abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22705823
Ik hoop dat er iemand is die mij (ons) kan helpen. Wij hebben op dit moment een Britse Korthaar van 10 maanden oud (Flo). Zij had een zusje, maar die is jammer genoeg veel te vroeg overleden. Nu vroegen wij ons af welke ras er goed samen gaat met de Britse Korthaar. Het wordt sowieso een kitten omdat Flo de baas is in huis. We willen (hopen) dat ze heel goed met elkaar overweg kunnen en dat het andere poesje net zo speels is als Flo.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Enne, ik ben niet in de stemming voor flauwe grappen. Dit is een serieuze vraag dus als je grappen moet gaan maken doe dat maar bij iemand anders.
Elmo loves u.
pi_22706005
Als eerste: wat naar van het overleden katje...
Flo is nog jong, dus zoveel problemen zal je niet hebben met het introduceren van een ander ras. Daarnaast hebben alle katten nog een eigen persoonlijkheid én passen ze zich ook nog een beetje aan aan elkaar.
Britten zijn over het algemeen, na hun kittentijd, vrij rustige katten die redelijk op zichzelf zijn. Om nou niet meteen alle eigenaren van een "actieve, knuffelige brit" hier verontwaardigd te zien: we hebben het over het algemene rasbeeld. Een knettergekke, drukke kat zoals een sphynx, devon of siamees zou misschien niet zo handig zijn omdat die dan veel meer wil spelen dan Flo. Maar aan de andere kant kan vind Flo die aandacht misschien juist erg prettig. En twee jonge katten groeien fijn samen op en wennen aan elkaar. Kies je een druk ras dan zal er meer van jou zelf verlangd worden op het moment dat Flo straks een beetje rustiger is geworden.
Ik zou eerst kijken naar welk ras je zelf leuk vind, dan kan je daarna kijken wat het algemene rasbeeld is en of het misschien nou net het andere uiterste is van wat jouw kat is bijvoorbeeld.
Als je vragen hebt over een bepaald ras, stel ze gerust!
pi_22706208
Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik heb zelf zitten kijken naar de Europese Korthaar (huis-tuin-keukenkat). Ik hoor van de een dat het wel goed gaat met een Brit en van andere dat dat juist helemaal niet goed gaat. Daarnaast dacht ik aan een persische...Ik vind het heel moeilijk. Maar het kan ook goed weer een Britse Korthaar worden.
Ik was er nog vergeten bij te zeggen dat Flo niet buiten komt. Ze is heel duur geweest en we zouden het erg vinden als haar ook iets overkomt. We wonen aan een drukke straat vandaar.
Elmo loves u.
pi_22706965
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:50 schreef ElmoOnline het volgende:
Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik heb zelf zitten kijken naar de Europese Korthaar (huis-tuin-keukenkat). Ik hoor van de een dat het wel goed gaat met een Brit en van andere dat dat juist helemaal niet goed gaat. Daarnaast dacht ik aan een persische...Ik vind het heel moeilijk. Maar het kan ook goed weer een Britse Korthaar worden.
Ik was er nog vergeten bij te zeggen dat Flo niet buiten komt. Ze is heel duur geweest en we zouden het erg vinden als haar ook iets overkomt. We wonen aan een drukke straat vandaar.
Britten kunnen wat eigengereid zijn, maar de meeste accepteren wel andere katten hoor. Een asielkat zou natuurlijk geweldig zijn!
Perzen ben ik zelf niet zo'n fan van vanwege de toch wel behoorlijke nadelen die aan het ras kleven (te kort gefokte neus) dus ik zou als ik een pers zou nemen wel op zoek gaan naar een goede fokker die er een beetje "een neusje" in houdt. Eventueel weet ik nog wel iemand voor je.
Qua karakter kan je een pers een beetje vergelijken met een brit, al zijn perzen vaak nog wat rustiger.
Mijn katten komen ook niet buiten het huis en het afgeschermde balkon, maar dat heeft helemaal niets met de prijs te maken (al kan je van het aankoopbedrag van mijn katten een mooie tweedehands auto kopen ). Ik zie ze gewoon niet graag plat, vergiftigd of gestolen. En andere mensen hoeven zo ook geen last te hebben van mijn katten!
Better inside and fat than outside and flat!
pi_22707020
-knip- sorry, dubbel gepost
pi_22716016
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 19:26 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]
Qua karakter kan je een pers een beetje vergelijken met een brit, al zijn perzen vaak nog wat rustiger.
Brits korthaar daar wordt pers doorheen gefokt vanwege de kleur, dus perzen kunnen er heel goed bij
Ik heb zelf een Brits korthaar met lange haren en dat gaat heel goed samen met m'n 3 andere katten, alleen 1 zo'n beest dat is zoon klein oosters krengetje (een bengaal maar dat ras kent niemand denkik) en die heeft wel af en toe ruzie met m'n brits korthaar.
Als je gewoon een normale kat neemt en geen druk oosters beest dan komt het denk ik allemaal goed
pi_22716067
Zou een Ierse Setter vermijden, oppervlakkig lijkt het leuk maar op een gegeven moment knalt de boel
Jusqu'ici tout va bien...
pi_22716407
is dat geen hondenras?
pi_22716489
[quote]Op dinsdag 19 oktober 2004 02:13 schreef Herr_Ratt het volgende:
is dat geen hondenras?
[/quote

Details, details!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_22716501
Kartuizer?

(die lijken volgens mij best op elkaar)

Heilige Birmaan, is ook een relatief rustig ras, maar weet absoluut zijn/haar mannetje te staan Bovendien zijn ze bloedmooi
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_22721577
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 02:22 schreef Manono het volgende:
[afbeelding]
Details, details!
:')
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:06:50 #12
84328 Lllaura
painting pictures
pi_22732843
Een Bengaal!
Was een tijdje geleden op een kattenkeuring (niet omdat ik het daar mee eens ben, ik stond er met een stand van Proefdiervrij). Daar sprak ik een fokker die zowel Britten als Bengalen fokt. Hij vertelde me dat deze karakters heel goed samen gaan!

Dit is Bently, onze Bengaal:

Stoere tijgerpoes hè!

Edit: ow, lees net zes posts hierboven dat een bengaal juist níet goed zou gaan...

[ Bericht 17% gewijzigd door Lllaura op 19-10-2004 21:13:42 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_22733405
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:06 schreef Lllaura het volgende:
Een Bengaal!
Was een tijdje geleden op een kattenkeuring (niet omdat ik het daar mee eens ben, ik stond er met een stand van Proefdiervrij). Daar sprak ik een fokker die zowel Britten als Bengalen fokt. Hij vertelde me dat deze karakters heel goed samen gaan!
Edit: ow, lees net zes posts hierboven dat een bengaal juist níet goed zou gaan...
hangt echt helemaal van de katten in kwestie af. Maar aangezien de topicstarter aangeeft dat de katten niet buiten komen aangezien ze aan een drukke straat wonen lijkt een bengaal mij geen optie. Bengalen zijn actieve katten die eigenlijk wel een mogelijkheid nodig hebben om naar buiten te gaan. En dat wil niet zeggen dat ik vind dat je zo'n raskat los op straat moet laten lopen, maar je tuin afzetten of een kattenren in de tuin/op het balkon is zeker geen overbodige luxe.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:37:47 #14
84328 Lllaura
painting pictures
pi_22733676
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:27 schreef TearSong het volgende:

[..]

hangt echt helemaal van de katten in kwestie af. Maar aangezien de topicstarter aangeeft dat de katten niet buiten komen aangezien ze aan een drukke straat wonen lijkt een bengaal mij geen optie. Bengalen zijn actieve katten die eigenlijk wel een mogelijkheid nodig hebben om naar buiten te gaan. En dat wil niet zeggen dat ik vind dat je zo'n raskat los op straat moet laten lopen, maar je tuin afzetten of een kattenren in de tuin/op het balkon is zeker geen overbodige luxe.
Dat binnen blijven had ik idd even over het hoofd gezien. In dat geval is een bengaal niet echt aan te raden nee!

Ik vind trouwens dat de keuze om je kat wel of niet naar buiten te laten niet afhankelijk zou moeten zijn van het feit of het een raskat is of niet...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:38:31 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_22733695
Nog een britje of een pers(niet met platte snoet) lijkt mij een goed idee, maar een birmaantje zou ook best kunnen
Jammer dat ragdolls zo duur zijn want dat lijkt mij ook een mogelijkheid, dat zijn ook lieve/rustige katten en ze zijn erg mooi
bicolour ragdoll
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_22775228
bengalen? dat zijn toch halve tijgers
vind ze erg mooi tr ouwens

zit zelf te denken aan een main coon of een noorse boskat tho
gezellig samen met mijn huistuinkeukenkatertje

enneh.. tja.. ik denk dat uitiendelijk de rit mij gewoon naar het dierenasiel leid
en dat ik daar iets leuks eruit pik

voordeel is dat de mensen daar ook precies weten wat voor vlees ze in de kuip hebben
dus kun je daarheen gaan... Flo even een beetje omschrijven
en daar samen wat voor uitzoeken
(voor mij 1 van de redenen om die kant op te gaan in ieder geval)
en anders misschien op dat moment een poesje in need of help
(*kijk nog even naar snakelady* het gaat goed met het huis.. dus mocht je nog een poesje in need hebben tegen die tijd.. )
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_22775294
Als ik ooit een korthaar zou nemen is het deze:

kartuizer

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_22782255
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:37 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat de keuze om je kat wel of niet naar buiten te laten niet afhankelijk zou moeten zijn van het feit of het een raskat is of niet...
het kan wel meespelen, en je moet het ook mee laten spelen denk ik. Want als redenen als: 'druk verkeer, kans op vergiftiging, kans op weglopen/niet meer terugkomen' je niks doen is er bij raskatten nog een reden om ze binnen te houden. En dat is dat mensen veel sneller geneigd zijn een raskat te vangen/jatten dan een zwart witte felix-kat. Want een raskat kun je tegen een goed prijsje doorverkopen, een volwassen HTK-kat raak je aan de straatstenen niet kwijt tegenwoordig. Dus er zijn gewoon extra risico's verbonden aan het buiten laten lopen van een raskat.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')