Ik ging vroeger altijd naar Marbella met mijn ouders. Een vriend van mijn vader had een huisje daar. Inderdaad veel rijke patsertjes daar, maar er zijn een hoop dingen die ook erg de moeite waard zijn. Je schijnt er geweldig te kunnen golfen (daar moet je ook maar van houden) en er zijn nog steeds stukjes waar je aan het strand heel authentiek lekker verse vis kunt eten.
![]()
Ik moet zeggen dat ik me van de stad zelf weinig meer kan herinneren, maar sowieso is die hele omgeving er mooi daar. Ben toevallig het afgelopen jaar 3x in Andalucia geweest en het is absoluut één van de mooiste stukjes van Europa: Sevilla, Cordoba, Ronda, Granada... allemaal schattige stadjes op maar een paar uurtjes rijden van Marbella. En als je ouders niet zelf willen rijden hoeft het niet want de bussen zijn prima: goedkoop, airconditioned en behoorlijk snel. Ook Malaga (dat is helemaal dichtbij Marbella) wordt iedere keer leuker: ze hebben de stad stukje bij beetje gerenoveerd en zeker het Picasso-museum is zeer de moeite waard.
Eén van de hoogtepunten van Andalucia (en dat is in Marbella niet anders) is het eten: tapas zijn namelijk uitgevonden in Andalucia! Er gaat niets boven de hele middag een beetje in de zon op een terrasje, met een lekker spaans wijntje en wat lekkere dingen te prikken
![]()
Overigens snap ik je opmerking niet zo dat het "ver" zou zijn. Zoals gezegd, ik heb de afstand de afgelopen maanden een aantal keer afgelegd en zeker naar Marbella moet je in een uurtje of 5 deur-tot deur kunnen zijn. Basiq-air vliegt er spotgoedkoop naartoe (www.basiqair.nl), je kunt via internet inchecken zodat je niet uren op schiphol (of Rotterdam) hoeft te staan en zoals gezegd ben je met de prima bussen zo op je bestemming!
![]()
Mocht je nog meer willen weten over al die leuke plaatsen in de buurt van Marbella:
[Reisverslag] Semana Santa en Andalucía
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.