abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22657862
Al jaren heb ik grote bewondering voor mensen die kunnen vuurspugen en/of vuur eten....
Graag zou ik dit willen leren....Er is alleen 1 probleem. Ik kan nergens info vinden over hoe en wat. Dit verbaast mij helemaal niks want ik had natuurlijk niet verwacht dat er een Nederlandse Bond voor Vuurspugers was ofzo....

Omdat ik op dit moment nog net teveel verstand heb om zelf maar wat te gaan proberen zoek ik hier meer info over.
Heeft iemand hier meer info over ? Wat wel te doen en wat beslist niet te doen? Welke brandstof gebruiken. Soort fakkel. Bepaalde technieken etc etc

Kortom --> wie kan mij op weg helpen.....

reactie als : gewoon proberen, klooi maar wat aan en je kunt het of je kunt het niet zijn niet gewenst
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:19:03 #2
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_22657924
http://www.ready2dance.nl/cursus-vuurspuwen-ready2dance.htm

Het heet vuurspuWen
Veel plezier.

O daar heet het trouwens ook voorspugen
Het kan blijkbaar allebei
...as always
pi_22658174
Okeej dat wordt dus iets voor over een tijdje...

¤ 100,- is geen goedkoop grapje

Misschien dat iemand het mij kan leren ?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:39:33 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22658217
Oefen eerst met water om het sprayen goed te leren.

En denk eraan:
1)Niet naar beneden
2)Niet tegen de wind in
3)Vuur is heet

Ik heb het resultaat eens mogen aanschouwen van iemand die hier geen rekening mee hield. Maar ach, z'n wenkbrauwen zijn weer aangegroeid
Vampire Romance O+
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:42:48 #5
71841 __Wouter__
Who's the Boss?
pi_22658257
nou je kan het doen door gewoon een beetje lampenolie in je mond te nemen en dat dan uit te spugen over een vlam, en dan in zo'n nevelige "wolk" zeg maar (kun je eerst even oefenen met water). een snelle korte sproei, en zorgen dat je mond zo snel mogelijk weer helemaal dicht is.

ik heb het zelf ook wel eens gedaan, en het stelde weinig voor, maar ik ken ook verhalen van mensen bij wie het fout ging, de vlam hun mond insloeg en dan kan het erg fout gaan. dus ik raad je aan het niet zomaar te proberen.
pi_22658264
Vuurspuwen is niet zooo moielijk. Ik zelf doe het met lampolie, maar pas daar me op, dat spul is super giftig, de damp niet in ademen en het goedje vooral niet doorslikken.
Als fakkel kun je vanalles gebruiken, opgerolde krant, tuinfakkel, alles wat je kunt vast pakken en kan branden.
De techniek: probeer het eerst eeens met water of je een mooie nevel kan blazen. Beetje water in je mond en kan krachtig uitblazen met bolle wangen. Als je dat een beetje onder de knie hebt, kun je de stap wagen naar brandstof. fakkel al in de aanslag, brandstof in je mond, en dan dor de fakkel schuin omhoog blazen, en het liefst met de wind van schuin achter.
Zorg er altijd wel voor dat je een fles met water klaar hebt staan om je mond mee te spoelen, want zelfs de brandstof die achterblijft moet je niet doorslikken..
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
http://www.kuleuven.be
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:45:13 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22658286
quote:
ik ik ken ook verhalen van mensen bij wie het fout ging, de vlam hun mond insloeg en dan kan het erg fout gaan. dus..
Het zou niet de eerste keer zijn dat zatte mensen per ongeluk wasbenzine gebruiken.
Vampire Romance O+
pi_22658306
Ik heb het een keer op schoolkamp gedaan, erg vet was dat

Maar ik zou oppassen met wat je gebruikt als brandstof want bij gebruikte een speciale olie (weet niet meer precies hoe het heette).
It's about being boss, not being the boss...
pi_22658330
Natuurlijk ga ik niet meteen aan de slag met willekeurige olie....

Wanneer ik dit ga doen zorg ik dat er minimaal 2 mensen klaar staan met emmers water
Iemand nog tips over kleding...Mij lijkt wol het meest geschikt...minder brandbaar....

Lampenolie Is er geen alternatief ...Want zoals gezegd....niet erg gezond spul volgens mij.....

[ Bericht 1% gewijzigd door RoaRRR op 16-10-2004 12:49:20 (tiepvauten) ]
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:49:14 #10
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_22658355
ik had bijna een cursus gevolgd via iemand die ik via het internet opgeduikeld had, en toen zei ze op t laatste moment af
dat was best jammer, lijkt me nog steeds gaaf om te leren.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:51:07 #12
71841 __Wouter__
Who's the Boss?
pi_22658364
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:45 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat zatte mensen per ongeluk wasbenzine gebruiken.
Zo bijvoorbeeld:

Vuurspuwer (19) vliegt in brand.

Een 19-jarige jongen liep gistermorgen in Wervershoof brandwonden op toen hij wilde vuurspuwen. Het slachtoffer had een mond vol wasbenzine genomen.

Toen hij het uit wilde spugen, liep de brandende wasbenzine in zijn nek. In een reflex wilde hij het vuur met zijn hand uitslaan.

Hij vergat echter dat hij nog de fles wasbenzine vasthad, waardoor het vuur alleen maar erger werd. Een omstander wist de vlammen uit te krijgen.

Personeel van een nabijgelegen caf頫oelde de verwondingen met natte doeken. Het slachtoffer werd voor behandeling overgebracht naar het Westfries Gasthuis te Hoorn.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:51:11 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22658365
Heeft iemand eigenlijk wel eens slaolie geprobeerd?
Vampire Romance O+
pi_22658434
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:49 schreef Anyanka het volgende:
http://www.juggling.org/help/circus-arts/fire-eat/fire-eat.html
Dit is erg nuttige info !
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:02:08 #15
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_22658519
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:48 schreef RoaRRR het volgende:
Natuurlijk ga ik niet meteen aan de slag met willekeurige olie....

Wanneer ik dit ga doen zorg ik dat er minimaal 2 mensen klaar staan met emmers water
Water met olie geeft juist steekvlammen. Gewoon 2 mensen met wollen dekens die ze over je heen kunnen leggen is íets veiliger
pi_22659757
Je kan het zonder enige cursus zelf doen gewoon met een aansteker en een flesje strorum. Succes verzekerd
  zondag 17 oktober 2004 @ 12:51:55 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22677952
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 14:18 schreef Bananenman het volgende:
Je kan het zonder enige cursus zelf doen gewoon met een aansteker en een flesje strorum. Succes verzekerd
Idd dat werkt ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23358285
Lijkt me ook wel grappig zo'n cursus, maar kan niets in Zeeland vinden.
pi_23373912
Je kan het ook met sterke drank doen.... Wel duurder maar de nasmaak in je mond is beter!
If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
pi_23373981
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:55 schreef noon het volgende:
Je kan het ook met sterke drank doen.... Wel duurder maar de nasmaak in je mond is beter!
Bovendien niet zo heel erg giftig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')