abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22699450
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:10 schreef Lemmeb het volgende:

'Fijner' is in dit geval 'beter', omdat de extra functionaliteiten van FF me geen drol interesseren. Zoals ik al zei, wat ik beter vind bepaal ik altijd zelf nog wel.
Jouw mening blijft jouw mening, dat wil, nogmaals, niet zeggen dat FF ook beter/slechter is dan IE qua functionaliteiten/handigheid etc.
quote:
Jij hebt me nog steeds geen goede reden gegeven om een vrij omvangrijk en ingrijpend programma (FF), dat zelfs nog in het betastadium is, te installeren, met 'functionaliteiten' die ik niet als zodanig beschouw, als vervanging van een programma dat bij mij thuis in elk geval prima werkt en waar ik geen enkele klacht over heb.

Nu jij weer.
1 reden is genoeg: een browser gebruik je, per definitie, om te browsen. Als er een browser is die code "beter" leest en parsed zoals het hoort, is het, per definitie, al een punt waarop je FF zou moeten gebruiken ipv IE.

Dat jij voor de rest alle functionaliteiten negeert zal me een worst wezen. Vind jij maar een reden om dit te toppen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:21:38 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699460
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Beta stadium? Kom op, dat is een kwestie van release/versienummering beleid. De Mozilla developers kunnen er ook weinig aan doen dat Microsoft IE4.0 als versie 4.0 aanduidden terwijl het qua HTML/CSS support nog niet eens 0.9 genoemd mocht worden.
Pfff de release candidate 1 is nog niet eens uit. Het is gewoon beta-zooi.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_22699531
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:20 schreef Seiruu het volgende:
1 reden is genoeg: een browser gebruik je, per definitie, om te browsen. Als er een browser is die code "beter" leest en parsed zoals het hoort, is het, per definitie, al een punt waarop je FF zou moeten gebruiken ipv IE.
Ik ben het op zich met je eens, maar de gewone gebruiker heeft daar volkomen terecht geen enkele boodschap aan. Die wil de 6 sites die hij bezoekt gewoon kunnen bezoeken zonder problemen en/of gezeik over standaarden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:26:21 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699556
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:20 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Jouw mening blijft jouw mening, dat wil, nogmaals, niet zeggen dat FF ook beter/slechter is dan IE qua functionaliteiten/handigheid etc.
Nee precies, jij gebruikt lekker FF en ik lekker IE. Iedereen happy.

DUS VAL ME VOORTAAN NIET MEER LASTIG MET DAT FIREFOX-GEEVANGELISEER!!!!!
quote:
Bij mij doet IE het perfect, dus dit is gewoon geen argument, maar iets dat nerds elkaar wijsmaken om maar FF te gebruiken en het aan anderen te kunnen opdringen.
quote:
Dat jij voor de rest alle functionaliteiten negeert zal me een worst wezen. Vind jij maar een reden om dit te toppen.
Ik negeer de functionaliteiten niet, ik vind ze gewoon niets toevoegen. Niets waar ik iets aan heb in elk geval.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:27:29 #180
95608 Speth
Rorschach
pi_22699587
quote:
al een punt waarop je FF zou moeten gebruiken ipv IE.
Ik, en ik denk de meeste mensen hier, vallen over het woord 'moeten'. Laat ons toch lekker IE gebruiken... Dat is voor mij genoeg.
quote:
Bij mij doet IE het perfect, dus dit is gewoon geen argument, maar iets dat nerds elkaar wijsmaken om maar FF te gebruiken en het aan anderen te kunnen opdringen.
idd. Firefox bestaat grotendeels om lekker tegen MS te schoppen, omdat de meeste nerds een stel smerige antikapitalisten zijn. Daar wens ik niet aan bij te dragen.
pi_22699605
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar de gewone gebruiker heeft daar volkomen terecht geen enkele boodschap aan. Die wil de 6 sites die hij bezoekt gewoon kunnen bezoeken zonder problemen en/of gezeik over standaarden.
Tuurlijk, er zit natuurlijk overal voordelen en nadelen aan. Voordeel is dat je gewoon een browser krijgt die beter is dan IE, nadeel is dat je nog altijd met MS zit die geen zin heeft om IE "weg te geven" en gewoon FF overal in achterna loopt.
pi_22699658
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:27 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik, en ik denk de meeste mensen hier, vallen over het woord 'moeten'. Laat ons toch lekker IE gebruiken... Dat is voor mij genoeg.
[..]

idd. Firefox bestaat grotendeels om lekker tegen MS te schoppen, omdat de meeste nerds een stel smerige antikapitalisten zijn. Daar wens ik niet aan bij te dragen.
Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd verwoord. Ik wilde aangeven dat FF sowieso op dat punt beter is dan IE, de rest was inderdaad lomp, my bad.
quote:
Dat FF beter code leest en parsed is geen argument? Sure man, whatever you say. Ignorance is bliss shall we say.
quote:
Ik negeer de functionaliteiten niet, ik vind ze gewoon niets toevoegen. Niets waar ik iets aan heb in elk geval.
IE is groter dan FF en er zitten genoeg dingen bij die veel mensen ook niet nodig hebben, gezien het feit dat FF kleiner is en de basis veiligheid stuff erbij zit, is dat geen argument. Heb je nou wel iets wat je normaal kan voordragen? Behalve dat het je niet kan schelen dat IE slechter code leest en parsed?

[ Bericht 21% gewijzigd door Seiruu op 18-10-2004 13:40:44 ]
pi_22699723
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:28 schreef Seiruu het volgende:
Tuurlijk, er zit natuurlijk overal voordelen en nadelen aan. Voordeel is dat je gewoon een browser krijgt die beter is dan IE.
Nee, FF is voor dat doel dus niet beter. Voor de gebruiker die geen gezeik wil en de meest kromme Frontpagecode (en erger) gewoon weergegeven wil hebben is er niets beter dan IE.
pi_22699734
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat iets beta is wil nog niet zeggen dat het per defenitie niet werkt
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:38:31 #185
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22699796
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:35 schreef JanaX het volgende:

[..]

Dat iets beta is wil nog niet zeggen dat het per defenitie niet werkt
Waar zeg ik dat dan

Maar het blijft beta en dus niet af en dus kunnen er nog rare verborgen bugs inzitten en dus heb ik nog geen zin om het al te installeren. Beta-software installeer ik alleen als ik het voor mij belangrijke software is en dat is FF dus niet.

Overigens heb ik Mozilla vroeger weleens geïnstalleerd, maar het deed me weinig.
pi_22699808
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, FF is voor dat doel dus niet beter. Voor de gebruiker die geen gezeik wil en de meest kromme Frontpagecode (en erger) gewoon weergegeven wil hebben is er niets beter dan IE.
Het voordeel van IE is dat het slechter dan FF code leest en parsed. Dat wil ik liever niet gebruiken om te zeggen dat FF slechter is, maar je hebt inderdaad een punt.
pi_22699847
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:21 schreef Lemmeb het volgende:

IE is altijd al beta geweest, hoeveel Service Packs en updates voor hetzelfde programma zijn er geweest? Dat heeft al jaren geduurd. Firefox heeft meer functionaliteit in een fractie van die tijd bereikt.
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:27 schreef Speth het volgende:

Tot het moment dat je opeens een site tegenkomt die door de te losse standaarden van IE verprutst wordt. Dan gaat het pas dagen bij jou. Bij de meeste FF gebruikers is dat besef er al.
Dat de massa IE gebruikt wil niet automatisch zeggen dat het beter is.
quote:
Firefox wordt inderdaad gemaakt om te concurreren met andere web-browsers, waaronder IE. Als je daar niet mee kunt leven, jouw probleem. Jij wenst bij te dragen aan het absolute monopolie van MS?
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:49:18 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22700001
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:31 schreef Seiruu het volgende:
Dat FF beter code leest en parsed is geen argument? Sure man, whatever you say. Ignorance is bliss shall we say.
Lul niet, ik kom nooit een pagina tegen die niet of incorrect werkt met IE. Of dat nou is omdat IE zo goed is, of omdat webdevelopers hun code aanpassen aan de brakheid van IE, interesseert me geen biet. IE werkt, het is immers van MS.
quote:
IE is groter dan FF en er zitten genoeg dingen bij die veel mensen ook niet nodig hebben, gezien het feit dat FF kleiner is en de basis veiligheid stuff erbij zit, is dat geen argument. Heb je nou wel iets wat je normaal kan voordragen? Behalve dat het je niet kan schelen dat IE slechter code leest en parsed?
Je snapt het echt niet heh? Tuurlijk is dat wel een argument. Als ik FF installeer, houd ik IE. Ik vind één goedwerkende browser wel genoeg. Waarom zou ik nog een extra programma installeren, dat voor mij niks toevoegt en dat zich overal in nestelt en overal mee gaat bemoeien, voor iets dat ik al perfect kan met IE?

Ik hoef jou geen redenen te geven waarom ik FF niet installeer. Jij moet voor mij aantonen waarom ik per se FF 'moet' installeren, waarom ik daar moeite voor zou 'moeten' doen. Als ik geen moeite doe, hou ik gewoon IE en ben ik 100% tevreden, dus wat moet ik met FF
pi_22700096
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:40 schreef rucksichlos het volgende:

Als je gewoon de normale webstandaard volgt ipv de aangepaste standaard van IE werkt je site in elke browser
Google bijvoorbeeld houdt zich niet aan de w3cstandaarden en die pagina zou ik toch wel graag willen bekijken. Gmail werkt niet in Opera.
pi_22700106
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:49 schreef Lemmeb het volgende:

Lul niet, ik kom nooit een pagina tegen die niet of incorrect werkt met IE. Of dat nou is omdat IE zo goed is, of omdat webdevelopers hun code aanpassen aan de brakheid van IE, interesseert me geen biet. IE werkt, het is immers van MS.
Like I said, ignorance is bliss.
quote:
Je snapt het echt niet heh? Tuurlijk is dat wel een argument. Als ik FF installeer, houd ik IE. Ik vind één goedwerkende browser wel genoeg. Waarom zou ik nog een extra programma installeren, dat voor mij niks toevoegt en dat zich overal in nestelt en overal mee gaat bemoeien, voor iets dat ik al perfect kan met IE?
Reden des te meer om IE niet te gebruiken, ik hou van eigen keuzes maken, en als dat om een browser gaat dat, per definitie beter en makkelijker werkt, dan gebruik ik dat.
quote:
Ik hoef jou geen redenen te geven waarom ik FF niet installeer. Jij moet voor mij aantonen waarom ik per se FF 'moet' installeren, waarom ik daar moeite voor zou 'moeten' doen. Als ik geen moeite doe, hou ik gewoon IE en ben ik 100% tevreden, dus wat moet ik met FF
Jij begrijpt mij verkeerd, ik probeer je niet te overhalen om FF te installeren, ik probeer je slechts duidelijk te maken dat FF, als browser, beter is dan IE. Wat jij doet met die informatie is jouw zaak.
pi_22700232
quote:
Whooooohh. Daar las ik bijna over heen, pff.
Heb jij ook een MS-bedovertrek of zo? En dan geen andere soorten! Want 2 bedovertrekken dat stoort elkaar.
quote:
Dat hele "overal mee bemoeien argument" bestaat in wezen uit 1 keer, 1 keer klikken op wilt u deze browser als standaard gebruiken ja/nee en deze vraag niet opnieuw stellen aanvinken. Dat is alles. Non-argument. IE nestelt zich in alles. Omdat het van MS is.
pi_22700260
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:54 schreef Seiruu het volgende:
Like I said, ignorance is bliss.
Klopt, maar de onwetendheid die jou stoort is veeleer die van de "webdesigners" *kuch*, niet die van de gebruikers. Als die onwetendheid er niet was had je misschien nog kans om gebruikers te bekeren, nu ga je ze hooguit overhalen om twee browsers te gebruiken.
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:03:23 #193
95608 Speth
Rorschach
pi_22700298
quote:
Tot het moment dat je opeens een site tegenkomt die door de te losse standaarden van IE verprutst wordt. Dan gaat het pas dagen bij jou. Bij de meeste FF gebruikers is dat besef er al.
Dat de massa IE gebruikt wil niet automatisch zeggen dat het beter is.
Gelul. Zoals eerder gezegd: Ik -merk- helemaal niet dat bepaalde sites 'slecht gecode' zijn. Dat wil ik ook helemaal niet merken. IE valt niet over slechte code, maar geeft het goed weer.
pi_22700345
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Klopt, maar de onwetendheid die jou stoort is veeleer die van de "webdesigners" *kuch*, niet die van de gebruikers. Als die onwetendheid er niet was had je misschien nog kans om gebruikers te bekeren, nu ga je ze hooguit overhalen om twee browsers te gebruiken.
Als de webdesigners FF gebruiken ipv IE, dan krijg je dat toch niet meer? Dus het zijn wel degelijk de IE gebruikers.
pi_22700429
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:03 schreef Speth het volgende:

[..]

Gelul. Zoals eerder gezegd: Ik -merk- helemaal niet dat bepaalde sites 'slecht gecode' zijn. Dat wil ik ook helemaal niet merken. IE valt niet over slechte code, maar geeft het goed weer.
Fouten negeren is niet een oplossing. Mensen moeten maar leren om volgens de regels te werken.
pi_22700440
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:03 schreef Speth het volgende:
Hm FF heeft ook zoiets als Quirks-mode. Speciaal bedoeld voor die brakke IE-only sites.

Ik heb er geen moeite mee dat mensen geen FF willen gebruiken, allemaal prima, maar standards-compliance is niet alleen bedoeld dat het er overal even "mooi" uitziet maar ook voor gebruikersgroepen met bv screen-readers etc.
pi_22700454
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:05 schreef Seiruu het volgende:
Als de webdesigners FF gebruiken ipv IE, dan krijg je dat toch niet meer?
Klopt.
quote:
Dus het zijn wel degelijk de IE gebruikers.
Als je bedoelt dat omdat er zoveel mensen IE gebruiken de webdesigners ermee wegkomen om waardeloze code te schrijven, dan heb je gelijk. Het lijkt me alleen makkelijker (en nog steeds vrijwel onmogelijk) om de kleinere groep over te halen en de grote groep te laten volgen ipv andersom. Alhoewel de onwetende groep natuurlijk wel makkelijker over te halen is...
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:13:39 #198
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_22700473
quote:

[..]

[..]
Ooit eens nagedacht dat dat misschien niet aan de browser('s) ligt, maar aan jezelf.
Dat de site's die jij bezoekt goed werken, fijn, maar ik kom de hele dag site's tegen die niet werken in IE.
Dat heeft inderdaad met standaarden te maken en dan praat ik niet alleen over xhtml, css, xml maar vooral over Mathml etc..
Bijvoorbeeld deze site werkt niet in IE.
quote:
Dat is precies de reden dat iedereen IE gebruikt. De meeste mensen weten niet eens dat er alternatieven bestaan voor IE. Als er geen browser werd meegeleverd bij windows weet ik zeker dat veel meer mensen mozilla of opera zouden gebruiken. En wat je verder bedoeld met "overal mee gaat bemoeien" is voor mij een raadsel.
quote:
Er zijn genoeg argumenten die ook voor jou van toepassing zijn: veiliger, sneller etc..
Ja dat lees je goed; sneller. Als IE niet zo zat ingebakken in explorer was het nog trager.
Volgens mij waren ze ook bezig aan een loader voor mozilla die opstart als je je pc opstart zodat het opstarten van mozilla sneller gaat dan IE. Dit is immers ook de manier hoe IE word opgestart.

Verder maakt het mij niet uit wat mensen gebruiken, ookal is het een onveilige 3 jaar oude browser.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:13:59 #199
95608 Speth
Rorschach
pi_22700485
quote:
Mensen moeten maar leren om volgens de regels te werken.
Nee - producten moeten conform de markt zijn.
pi_22700511
Ik zeg al, ik probeer jullie niet te overhalen om FF te gebruiken, das jullie keuze en dat lukt me waarschijnlijk toch niet. Ik wil gewoon duidelijk maken dat FF beter is dan IE, ongeacht wat je "mening" is, want dat laat me koud. Iedereen heeft een mening, wil niet zeggen dat ze de werkelijkheid weerspiegelen.

/edit
quote:
Nee - producten moeten conform de markt zijn.
En de markt vraagt om standaarden. De markt wil helemaal geen producten die met verschillende talen werken, ze willen applicaties die hetzelfde reageren bij dezelfde resultaten. Maakt integratie makkelijker.

En er is een reden waarom er standaarden zijn, dat IE ze niet wilt naleven omdat er nog genoeg schapen zijn wil niet zeggen dat de rest ze niet moeten naleven.

[ Bericht 23% gewijzigd door Seiruu op 18-10-2004 14:24:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')