abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22633778
Incidenten in Nederland de afgelopen maand:

Gezin neergestoken in Naaldwijk

Twee vrouwen dood aangetroffen in Rotterdam(In het Rotterdams havengebied zijn vanochtend twee vrouwen gevonden.
Eén vrouw was op dat moment al overleden, de andere vrouw overleed in het ziekenhuis. Beiden zijn door een misdrijf om het leven gekomen.)

Dode vrouw gevonden in Zeijen (10)(Het gaat om een 53-jarige vrouw uit Grootegast die
al sinds afgelopen zondag wordt vermist. Volgens de politie staat het vast dat ze niet door een misdrijf
om het leven is gekomen.)

Twee zwaargewonden bij steekpartij in Eindhoven

Arnhemmer door eigen broer doodgestoken

Mannen mishandelen bewoner in zijn huis

Man vermoordt dronken echtgenote

Apeldoorner na vechtpartij overleden

14-jarige Hagenees knuppelt 12-jarige bijna dood

Jongens belagen passanten met luchtbuks

46-jarige man doodgestoken in Venray

Dodelijke steekpartij in Leeuwarden - Kapot bierflesje aanleiding dodelijke steekpartij

17-Jarige steekt Heldenaar dood

Agent gedood na schietpartij in Enschede

Man doodgeschoten in Amsterdam

Schietpartij op Amsterdamse Bijlmerplein

Dode door schietpartij in Zwanenburg

Dode bij schietpartij in Roermond(Mijn woonplaats nota bene )

Dode man in auto gevonden blijkt neergeschoten

Schietpartij bij asielzoekerscentrum Leeuwarden

Amsterdamse politie schiet man dood

Man neergeschoten op Kwakoefestival

Vriend bekent moord op Beverwijkse barman

Man schiet ongeneeslijk zieke vrouw dood

16-jarige jongen steekt ex in brand

Blinde steekt blinde dood

Man doodgestoken na burenruzie in A'dam

Vijfjarige jongen schiet zusje dood

Incidenten in het buitenland:

14-jarige Britse op straat doodgeschoten

11-jarig jongetje in voet geschoten

Scheidsrechter schiet coach dood

Voetballer Renato doodgeschoten in Brazilië

Tiener vermoordt moeder met keukenmes

Vrouw verdrinkt dochter (5) in badkuip

Moeder overrijdt haar eigen kindje

Belg poogt zijn zoon te vermoorden

Dochter (12) doodt moeder in slaap

De meeste berichten komen uit Nederland maar ik heb er ook een paar uit het buitenland uitgepikt.
En dit allemaal in een tijdsbestek van ÉÉN maand.
Waar gaat het in GODSNAAM heen met Nederland en de wereld?

Wat drijft de Nederlander tot zulke daden, ik geloof best dat het een jaar geleden ook wel eens een incidentje zou zijn geweest, maar niet met zulke regelmaat. WAAROM?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:43:44 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22633895
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Incidenten in Nederland de afgelopen maand:

De meeste berichten komen uit Nederland maar ik heb er ook een paar uit het buitenland uitgepikt.
En dit allemaal in een tijdsbestek van ÉÉN maand.
Waar gaat het in GODSNAAM heen met Nederland en de wereld?

Wat drijft de Nederlander tot zulke daden, ik geloof best dat het een jaar geleden ook wel eens een incidentje zou zijn geweest, maar niet met zulke regelmaat. WAAROM?
Beperk je net als *vroeger* tot de plaatselijke krant en je weet (net als vroeger) niet wat er in de rest van Nederland allemaal voor gruwelijke dingen gebeuren.

Je vraag * waarom* is simpel (denk ik)
Voorheen plaatste men niet elk incident met vette koptext in de media, nu wel.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:56:41 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:02:48 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22634188
Je zou cijfers van het CBS moeten bekijken oid om te beoordelen of er echt een sterke stijging is. Op basis van de media kun je een verkeerd beeld krijgen.

Hoewel je de indruk wel krijgt zo. En voor mijn gevoel wordt het ook geweldadiger.
pi_22634220
Nee menselijke gewoonte.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_22634300
quote:
Hoewel je de indruk wel krijgt zo. En voor mijn gevoel wordt het ook geweldadiger
Klopt...helaas wel.
Maar dat komt omdat wij (en ik ga even uit van de nederlandse rechtsstaat) veel te soft zijn!!!!
We kijken te veel naar achtergronden en afkomst ed.

Maw het word wel gestraft maar niet hard genoeg zodat mensen gaan denken van (ff heel zwart/wit) Oh maar dan kan ik dus iemand pijn doen (in welk opzicht dan ook ) en als ik maar zielig genoeg doe word ik wel gestraft maar niet dat ik er onder kan lijden.

Ik snap echt al die moorden en geweldadigheden niet...gewoon omdat je er geen ene zak mee bereikt (behalve dan dat iedereen daar zo leip van word dat ze ook weer rottigheid gaan uithalen)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_22634370
geimporteerd geweld
Free people own guns! Slaves do not!
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:23:25 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22634375
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:12 schreef prupke het volgende:

[..]

Klopt...helaas wel.
Maar dat komt omdat wij (en ik ga even uit van de nederlandse rechtsstaat) veel te soft zijn!!!!
We kijken te veel naar achtergronden en afkomst ed.

Maw het word wel gestraft maar niet hard genoegpb] zodat mensen gaan denken[/b] van (ff heel zwart/wit) Oh maar dan kan ik dus iemand pijn doen (in welk opzicht dan ook ) en als ik maar zielig genoeg doe word ik wel gestraft maar niet dat ik er onder kan lijden.
Bij de incidenten uit de openingspost geloof ik absoluut niet dat 1 van hen van te voren heeft nagedacht over de gevolgen.
pi_22634388
Het komt nu gewoon veel in het nieuws omdat het zo'n hot topic is. Het leek misschien ooit veiliger, maar voor de meeste mensen geldt nog altijd: wat niet weet, wat niet deert.

Iedereen schijnt te denken dat de daders van deze vergrijpen wezens zijn die allemaal heel onnatuurlijk en onbegrijpelijk handelen, maar ik denk zelf dat het eeuwige conditioneren van de mens, zodat hij een vredelievend (lees: gehoorzaam, braaf en controleerbaar) wezen is en blijft, een stuk minder natuurlijk is.
pi_22634391
quote:
Bij de incidenten uit de openingspost geloof ik absoluut niet dat 1 van hen van te voren heeft nagedacht over de gevolgen.
Ik denk dat ze wel hebben nagedacht over de gevolgen (alleen het interesseert ze verder geen ruk)
Elk "normaal" denkend mens weet dat je iemand niet mag vermoorden of trachten te vermoorden of ander letsel aanbrengen wat gruwelijke gevolgen kan hebben.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_22634393
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:21 schreef Vampier het volgende:
geimporteerd geweld
pi_22634403
Er gebeurt zoveel meer dan je op het nieuws hoort.. Het is een schande. Stel teringlijers.
pi_22634405
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nee denk ik ook niet, ik denk echter dat ze dat wel gedaan hadden als ze wisten dat ze 15 jaar hun broek zouden krijgen.
pi_22634407
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:21 schreef Vampier het volgende:
geimporteerd geweld
Wat bedoel je precies?
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:36:28 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22634440
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:12 schreef prupke het volgende:

Maw het word wel gestraft maar niet hard genoeg zodat mensen gaan denken van (ff heel zwart/wit) Oh maar dan kan ik dus iemand pijn doen (in welk opzicht dan ook ) en als ik maar zielig genoeg doe word ik wel gestraft maar niet dat ik er onder kan lijden.
Persoonlijk ben ik ook voor zwaarder straffen. Imo is het heel belangrijk voor de samenleving dat er een gevoel van 'rechtvaardigheid' bestaat. Dat is er nu niet volgens mij.

Ik heb alleen niet de illusie dat criminaliteit en geweld daarmee zouden afnemen. Het is al vaak genoeg bewezen dat strafmaat niet of nauwelijks invloed heeft. Pakkans wel in sommige gevallen. Maar ook dat is symptoombestrijding. Als men er iets aan wil doen moet men de oorzaken proberen weg te nemen.
pi_22634448
Ow. TS, je bent 'schoppen' in de titel van je topic vergeten. Is ook een populaire methode.
pi_22634517
Kinderen krijgen het tegenwoordig met de paplepel ingegoten; kijk eens naar de cartoons op tv, ze barsten van het geweld; welk kind heeft er nu geen playstation om aliens mee te vermoorden?

Vroeger was er vast ook wel geweld in je spelletjes, maar dan moest je dat zelf bedenken. Tegenwoordig krijgen kinderen het standaard aangeleverd, ze hoeven er niet over na te denken.

Verder ben ik van mening dat dit soort dingen zeer snel minder worden wanneer we hier het "three strike, out of my country" systeem gaan gebruiken; of desnoods de straffen maximaliseren. Nu is 25 jaar de max, laat dat maar levenslang (maar dan ook echt, dus doodgaan in je cel) wezen! Verder mag de politie wat mij betreft wel wat meer te vertellen krijgen. En volgens deskundigen (ff geen bron bij de hand) schijnt het ook voor een deel te kunnen liggen aan de kunstmatige troep die we in ons eten binnen krijgen, dat werkt bepaalde reacties in de hand.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_22634548
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:27 schreef prupke het volgende:

[..]

Elk "normaal" denkend mens weet dat je iemand niet mag vermoorden of trachten te vermoorden of ander letsel aanbrengen wat gruwelijke gevolgen kan hebben.
Dit is een prachtig voorbeeld van het resultaat van indoctrinatie en conditionering. Een normaal denkend mens. Een mens dat geprogrammeerd is hoe het hoort te denken. Een mens dat denkt zoals iedereen; Een mens dat niet opvalt; Niet anders is dan de grote massa; Niet excelleert; Geen vreemde dingen doet; Niet zijn ware gedachten durft te tonen uit angst om abnormaal te 'zijn'; Volgens een bepaald, herkenbaar patroon moet handelen; Gemiddeld; Onopvallend;Nor-maal.
En nep...

Misschien zijn de aanrichters van bloedbaden wel de echte helden? Zij doen immers iets waarvoor ze zwaar veroordeeld worden en hun vrijheid voor opgeven, terwijl anderen (zoals ik) er alleen maar over fantaseren. Ik zou niet graag in de gevangenis willen zitten, maar och... wat zóú ik graag een paar van die gehersenspoelde lammeren met een hele groep tegelijk willen afmaken.

Nee nee... laten we het maar gezellig bij fantaseren houden.

"Lambs... the lambs were screaming"
pi_22634596
Ik sta 100% achter de antwoorden van Loedertje.

Vroeger kreeg men minder informatie in een mensenleven, dan wij nu via een aantal media in één week krijgen.

Overigens, iemand neersteken verreist de meeste moed, neerschieten is makkelijk, zou ik zelf ook geen moeite mee hebben, en opblazen nog makkelijker, lekker ver uit de buurt en de schijnheilige judocus spelen.

Maar alles bij alles, blijft het gewoon ziek.

Eigenlijk is de mens gelijk aan de ratten, doe er teveel in één kooi, en ze maken elkaar af.
De kooi, is voor ons de aardbol...

(oja, de meeste mensen die dit doen, denken er bij te voren niet goed bij na, of denken er wel mee weg te komen. Het zijn overigens vooral de mensen waarvan de hele omgeving zegt 'goh, dit had ik nu niet van hem/haar verwacht, hij/zij is altijd zo rustig' die vervolgens TBS krijgen, juist hierom!!! )

[ Bericht 10% gewijzigd door Argenta op 15-10-2004 02:06:18 ]
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_22634602
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:51 schreef Bombie het volgende:
Wow jij probeert je gefrustreerd af te zetten tegen de menigte impressive.

Normaal... daarmee wordt hier bedoeld normaal denkend over de gevolgen van zo'n daad. Niet normaal denken op alle vlakken, dus niet per sé saai oid wat jij wilt beweren.
pi_22634604
quote:
Twee zwaargewonden bij steekpartij in Eindhoven
Ghehe, 6 jaar, ik ken die gast die dat gedaan heeft. Idioot.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22634614
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 01:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Inderdaad, bij degene die ik ken was het gewoon een ruzie, en hij is zo'n debiel die graag messen meeneemt .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22634927
Denk dat je het beste het van twee kanten kan bekijken.
Ook ik stoor me aan het vele geweld wat te zien in op TV en dan voornamenlijk bij alle Amerikaanse bagger welke je voor geschoteld krijg.
Dat geeft bepaalde zwakke figuren een ja zeg maar motief.
Ook denk ik dat de omwenteling in de Nederlandse cultuur van uit andere landen,hieraan debet is
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:44:57 #24
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22635895
Tja, meer mensen op een kleine ruimte, meer armoede, meer druk op mensen in hun leven, uitzichteloosheid van bepaalde groepen, de Nederlandse plaats in de internationale misdaad, een groeiend aantal mensen uit een cultuur waar geweld gewoner is dan in onze traditioneel. etc.

Er zijn wel verschillende redenen voor maar ik denk wel dat het geweld aan het toenemen is ja.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22636610
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:37 schreef Asskicker14 het volgende:

Wat drijft de Nederlander tot zulke daden,
Wat drijft de Nederlander? Welke van de bovengenoemde feiten zijn dan door Nederlanders gepleegd? Ik denk dat die op een hand zijn te tellen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')