abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22661157
Ik heb gisteren op m'n werk, rond 20:30, een zelfmoordbrief/afscheidsbrief in de printer gevonden... In het gebouw waar ik werk zijn een stuk op zes bedrijven gevestigd en ik zat gisteravond aan de receptie. Vlakbij de receptie kunnen mensen internetten.

Op een gegeven moment kwam er een Duitse vrouw naar me toe die niet wist hoe de printer werkte, dus ik liet haar zien waar ze kon betalen. Vervolgens liep ik met haar mee naar de printer en zag daar ook die brief liggen. Er stond een opsomming van problemen in, dat de man in kwestie niet naar een psychiatrische inrichting wilde en dat hij nooit geboren had moeten worden, met daaronder zijn (getypte) naam (zonder handtekening). Ik heb vervolgens overlegd met een andere collega en de bewakingsdienst & vervolgens de politie gebeld, die die brief kwam ophalen. (We dachten dat hij bij ons uit het gebouw zou springen, dus we hebben vooral de bovenverdiepingen gecontroleerd en op het dak gekeken) Even later kwamen die agenten, die vertelden dat ze zouden kijken of ze die naam kenden.

Hoe serieus moet je zo'n brief nemen? Waarom print die man dat dan uit op mijn werk? Zodat hij het gevoel heeft dat iemand het zich aantrekt? Als wanhoopsdaad om aandacht te krijgen?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:48:49 #2
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22661215
Zag het er ook maar enigszins uit als een grap?
pi_22661253
It wasn't me!

Werkt de persoon wel bij jullie? Is de persoon bekent bedoel ik hier mee...
pi_22661256
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:48 schreef -DailaLama- het volgende:
Zag het er ook maar enigszins uit als een grap?
Nee.... en volgens die agenten zag het er ook serieus uit.
pi_22661264
Tja, je zou inderdaad bijna denken dat hij wellicht gehoopt heeft dat iemand het zou vinden...
pi_22661267
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:50 schreef mineo39-76 het volgende:
Werkt de persoon wel bij jullie?
Nee, is gewoon iemand geweest die daar (voor mijn balie) kwam internetten
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:53:51 #7
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_22661297
Suicide neigingen zijn altij heel moeilijk om vat op te krijgen. Ik denk dat het een goed begin is als dergelijke symptomen serieus worden genomen, al lijkt me ook wel een probleem om de schrijver van die brief te confronteren met jouw vondst te confronteren. Ik denk dat dat het beste door, of in gezelschap van, hulpverleners kan gebeuren. De inhoud van de brief is nu bij de politie bekend en zal leiden tot alerte inzet in voorkomende meldingen rond die persoon.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_22661314
Ik zou ook zo reageren.
Normaal toch dat je dan iemand wil helpen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_22661350
Begrijp ik het nou goed? Iemand checkt haar mail, en krijgt een zelfmoordmailtje. Die wil ze printen.
Vervolgens krijgt ze security en Politie op haar nek? Hoe was ze toen ze je die vraag over de printer stelde?
pi_22661361
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:53 schreef Captain_Chaos het volgende:
Suicide neigingen zijn altij heel moeilijk om vat op te krijgen. Ik denk dat het een goed begin is als dergelijke symptomen serieus worden genomen, al lijkt me ook wel een probleem om de schrijver van die brief te confronteren met jouw vondst te confronteren. Ik denk dat dat het beste door, of in gezelschap van, hulpverleners kan gebeuren. De inhoud van de brief is nu bij de politie bekend en zal leiden tot alerte inzet in voorkomende meldingen rond die persoon.
Ja, ik hoop dat ze hem kunnen traceren. Wij hebben het gebouw doorzocht en zelfs op het dak gekeken, maar daar was niemand. Als hij het echt wil doen, doet hij het toch wel. Maar ik hoop dat ze hem op tijd vinden.
pi_22661395
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:56 schreef Eightball het volgende:
Begrijp ik het nou goed? Iemand checkt haar mail, en krijgt een zelfmoordmailtje. Die wil ze printen.
Vervolgens krijgt ze security en Politie op haar nek? Hoe was ze toen ze je die vraag over die printer stelde?
Er is 1 printer waar alle documenten uit komen...... die Duitse vrouw had pagina's van Duitse websites geprint..... maar toen ik die er samen met haar uithaalde zag ik onderop die brief liggen in het Nederlands (en getypt in word). Die was dus in die printer achtergelaten. Zij had verder nergens last van, ze is gewoon naar huis gegaan. Die brief was dus waarschijnlijk op een andere computer gemaakt, geprint en achtergelaten.
pi_22661429
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:59 schreef DePresident het volgende:
Zij had verder nergens last van, ze is gewoon naar huis gegaan.
Check.
Mja, dan zou ik ook even het pand uitkammen.
pi_22661434
gister heeft mijn buurman zelfmoord willen plegen allemaal pillen van een ander gegeten naar het ziekenhuis en toestand kritiek

zelfmoord
pi_22661446
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:00 schreef Eightball het volgende:

[..]

