Heeft iemand advies?quote:Koper verklaart bekend te zijn dat deze woning ouder is dan 50 jaar, wat betekend dat de eiesen die aan de bouwkwaliteit gesteld mogen worden aanzienlijk lager liggen dan bij nieuwe woningen. Tenzij verkoper de kwaliteit ervan gegarandeerd heeft, staat verkoper niet in voor de vloeren, de leidingen voor electriciteit, water en gas, rioleringen en de afwezigheid van doorslaand of optrekkend vocht. Bouwkundige kwaliteitsgebreken worden geacht niet belemerend te werken op het artikel 5.3 omschreven woongebruik.
Zoiets dacht ik ook en inderdaad. Ook dacht ik zelf het nog niet te noemen dat ze eventueel mij inde gelegenheid hadden moeten stellen. Wat nu als ze wel onderzoek gedaan hebben??quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Met zo'n ouderdomsclausule in de overeenkomst (en eigenlijk zowieso met een woning die zo oud is) heeft de koper niet aan zijn onderzoeksplicht voldaan als 'ie geen uitgebreid onderzoek heeft laten doen.
Ik denk dat je een briefje terug moet schrijven dat je van mening bent dat jij niet aansprakelijk bent voor die kosten, omdat zij op geen enkele manier onderzoek hebben gedaan naar de staat van woning, terwijl in de koopovereenkomst zelfs specifiek erop gewezen wordt dat bij deze oude woning bepaalde zaken in een beduidend mindere staat zouden kunnen verkeren.
Daarbij zou je er eventueel ook op kunnen wijzen dat was hun claim terecht geweest, ze jou in de gelegenheid hadden moeten stellen de vermeende gebreken op te (laten) lossen en dat door het direct op laten lossen ze zowieso geen recht op vergoeding van die kosten hebben. (ik zelf zou dit er niet bij zetten, daar kun je altijd later nog mee komen, mochten ze steekhoudende argumenten presenteren)
Ik zou inderdaad ook gewoon eerst een brief terug schrijven. En dan niet in de verdediging gaan en zo simpel mogelijk aangeven dat jij vindt dat je niet aansprakelijk bent (dus vanwege die ouderdomsclausule). Maar voordal de nadruk leggen op het feit dat hij eerst haarfijn (juridisch) mag uitleggen waarom hij vindt dat jij aansprakelijk bent.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:28 schreef _-rally-_ het volgende:
...
Ik denk dat je een briefje terug moet schrijven dat je van mening bent dat jij niet aansprakelijk bent voor die kosten, omdat zij op geen enkele manier onderzoek hebben gedaan naar de staat van woning, terwijl in de koopovereenkomst zelfs specifiek erop gewezen wordt dat bij deze oude woning bepaalde zaken in een beduidend mindere staat zouden kunnen verkeren
....
Hebben ze er wel foto's van?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:30 schreef Adfundum het volgende:
Je hebt niet eens de kans gehad om te controleren of het waar was van die verrotte vloer. Voor hetelfde geld was er 1 balk rot en hebben ze de hele vloer laten vervangen.
Vergeet niet dat zij moeten bewijzen dat jij aansprakelijk bent.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 23:20 schreef moddereter het volgende:
briefje is getypt kort en krachtig.
ik geef aan niet af te weten van hetgeen hun beweren
en dat ze zelf aansprakelijk zijn voor de door hun genoemde gebreken verwijzend naar de ouderdomsclause.
weet ik niet, maar dat zal vast welquote:Op zondag 17 oktober 2004 12:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hebben ze er wel foto's van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |