abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:14:38 #1
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_22705486


Naam: Karim Ben Ahmed Saidi

Geboortedatum: 24 maart 1983

Geboorteplaats: Tunis

Contract tot: 2008

20 jaar, en nu al een van de beste verdedigers in de Benelux.

Even een biografie geschreven door Saïdi zelf.
quote:
Ik ben geboren in Tunis, de hoofdstad van mijn land. Veel Europeanen weten dat misschien niet, maar Tunis is ook best een moderne stad. Het is een soort mix tussen Arabische en koloniale gebouwen. Niet zo gek anders dan Nederland dus. Wat wel anders is dan in Nederland is de mentaliteit van de mensen. In Tunis leef je met de dag. Je verdient wat en je geeft het uit. Wat er morgen gebeurt, zie je dan wel. Zo leeft de meerderheid van de mensen daar. Ik ben opgegroeid in een normaal Tunesisch gezin in een buitenwijk van de hoofdstad. Mijn vader was en is nog steeds chauffeur op een geldtransportwagen, mijn moeder zorgde thuis voor mij en mijn twee broers. Ik ben de middelste. Voetbal was altijd mijn grote liefde. Op school en op straat, ik voetbalde altijd. Liefst met de grotere jongens, want dan ging het er hard aan toe. Het liefst haalde ik allerlei trucs uit. Goochelen met de bal hè en ook zo veel mogelijk doelpunten maken. Alles wat ik later bij mijn club niet zo vaak kon doen. Ik was er zo gek op dat ik er pas mee opgehouden ben toen ik bij Club Africain bij de selectie kwam.

Bij Club Africain, een van de grootmachten uit het Tunesische voetbal, belandde ik op tienjarige leeftijd, na een testtraining. Iedereen mocht zich komen bewijzen. Ik deed mee en ik deed het zo goed dat ze me vroegen om een dag later mee te doen aan een officiële wedstrijd. Ik kreeg gelijk nummer tien en de aanvoerdersband. Het was een droom die uitkwam. Zo lang als ik me kan herinneren, wil ik al profvoetballer worden.

Ik ben vervolgens door de jaren heen omgeturnd van aanvaller tot verdediger. Toen ik vijftien jaar oud was, besloot onze trainer me als verdedigende middenvelder op te stellen. Tot die tijd was ik altijd spits of spelverdeler geweest, maar de trainer vond een meer corrigerende positie goed passen bij mijn agressieve speelstijl. Op die plek haalde ik daarna de nationale jeugdselecties. Bij een duel van Tunesië onder 18 tegen Zwitserland moest ik door een blessure van een ploeggenoot nog een linie naar achteren schuiven. Dat ging best aardig. De trainer van Club Africain was ook bij die wedstrijd aanwezig en besloot mij bij de club ook als verdediger te gaan gebruiken. Het duurde daarna niet lang meer of ik was de centrumverdediger van het eerste.

Vanaf die tijd ging het snel. Ik werd geselecteerd voor de Tunesische Olympische ploeg en later ook voor het nationale elftal en speelde een aantal goede wedstrijden op het allerhoogste niveau. Toen hoorde ik links en rechts dat er interesse was, waaronder van Feyenoord. Ik heb de club vaak in actie gezien op televisie en was onder de indruk van de supporters. Ik zag spelers als Ono, Ghaly en Van Persie en ik houd van het type voetbal dat in Nederland gespeeld wordt. De belangrijkste reden om naar Rotterdam te komen is de kans om met Ruud Gullit te werken en om me te ontwikkelen. Van Hatem Trabelsi heb ik begrepen dat je daarvoor in de Eredivisie heel goed op je plaats bent. Hier kan je snel progressie boeken. Trabelsi vertelde me ook dat Feyenoord een hele mooie club is, met een fanatiek publiek en adviseerde me hiernaartoe te komen. Mijn besluit was daarna snel genomen.

Nu hoop ik minstens zo succesvol en belangrijk voor Feyenoord te worden als Hatem voor Ajax is geweest. Hij is een groot voorbeeld voor me, want hij heeft laten zien dat Tunesische voetballers veel succes kunnen hebben in West-Europa. Mark Wotte en Ruud Gullit hebben me al wel uitgelegd dat er één groot verschil is tussen voetballen bij Tunesië of bij Feyenoord: verliezen is in Rotterdam géén optie. Dat spreekt mij ontzettend aan en daarom wil ik per se slagen in Rotterdam.
Deze speler gaat een hele grote worden, want hij doet namelijk wat een verdediger moet doen: Verdedigen.
The Most Incredible, Baby
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:18:38 #2
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_22705571
Ik mag Saidi wel. Eenvoudige maar harde verdediger! Precies in de trant van Feyenoord!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_22705764
Als Saïdi deze lijn door weet te trekken, hoort hij over een paar jaar bij de top vijf van beste verdedigers ter wereld.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_22705951
Topverdediger. Imo de beste aankoop in twee jaar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22705952
Uitstekende verdediger, goede aankoop
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22706008
Laten we niet te snel op de zaken voor uit lopen. Hij doet het goed heel goed zelfs op dit moment. Het is wel zijn eerste seizoen. En het is knap dat hij het nu al goed doet. Hij kan een grote gaan worden als hij deze lijn kan doorzetten. Misschien (hoop het niet) krijgt hij nog een terugval. Kijken hioe hij zich daar uit red. We zijn eerder te hard van stapel gelopen bij song bijv. dus ik hou me nog op de vlakte
Niet geschoten is altijd mis, nee heb je ja kun je krijgen
pi_22706048
Goeie verdediger, verrassing toch. Met zon jongen wil je geen ruzie in een steegje...
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:43:21 #8
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_22706063
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:40 schreef tupacravik het volgende:
We zijn eerder te hard van stapel gelopen bij song bijv. dus ik hou me nog op de vlakte


Weinig Feyenoorders op te noemen die vanaf het begin vol lof over Song waren.

.......... dat heeft ie gaande weg wel gecreerd!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_22706567
Nuchtere jongen, die weet wat ie wel en niet kan. Belangrijk voor een verdediger. Moet de goede lijn wel door zien te trekken, iets wat Hossam Ghali nog niet echt lukte.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 18 oktober 2004 @ 19:17:16 #10
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_22706769
Ik geniet van zijn manier van spelen. Durft ook een tik uit te delen. Voetbal op zijn mooist.
A.M.A.B
pi_22707265
Zo, ik wist niet dat ie nog zo jong was. Dan kan het idd wel eens een grote worden.
pi_22707493
Hij is iig een paar maanden ouder dan ik, dus er is nog hoop voor me
Kopsterk, wint elk duel in de lucht. Nu al paar keer MotM geweest. Rots in de branding ondanks communicatieprobleem. Goede pass en voldoende snelheid. En lekkere tackles natuurlijk!
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:08:22 #13
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22711153
Goede verdediger. No-nonsence. Geen lange pass, geen show, gewoon degelijkheid.

Verder heeft hij een kapsel waardoor hij zo lijkt weggelopen uit een aflevering van Knight Rider. En daarom vind ik em wel kick .
pi_22711308
Ben absoluut fan van hem. Hou ook elke keer me hart vast alstie geblesseerd op het veld ligt.

Was eerst zeer sceptisch over deze aankoop, maar hij laat zien dat hij een echte versterking is
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_22711343
Gisteren speelde hij ook een goede wedstrijd, tegen Koné ondanks zijn gele kaart, wat ik overigens wel een zware strak vond zo vroe in de wedstrijd, voor een niet erg zware overtreding, slim was het misschien niet van hem.

Maar eindelijk hebben we weer eens een medogeloze verdediger en echte rots in de branding!
pi_22711679
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:43 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]



Weinig Feyenoorders op te noemen die vanaf het begin vol lof over Song waren.

.......... dat heeft ie gaande weg wel gecreerd!
Hij heeft in zijn eerste seizoen goed gespeelt heeft toen een hele zware terug val gehad. Dat bedoelde ik er mee te zeggen.
Niet geschoten is altijd mis, nee heb je ja kun je krijgen
pi_22711759
Eerste seizoen goed? Buiten FCT-uit en W2-thuis geen reet gepresteerd bedoel je?
"..and in my brain it's going wrong.."
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 00:30:15 #18
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_22714777
Ik hou van pure verdedigers, die efficiënt en stevig ingrijpen als het moet. Topspeler, onze Karim.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_22715264
soms dom maar laat niet over zich heen lopen.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 06:18:09 #20
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_22717402
Nu nog een seriemoordenaar op de plek van paauwe zetten en een genadeloze argentijn op rechts en mijn seizoen is goed.
A.M.A.B
pi_22718181
Ik vind hem nu al de beste verdediger in de Eredivisie. Hij heeft ook de uitstraling van een echte vedette. Wat ik helemaal prachtig vind is dat Wotte ooit heeft gezegd dat je iemand als hem nooit snachts alleen in een donker steegje wil tegenkomen. Saidi lijkt me een sympathieke kerel. Voor elke wedstrijd schijnt hij zich helemaal te concentreren op zijn directe tegenstander door middel van videobanden en dergelijke. Top voetballer, zeker een top aankoop. Zo een verdediger zouden ze in het Nederlands elftal nou goed kunnen gebruiken. Ik hoop dat we nog lang van hem gaan genieten in de Kuip.
Viper 4 life
pi_22724906
Wel aardig ja, in dat verhaal met die videobanden. Hij vond het ook jammer dat Ibrahimovic weg was, want daar had hij graag eens tegen willen spelen. Nu blijven er weinig goede spitsen over in de HCE. Koné en Kalou / Kuijt en die laatste twee zijn ploegmakkers, dus ja...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22724981
Zeer goede verdediger, staat er altijd
pi_22725024
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 09:22 schreef Showtime het volgende:
Ik vind hem nu al de beste verdediger in de Eredivisie.
Ene Trabelsie en Maxxxxx vergeten???
pi_22725244
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ene Trabelsie en Maxxxxx vergeten???
Trabelsi en Maxwell zien spelen tegen Heerenveen???
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')