Ze mogen danwel het Nederlandse nationaliteit hebben, bedenk wel dat ze nog steeds medelanders zijn (officiële status wanneer een van de ouders in het buitenland geboren is).quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:16 schreef maartena het volgende:
Overigens is het ook zo dat het overgrote deel van de Turken en Marokkanen in Nederland de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen...... Hen die hier geboren zijn - de grootste groep - kunnen automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen omdat ze tegen de tijd dat ze een paspoort nodig hebben meer dan 5 jaar in Nederland zijn
Is medelander niet gewoon een synoniem voor allochtoon? Is er een juridisch verschil tussen het hebben van de status Nederlander en de status medelander?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:27 schreef operator82 het volgende:
Ze mogen danwel het Nederlandse nationaliteit hebben, bedenk wel dat ze nog steeds medelanders zijn (officiële status wanneer een van de ouders in het buitenland geboren is).
We hebben het hier over mensen die in Nederland geboren zijn hequote:Op zondag 17 oktober 2004 00:06 schreef releaze het volgende:
nou het is iig niet in je paspoort te vinden.. alleen bij geboorteplaats, daar staat dan weer geen Urk of Amsterdam ofzo... Nationaliteit: Nederlandse
En het is niet eens kerstmis...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:49 schreef livelink het volgende:
dat is de KerstAisha
Dat maakt juridisch geen enkel verschil. Je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort bezit, en je geboorteland maakt dan niets meer uit. Bovendien zijn verreweg de meeste Turken en Marokkanen van onder de 25 gewoon in Nederland geboren hoor....quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:12 schreef Meh7 het volgende:
We hebben het hier over mensen die in Nederland geboren zijn he![]()
Dat is niet waar ben ik bang. Mensen die in Nederland geboren zijn, maar één of meer ouders hebben die volgens een bepaalde lijst in een ander land geboren zijn, worden als allochtoon aangemerkt. Het hebben van een Nederlands paspoort heeft daar geen invloed op.quote:Op zondag 17 oktober 2004 08:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat maakt juridisch geen enkel verschil. Je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort bezit, en je geboorteland maakt dan niets meer uit. Bovendien zijn verreweg de meeste Turken en Marokkanen van onder de 25 gewoon in Nederland geboren hoor....
en het juridische verschil is...? wanneer krijgen ze een andere behandeling? (bevooroordeling daargelaten)quote:Op zondag 17 oktober 2004 10:41 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat is niet waar ben ik bang. Mensen die in Nederland geboren zijn, maar één of meer ouders hebben die volgens een bepaalde lijst in een ander land geboren zijn, worden als allochtoon aangemerkt. Het hebben van een Nederlands paspoort heeft daar geen invloed op.
Heb je hier nog een bron voor ofzo? Is dit wettelijk geregeld?quote:Op zondag 17 oktober 2004 10:41 schreef Maerycke het volgende:
Dat is niet waar ben ik bang. Mensen die in Nederland geboren zijn, maar één of meer ouders hebben die volgens een bepaalde lijst in een ander land geboren zijn, worden als allochtoon aangemerkt. Het hebben van een Nederlands paspoort heeft daar geen invloed op.
Het CBS hanteert als definitie van allochtoon (in Nederland):quote:Op zondag 17 oktober 2004 10:41 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Schijn bedriegt.quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:41 schreef nozem het volgende:
Ga toch weg man met je zieke theorieeen. Ik woon in een buurt vol met Turken en Marokkanen en alleen de oude mannetjes zijn nog praktiserend moslim, de rest drinkt lekker bier en vrouwen dragen geen hoofddoeken, laat staan burqa's, er wordt sneller geintegreerd dan jij denkt.
Anders haal je je oogkleppen van je kop af! Wat een mongolenreply, het gaat hier om culturele verschillen, niet om rassen. Gelukkig heb ik wel enigzins realiteitsbesef in tegenstelling tot jouw bekrompen geest om meteen met Hitler aan te komen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:34 schreef Et-Cetera het volgende:
Anders verzin je ff wat rassentheoriën.. Hoe ist Adolf
En dat neem jij meteen voor waar aan ofzoquote:Op zondag 17 oktober 2004 20:21 schreef Dabenzo het volgende:
het al meerdere malen gehoord van Marokkanen waar ik het mee aan de stok had.Letterlijk zeiden ze "Nu kom je er nog mee weg, maar als wij het land over hebben genomen heb je niks meer te zeggen" met het welbekende Marokkaanse kut-accent.
Ow dat heb ik ook wel degelijk (en daarmee zeg ik niet dat ik een "door de links pers geindoctrineerde" burger ben) maar ik zie de problemen die jij schetst niet gebeuren.quote:Krijg toch godverdomme is een beetje nationaliteitsbesef.
Uit deze post begrijp ik, dat Calvobbes niets is en niets ziet.quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat neem jij meteen voor waar aan ofzo
[..]
Ow dat heb ik ook wel degelijk (en daarmee zeg ik niet dat ik een "door de links pers geindoctrineerde" burger ben) maar ik zie de problemen die jij schetst niet gebeuren.
Uit die reactie begrijp ik dat jij niet begrijpend kunt lezen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Uit deze post begrijp ik, dat Calvobbes niets is en niets ziet.
Dat klopt.quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Uit die reactie begrijp ik dat jij niet begrijpend kunt lezen.
enigszins heel weinig, ja...quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:21 schreef Dabenzo het volgende:
[..]
...
Gelukkig heb ik wel enigzins realiteitsbesef
...
goh, waarom ben ik niet verbaasd?quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:21 schreef Dabenzo het volgende:
Waarom ik het met Marokkanen aan de stok had? Voorbeeldje : Iemand vroeg aan mij hoe het kwam dat ik zo groot was en toen zei ik "Hollandse groente" was voor die holbewoners al genoeg om mij te beschuldigen van discriminatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |