abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22677765
Zesde wereldtitel voor Rossi

Uitgegeven: 17 oktober 2004 09:46

PHILLIP ISLAND - Valentino Rossi heeft zijn zesde wereldtitel in het wegracen behaald. De 25-jarige Italiaan behaalde zondag op Yamaha op het circuit van Phillip Island bij Melbourne in de Grote Prijs van Australië zijn achtste seizoenzege in de MotoGP in vijftien races.

Door de overwinning stelde hij de prolongatie van zijn wereldtitel veilig. Het was de 67e zege in zijn loopbaan en zijn 100e podiumplaats in 139 GP's. Voor Yamaha betekende de wereldtitel de eerste na twaalf jaar.

Rossi pakte zijn eerste wereldtitel in 1997 in de 125cc. Twee jaar later werd hij wereldkampioen in de 250cc en vanaf 2001 vier keer op rij in de zwaarste klasse 500cc die vanaf 2002 omgedoopt werd in de MotoGP.

Nu alleen nog ff de formule 1 veroveren
pi_22677999
kan ie niet
Bah !
pi_22678063
Ik zie het hem anders best nog doen.
pi_22678072
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:55 schreef viezerdt het volgende:
kan ie niet
Kan ie wel; tijdens testritten in een ferrari was ie sneller dan Luca Badoer, de officiele testrijder van Ferrari.

Maar ik denk niet dat ie de F1 in wil, ik zie hem eerder gaan rallyrijden.
  zondag 17 oktober 2004 @ 13:25:01 #5
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_22678572
The Doctor

Fantastisch wat hij ook dit jaar weer heeft laten zien, de wedstrijd van vandaag heb ik nog niet gezien maar ik hoorde dat hij Sete Gibernau in één van de laatste rondes heeft geklopt, hulde! Echt bizar wat Rossi laat zien, en dit is nog maar zijn eerste jaar bij Yamaha en dan direct al kampioen worden is grote klasse.
In de Formule 1 zal hij het ook wel goed doen maar van mij mag die nog wel een paar jaar MotoGP blijven rijden, respect voor Rossi.

Heeft hij het eigenlijk al weer bijgelegd met Gibernau?
pi_22679378
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:25 schreef -Hans- het volgende:
The Doctor

Fantastisch wat hij ook dit jaar weer heeft laten zien, de wedstrijd van vandaag heb ik nog niet gezien maar ik hoorde dat hij Sete Gibernau in één van de laatste rondes heeft geklopt, hulde! Echt bizar wat Rossi laat zien, en dit is nog maar zijn eerste jaar bij Yamaha en dan direct al kampioen worden is grote klasse.
In de Formule 1 zal hij het ook wel goed doen maar van mij mag die nog wel een paar jaar MotoGP blijven rijden, respect voor Rossi.

Heeft hij het eigenlijk al weer bijgelegd met Gibernau?
Nee, Gibernau en Rossi zijn even geen vriendjes meer. Biaggi en Rossi schijnbaar wel; Rossi werd uitgebreid gefeliciteerd door Biaggi. Mooi moment.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:53:50 #7
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_22680136
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:14 schreef Flowce het volgende:

[..]

Nee, Gibernau en Rossi zijn even geen vriendjes meer. Biaggi en Rossi schijnbaar wel; Rossi werd uitgebreid gefeliciteerd door Biaggi. Mooi moment.
uuhhm Biaggi en Rossi weer vrienden? de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Voor de mensen die net zoals ik de race nog niet hebben gezien de race is nu op nederland 2 te zien.
pi_22680184
Wat een fenomeen is het toch. Ik zou hem eigenlijk wel graag over zien stappen naar de F1. Zijn dominantie in de MotoGP is te groot en ik denk dat hij zeker de capaciteiten heeft om ook de F1 te gaan domineren.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_22680283
Nee, laat hem maar rallyrijden, is veel stoerder dan F1
pi_22682229
Hij is echt een legende. Zeker na dit seizoen want aan het begin werd wereldkampioen worden nog voor onmogelijk gehouden en toch flikt hij het. Hulde
...drop it like it's hot...
pi_22701877
als Rossi de nr. 2 op een ronde zet, dan mag hij van mij naar de F1 of rally

hij is goed he
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_22710142
Ik hoop dat hij nog een paar jaartjes in de MotoGP blijft. Dan komt hij tenminste nog af en toe in nederland. Als je ziet hoe het publiek reageert op hem tijdens de TT dan merk dat ze eigenlijk alleen voor hem komen. Zonder hem zal het een stuk minder zijn. Maar ik zal toch wel naar de TT blijven gaan.
...drop it like it's hot...
pi_22721984
Wat een held, het lukt hem gewoon op een Yamaha.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:00:02 #14
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22722104
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:54 schreef zjroentje het volgende:
Wat een held, het lukt hem gewoon op een Yamaha.
Hij ging toch expres naar een zwakker team omdat er anders helemaal niks aan was?
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_22722112
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 13:00 schreef mitt het volgende:

[..]

Hij ging toch expres naar een zwakker team omdat er anders helemaal niks aan was?
Yep.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22766845
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 13:00 schreef mitt het volgende:

[..]

Zoiets. Hij was Honda zat omdat als 'ie won het altijd aan de motor lag en als hij verloor dan lag het altijd aan hem, volgens Honda. Ik kan me voorstellen dat je dan wel weg wil! Zijn mooiste prestatie vind ik trouwens het winnen van de eerste GP, dat had echt nooit iemand verwacht!

Rossi, de held van de MotoGP klasse!

[ Bericht 0% gewijzigd door snellejelle op 21-10-2004 10:19:54 ]
pi_22945412
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:12 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Zoiets. Hij was Honda zat omdat als 'ie won het altijd aan de motor lag en als hij verloor dan lag het altijd aan hem, volgens Honda. Ik kan me voorstellen dat je dan wel weg wil! Zijn mooiste prestatie vind ik trouwens het winnen van de eerste GP, dat had echt nooit iemand verwacht!

Rossi, de held van de MotoGP klasse!
Die eerste GP op de Yamaha, dit seizoen, prachtig, die vergeet ik niet zomaar weer, hoe hij Biaggi eruit reed met z'n grote smoel op z'n Honda, prachtig! Erg mooi gezicht vond ik dat, voor Rossi was het ook een emotionele race (zoals wel meerdere hoor ).
pi_22960547
en dan die kut bek van sate'' na de race
jongen jongen wat een slechten verliezer!
als je mijn spel fouten vind mag je ze houden
pi_22976563
En de laatste GP van dit seizoen in Valencia sluit hij ook winnend af.

Mooie beelden van Rossi door het seizoen heen trouwens bij de NOS net.
pi_22978377
Vanwaar eigenlijk zijn bijnaam de dokter?
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:17:45 #21
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_22978563
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef Leatherface het volgende:
Vanwaar eigenlijk zijn bijnaam de dokter?
quote:
“He is a real doctor when comes to motorcycles. He pointed out the problems to us,” said Furusawa, adding that Rossi simply knows the ‘treatment’ needed to boost the performance of the racing bikes.
Even opgezocht, .
Die gast heeft racen in z'n bloed zitten.. Echt een ongekend talent.
Ik denk dat ie het in de F1 zo gek nog niet zou doen.
-
pi_22978591
Net zoals Ayrton Senna dus, racing in his blood.
pi_22980485
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 15:43 schreef zjroentje het volgende:
En de laatste GP van dit seizoen in Valencia sluit hij ook winnend af.

Mooie beelden van Rossi door het seizoen heen trouwens bij de NOS net.
Alleen jammer dat er geen enkele hersencel op de NOS internetredactie aanwezig is. Zie http://www.nos.nl/sport/a(...)eeftnietscadeau.html

Rossi op een Honda als bijlage en nergens in het bericht waar gereden werd
  maandag 1 november 2004 @ 09:25:13 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_22992010
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 18:55 schreef okee6 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er geen enkele hersencel op de NOS internetredactie aanwezig is. Zie http://www.nos.nl/sport/a(...)eeftnietscadeau.html

Rossi op een Honda als bijlage en nergens in het bericht waar gereden werd
Ja idd wat raar je kunt toch wel ergens zo'n plaatje van zijn blauwe motor krijgen. Beetje snel inelkaar geflanst
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_22992410
Geweldig, negen overwinningen, meer dan 300 punten in zijn eerste eizoen op een Yamaha en ook nog 'ns de weredltitel, dat had toch bijn aniemand verwacht toen hij zijn overstap aankondigde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')