Britten kunnen wat eigengereid zijn, maar de meeste accepteren wel andere katten hoor. Een asielkat zou natuurlijk geweldig zijn!quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:50 schreef ElmoOnline het volgende:
Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik heb zelf zitten kijken naar de Europese Korthaar (huis-tuin-keukenkat). Ik hoor van de een dat het wel goed gaat met een Brit en van andere dat dat juist helemaal niet goed gaat. Daarnaast dacht ik aan een persische...Ik vind het heel moeilijk. Maar het kan ook goed weer een Britse Korthaar worden.
Ik was er nog vergeten bij te zeggen dat Flo niet buiten komt. Ze is heel duur geweest en we zouden het erg vinden als haar ook iets overkomt. We wonen aan een drukke straat vandaar.
Brits korthaar daar wordt pers doorheen gefokt vanwege de kleur, dus perzen kunnen er heel goed bijquote:Op maandag 18 oktober 2004 19:26 schreef Plunderbunny het volgende:
[..]
Qua karakter kan je een pers een beetje vergelijken met een brit, al zijn perzen vaak nog wat rustiger.
hangt echt helemaal van de katten in kwestie af. Maar aangezien de topicstarter aangeeft dat de katten niet buiten komen aangezien ze aan een drukke straat wonen lijkt een bengaal mij geen optie. Bengalen zijn actieve katten die eigenlijk wel een mogelijkheid nodig hebben om naar buiten te gaan. En dat wil niet zeggen dat ik vind dat je zo'n raskat los op straat moet laten lopen, maar je tuin afzetten of een kattenren in de tuin/op het balkon is zeker geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:06 schreef Lllaura het volgende:
Een Bengaal!
Was een tijdje geleden op een kattenkeuring (niet omdat ik het daar mee eens ben, ik stond er met een stand van Proefdiervrij). Daar sprak ik een fokker die zowel Britten als Bengalen fokt. Hij vertelde me dat deze karakters heel goed samen gaan!
Edit: ow, lees net zes posts hierboven dat een bengaal juist níet goed zou gaan...
Dat binnen blijven had ik idd even over het hoofd gezien. In dat geval is een bengaal niet echt aan te raden nee!quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:27 schreef TearSong het volgende:
[..]
hangt echt helemaal van de katten in kwestie af. Maar aangezien de topicstarter aangeeft dat de katten niet buiten komen aangezien ze aan een drukke straat wonen lijkt een bengaal mij geen optie. Bengalen zijn actieve katten die eigenlijk wel een mogelijkheid nodig hebben om naar buiten te gaan. En dat wil niet zeggen dat ik vind dat je zo'n raskat los op straat moet laten lopen, maar je tuin afzetten of een kattenren in de tuin/op het balkon is zeker geen overbodige luxe.
het kan wel meespelen, en je moet het ook mee laten spelen denk ik. Want als redenen als: 'druk verkeer, kans op vergiftiging, kans op weglopen/niet meer terugkomen' je niks doen is er bij raskatten nog een reden om ze binnen te houden. En dat is dat mensen veel sneller geneigd zijn een raskat te vangen/jatten dan een zwart witte felix-kat. Want een raskat kun je tegen een goed prijsje doorverkopen, een volwassen HTK-kat raak je aan de straatstenen niet kwijt tegenwoordig. Dus er zijn gewoon extra risico's verbonden aan het buiten laten lopen van een raskat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:37 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat de keuze om je kat wel of niet naar buiten te laten niet afhankelijk zou moeten zijn van het feit of het een raskat is of niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |