abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22829606
Waar ik me soms best aan kan ergeren, is dat als je een topic over een probleem met internet explorer opent, er gelijk mensen zijn die gaan zitten roepen dat je Mozilla maar moet gaan gebruiken. En dan heb je ook nog een groep die niet eens weet waaar ze het over hebben en gewoon nablaten wat anderen zeggen omdat het cool is om internet explorer af te zeiken.
Are you nuts??
pi_22829675
Trouwens, ik heb laatst ook Mozilla geinstalleerd en ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo goed aan is.
Are you nuts??
pi_22831509
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:56 schreef whosvegas het volgende:
Waar ik me soms best aan kan ergeren, is dat als je een topic over een probleem met internet explorer opent, er gelijk mensen zijn die gaan zitten roepen dat je Mozilla maar moet gaan gebruiken.
Inkoppertje: omdat het wel degelijk problemen oplost. Veel problemen met IE zitten zul je in Mozilla niet tegenkomen. Ook de veiligheidsissues zijn een stuk minder. Dus zo vreemd is het niet.

Daarnaast, soms zijn problemen in IE gewoon zo &*@^$ lastig te traceren en op te lossen. Ik ben beslist geen noep, maar had laatst bij iemand een probleem dat IE, en alleen IE, het niet voor elkaar leek te krijgen om een hostname te resolven. Geen tijd om het tot op de bodem uit te zoeken, en meneer had al de nodige dialers en spyware opgelopen dankzij IE, dus *hup*, FireFox erop, probleem opgelost.
quote:
En dan heb je ook nog een groep die niet eens weet waaar ze het over hebben en gewoon nablaten wat anderen zeggen omdat het cool is om internet explorer af te zeiken.
Da's waar, maar neemt nog niet weg dat ze vaak gelijk hebben...

Overigens gebruik ik zelf ook geen Mozilla/FireFox, maar Opera. Een noep zal idd niet gelijk zeggen "WAAOOW! Wat een verbetering!" omdat de verbeteringen voor een noep niet gelijk zichtbaar zijn. Die ervaar je pas door het te gebruiken. Dat geldt overigens ook voor Moz/FF.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
  zondag 24 oktober 2004 @ 00:44:11 #79
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_22832366
Oh jezus daar gaan we weer...
Één topic met nutteloos geflame van fanboys niet genoeg ofzo?

* FallenAngel666 pakt chips en begint met aftellen
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_22832368
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:58 schreef whosvegas het volgende:
Trouwens, ik heb laatst ook Mozilla geinstalleerd en ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo goed aan is.
Ik kan je wel laten zien wat er zo slecht is aan IE. Bekijk m'n homepage maar eens in de IE en Opera/Mozilla/FF...
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_22832619
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 00:44 schreef FallenAngel666 het volgende:
Oh jezus daar gaan we weer...
Één topic met nutteloos geflame van fanboys niet genoeg ofzo?

* Cerbie pakt chips en begint met aftellen
* Chips meepakt

Stop met die discussies en overtuigingen, lekker IE laten gebruiken en er wat aan verdienen als 'dat ding het plotseling niet meer doet'
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_22832632
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 00:44 schreef Nexxennium het volgende:

[..]

Ik kan je wel laten zien wat er zo slecht is aan IE. Bekijk m'n homepage maar eens in de IE en Opera/Mozilla/FF...
Dat ligt eerder aan jouw homepage dan aan Opera/Mozilla/FF
Consequent zijn en fouten als fouten weergeven, haal dat ding eens door een validator heen

Sorry, deze kon ik gewoon niet laten
pi_22832677
Oh en ik vind die site er in Opera mooier uitzien dan in IE
pi_22832777
tvp
pi_22832819
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 00:59 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat ligt eerder aan jouw homepage dan aan Opera/Mozilla/FF
Consequent zijn en fouten als fouten weergeven, haal dat ding eens door een validator heen

Sorry, deze kon ik gewoon niet laten
Haha. Gekkie . Die site is valid XHTML 1.1. Nu jij weer moet je natuurlijk niet de frameset gaan valideren

[ Bericht 7% gewijzigd door Nexxennium op 24-10-2004 01:24:31 (Cerbie is geen dwaas :)) ]
pi_22832899
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:07 schreef Nexxennium het volgende:

[..]

Haha. Dwaas. Die site is valid XHTML 1.1. Nu jij weer
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Frandysimons.com%2F
pi_22832964
Sja, jij gaat de frameset valideren... Daar heb ik helaas weinig invloed op, mag geen DNS A-records naar m'n server laten wijzen Vandaar die frameset. Ben er ook niet blij mee...

Die frameset heeft overigens verder geen invloed op de rest van het gebeuren.
pi_22833085
Een deel twee ook gewoon, geweldig! [/tvp]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_22833089
Ok dat was wel wat flauw maar iemand meteen dwaas noemen ook

Leuk gemaakt als je de site met IE opent, wat een gruwel als je hem toch laat tonen
En verder las ik je zin verkeerd, ik dacht dat je iemand was die weer eens een alternatieve browser kwam bashen met een site die niet aan de standaarden voldoet . Dit is een mooi voorbeeld om mensen die zeuren over sites die verkeerd worden geopend in FF / Opera eens de mond te snoeren
* Cerbie schaamt zich een beetje en gaat maar eens slapen, houdt het er maar op dat het al laat is
pi_22833268
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 18:26 schreef Leshy het volgende:
Wat een onzin. De test die hij draaide bevatte geen "slecht opgemaakte websites", maar HTML-bestanden met extreme code, zoals tienduizenden table headers in een tabel, en dat soort dingen die je normaliter nooit tegenkomt
Maar geef toe, dat de programma's finaal op hun bek gaan is niet goed. Dan ontbreken er toch wat essentiële checks in de code. FF zou gewoon moeten weigeren de boel te renderen zonder meteen compleet plat te gaan.

Want nu is het nog een DoS, maar straks blijkt er nog ergens een buffer overflow bij te zijn. Dan wordt het probleem nog een stukje groter.

Ben zelf 100% Gecko (FF op Linux en Windows, Camino op Mac OS X) gebruiker/fanaat, maar ik ga die crashes niet goedpraten. Ook al zijn het inderdaad geen realworld HTML-files waarop 'ie crasht. Een tijdje terug lachte iedereen MSIE uit omdat 'ie niet zo goed tegen <INPUT TYPE CRASH> (IIRC) kon, dat was ook niet echt een realworld HTML-voorbeeldje.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_22834452
Goed is het idd niet, maar beter dan de fouten gewoon hun gang laten gaan

Het is net zoiets als diesel in een benzinemotor doen, dan gaatie kapot...
Als websites gewoon netjes volgens de regels worden gemaakt dan zul je merken dat er met browsers als Opera, Safari en Firefox veel meer mogelijk is dan IE, omdat IE dingen soms compleet anders kan laten zien (Vooral met div's)...
  zondag 24 oktober 2004 @ 08:43:10 #92
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22836003
bla

[ Bericht 28% gewijzigd door piere op 24-10-2004 09:04:32 ]
fok you ja!
  zondag 24 oktober 2004 @ 12:22:48 #93
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_22838123
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:30 schreef LintuxCx het volgende:
Maar geef toe, dat de programma's finaal op hun bek gaan is niet goed.
Dat geef ik ook zeker toe.

Hetgeen waar ik commentaar op leverde was het feit dat ZDNet het artikel bracht alsof deze browsers dat doen op "slecht gecodeerde pagina's", alsof je die zomaar overal tegenkomt
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 01:07 schreef Nexxennium het volgende:
Haha. Gekkie . Die site is valid XHTML 1.1. Nu jij weer
Zelfs netjes een Content-Type switcher. Hulde
pi_22850351
En toch... Moet ik de TS wel een beetje gelijk geven: de Mozilla-advocaten blaten vooral elkaar na in hun strijd tegen IE. Ook ik vind IE een onding en adviseer mensen om naar een alternatief te bekijken. Daarbij raad ik vaak ook FF aan, vanwege de eenvoudige beschikbaarheid en de prijs.

Maar ik beschouw FF zeker niet als überbrowser. Ik durf eigenlijk te stellen dat die FF-aanhangers eigenlijk gewoon niet verder gekeken hebben. Realiseren ze zich bijv. dat veel van die "geweldige" features gewoon een (veelal matig) namaaksel zijn van Opera? Daarnaast vind ik de Opera-renderer toch nog net een tikje fijner & logischer omgaan met geavanceerdere CSS2.

Jammer dat er niet wat meer concurrentie is op het Windows-platform. Ik zou best wel eens met KHTML willen stoeien.

Maarrr, Venkman is wel redelijk heersend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')