ik heb nu al Hongerquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:31 schreef allure112 het volgende:
[..]
haha
mijn principe is dat ik mijn maag met 1/3 voedsel, 1/3 water en 1/3 niks vul, dat wordt aangeraden
Zwervers hoeven niet altijd voor overlast te zorgen..quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Als mensen dat doen , en voor overlast zorgen net als de Jochies in Diamantbuurt
dat zijn geen Moslims , wat de Islam keurt het af en hun keuren het goed
En waarom moet dat niet gewoon het hele jaar, niet schelden niet boos worden etc... Lijkt mij logischer, brengt meer vrede op aarde.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:26 schreef allure112 het volgende:
[..]
Ramadan gaat niet om het imiteren van de armen.
De reden die in de Koran staat waarom Ramadan nodig is, is dat we onze wil moeten 'disciplineren'. En meedoen met vasten vergt veel discipline, niet eten, niet schelden, niet boos worden etc.
Daarbij is het ook zo, dat je voor een maandje overdag voelt hoe het is om honger te hebben. Maar die reden staat niet in de Koran, maar wordt als bijkomend voordeel uitgelegd, medeleven.
Dus heel jaar door moet je je goed gedragen, Ramadan is reminder omdat mensen meestal hun goede intenties laten vervagen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:29 schreef allure112 het volgende:
Daarbij is het ook zo dat je 's avonds niet opeens mag beginnen met schelden etc. Maar in de maand Ramadan moet je jezelf discipline bijbrengen die je voor de rest van je leven gaat gebruiken, dat refresh je elk jaar weer. Omdat normen en waarden vervagen, is de maand Ramadan er, om ons eraan te herinneren.
Daarbij komt nog dat de Christenen deze verzorgingstaat hebben opgericht.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:57 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Er zijn ook christelijke die vasten.
Je mag ook niet neuken trouwens een maand lang
Wees blij dat ze het een maand wel doenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:12 schreef Silmarwen het volgende:
En waarom moet dat niet gewoon het hele jaar, niet schelden niet boos worden etc... Lijkt mij logischer, brengt meer vrede op aarde.
ze bespugen sinterklaas en schoppen tegen rouwkransen. dan liever wat extreme taal in fok. niet de een braver gaan maken dan de ander aub.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wees blij dat ze het een maand wel doen
Wat een gezever zeg... Alsof Moslims ook zo uitgebreid gaan miepen over het nut als wij kerst, sinterklaas, pasen, pinksterren en al die andere feestdagen vieren...
Ik vroeg me gewoon af waarom je niet mag schelden. Er stond om je als arm te voelen, ik zag de logica er niet van in. De Christelijke feestdagen vind ik allemaal logisch hoor en als je de bijbel kent dan snap je ze allemaal. Vandaar dat ik het schelden gedoe niet begrijp waarschijnlijk. Je moet zo ie zo niet schelden niet dat ik niet scheld hoorquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat een gezever zeg... Alsof Moslims ook zo uitgebreid gaan miepen over het nut als wij kerst, sinterklaas, pasen, pinksterren en al die andere feestdagen vieren...
Hoeveel moslims hebben dat gedaan?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze bespugen sinterklaas en schoppen tegen rouwkransen. dan liever wat extreme taal in fok. niet de een braver gaan maken dan de ander aub.
Bij Sinterklaas is het idee toch ook niet dat je de hele dag geen kadootjes krijgt om solidair te zijn met arme kindertjes, maar 's avonds na zessen krijg je toch een hele zak!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niet allemaal slechter gaan maken zoals ééntje aub.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
niet de een braver gaan maken dan de ander aub.
wat een vreemde woorden, ik snap je niet. ik weerleg je baggatelliserende fabeltjes en dit is je antwoord?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niet allemaal slechter gaan maken zoals ééntje aub.
Dit is geen "kots hier op Moslims" topic.
Maar zoals je al eerder zei; Het is wel verplicht om als moslim aan de Ramadan mee te doen. Beetje verplicht vrijwillig dus?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 13:51 schreef Meki het volgende:
Als je alleen aan eten denkt dan heb je geen Ramadan
dat betekent dat je bent gedwongen aan Ramadan mee te doen
het moet je eigen wil zijn als je met de Ramadan in aanmerking wil komen
Waarschijnlijk net zo verplicht als dat elke christenen elke zondag naar de kerk moetquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:56 schreef Katwoman het volgende:
Maar zoals je al eerder zei; Het is wel verplicht om als moslim aan de Ramadan mee te doen. Beetje verplicht vrijwillig dus?
Helemaal niet verplicht of vrijwillig. Het vasten behoord tot een van de 5 zuilen van de islam. (geloofsbelijdenis, gebed, vasten, armenbelasting en bedevaart)quote:Op maandag 1 november 2004 00:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk net zo verplicht als dat elke christenen elke zondag naar de kerk moet
Osama Bin Laden is geen echte moslim, want de islam is een vredelievend geloof en Osama is een slecht mens die anderen wil bang maken en het liefst wil vermoorden. Daarom zijn heel veel islamieten tegen Osama Bin Laden. Dat komt alleen jammer genoeg niet in de westerse media, want die demoniseren de moslims en willen hun alleen slecht onder de aandacht brengen.quote:Op maandag 1 november 2004 15:14 schreef SilentChaos het volgende:
Mag je dreigen tijdens de Ramadan? Want Bin Laden is ook aan't Ramadannen en toch zit'ie slechte plannen uit te smeden!
Ja ik weet't...het zijn de extremisten he...en die heb je ook onder het christentuig!quote:Op maandag 1 november 2004 15:17 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Osama Bin Laden is geen echte moslim, want de islam is een vredelievend geloof en Osama is een slecht mens die anderen wil bang maken en het liefst wil vermoorden. Daarom zijn heel veel islamieten tegen Osama Bin Laden. Dat komt alleen jammer genoeg niet in de westerse media, want die demoniseren de moslims en willen hun alleen slecht onder de aandacht brengen.
Hoeveel dagen moeten jullie (de ramadanners) nog vasten eigenlijk?quote:Op maandag 1 november 2004 15:18 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ja ik weet't...het zijn de extremisten he...en die heb je ook onder het christentuig!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |