zou inderdaad zo moeten zijn... anders komt hij niet bij die ifquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:38 schreef Heliospan het volgende:
if(!$result) echo "Blablablabla";
wellicht?
als er ook maar iets terug gegeven wordt is het result groter dan 0quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:43 schreef Jump het volgende:
$result kijkt toch gewoon als de query geslaagd is ? niet het aantal rijen
Had ik al geprobeerd en met " er omheen maar niks werktquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:46 schreef Jump het volgende:
ooh, je vergelijkt je aanral tijen met een string, doe die ' eens weg rond je 1
Eerst maar eens je code optimizen:quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:37 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik heb een probleem, ik heb een script gemaakt waarbij je eerst een nr moet intypen en dan het juiste record uit de database krijgt, maar ik wil er ook een melding in dat als het nummer niet voor komt de gebruiker een waarschuwing krijgt.
Ik heb nu dit
[code]
/code]
Zodra de record niet bestaad is $telling dus geen 1, en zou ie in die if lus moeten gaan, maar zodra een nummer niet bestaad slaat ie dat geheel over en $telling is geen 0.
Wat doe ik fout?
Bij bestaande nummers werkt dit script gewoon goed trouwens, dus die code staat er niet bij.
Oke, thnx zal het later proberen heb nu de if en else al omgekeerd.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Eerst maar eens je code optimizen:
[afbeelding]
Deze code knipbaar maken? Klik hier
En dan zou ie het zelfs al moeten doen.
Lees eens deze tips door, het gaat over "goede PHP scrijven":quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:51 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Oke, thnx zal het later proberen heb nu de if en else al omgekeerd.
Ej thnx. Op school kreeg ik ook altijd al minpunten voor het niet netjes opmaken van de code en foutjes met ' en ".quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Lees eens deze tips door, het gaat over "goede PHP scrijven":
http://www.melp.nl/site/index/15/.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |