abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22688801
Ja ik zit met een klein dilemma . Ik doe nu MBO richting Bedrijfseconomie & accountancy en dit is het laatste jaar. Nu kan ik hierna verder gaan met accountancy op hbo, of totaal wat anders. Multimedia Design & communicatie lijkt mij ook erg leuk! (ook HBO). Ik kan dus geen keuze maken. Nu was ik zaterdag op de studiebeurs en nam ik even een kijkje bij de buitenlandse studies. Toen kwam ik een stand tegen van plustaalreizen. (http://www.plustaalreizen.nl). Even iemand gesproken en ik was meteen verkocht! Het lijkt mij enorm gaaf om er een jaar tussenuit te zijn en wat van een andere cultuur te zien! Bovendien vind ik zelf mijn Engels op een (te) laag niveau (4 jaar mavo Engels gehad) en ik zou wel graag vloeiend Engels willen spreken/schrijven en ik heb nog een jaar om te bepalen wat ik nou precies verder wil studeren..

Het klinkt allemaal leuk en aardig maar.... zo'n cursus zal bij elkaar zo'n 15000 euro kosten . Nu kan ik met mijn MBO diploma misschien een paar maanden op een administratie kantoor werken (of desnoods bij de supermarkt waar ik momenteel parttime werk) maar dan kom ik nog niet in de buurt van wat ik nodig heb... En ik kan er niet vanuitgaan dat ik daar ter plekke een baan krijg.. zeker de eerste maanden niet.

Nu bestaat er zoiets als studiefinanciering maar helaas krijg je dat alleen als je staat ingeschreven bij een school...

Heeft iemand aleens eerder zoiets gedaan en hoe heb je dat gefinacieerd? (Ik heb ook weleens gehoord dat er andere instanties zijn dan IBG voor buitenlandse stages vooral) Of zijn er nog andere goedkopere oplossingen te vinden om een (half)jaar in het buitenland een taal goed te leren? .

Ik heb 12 maanden de tijd aangezien ik daarna HBO wil doen. (2 jaar er tussenuit vind ik teveel).
  Moderator zondag 17 oktober 2004 @ 22:13:41 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22689017
Ik ben zelf naar het HBO gegaan en daar ingeschreven voor een Exchange Program. En zo kwam ik in het buitenland terecht. Misschien is dat een idee.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22689241
Mja dan moet je wel een studie doen met buitenlandse stages (want dat is het toch??) en aangezien accountancy zoiezo al niet internationaal is en die andere studie bied pas in het 4e jaar mogelijkheid voor een buitenlandse stage.
pi_22689543
Waarom doe je geen engelstalige HBO opleiding, moet je ook een jaar naar het buitenland
pi_22689777
De studies die ik wil zijn niet Engelstalig. En ik weet nog gewoon niet wat ik wil momenteel en ben bang een jaar te vergooien als ik toch maar accountancy ga proberen...
pi_22689821
Gelden Erasmusbeurzen alleen voor Universiteiten of ook voor HBO? Misschien is er iets soortgelijks voor HBO.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22689878
Nou die talencursus is geen HBO, Lucille. Je hebt er geen diploma voor nodig om dat te doen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:38:37 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22698674
Ik denk inderdaad niet dat je veel kans maakt een gewoon taleninstituut op de een of andere manier gefinancieerd te krijgen. Het gaat dan om commerciële organisaties en overheden of fondsen zullen niet snel aan zoiets bijdragen. Wel zijn er (genoemde) beurzen, uitwisselingen e.d. voor scholen, waarbij de taal onderdeel uitmaakt van een studie. Lijkt me ook logischer, want je een compleet (half) jaar bezig te houden met een taal (waar je in feite al een vrij goede basis in hebt) lijkt me 1. nogal saai en 2. nogal overdone. Het verbeteren van je engels is natuurlijk een nobel streven, maar náást iets anders wellicht. Bovendien kan ik me zo voorstellen dat het gros van de mensen op zo'n talenschool daar voor een aantal weken, tot maximaal een maand of 2 zal zitten. De enige constante factor zijn op zo'n school is misschien ook niet erg leuk...
Kortom: opzoek naar een mogelijkheid om een (half) jaartje in het buiteland te studeren? Ik heb geen idee hoe zoiets op een MBO werkt eigenlijk. Voor universiteit geldt dat zelfs bij studies die niets met buitenland te maken hebben die mogelijkheid wel bestaat. Het zou me dus niets verbazen als dat voor jou ook geldt. Misschien moet je het eens navragen bij een decaan, studiecoördinator of iets dergelijks?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22701746
Een taleninstituut krijg je niet gefinancieerd. Dat zul je helemaal zelf moeten financieren. Wat je kan doen is werken in het buitenland en dan tegelijkertijd een taalcursus volgen. Dat zou weleens wat kunnen schelen volgens mij.

Ik zou eens op internet rondzoeken en praten met mensen die op zo'n taleninstituut hebben gezeten. Als je vloeiend Engels wilt leren spreken en je spreekt het nu al goed dan zou ik geen kapitalen uitgeven aan een taleninstituut maar straks gewoon lekker stage gaan lopen in de VS of de UK. Dan leer je vanzelf wel vloeiend Engels spreken!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22733222
Ik denk niet dat het ¤ 15.000 kost hoor. Ligt er natuurlijk aan waar je naar toe gaat en hoe je het regelt, maar 15.000 voor een half jaar is bijzonder duur. Je kunt al aanzienlijk besparen door niet met een organisatie te gaan, maar zelf iets te regelen met een talenschool. Zelf heb ik zoiets in Italie gedaan en dat heeft me niet meer gekost dan 6000 euro (incl. cursus, accommodatie, eten, uitstapjes, retourticket etc) Ik weet dat Italie goedkoper is dan Engeland, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil zo groot zal zijn.

Misschien is dit trouwens iets voor je: een half jaar vrijwilligerswerk in de EU, als je geluk hebt financieren ze ook nog een taalcursus http://www.programmajeugd.nl/
Ik zoek niet, ik vind.
pi_22734362
Mijn nichtje heeft wilde hetzelfde gaan doen. Deze kwam van het VWO en had geen idee wat ze wilde doen. Dus ze was van plan om een half jaar te werken (ALDI en marskramer) en daarna een half jaar naar Italie.
Uiteindelijk heeft ze een jaar gewerkt en is ze vorige week voor een jaar vertrokken naar Italie. Daar gaat ze heen voor de taal. Ze zit met leeftijdsgenoten in een flat die geen nederlands of engels kennen. Zodat iedereen het italiaans wel snel moet leren.
Ik heb geen idee via welke organisatie ze dit geregeld heeft, maar daar kan ik wel achterkomen. Dus als je dat wil weten moet je het maar even vragen...
pi_22735904
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:20 schreef Wakey het volgende:
Ik denk niet dat het ¤ 15.000 kost hoor. Ligt er natuurlijk aan waar je naar toe gaat en hoe je het regelt, maar 15.000 voor een half jaar is bijzonder duur. Je kunt al aanzienlijk besparen door niet met een organisatie te gaan, maar zelf iets te regelen met een talenschool. Zelf heb ik zoiets in Italie gedaan en dat heeft me niet meer gekost dan 6000 euro (incl. cursus, accommodatie, eten, uitstapjes, retourticket etc) Ik weet dat Italie goedkoper is dan Engeland, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil zo groot zal zijn.

Misschien is dit trouwens iets voor je: een half jaar vrijwilligerswerk in de EU, als je geluk hebt financieren ze ook nog een taalcursus http://www.programmajeugd.nl/
15000 is voor een jaar elke dag school zegmaar. (ff snel uitgerekend; weekprijs keer 40). In de praktijk zal het wel minder zijn.

En met zo'n talen studie wil ik wel met een organisatie gaan, dan heb ik nog enige houvast.

Vrijwilligers werk lijkt mij niks eigenlijk..
  woensdag 20 oktober 2004 @ 10:05:45 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22742491
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 22:54 schreef Sport_Life het volgende:

Vrijwilligers werk lijkt mij niks eigenlijk..
Als er één manier is om wat van het land mee te krijgen en daadwerkelijk in de praktijk te oefenen met de taal, is het wel vrijwilligerswerk (gewoon werk natuurlijk ook, maar zoals je zelf al aangeeft is die kans niet zo groot als je de taal nog niet erg goed spreekt).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 20 oktober 2004 @ 13:36:28 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22746627
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 22:22 schreef Sport_Life het volgende:
Mja dan moet je wel een studie doen met buitenlandse stages (want dat is het toch??) en aangezien accountancy zoiezo al niet internationaal is en die andere studie bied pas in het 4e jaar mogelijkheid voor een buitenlandse stage.
Nee hoor. Mijn studie had niets met buitenlandse stages te maken. Dat is geheel eigen keuze. Op de universiteit waar ik in het buitenland naar toe ging werd ik ingedeeld bij de Faculty of Business Administration. En daar kon je modules als Strategic Financial Management, Money & Banking, etc volgen. Dat soort dingen pasten goed in het keuzemodulespakket (derde jaar) dat je op de HBO kon invullen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 18:23:39 #15
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_22752880
Als zo'n talencursus werkelijk 15.000 euro kost raad ik je aan om hier een jaartje te gaan studeren, kost je evenveel maar je leert dan de taal en doet ook nog een studie tegelijk. Door hier echt te studeren leer je het land en de mensen ook veel beter kennen dan als je alleen een taalcursus doet. Heb je al bij je school gecheckt wat de mogelijkheden zijn?

Ik studeer nu zelf een half jaar in Londen, hiervoor krijg ik studiepunten in Nederland (inhoudsdifferentiatie). Ik dacht ook dat mijn school het niet aanbood maar toen ik er naar ging zoeken bleek het wel degelijk zo te zijn! Check dus eerst even voor de zekerheid bij je school!
NSJ & Lowlands still on my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')