abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:16:11 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22669377
Overigens is het ook zo dat het overgrote deel van de Turken en Marokkanen in Nederland de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen...... Hen die hier geboren zijn - de grootste groep - kunnen automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen omdat ze tegen de tijd dat ze een paspoort nodig hebben meer dan 5 jaar in Nederland zijn
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_22670550
En daarom gaat de pil uit het ziekenfonds.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_22670980
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:16 schreef maartena het volgende:
Overigens is het ook zo dat het overgrote deel van de Turken en Marokkanen in Nederland de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen...... Hen die hier geboren zijn - de grootste groep - kunnen automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen omdat ze tegen de tijd dat ze een paspoort nodig hebben meer dan 5 jaar in Nederland zijn
Ze mogen danwel het Nederlandse nationaliteit hebben, bedenk wel dat ze nog steeds medelanders zijn (officiële status wanneer een van de ouders in het buitenland geboren is).
pi_22671787
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 23:27 schreef operator82 het volgende:
Ze mogen danwel het Nederlandse nationaliteit hebben, bedenk wel dat ze nog steeds medelanders zijn (officiële status wanneer een van de ouders in het buitenland geboren is).
Is medelander niet gewoon een synoniem voor allochtoon? Is er een juridisch verschil tussen het hebben van de status Nederlander en de status medelander?
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:06:01 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_22671981
nou het is iig niet in je paspoort te vinden.. alleen bij geboorteplaats, daar staat dan weer geen Urk of Amsterdam ofzo... Nationaliteit: Nederlandse
pi_22672131
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:06 schreef releaze het volgende:
nou het is iig niet in je paspoort te vinden.. alleen bij geboorteplaats, daar staat dan weer geen Urk of Amsterdam ofzo... Nationaliteit: Nederlandse
We hebben het hier over mensen die in Nederland geboren zijn he
pi_22672505
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 14:49 schreef livelink het volgende:
dat is de KerstAisha
En het is niet eens kerstmis...
  zondag 17 oktober 2004 @ 08:47:13 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22675827
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:12 schreef Meh7 het volgende:
We hebben het hier over mensen die in Nederland geboren zijn he
Dat maakt juridisch geen enkel verschil. Je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort bezit, en je geboorteland maakt dan niets meer uit. Bovendien zijn verreweg de meeste Turken en Marokkanen van onder de 25 gewoon in Nederland geboren hoor....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:41:21 #59
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_22676301
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 08:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat maakt juridisch geen enkel verschil. Je bent Nederlander als je een Nederlands paspoort bezit, en je geboorteland maakt dan niets meer uit. Bovendien zijn verreweg de meeste Turken en Marokkanen van onder de 25 gewoon in Nederland geboren hoor....
Dat is niet waar ben ik bang. Mensen die in Nederland geboren zijn, maar één of meer ouders hebben die volgens een bepaalde lijst in een ander land geboren zijn, worden als allochtoon aangemerkt. Het hebben van een Nederlands paspoort heeft daar geen invloed op.
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:57:07 #60
81237 releaze
best of both worlds
pi_22676425
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:41 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dat is niet waar ben ik bang. Mensen die in Nederland geboren zijn, maar één of meer ouders hebben die volgens een bepaalde lijst in een ander land geboren zijn, worden als allochtoon aangemerkt. Het hebben van een Nederlands paspoort heeft daar geen invloed op.
en het juridische verschil is...? wanneer krijgen ze een andere behandeling? (bevooroordeling daargelaten)
pi_22683120
quote:
Heb je hier nog een bron voor ofzo? Is dit wettelijk geregeld?

Of hebben we het hier over criteria van het CBS?
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:34:44 #62
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_22683319
Ik zie Nederland over een aantal jaren zich vergelijken met Amerika.
Daar wonen veel latino's , afro-amerikanen en aziaten. In sommige delen van Amerika is dat zelfs meer dan 60%.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde!!

Ik zie het probleem eigenlijk niet, maar ik heb dan ook geen kale kop en draag geen kisten.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:37:12 #63
91072 Amando
pi_22683368
quote:

[..]

Het CBS hanteert als definitie van allochtoon (in Nederland):

Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie tenminste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie

Het begip allochtoon heeft daarmee een aantal niet meteen voordehandliggende gevolgen. Meestal worden in de volksmond met allochtonen de (kinderen van) gastarbeiders en/of asielzoekers bedoeld, maar volgens deze definitie is ook een groot deel van het Koninklijk Huis allochtoon (alleen de kinderen van Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven niet). Soms wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.
pi_22683443
Ga toch weg man met je zieke theorieeen. Ik woon in een buurt vol met Turken en Marokkanen en alleen de oude mannetjes zijn nog praktiserend moslim, de rest drinkt lekker bier en vrouwen dragen geen hoofddoeken, laat staan burqa's, er wordt sneller geintegreerd dan jij denkt.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:54:05 #65
91072 Amando
pi_22683569
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:41 schreef nozem het volgende:
Ga toch weg man met je zieke theorieeen. Ik woon in een buurt vol met Turken en Marokkanen en alleen de oude mannetjes zijn nog praktiserend moslim, de rest drinkt lekker bier en vrouwen dragen geen hoofddoeken, laat staan burqa's, er wordt sneller geintegreerd dan jij denkt.
Schijn bedriegt.
pi_22686422
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:34 schreef Et-Cetera het volgende:
Anders verzin je ff wat rassentheoriën.. Hoe ist Adolf
Anders haal je je oogkleppen van je kop af! Wat een mongolenreply, het gaat hier om culturele verschillen, niet om rassen. Gelukkig heb ik wel enigzins realiteitsbesef in tegenstelling tot jouw bekrompen geest om meteen met Hitler aan te komen.

Ik zie het nu al gebeuren. Ik heb het al meerdere malen gehoord van Marokkanen waar ik het mee aan de stok had.Letterlijk zeiden ze "Nu kom je er nog mee weg, maar als wij het land over hebben genomen heb je niks meer te zeggen" met het welbekende Marokkaanse kut-accent.

Waarom ik het met Marokkanen aan de stok had? Voorbeeldje : Iemand vroeg aan mij hoe het kwam dat ik zo groot was en toen zei ik "Hollandse groente" was voor die holbewoners al genoeg om mij te beschuldigen van discriminatie. Als het zover komt dat ik moet gaan vechten voor het behoud van mijn vaderland, dan krijgen de moslims met hun landje pik mentaliteit het nog moeilijk. Het lijkt wel alsof ik de enige ben die bereid is te vechten voor mijn cultuurgoed. Terwijl het merendeel van de door de links pers geindoctrineerde volk laf aan de zijlijn staat toe te kijken, omdat het niet hun probleem zou zijn. Krijg toch godverdomme is een beetje nationaliteitsbesef.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dabenzo op 17-10-2004 20:27:48 ]
En nu ben ik het zat.
pi_22686684
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:21 schreef Dabenzo het volgende:

het al meerdere malen gehoord van Marokkanen waar ik het mee aan de stok had.Letterlijk zeiden ze "Nu kom je er nog mee weg, maar als wij het land over hebben genomen heb je niks meer te zeggen" met het welbekende Marokkaanse kut-accent.
En dat neem jij meteen voor waar aan ofzo
quote:
Krijg toch godverdomme is een beetje nationaliteitsbesef.
Ow dat heb ik ook wel degelijk (en daarmee zeg ik niet dat ik een "door de links pers geindoctrineerde" burger ben) maar ik zie de problemen die jij schetst niet gebeuren.
pi_22686885
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En dat neem jij meteen voor waar aan ofzo
[..]

Ow dat heb ik ook wel degelijk (en daarmee zeg ik niet dat ik een "door de links pers geindoctrineerde" burger ben) maar ik zie de problemen die jij schetst niet gebeuren.
Uit deze post begrijp ik, dat Calvobbes niets is en niets ziet.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_22686931
ff kijke of ik nog kan posten
pi_22686947
yep!
pi_22686956
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

Uit deze post begrijp ik, dat Calvobbes niets is en niets ziet.
Uit die reactie begrijp ik dat jij niet begrijpend kunt lezen.
pi_22687061
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Uit die reactie begrijp ik dat jij niet begrijpend kunt lezen.
Dat klopt.
Ik ben van voor de Mammoetwet.
  zondag 17 oktober 2004 @ 21:00:42 #73
81237 releaze
best of both worlds
pi_22687261
quote:

[..]

...
Gelukkig heb ik wel enigzins realiteitsbesef
...
enigszins heel weinig, ja...
quote:
Waarom ik het met Marokkanen aan de stok had? Voorbeeldje : Iemand vroeg aan mij hoe het kwam dat ik zo groot was en toen zei ik "Hollandse groente" was voor die holbewoners al genoeg om mij te beschuldigen van discriminatie.
goh, waarom ben ik niet verbaasd?

je bent echt verblind, eikel. Vechten voor je cultuurgoed? Het recht op boerenkool eten? Het recht om te mogen kankeren op alles wat los en vast zit? Het recht om je joint op straat te mogen roken? Het recht om je kids op een speciale school te pleuren? Welke cultuur wordt er van jou afgenomen door holbewoners? Er word je niks afgenomen. Maar je kan niet verwachten dat iedereen staat te springen om jouw idee van cultuurgoed. Forceer het dan ook niet op iedereen, want dan happen ze helemaal niet.
pi_22687325
.

[ Bericht 98% gewijzigd door zijle op 17-10-2004 21:04:09 ]
pi_22687454
sorry zijle heb 1 van jouw dubbepost gewist terwijl jij de ander aan het editten was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')