Check.
Mja, dan zou ik ook even het pand uitkammen.
Ja, het vervelende is dat het een hoog gebouw is van zes verdiepingen met een plat dak. Wij dachten dat hij eventueel bij ons zelfmoord zou plegen.
pi_22661491
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:45 schreef DePresident het volgende:

0[..]

Hoe serieus moet je zo'n brief nemen? Waarom print die man dat dan uit op mijn werk? Zodat hij het gevoel heeft dat iemand het zich aantrekt? Als wanhoopsdaad om aandacht te krijgen?
Het maakt niet uit hoe of wat. Tenzij je daarin geïnteresseerd bent. Het maakt alleen uit dat je doet wat je hebt gedaan; namelijk professionals ingeschakeld. Zij handelen het verder af, maar ik zou het niet per definitie niet serieus nemen. Alleen is het niet jouw verantwoordelijkheid om je hier verder mee bezig te houden. Is ook zinloos overigens.
pi_22661492
Prachtige grap.
Alleen al zo oud als de weg naar Rome.
Leuk dat je er wel intrapte
pi_22661522
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:04 schreef Xebrozius het volgende:
Prachtige grap.
Ja, we weten al dat jij die ezel bent die nooit iets serieus neemt
pi_22661554
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:04 schreef Bombie het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe of wat. Tenzij je daarin geïnteresseerd bent. Het maakt alleen uit dat je doet wat je hebt gedaan; namelijk professionals ingeschakeld. Zij handelen het verder af, maar ik zou het niet per definitie niet serieus nemen. Alleen is het niet jouw verantwoordelijkheid om je hier verder mee bezig te houden. Is ook zinloos overigens.
Tja, duizenden mensen plegen zelfmoord per jaar.....
Ik vraag me alleen af waarom hij dat bij ons uitprint en laat liggen.
pi_22661570
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:06 schreef DePresident het volgende:

[..]

Ja, we weten al dat jij die ezel bent die nooit iets serieus neemt
Vreemd genoeg heb ik ooit met een stel collega's dezelfde grap uitgehaald en was het relaas ongeveer hetzelfde als jij beschreef.
Iemand die zelfmoord pleegt houd meestal het briefje bij zich, in zijn jas of thuis.
De kans dat zijn brief namelijk niet gevonden zou worden of weggegooid is erg groot. Iemand die zelfmoord pleegt ( als hij/zij al een afscheidsbrief heeft) zorgt er ook voor dat de brief gevonden dient te worden.
Nadenken in plaats van paniekerig de politie bellen, dankzij jouw reactie moest de politie weer eens voor niets uitrukken.
pi_22661594
Ja, lekker gewoon negeren, tuurlijk. En als het dan wèl echt is?
pi_22661621
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, lekker gewoon negeren, tuurlijk. En als het dan wèl echt is?
Wie ben jij om die persoon tegen te houden?
Speel maar lekker voor God dan, als jij het gevoel krijgt dat je dan wat betekend...
pi_22661622
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:08 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Vreemd genoeg heb ik ooit met een stel collega's dezelfde grap uitgehaald en was het relaas ongeveer hetzelfde als jij beschreef.
Dat laat toch zien dat je best wel een zieke geest hebt
quote:
Iemand die zelfmoord pleegt houd meestal het briefje bij zich, in zijn jas of thuis.
De kans dat zijn brief namelijk niet gevonden zou worden of weggegooid is erg groot. Iemand die zelfmoord pleegt ( als hij/zij al een afscheidsbrief heeft) zorgt er ook voor dat de brief gevonden dient te worden.
Het lag in onze printer en werd sowieso wel gevonden omdat we dat ding controleren.
quote:
Nadenken in plaats van paniekerig de politie bellen, dankzij jouw reactie moest de politie weer eens voor niets uitrukken.
Ik moest de brief eerst voorlezen voor ze kwamen. Ze namen het serieus.... jij zou niet bellen & als hij dan van het gebouw was gesprongen dan was je vast nog trots op jezelf
pi_22661664
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:11 schreef DePresident het volgende:
Ik moest de brief eerst voorlezen voor ze kwamen. Ze namen het serieus.... jij zou niet bellen & als hij dan van het gebouw was gesprongen dan was je vast nog trots op jezelf
Wederom, wie ben jij om te bepalen wat goed of fout is.
Als iemand van dat gebouw wil springen, fine by me.
Andere mensen willen graag naakt rondlopen in huis, en weer anderen laten zich neuken door een paard.
Ik vind het allemaal best, eigen keuzes. Als zij zich er maar prettig bij voelen.
pi_22661666
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:04 schreef Xebrozius het volgende:
Prachtige grap.
Maar wat als het nu geen grap is?
Dit weet je toch niet van te voren?
Jij zou dus er vanuit gaan dat het een grap was?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_22661691
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:13 schreef paddy het volgende:
Jij zou dus er vanuit gaan dat het een grap was?
Misschien las je over het gedeelte heen waarin ik zei:
quote:
Prachtige grap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')