie m'n menubalk en content wel in het midden uit, maar in IE niet. Heb al vanalles geprobeerd, site is ook via de w3 standaard.
Wat is IE toch een kutbrowser.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 17:13 schreef Roönaän het volgende:
DB: Voor IE moet de doctype op de eerste regel staan wil het werken en uit quirk mode springen
De borders langs de zijkant en de bovenkant zijn gewoon CSS-borders die netjes met breedte en hoogte meegaan. Hij gebruikt vier elementen om de plaatjes voor de hoeken als achtergrond weer te geven:quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:31 schreef DutchBlood het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
Deze miste ik even, sorry.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:52 schreef Chandler het volgende:
Helio; ikheb een voorbeeldje gemaakt; kom echter niet zo verder
http://upload.bruggema.nl/files/helio.html
- wanneer ik #top aanpas verdwijnt me 'logo'.
- menutjes naast elkaar met spacing krijg ik niet voor elkaar.
- borders ook niet mooi (zijn weer weg gehaald)
1 2 3 4 | li:hover {background-color:#EAF0B8; color:#000000; z-index:15;} li:hover a:link{color:#000000;} li:hover a:visited{color:#000000;} li:hover a:hover{color:#000000;} |
1 2 3 | ul {list-style:none; width:138px; background-color:#9AB77F;} li {position:relative; padding:3px; background-color:#9AB77F; z-index:9;} |
1 2 3 4 5 | <ul> <li>1</li> <li>2</li> <li>3</li> </ul> |
Internet Explorer herkent alleen :hover op een <a> element.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:50 schreef Tomek het volgende:
Firefox geen probleem natuurlijk, maar internet explorer snapt er weer geen bout van![]()
Het is eenvoudiger om je menu gewoon iets van <ul id='menu'> te maken, en de CSS voor het menu via ul#menu {...} te regelenquote:weet iemand hoe ik bovenstaand opsomming kan stylen naar default instelling zeg maar?
daar gebruik ik dus een speciaal bestandje voor die er voor zorgt dat internet explorer het wel herkent.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:18 schreef Leshy het volgende:
[..]
Internet Explorer herkent alleen :hover op een <a> element.
[..]
dat was ook mijn plan, ik wou het alleen andersom doen. maar weet jij toevallig welke css styles ik moet gebruiken om de <ul> en <li> weer als standaard te krijgen?quote:Het is eenvoudiger om je menu gewoon iets van <ul id='menu'> te maken, en de CSS voor het menu via ul#menu {...} te regelen
ja das hetzelfde, alleen opera doet er moeilijk over geloof ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:29 schreef Maffioso het volgende:
ff een vraagje:
Klopt het dat als je body { margin: 0; } gebruikt, dat dat hetzelfde is als marginwidth, marginheight, leftmargin en topmargin bij elkaar? En wordt dat door de meeste browsers ondersteunt?
In dat geval raakt MSIE misschien in de war omdat je twee :hover elementen gebruikt. Ik zou proberen gewoon li:hover te gebruiken met een speciale class voor de list items. Of, als je inderdaad de methode gebruikt om het menu een id te geven, dan kun je volstaan met ul#menu li:hover {...}.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:53 schreef Tomek het volgende:
daar gebruik ik dus een speciaal bestandje voor die er voor zorgt dat internet explorer het wel herkent.
Is nogal een omslachtige methode, maar voor de default CSS styles die je nodig hebt kun je misschien even hier kijken.quote:dat was ook mijn plan, ik wou het alleen andersom doen.
Ja, en het wordt ondersteund door alle browsers, inclusief Opera.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:29 schreef Maffioso het volgende:
Klopt het dat als je body { margin: 0; } gebruikt, dat dat hetzelfde is als marginwidth, marginheight, leftmargin en topmargin bij elkaar?
mja, nou het punt is. ik gebruik in mijn style ook dingen als :quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:12 schreef Leshy het volgende:
Is nogal een omslachtige methode, maar voor de default CSS styles die je nodig hebt kun je misschien even hier kijken.
1 | li li, ul li |
1 | li#menu li#menu, ul#menu li#menu |
1 | <LINK REL="STYLESHEET" HREF="stylesheet.css" TYPE="text/css"> |
idd, maar mocht je er belang bij hebben. ik heb een bestandje die je moet includen die er vervolgens voor zorgt dat bijvoorbeeld die hovers ook allemaal werken in internet explorer.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:22 schreef Leshy het volgende:
Mja, dan geldt opnieuw, ondersteunde MSIE maar child selectors.
Anders kon je gewoon ul#menu>li gebruiken, heb je geen last van geneste list items
Geen idee. Net even zelf een testbestandje gemaakt, maar leverde geen problemen op. Mogelijk staat er iets in je stylesheet wat het effect van <center> teniet doet, geen idee.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:21 schreef Tomek het volgende:
dat operah dan niet meer reageert op <center>
Ik ken het, het IE7 project. Op zich wel erg handig, mogelijk dat ik het nog eens ga gebruiken als ik het zelf nodig hebquote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:23 schreef Tomek het volgende:
idd, maar mocht je er belang bij hebben. ik heb een bestandje die je moet includen die er vervolgens voor zorgt dat bijvoorbeeld die hovers ook allemaal werken in internet explorer.
volgens mij had ik het zelfs met een lege stylesheet geprobeerd, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:26 schreef Leshy het volgende:
[..]
Geen idee. Net even zelf een testbestandje gemaakt, maar leverde geen problemen op. Mogelijk staat er iets in je stylesheet wat het effect van <center> teniet doet, geen idee.
Overigens is <center> sowieso nutteloos, daar heb je CSS voor
Niet inline elementen kan je niet centreren met text-align:center;quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:21 schreef Tomek het volgende:
Overigens Leshy, jij als Operah deskundige
Weet jij hoe het kan dat als ik het volgende in mijn <header> tags heb staan
[ code verwijderd ]
dat operah dan niet meer reageert op <center>
Ik weet het, het klinkt vreemd maar het is echt zo.
Doe ik dan iets als <center><table><tr><td></td></tr></table></tcenter> dan wordt dat dus niet gecentreerd. haal ik die stylesheet weg, dan weer wel
Makkelijkste oplossing is om je li's een classname te geven.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:22 schreef Leshy het volgende:
Mja, dan geldt opnieuw, ondersteunde MSIE maar child selectors.
Anders kon je gewoon ul#menu>li gebruiken, heb je geen last van geneste list items
1 | li#head:hover a:link, visited{color:red;} |
http://www.w3schools.com/css/css_background.aspquote:Op zondag 23 januari 2005 15:05 schreef Maffioso het volgende:
Ik heb een achtergrond image gemaakt van 750px breed en 10px hoog. Hoe kan ik die met css zo gebruiken dat hoe hoog het browserwindow ook is die achtergrond image altijd totaan beneden doorgaat?
Vroeger kan dat in html gewoon door een table een hoogte van 100% mee te geven, maar dat mag helaas niet meer. Dus hoe doe ik dat in css?
quote:Op zondag 23 januari 2005 15:08 schreef Tomek het volgende:
[..]
http://www.w3schools.com/css/css_background.asp
nu mijn vraag weer![]()
![]()
1 | <li id="head" onmouseover="this.className='hover';" onmouseout="this.className='';"> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | body { margin: 0; } #maincontainer { position: absolute; width: 750px; height: 100%; top: 0px; left: 50%; margin-left: -375px; background-image: url(images/bg_main.gif); } |
IE kent :hover alleen voor A-elementen.quote:
Nou zeg, zo was dat helemaal niet bedoeld hoorquote:Op zondag 23 januari 2005 15:57 schreef Roönaän het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
En zoek het verder zelf maar uit, want dat schijnt jouw houding ten opzichte van anderen ook te zijn
1 2 | #blauw {blablabla} #blauw a:link, visited, hover{color:blauw;} |
1 | <li id="folder" onmouseover="this.id='blauw';" onmouseout="this.id='folder'"> |
Deze code wordt toegepast op een link, een "visited"-element en een "hover"-element. Dat werkt dus niet.quote:Op maandag 24 januari 2005 01:52 schreef Tomek het volgende:
Ik kom er nog steeds niet uit. Is er iemand die misschien een tip kan geven. Ik heb het geprobeerd op de manier van Ronaan:
deze aangemaakt:
[ code verwijderd ]
en de <li> als volgt:
[ code verwijderd ]
Firefox werkt weer prima, linkjes worden blauw. Maar internet explorer doet het niet. Het vreemde is dat hij bepaalde dingen wel overneemt uit #blauw. Als ik de background-image verander, dan verandert die wel. Maar de linktekst verandert gewoon niet.
Ik snap het niet meer
1 | #blauw a:link, visited, hover{color:blauw;} |
1 | #blauw a:link, #blauw a:visited, #blauw a:hover{color:blauw;} |
1 | <li id="folder" onmouseover="this.className='highlight';" onmouseout="this.className='''"> |
1 2 | #folder { color: #000; } #folder.highlight {color: #f00; } |
http://www.not-allowed.nl/menu/menu.htmlquote:Op maandag 24 januari 2005 03:30 schreef Leshy het volgende:
Geef eens een link naar een site in kwestie, is waarschijnlijk een stuk handiger dan al die losse snippets
ik had ook alquote:Op maandag 24 januari 2005 07:41 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Deze code wordt toegepast op een link, een "visited"-element en een "hover"-element. Dat werkt dus niet.
[ code verwijderd ]
moet zijn
[ code verwijderd ]
Een id veranderen lijkt me geen handige aanpak. Je kan beter de class veranderen
[ code verwijderd ]
css:
[ code verwijderd ]
(Je post is wat breed vind je niet?)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | #side { margin: 0 30px 0 405px; background: transparent; padding: 10px; font-size: 11px; letter-spacing: 3px; line-height: 20px; width: 260px; text-align: right; } |
Maar ik meen dat dit ook vanaf onder kon?quote:margin-top: 10px;
margin-left: 2px;
display: inline?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:37 schreef Heliospan het volgende:
hier staat een klein begin van een fotoalbumscriptje waar ik mee bezig ben. Onderaan wil ik een horizontale scrollbalk in de DIV hebben als er meer thumbnails staan dan in het scherm passen. Hoewel ik geen <br/>-tags gebruik bij de afbeeldingen, gaan ze toch onder elkaar staan (en komt er een verticale scrollbalk). Hoe fix ik dit?
Je kan bij de wrap elementen van css kijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:37 schreef Heliospan het volgende:
hier staat een klein begin van een fotoalbumscriptje waar ik mee bezig ben. Onderaan wil ik een horizontale scrollbalk in de DIV hebben als er meer thumbnails staan dan in het scherm passen. Hoewel ik geen <br/>-tags gebruik bij de afbeeldingen, gaan ze toch onder elkaar staan (en komt er een verticale scrollbalk). Hoe fix ik dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |