Ja ik zit met een klein dilemma
![]()
. Ik doe nu MBO richting Bedrijfseconomie & accountancy en dit is het laatste jaar. Nu kan ik hierna verder gaan met accountancy op hbo, of totaal wat anders. Multimedia Design & communicatie lijkt mij ook erg leuk! (ook HBO). Ik kan dus geen keuze maken. Nu was ik zaterdag op de studiebeurs en nam ik even een kijkje bij de buitenlandse studies. Toen kwam ik een stand tegen van plustaalreizen. (http://www.plustaalreizen.nl). Even iemand gesproken en ik was meteen verkocht! Het lijkt mij enorm gaaf om er een jaar tussenuit te zijn en wat van een andere cultuur te zien! Bovendien vind ik zelf mijn Engels op een (te) laag niveau (4 jaar mavo Engels gehad) en ik zou wel graag vloeiend Engels willen spreken/schrijven en ik heb nog een jaar om te bepalen wat ik nou precies verder wil studeren..
Het klinkt allemaal leuk en aardig maar.... zo'n cursus zal bij elkaar zo'n 15000 euro kosten
![]()
. Nu kan ik met mijn MBO diploma misschien een paar maanden op een administratie kantoor werken (of desnoods bij de supermarkt waar ik momenteel parttime werk) maar dan kom ik nog niet in de buurt van wat ik nodig heb... En ik kan er niet vanuitgaan dat ik daar ter plekke een baan krijg.. zeker de eerste maanden niet.
Nu bestaat er zoiets als studiefinanciering
![]()
maar helaas krijg je dat alleen als je staat ingeschreven bij een school...
Heeft iemand aleens eerder zoiets gedaan en hoe heb je dat gefinacieerd? (Ik heb ook weleens gehoord dat er andere instanties zijn dan IBG voor buitenlandse stages vooral) Of zijn er nog andere goedkopere oplossingen te vinden om een (half)jaar in het buitenland een taal goed te leren?
![]()
.
Ik heb 12 maanden de tijd aangezien ik daarna HBO wil doen. (2 jaar er tussenuit vind ik teveel).