abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2005 @ 18:09:02 #121
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_24726930
Dit is een periodiek terugkerend gespreksonderwerp. Er is veel voor te zeggen, maar ook wel wat tegenin te brengen.

Ik zal morgen of zo ff zoeken waar die hele discussie staat. De kern is in elk geval dat iedereen het belang ervan inziet, maar niemand de tijd heeft om er iets geniaals op te bedenken (wie gaat het bijhouden, wie beslist nou uiteindelijk wie er gelijk heeft als er discussie ontstaan is, etc).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 januari 2005 @ 19:41:48 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24728401
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:09 schreef ElisaB het volgende:
Dit is een periodiek terugkerend gespreksonderwerp. Er is veel voor te zeggen, maar ook wel wat tegenin te brengen.

Ik zal morgen of zo ff zoeken waar die hele discussie staat. De kern is in elk geval dat iedereen het belang ervan inziet, maar niemand de tijd heeft om er iets geniaals op te bedenken (wie gaat het bijhouden, wie beslist nou uiteindelijk wie er gelijk heeft als er discussie ontstaan is, etc).
Moet breuls toch in elkaar kunnen knopen.
Users mogen punten geven. Om misbruik te voorkomen (ik vind hem een lul, dus geef 0 punten elke keer) maximaal een x aantal keer stemmen per maand ofzo.

Daar is natuurlijk wel wat op te verzinnen.
  maandag 24 januari 2005 @ 21:11:13 #123
33954 ElisaB
pi_24730105
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Users mogen punten geven. Om misbruik te voorkomen (ik vind hem een lul, dus geef 0 punten elke keer) maximaal een x aantal keer stemmen per maand ofzo.

Ik denk dat Breuls dat zeker zou moeten kunnen, maar gezien de overige punten van aandacht, ontbreekt hem daarvoor de tijd (gok ik zomaar). Maar het is in elk geval niet iets waarvan wij vinden dat het niet zou moeten, maar gebrek aan tijd van hen met écht verstand van zaken ontbreekt ff.

Nu zou je kunnen zeggen dat we voorlopig een lijstje met de hand kunnen bijhouden, maar dat is al eerder geprobeerd en kost erg veel tijd. Een - frankly - ik heb geen zin / tijd om het bij te houden.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_24734345
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een sticky topic met userbeoordelingen en 't toekennen van punten via mail aan 1 van de OP's met topic en punt voor de afhandeling met duidelijk verhaal erbij.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 januari 2005 @ 09:15:50 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24736910
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:28 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Een sticky topic met userbeoordelingen en 't toekennen van punten via mail aan 1 van de OP's met topic en punt voor de afhandeling met duidelijk verhaal erbij.
Dat vereist weer activiteit van de Modjes.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 10:15:51 #126
33954 ElisaB
pi_24737676
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat vereist weer activiteit van de Modjes.
Op zich zou ik er nog wel werk in willen steken hoor. Alleen moet het dan wel een systeem zijn dat ook ergens op slaat. Ik zal jullie deelgenoot maken van de beren die ik op de weg zie:

• Stel dat jij en user X een deal hebben gemaakt. Jij vindt dat dat perfect is gelopen (je hebt je geld keurig ontvangen), maar user X vindt van niet. Hij heeft namelijk niet dát gekregen wat hem was beloofd. Jij geeft user X een pluspunt, maar user X geeft jou een minpunt. Jij baalt en gaat mij mailen. En ik heb geen flauw idee hoe het werkelijk zit, dus besluiten we (ten onrechte) het minpunt maar achterwege te laten.

• Stel dat jij en user X een deal hebben gemaakt. Jij vindt dat dat perfect is gelopen (je hebt je geld keurig ontvangen en hebt netjes alles opgestuurd), maar user X vindt van niet. Hij beweert namelijk (ten onrecht, want het geheel is bedoeld om jou te naaien) dat ie niets heeft ontvangen. Jij geeft user X een pluspunt, maar user X geeft jou een minpunt. Jij baalt en gaat mij mailen. En ik heb geen flauw idee hoe het werkelijk zit, dus besluiten we (ten onrechte) jou een pluspunt te onthouden.

De kern is: het idee is prma. Alleen bij eBay zit er een sanctie aan het puntensysteem: je account wordt al vrij snel waardeloos. Hier op FOK! ligt dat nét een beetje anders. Het kan er wel op lijken, maar het wordt het toch niet helemaal.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat het lijstje enkel zal bestaan uit jubelverhalen, omdat minpunten door iedereen betwist zullen worden. En daar de mods geen idee hebben, zal snel besloten de minpunten er dus maar uit te laten.

Ervan uitgaande dat het gros hier van goede zin en wil is en niet van plan de boel op te lichten, heb je in feite niets aan een lijstje met jubelverhalen. Iedereen wil namelijk met name weten wie niet te vertrouwen is. Lijkt me. Toch?

Misschien wil iedereen ook wel weten wie wél te vertrouwen is (de omgekeerde redenering dus), maar als je ervan uitgaat dat het grootste deel gewoon te vertrouwen is, dan is het bijhouden van lijstjes héél veel werk om alleen dát te bevestigen.

Ik begin ingewikkeld te lullen geloof ik. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?
  • Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_24745794
    goede ervaring met new_born89

GSM van hem gekocht in [TK] Nokia 3210 (Simlock-vrij)

Zeer tevreden, snel geregeld, liet een hoger bod 'schieten' omdat we al een deal hadden en dat vind ik erg netjes want dat zie je niet vaak. Iets laat met versturen maar liet dat op eigen initiatief weten. Vandaag binnengekregen en ben zeer tevreden.

goed zaken doen dus met new_born89
    .
    pi_24765693
    Hoi, wilde even mijn ervaring neerzetten:

DVD's gekocht van Verbal, zijn in uitstekende zaak, en voelde erg vertrouwd!
    Klasse!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 27 januari 2005 @ 22:45:35 #130
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_24787597
    oké, alles dichtgemikt...

tip: gebruik volgende keer bij verkoop het topicreport, dan wordt je topic nog sneller gesloten
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      vrijdag 28 januari 2005 @ 15:59:42 #131
    98799 TheSilencer
    is een goede keuze!
    pi_24799731
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 22:45 schreef Adelante het volgende:
    oké, alles dichtgemikt...

tip: gebruik volgende keer bij verkoop het topicreport, dan wordt je topic nog sneller gesloten
    Môch... wordt toch niet altijd op gereageerd mod-jes... in my actives staan er nog een paar open die ik al lang heb afgemeld...
      vrijdag 28 januari 2005 @ 22:02:59 #132
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_24805347
    ik zie geen topicreports bij jouw topics staan anders
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      vrijdag 28 januari 2005 @ 22:03:21 #133
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_24805351
    snelle reactie ook
    pi_24808115
    [TK/TR] Nokia 6260
    Leuk telefoontje.., goed afgehandeld met PyTh
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      zondag 30 januari 2005 @ 18:22:13 #135
    98799 TheSilencer
    is een goede keuze!
    pi_24836754
    Zijn er anders wel een hoop extra dichtgezet... However, thanks moderators!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')