dat is zijn probleem en niet jullie probleem.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:24 schreef mashimaroooo het volgende:
We hebben dit ook aan de betreffende eigenaar gemailt, onderbouwd and all, maar ik vrees dat die het niet zo leuk vond, dat we nader onderzoek gedaan hebben
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:35 schreef TearSong het volgende:
[..]
dat is zijn probleem en niet jullie probleem.Het is gewoon een te hoge prijs, vanuit daar is de stap naar een kat met stamboom heel klein en volgens mij is het gewoon voor die mensen een kwestie van 'lekker snel geld verdienen' Gewoon rustig verder zoeken, in principe kun je contact opnemen met de bemiddeling en vragen of ze kunnen bellen/mailen zodra ze een tricolor poesje hebben voor bemiddeling. En ondertussen gewoon verder kijken en die wachtlijst afwachten misschien.
Dat word uitgelegd in de kosten, zie je wat de kosten per nestje zijn als je alles goed doet e.d. sommige kosten blijven hetzelfde omdat dit basis kosten zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:29 schreef mashimaroooo het volgende:
@Aneurism
We betwisten hier niet de prijzen van raskatten, met stamboom.
We vroegen ons puur af, wat een gangbare en rechtvaardige prijs is, voor een kat, zonder stamboom, maar waarvan 1 v.d ouders wel een stamboom heeft
Overigens alvast veel succes en plezier gewenst met jullie aankomende nestje
nou ja, ik vind dat lijstje erg vergezocht eigenlijk. Weet je wat het is, katten fokken hoort een hobby te zijn en hobbies kosten nou eenmaal geld. Het valt me nog mee dat ze de kosten voor het kopen van een poes er niet bijgezet hebben! Plus dat het erg vanuit de brittenhoek gezien is want daarvoor kun je een HCM en nierentest doen, bij rassen die niet gevoelig zijn hiervoor is het niet nodig. De inentingen kun je eigenlijk ook wel schrappen want als je fokker bent ga je ook regelmatig naar shows en daar moet je toch ook geldige inentingen voor hebben, dus dat is niet specifiek voor de dekking. Verder vind ik dat er onnodig veel dingen voor de bevalling worden gerekend. Ok, nutridrops zou ik ook aanschaffen, maar dingen voor weeenzwakte en melkgift stimulantie, glijmiddel? Daarnaast hebben veel catteries echt geen problemen om kittens kwijt te raken (is wel ras-afhankelijk) en werken ze zelfs met wachtlijsten, dus waarom die advertenties allemaal?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:41 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat word uitgelegd in de kosten, zie je wat de kosten per nestje zijn als je alles goed doet e.d. sommige kosten blijven hetzelfde omdat dit basis kosten zijn.
Veel dingen zou ik ook niet doen en kattenbakvulling e.d. is aan de hoge kant, maar na zelf te hebben uitgerekent kwamen wij op ongeveer 1000 euro kosten. Hobby of niet, er zijn genoeg mensen die een raskat willen of er eentje willen zonder stamboom en daarvoor willen betalen, mensen kwalijk nemen dat ze de gemaakte kosten eruit willen halen vind ik dus een beetje raar. Er zijn namelijk genoeg mensen die geen moeite hebben om 750 euro neer te leggen voor een britse korthaar met een perfecte stamboom/bloedlijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:45 schreef TearSong het volgende:
[..]
nou ja, ik vind dat lijstje erg vergezocht eigenlijk. Weet je wat het is, katten fokken hoort een hobby te zijn en hobbies kosten nou eenmaal geld. Het valt me nog mee dat ze de kosten voor het kopen van een poes er niet bijgezet hebben! Plus dat het erg vanuit de brittenhoek gezien is want daarvoor kun je een HCM en nierentest doen, bij rassen die niet gevoelig zijn hiervoor is het niet nodig. De inentingen kun je eigenlijk ook wel schrappen want als je fokker bent ga je ook regelmatig naar shows en daar moet je toch ook geldige inentingen voor hebben, dus dat is niet specifiek voor de dekking. Verder vind ik dat er onnodig veel dingen voor de bevalling worden gerekend. Ok, nutridrops zou ik ook aanschaffen, maar dingen voor weeenzwakte en melkgift stimulantie, glijmiddel? Daarnaast hebben veel catteries echt geen problemen om kittens kwijt te raken (is wel ras-afhankelijk) en werken ze zelfs met wachtlijsten, dus waarom die advertenties allemaal?
Kijk, goede catteries zorgen gewoon voor kittens met stamboom. Veel van de mensen die stamboomloze kittens verkopen hebben zo'n waslijst niet nodig! Misschien hebben ze gewoon 2 van hun katten 'voor de lol' een nestje laten krijgen of is er een slipnestje geweest. Maar wat blijft er dan over van die hele lijst? Heel weinig. Veel ervan zullen geen cattery hebben, niet lid zijn van een rasclub en de kittens gewoon gratis op marktplaats zetten. Zullen ze een hele waslijst aan kraamartikelen hebben? nope...hoeveel HTK-katten zijn er wel niet op de wereld gekomen zonder die spullen? Als mensen gewoon voor de lol een nestje nemen, zullen ze dan de voerkosten en de kattenbakvulling verhalen op de kopers? Denk het niet...
Dus dat lijstje gaat op voor veel catteries (en dan nog vind ik het zwaar overtrokken) maar voor de gemiddelde persoon die stamboomloze raskatten verkoopt via marktplaats.nl ofzo niet echt. Het is een beetje krom
Qua kosten moet ik toch wat meegaan met wat TearSong schrijft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:41 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat word uitgelegd in de kosten, zie je wat de kosten per nestje zijn als je alles goed doet e.d. sommige kosten blijven hetzelfde omdat dit basis kosten zijn.
Gezien veel mensen iig gelijk willen spelen delen ze deze kosten door het aantal katjes en zo kom je op de kosten van het katje.Sommige kosten blijf je gewoon houden raskat of niet, hoewel veel huis tuin keuken katjes veel dingen niet krijgen zoals juiste medische verzorging en goede voeding.
Wat ik wel weet is dat soms 2 soorten raskatten worden gemixed om inteelt te voorkomen en de unieke eigenschappen te behouden. Maar huiskatten weet ik het niet zeker van.
Tuurlijk, er zullen altijd foute fokkers bij blijven zitten, helaas, of ze nu wel of geen stamboom katten verkopen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:26 schreef Aneurism het volgende:
Over sommige kosten die je blijft houden bedoel ik: Inenting van de kittens, vlooien kuur etc. Er zijn mensen die dat niet doen, maar of je dan het beste voor hebt met de kittens is de vraag. Weet genoeg gevallen van Huis tuin keuken katten dat ze met 6 weken onder de vlooien zonder inenting worden afgelevert.
750 euro is inderdaad veel maar niet ongewoon, als we een nestje krijgen gaan we dus kijken hoe we het beste gelijk kunnen spelen i.c.m. een goed huis vinden. Daarnaast willen we 1 katertje zelf houden die we Nimo gaan noemen
Nog 2 weken en dan houd de strip op en is ze anderhalf jaar en zal ze haar tweede krolsheid in het voorjaar krijgen als ze 2 is.
mwah, dat zou stom van haar zijn danquote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:29 schreef mashimaroooo het volgende:
Kleine update, de fokker gaf zojuist aan, dat er een miscommunicatie geweest moest zijn ( jajaja![]()
), ze vraagt nl 175,- voor de poes en/of kater en geen 275,- en geeft korting, wanneer men ze beiden neemt .
Vrees alleen niet meer aan ons, na onze kritische vragen![]()
![]()
kijk ook even wat andere fokkers ongeveer vragen. Het beste kun je toch een beetje proberen om op 1 lijn te komen met wat andere fokkers wat betreft de prijs. Ook om scheve ogen te voorkomen als je flink wat hoger gaat zitten dan het gemiddelde bijvoorbeeld. Vaak hebben rasclubs wel een richtprijs beschikbaar. Enne, een tipje: mij hebben ze ook ooit wijs gemaakt dat katten pas weer in het voorjaar krols worden als je in het najaar/winter stopt met de pil (en dat veel poezen de eerste krolsheid krijgen in het voorjaar..). Dit gaat echter in vele gevallen niet op en ze kan dus net zo goed als je gestopt bent met de poezenpil direct krols worden! Bij katten moet je er nooooit vanuit gaan dat het 'zo en zo zal gaan lopen' want dan gaat het meestal heel andersquote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:26 schreef Aneurism het volgende:
750 euro is inderdaad veel maar niet ongewoon, als we een nestje krijgen gaan we dus kijken hoe we het beste gelijk kunnen spelen i.c.m. een goed huis vinden. Daarnaast willen we 1 katertje zelf houden die we Nimo gaan noemen
Nog 2 weken en dan houd de strip op en is ze anderhalf jaar en zal ze haar tweede krolsheid in het voorjaar krijgen als ze 2 is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |