Waarbij het wel zo netjes is als de marktleider die zich bemoeit met het vaststellen van standaarden niet zijn eigen de facto standaard daarnaast introduceert.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:13 schreef Speth het volgende:
Nee - producten moeten conform de markt zijn.
Als je zo deze thread bekijkt is er blijkbaar markt voor standards-compliant websites.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:13 schreef Speth het volgende:
Wat een argument.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:13 schreef Speth het volgende:
Inderdaad.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:15 schreef Seiruu het volgende:
Ik zeg al, ik probeer jullie niet te overhalen om FF te gebruiken, das jouw keuze en dat lukt me waarschijnlijk toch niet. Ik wil gewoon duidelijk maken dat FF beter is dan IE, ongeacht wat je "mening" is, want dat laat me koud. Iedereen heeft een mening, wil niet zeggen dat ze de werkelijkheid weerspiegelen.
Ik neem aan dat je weet dat FireFox, als je lekker ver terug gaat in de tijd, eigenlijk al een jaar of wat langer bestaat dan IE? Qua source code zal er niks meer in zitten van NS1 gok ik, maar dat is alleen maar goed.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:27 schreef Speth het volgende:
idd. Firefox bestaat grotendeels om lekker tegen MS te schoppen, omdat de meeste nerds een stel smerige antikapitalisten zijn.
"If HTML is a standard, how come my page looks different in every browser?" - Vincent Van Guiquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:23 schreef LintuxCx het volgende:
Als het nog even zo doorgaat zitten we misschien eindelijk weer in een tijd waarin het niet uitmaakt welke browser je gebruikt. Wat zou dat heerlijk zijn zeg...
of dezequote:Op maandag 18 oktober 2004 14:46 schreef JanaX het volgende:
Je ziet op websites ook steeds meer deze banners ^ ^
[afbeelding]
Nou, stel je vraag maarquote:Op maandag 18 oktober 2004 15:11 schreef Leonoor het volgende:
Ja, en als ik dan een FireFox vraag stel in het FireFoxFundamentalistentopic in DIG krijg ik geen antwoord, omdat ze alleen maar heel gaaf tegen elkaar gaan roepen dat vandaag de nieuwste versie gereleased wordt en ze nergens anders meer aan kunnen denken nu
Zo krijg ik hem natuurlijk nooit aan de praat...
denk toch eens wat verder dan wat je nu kent. vroeger kende je ook geen spyware en toch is het er gekomen. maarja ik praat dus tegen een duidelijke fundamentalist...quote:Op zondag 17 oktober 2004 18:04 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ja, ze gaan ActiveX ondersteuning stiekem in Firefox inbouwen en die versie verspreiden..
OMFG fundamentalisme kent altijd nog een overtreffende trapquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:13 schreef Quarks het volgende:
Ooit eens nagedacht dat dat misschien niet aan de browser('s) ligt, maar aan jezelf.
Dat de site's die jij bezoekt goed werken, fijn, maar ik kom de hele dag site's tegen die niet werken in IE.
Dat heeft inderdaad met standaarden te maken en dan praat ik niet alleen over xhtml, css, xml maar vooral over Mathml etc..
Bijvoorbeeld deze site werkt niet in IE.
Ik ben niet 'de meeste mensen' en ik gebruikte in het verleden altijd alternatieven (good old Netscape remember?), maar ik zie momenteel gewoon geen enkel nut van een alternatief, omdat IE gewoon perfect werkt voor wat ik ermee wil doen.quote:Dat is precies de reden dat iedereen IE gebruikt. De meeste mensen weten niet eens dat er alternatieven bestaan voor IE. Als er geen browser werd meegeleverd bij windows weet ik zeker dat veel meer mensen mozilla of opera zouden gebruiken. En wat je verder bedoeld met "overal mee gaat bemoeien" is voor mij een raadsel.
Wie garandeert mij, dat als iedereen op FF overgaat, FF niet vol blijkt te zitten met beveiligingslekken die massaal geëxploiteerd worden? Dat is nu nog niet interessant om uit te zoeken, maar wel als iedereen het progsel gaat gebruiken.quote:Er zijn genoeg argumenten die ook voor jou van toepassing zijn: veiliger, sneller etc..
Ja dat lees je goed; sneller. Als IE niet zo zat ingebakken in explorer was het nog trager.
Volgens mij waren ze ook bezig aan een loader voor mozilla die opstart als je je pc opstart zodat het opstarten van mozilla sneller gaat dan IE. Dit is immers ook de manier hoe IE word opgestart.
Nou gelukkig maar danquote:Verder maakt het mij niet uit wat mensen gebruiken, ookal is het een onveilige 3 jaar oude browser.![]()
Dan vraag ik me serieus af hoe je dat getest hebt, FF rendert pagina's nog altijd sneller.quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
OMFG fundamentalisme kent altijd nog een overtreffende trapHier een idioot die met droge ogen durft te beweren dat het aan mij ligt dat IE zo fantastisch werkt en dat ik daarom toch maar FF moet installeren.
Afijn ik vind het prima hoor: inderdaad, dat IE zo fan-tas-tisch werkt ligt aan mijn geweldige karma dat afstraalt op mijn browser
[..]
Ik ben niet 'de meeste mensen' en ik gebruikte in het verleden altijd alternatieven (good old Netscape remember?), maar ik zie momenteel gewoon geen enkel nut van een alternatief, omdat IE gewoon perfect werkt voor wat ik ermee wil doen.
[..]
Wie garandeert mij, dat als iedereen op FF overgaat, FF niet vol blijkt te zitten met beveiligingslekken die massaal geëxploiteerd worden? Dat is nu nog niet interessant om uit te zoeken, maar wel als iedereen het progsel gaat gebruiken.
Sneller is FF al helemaal niet, ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Een vriend van me beweerde dat ook, dus we hebben een testje gedaan. Resultaat: de arme ziel is weer een illusie armer.
[..]
Nou gelukkig maar dan
Die garantie krijg je bij geen digitaal product wat online kan. En zeker niet bij MS, want zij staan bekend om bugs en exploits.quote:Wie garandeert mij, dat als iedereen op FF overgaat, FF niet vol blijkt te zitten met beveiligingslekken die massaal geëxploiteerd worden? Dat is nu nog niet interessant om uit te zoeken, maar wel als iedereen het progsel gaat gebruiken.
Wat heb je precies "getest" dan? Zeker niet browsing, want dat opera/firefox sneller pagina's laadt dan IE is allang een feit.quote:Sneller is FF al helemaal niet, ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Een vriend van me beweerde dat ook, dus we hebben een testje gedaan. Resultaat: de arme ziel is weer een illusie armer.
Die veel ernstiger kunnen uitpakken omdat het juist zo lekker geintegreerd met het operating system Windows.quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:23 schreef Seiruu het volgende:
Die garantie krijg je bij geen digitaal product wat online kan. En zeker niet bij MS, want zij staan bekend om bugs en exploits.
Ook niet bij FF dus en dat is het nu net het probleem: er wordt constant beweert dat het veel veiliger is, maar valt nog maar te bezien.quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:23 schreef Seiruu het volgende:
Die garantie krijg je bij geen digitaal product wat online kan. En zeker niet bij MS, want zij staan bekend om bugs en exploits.
Opstarten idd, maar ook browsing. Het laatste verschilde sterk per type pagina en bovendien moet ik toegeven dat het al weer een tijdje geleden is en met een oude versie van Mozilla.quote:Wat heb je precies "getest" dan? Zeker niet browsing, want dat opera/firefox sneller pagina's laadt dan IE is allang een feit.
Dat het iets sneller opstart omdat het al in het geheugen van windows zit wil ik wel geloven, al kan je dat met FF ook dus dat is snel opgelost. En tabben gaat zoveel keer sneller dan opnieuw een IE window openen
He He! Was dat nu zo moeilijk?quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:43 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, jullie willen gewoon graag horen hoe fantastisch FF is, dus als ik daarmee van het gepreek afkom:
FF is GE-WEL-DIG!!! maar ik mot het nie
Maar leg nou eens uit hoe getest hebt.quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook niet bij FF dus en dat is het nu net het probleem: er wordt constant beweert dat het veel veiliger is, maar valt nog maar te bezien.
[..]
Opstarten idd, maar ook browsing. Het laatste verschilde sterk per type pagina en bovendien moet ik toegeven dat het al weer een tijdje geleden is en met een oude versie van Mozilla.
Afijn, jullie willen gewoon graag horen hoe fantastisch FF is, dus als ik daarmee van het gepreek afkom:
IE is sowieso niet gebouwd op veiligheid, dus ik vertrouw liever producten die vanaf het begin veiligheid als een kernissue beschouwen dan MS. En like die andere poster al zei; IE is zodanig geintegreerd met windows dat als ze je IE kunnen hacken, dat je een veel groter risico loopt dat je windows ook gehacked wordt via dezelfde manier.quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:43 schreef Lemmeb het volgende:
Ook niet bij FF dus en dat is het nu net het probleem: er wordt constant beweert dat het veel veiliger is, maar valt nog maar te bezien.
Like I said, dat kun je nu in FF instellen dat die precies zoals IE in windows in het geheugen komt, zodat je daar niets van merkt. En tabs >> windows.quote:Opstarten idd, maar ook browsing. Het laatste verschilde sterk per type pagina en bovendien moet ik toegeven dat het al weer een tijdje geleden is en met een oude versie van Mozilla.
Nogmaals, dat je het niet leuk vindt is jouw zaak, maar hou dan dat voor je, niemand heeft behoefte aan IE-ers die beweren dat FF zuigt. Als we de voordelen en nadelen van beide naast elkaar leggen komen de IE-ers er niet best vanaf.quote:Afijn, jullie willen gewoon graag horen hoe fantastisch FF is, dus als ik daarmee van het gepreek afkom:
Open er dan ajb je eigen topic over in KB en zit dit topic niet te verkrachten met je FF-evangelisatie.quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:53 schreef Seiruu het volgende:
Nogmaals, dat je het niet leuk vindt is jouw zaak, maar hou dan dat voor je, niemand heeft behoefte aan IE-ers die beweren dat FF zuigt. Als we de voordelen en nadelen van beide naast elkaar leggen komen de IE-ers er niet best vanaf.
Die extensions zijn inderdaad verrekte handig.quote:Op maandag 18 oktober 2004 17:11 schreef prinsrob het volgende:
Firebird ondersteunt wel gmail (of gmail ondersteunt Firebird :-)), dat is een pluspunt t.o.v. Opera.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |