En voorlopig kunnen we nog van hem genieten. Want hij is nog niet van plan om te stoppen en misschien wordt hij wel trainer.quote:1986/87 Ajax 14 2 Eredivisie
1987/88 Ajax 25 5 Eredivisie
1988/89 Ajax 30 13 Eredivisie
1989/90 Ajax 25 8 Eredivisie
1990/91 Ajax 33 25 Eredivisie
1991/92 Ajax 30 24 Eredivisie
1992/93 Ajax 28 26 Eredivisie
1993/94 Internazionale 31 8
1994/95 Internazionale 21 3
1995/96 Arsenal 33 11 Premiership
1996/97 Arsenal 29 12 Premiership
1997/98 Arsenal 28 16 Premiership
1998/99 Arsenal 29 12 Premiership
1999/00 Arsenal 28 6 Premiership
2000/01 Arsenal 25 3 Premiership
2001/02 Arsenal 33 9 Premiership
2002/03 Arsenal 29 4 Premiership
2003/04 Arsenal 28 4 Premiership
2004/05 Arsenal 9 3 Premiership
Totaal 508 194
bron: www.vi.nlquote:Bergkamp: 'Misschien word ik wel trainer'
13/10/2004 12:51
In weerwil van eerdere uitlatingen, speelt Dennis Bergkamp nu tóch met de gedachte om trainer te worden. Met dank aan Marco van Basten.
'In eerste instantie heb ik altijd gezegd dat ik nooit coach wilde worden, maar door het verhaal Marco van Basten wordt dat misschien toch wel anders', zo liet de Amsterdammer weten op de website Arsenal Plus. 'Dankzij hem waait er toch een frisse wind rond Oranje.'
Van Basten leek na zijn carrière als voetballer in de anonimiteit te zijn verdwenen, en leek nauwelijks nog iets met de sport te maken te willen hebben. Totdat hij zich na jaren van retraite en golfen alsnog bekeerde tot het trainerschap. Bergkamp maakte het van dichtbij mee, doordat Van Basten in Londen ineens aan de rand van het trainingsveld stond.
'Opeens was hij bezig coach te worden', herinnert Bergkamp zich. 'Hij was een paar dagen op ons trainingscomplex om te bestuderen hoe het bij Arsenal toeging. Ik heb lang met hem gepraat en daarbij vertelde hij dat hij onder de indruk was van de manier waarop wij speelden.'
Bergkamp mag dan met de gedachte spelen trainer te worden, zover is het nog lang niet. Ook dit seizoen is het maar de vraag of de lopende voetbaljaargang wel zijn laatste zal zijn. Afgaande op de statistieken van zijn club is hij nog altijd één van de fitste spelers.
'Als ik me aan het einde van het seizoen zo voel als nu, denk ik erover om nog een jaar door te gaan. Al heeft dat ook te maken met wat de club wil. Voor wat de statistieken waard zijn natuurlijk, maar het is lekker om te weten dat ik in ieder geval niet achteruit ga', aldus Bergkamp.
Als je op Bergkamp zoekt in VBL kom ik zo al een stuk of 12 topics over hem tegen hoor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:19 schreef Nyluzzz het volgende:
Waarom had deze man nog geen vererings-topic terwijl er zelfs een topic over Karim Saïdi is?
Die zin óf gesloten óf ze gaan over het mooiste doelpunt van dennis berkamp óf of hij terug moet in oranje. Geen echt centraal topic dus.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je op Bergkamp zoekt in VBL kom ik zo al een stuk of 12 topics over hem tegen hoor.
Vertel jij ons eens even hoe goed jij Abe heb zien spelenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:59 schreef cultheld het volgende:
Is iedereen Abe vergeten?
Echt waar? Daar heb ik nou nog nooit iets van gehoord.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:10 schreef methodmich het volgende:
Abe, dat was naast een begenadigd voetballer ook de eerste racist op onze velden.
Hoe goed heb jij Cruijff zien spelen? En dat half uurtje aan fragmenten in totaal op studio sport telt natuurlijk niet meequote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:11 schreef VoreG het volgende:
[..]
Vertel jij ons eens even hoe goed jij Abe heb zien spelen.
Videobanden terug zien met volledige wedstrijden? En een vraag met een wedervraag beantwoorden mag nietquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe goed heb jij Cruijff zien spelen? En dat half uurtje aan fragmenten in totaal op studio sport telt natuurlijk niet mee
\Bergkamp een racist?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:10 schreef methodmich het volgende:
Abe, dat was naast een begenadigd voetballer ook de eerste racist op onze velden.
*vraagt uitleg*quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:41 schreef Shivo het volgende:
*Meldt*
(zeker) in aanleg beste (nederlandse) voetballer ooit. Een beetje last van een troubled mind.
Dat doen mensen wel vaker als ze klemgeluld zijn,quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:17 schreef VoreG het volgende:
En een vraag met een wedervraag beantwoorden mag niet.
Zijn balbehandeling en spelinzicht is fenomenaal, met name op balbehandeling vind ik Bk beter dat Cruyff en vB. Tis alleen jongen met gedachten, dat lees je af en zijn gezicht, zijn falen bij Inter en zijn vliegangst.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:18 schreef The_Hives het volgende:
[..]
*vraagt uitleg*
Bergkamp, om van te genieten
om dan van een trouble mind te spreken gaat me wat ver.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:22 schreef Shivo het volgende:
Tis alleen jongen met gedachten, dat lees je af en zijn gezicht, zijn falen bij Inter en zijn vliegangst.
Nee.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:24 schreef cultheld het volgende:
Ik bedenk me opeens, zou Kalou in de buurt kunnen komen van een Bergkamp of Cruijff? Aangezien hij nu pas 19 is.
Nee, Abe staat er.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
\Bergkamp een racist?.
Ik vind het een prachtige speler.. Nu nog.. 35 en dan nog de meeste speelminuten van alle Gunners dit seizoen. Het lijkt wel alsof ie steeds beter wordt..
Ik ben ook pas 19, zou ik...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:24 schreef cultheld het volgende:
Ik bedenk me opeens, zou Kalou in de buurt kunnen komen van een Bergkamp of Cruijff? Aangezien hij nu pas 19 is.
Ik heb het echt nog nooit meegekregen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, Abe staat er.
En cultheld, dat is toch wel algemeen bekend?
Hij heeft op z'n 19e al dusdanig veel talent dat ie uit kan groeien tot een wereldspeler.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:36 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Ik ben ook pas 19, zou ik...
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Dus Jaap Stam kan niks?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:15 schreef tong80 het volgende:
Op z'n 12de had ie dat talent ook al. Talent krijg je niet op een bepaalde leeftijd dat is van God meegekregen.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus Jaap Stam kan niks?
Werd tot z'n 16e altijd als laatste gekozen met partijtjes, is tot z'n 16e nooit opgemerkt door scouts, terwijl die wel langs zijn club kwamen, enz.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het moet ook ontwikkeld worden he. Dat kwam bij Japie (net als van Nistelrooij) iets later op gang.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus Jaap Stam kan niks?
Ga weg, het gaat hier over Dennis en niet over de laatste ontdekking op de Nederlandse velden die 5 wedstrijden een bal goed raakt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:24 schreef cultheld het volgende:
Hou eens op met de namen opnoemerij van allerlei andere spelers.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:37 schreef cultheld het volgende:
collins john dan?
Jaloers is!quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:18 schreef golfer het volgende:
Ik heb zowel Abe als Cruijff zien spelen en Abe haalt het niet bij Cruijff, zoals Bergkamp dat ook niet doet.
Er is momenteel geen speler die aan het niveau van Bergkamp kan tippen. Opgelost, slotje voor cultheld.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:37 schreef cultheld het volgende:
collins john dan?
Vraag Steve Mokone maar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Echt waar? Daar heb ik nou nog nooit iets van gehoord.
Ja, ze spelen afschuwelijk vlot, aantrekkelijk, effectief voetbal. Belachelijke dat ie daaraan meedoet...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:41 schreef aldostuta het volgende:
Dennis waarom? Waarom nou uitgerekend bij Arsenal gaan spelen :'(
Een veel groter compliment kun je volgens mij niet krijgen !!!!quote:Bergkamp wil doorgaan, Henry vindt dat oké
26/1/2005 10:04
Dennis Bergkamp heeft aangegeven graag nog één seizoen te willen spelen. De 35-jarige aanvaller is bezig aan zijn tiende seizoen bij Arsenal.
Anderhalf jaar geleden liet Bergkamp nog weten dat hij er in de zomer van 2004 mee wilde stoppen. Maar gedurende vorig seizoen kwam hij er achter dat hij nog gemakkelijk mee kon. Na enige aarzeling ging ook coach Arsène Wenger overstag en beloonde Bergkamp met een contract tot medio 2005.
De laatste vijf jaren vormt Bergkamp een aanvalskoppel met Thierry Henry en de Fransman laat via de website van The Gunners weten dat hij zijn partner volgend seizoen graag terugziet. 'Hij kijkt ernaar uit om nog een jaar te spelen en ik zie het wel zitten om nog een jaar met hem te spelen', vertelde Titi. 'Ik heb met een hoop grote spelers gespeeld en hij is amazing. Wat hij op zijn leeftijd nog steeds doet, is ongelooflijk. En over hem heb je nooit te klagen. '
'Met respect voor alle anderen, maar als ik met Dennis speel hoef ik me alleen maar te concentreren om achter de verdediging te geraken, maar als hij er niet is dan moet ik me terug laten zakken. Dat is een heel ander spel voor mij. Met een speler zoals hij wil je altijd spelen. Als hij een actie maakt, dan geeft hij je de bal en dat is geweldig voor een aanvaller.'
Wordt weer een seizoen lang genietenquote:Bergkamp viert nieuw contract met goal
16/7/2005 18:38
Dennis Bergkamp stond zaterdag gewoon in de basis van Arsenal, dat zijn oefencampagne begon met een 4-1 zege op Barnet. Zonder bombarie hebben The Gunners het contract van de Nederlander met nog een seizoen verlengd.
Voor het laatst spraken Arsenal en Bergkamp openlijk over de toekomst van de aanvaller na de gewonnen FA Cup-finale op 21 mei. Nadat Manchester United via strafschoppen was verslagen verklaarde Bergkamp dat hij zijn contract zou gaan verlengen, maar wilde manager Arsène Wenger nog niet definitief uitsluitsel geven.
Nu het nieuwe seizoen is begonnen, vermeldt het spelerspaspoort van Bergkamp op de website van Arsenal dat Dennis nog one more year op Highbury te zien zal zijn, 'omdat hij in 2004/05 had bewezen nog steeds het topniveau aan te kunnen'. De 36-jarige Amsterdammer krijgt zo de kans om met Arsenal afscheid te nemen van Highbury, waar dit seizoen voor het laatst zal worden gespeeld.
In het Underhill Stadium van Barnet liet Bergkamp zich direct gelden, want in de 28ste minuut zorgde hij voor de 3-0 met een magistrale boogbal. Bergkamp speelde 45 minuten, Robin van Persie en Quincy Owusu Abeyie kwamen niet in actie. Aliaksandr Hleb kende een fijn debuut, door al na 120 seconden te scoren voor zijn nieuwe club.
Ik heb hem zelfs met de 100 van Henry liggenquote:Op zondag 17 juli 2005 00:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb hem ook liggen, maar ik heb hem nog maar een keer gezien. Wordt weer eens tijd.
Dennis is natuurlijk veel meerquote:Op zondag 17 juli 2005 00:12 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs met de 100 van Henry liggen
Niet voor mijquote:
quote:Tevens komt hij van de mooiste club die er is, Ajax![]()
quote:Bergkamp: 'De tijd is gekomen om te stoppen'
Pieter Hanson | 08-09-2005 17:39:46
Dennis Bergkamp stopt komende zomer definitef met het spelen van profvoetbal. De aanvaller heeft bij zijn club Arsenal een aflopend contract, en zal zijn verbintenis niet verlengen.
Tegenover Sky Sports laat hij vandaag weten dat: "De tijd gekomen is om te stoppen." Bergkamp genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax, en beleefde vervolgens enkele goede jaren in het de hoofdmacht van de Amsterdamse club.
Al snel werd Bergkamp te goed voor Ajax en stond Internazionale op de stoep. Samen met Wim Jonk verkaste de bij vlagen geniale aanvaller naar de Italiaanse club. Het werd geen succes. Bergkamp kon niet aarden in de Italiaanse voetbalcultuur en week in 1995 uit naar Arsenal.
In Londen hervond de aanvaller zijn oude vorm. Onder de vleugels van manager Arsene Wenger verwierf Bergkamp de status van sterspeler en publiekslieveling. In de afgelopen tien seizoenen won de 36-jarige spits drie titels en vier FA Cup's.
Mwah,als je het zo gaat bekijken had ie in 2004 moeten stoppen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:01 schreef methodmich het volgende:
Bovendien zal hij vermoedelijk ook op hoog niveau stoppen en krijg je niet die verhalen dat ie beter had kunnen kappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |